Geplaatst 4 november4 nov Populair bericht Een maandje geleden vond ik tussen de opnamen op de R2R tapes van Hans Hogendoorn een stukje van zo'n 10 minuten van Robbie Dale op Radio Veronica tegen. Alle platen waren er zo goed als helemaal "uitgeknipt". De kwaliteit van de opname was verder prima. Ik deed een poging om uit te vinden wanneer dit was uitgezonden en kwam, op basis van een genoemde Top 40 notering en een opmerking van Lex dat het maandagnacht is, op 9 juni 1968 uit. Aan het eind van het programma vertelt Robbie op welke dagen hij op Radio Veronica te beluisteren is. Op een aantal plekken heb ik gelezen dat Robbie in Juni 1968 bij Veronica begon, maar een datum heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik heb een drietal Veronica experts gevraagd, maar mijn vraag is tot nu toe nog niet beantwoord. Op de Norderney website staat in de historie bij 1968 genoemd dat Robbie bij Radio Veronica begon en dat Joost in z'n programma JMHW, vertelt dat Robbie de dag voor die JMHW begonnen is. Helaas heb ik nog niet kunnen achterhalen wanneer die JMHW is uitgezonden.Hoe dan ook, ik heb besloten om die "gescoped-te" opname te herstellen en ik heb alle platen er weer in "teruggezet". Aan het eind hoor je ook nog een stukje met Lex (ik herkende z'n stem bijna niet):Radio Veronica 09-06-1968 23:36-00:02 Robbie Dale en Lex Harding na 00:00Mocht je weten wanneer Robbie voor het eerst op Radio Veronica te beluisteren was, kun je me dat dan laten weten?
Geplaatst 4 november4 nov Na de sluiting van Radio Caroline werkte Robbie van mei 1968 tot augustus 1969 voor de Nederlandse zeezender Radio Veronica. Door een ontmoeting met Jan van Veen kwam Robbie Dale bij Radio Veronica terecht. Daar presenteerde hij programma's op zondag-, maandag- en woensdagavond. Radio Veronica verzorgde in 1968 en 1969 ook een dagelijks programma van 2 uur op Radio Popular de Mallorca. Ook daar maakte Robbie een aantal programma's voor.https://www.mediapages.nl/nieuws-archief/archief-2021/4052-robbie-dale-overleden De bron Benhttps://www.norderney192.nl/historie/h-1968.html 4 november4 nov bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 4 november4 nov Auteur Dank je, Jaap. Dat had ik allemaal al gelezen. Mijn vraag is op welke datum (dag en maand in 1968) Robbie zijn eerste programma voor Radio Veronica maakte.
Geplaatst 4 november4 nov Auteur Dank je, Thijs! Da's interessant! Ik had ook al in Televiziers zitten kijken en ik zag dat de Robbie Dale Show op dezelfde datum als jouw krantenartikel, 20 juli, voor 't eerst werd vermeld.Overigens vermeldt Robbie de 259 (in plaats van de 192) aan het eind van dit programma, maar dat zal wel een vergissing zijn geweest. 4 november4 nov bewerkt door Ben
Geplaatst 4 november4 nov Het Algemeen Dagblad heeft hem voor de eerste keer op 6 juli genoteerd in de programmering voor zondag 7 juli. (Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat 7 juli de eerste Robbie Dale-show uitgezonden werd).
Geplaatst 4 november4 nov Auteur Dank je, Thijs! Ben ik met je eens. Op de band, waar Hans dit op opgenomen heeft, staat verder op de band (na deze opname) nog een stukje Radio Luxembourg van 30 juni (zo vertelt de presentator).
Geplaatst 4 november4 nov Populair bericht Dag Ben...dit is mijn opname 1968-06-09 Robbie Dale 14min origineel https://pixeldrain.com/u/5kivXnUR gr jan V
Geplaatst 4 november4 nov Auteur Dank je, Jan. Deze opname is ook door de downloadclub beschikbaar gesteld in 2008 : G0264Veronica-19680600-2330-2345-RobbieDale.zipEchter toen had men de exacte datum niet kunnen vaststellen. Hans Mondt draait Yummy, Yummy, Yummy en zegt dat deze 6 staat in Amerika. Hij doelt daarmee vermoed ik op Billboard. Dat plaatje stond in de weken, die eindigen op 1 juni en 8 juni op nummer 6. Ik ben benieuwd of je zelf de datum van 9 juni hebt kunnen bepalen?
Geplaatst 5 november5 nov Ondertussen zullen weinig mensen Robbie Dale gehoord hebben op Veronica op dat tijdstip omdat de ontvangst heel slecht was wegens Beromunster.
Geplaatst 5 november5 nov 7 uur geleden zei ruudam:Ondertussen zullen weinig mensen Robbie Dale gehoord hebben op Veronica op dat tijdstip omdat de ontvangst heel slecht was wegens Beromunster.Nou, de ontvangst was in de Randstad ook op dat tijdstip nog prima, hoor.Piet. 5 november5 nov bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 5 november5 nov 4 uur geleden zei Piet van der Vooren:Nou, de ontvangst was in de Randstad ook op dat tijdstip nog prima, hoor. Bovendien werkte de zender toen nog niet met het hogere vermogen dat later gebruikt werd.Piet.
Geplaatst 5 november5 nov Auteur Heren mag ik jullie vragen deze discussie over ontvangst voort te zetten in een separaat draadje onder Radiotechniek?Inmiddels buigt Juul zich ook over de vraag, die ik in dit draadje stel. Wordt vervolgd.
Geplaatst 6 november6 nov If that helps :Disc & Music Echo Saturday 22 June 1968 :"Robbie Dale Back to SeaEx Radio Caroline DJ Robbie Dale has become a "pirate" againLast week he joined the dutch Radio Veronica station and will do four shows a week in english. He started broadcasting again LAST WEDNESDAY .He has 90 minutes spots every Sunday, Monday, Wednesday and Friday nightsbetween 1030-1200.Robbie tapes the shows in Hilversum Holland and they are broadcasst from the boat"(Bron : Worldradiohistory)So, last wednesday should be 1968 June 12Right for JJF Number 15 in the Veronica Top40But not for "Mandag aflevering" van In the midnight hour. 6 november6 nov bewerkt door erco59 Ajout
Geplaatst 6 november6 nov Auteur That's a great find, Eric! I found the magazine, it's on page 7. So we're in the correct week!! Thanks very much for the search & the find!!
Geplaatst 9 november9 nov Auteur Voor nu houden we 't erop dat de datum van 9 juni 1968 correct is. Voor allen, die aan het vinden van de juiste datum hebben bijgedragen : mijn hartelijke dank!
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.