Geplaatst 25 juni25 jun bron: NOSKwart jongeren kocht vorig jaar...Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl: ‘Houden de branche...Dat blijkt uit de Muziekmonitor van brancheorganisatie NVPI, die onderzoek deed naar het muziekgebruik van Nederlanders.
Geplaatst 26 juni26 jun Merkwaardig:in de titel staat "Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl",in de zin eronder staat: "Ongeveer één op de vier jongeren tussen de 15 en 34 jaar kocht het afgelopen jaar muziek op vinylplaten of cd's"Dat zijn twee verschillende dingen.Kent NVPI het verschil tussen vinyl en CD's niet?Rink 26 juni26 jun bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 26 juni26 jun Blijkbaar moet de titel zijn: 1 op de 4 koopt muziek op een fysieke drager 😀Theo
Geplaatst 27 juni27 jun Ik vraag me af hoe de verhouding nu is tussen de verkoop van cd's en lp's. Als je tegenwoordig platenwinkels bezoekt, zie je vooral veel vinyl.
Geplaatst 27 juni27 jun 2 uur geleden zei Will Stevens:Ik vraag me af hoe de verhouding nu is tussen de verkoop van cd's en lp's. Als je tegenwoordig platenwinkels bezoekt, zie je vooral veel vinyl.https://www.wernerbros.biz/2025/03/04/muziekmarkt-groeit-met-dubbele-cijfers-in-2024-maar-verkoop-fysiek-onderuit/
Geplaatst 27 juni27 jun Ik was op de platenbeurs in Den Bosch in April en zag dat CDs vaak in de uitverkoopbakken lagen voor 1 Euro per stuk. En voor mij als muziek DVD verzamelaar is het aanbod helaas héél beperkt. Maar gelukkig zijn er dan verkopers, die van hun laatste voorraad af willen, en ze voor weinig van de hand doen. En dan neem je dit mee naar huis (zonder steek-karretje, die was van de verkoper).
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.