Geplaatst 14 uur geleden14 u. Ik ben op zoek naar een simpele DAB radio voor in de slaapkamer.Moet zo'n DAB radio altijd een externe antenne hebben? (draadje of zo ).Waar moet ik op letten bij de aanschaf?Kan ik ook ergens zien of ik in mijn woonplaats wel DAB kan ontvangen ?Zo maar wat vragen van iemand uit het AM en FM tijdperk. hi
Geplaatst 13 uur geleden13 u. Door het hele huis staan er nu 3, ben er zeer tevreden over Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 12 uur geleden12 u. Hoi Juul,Kijk hier maar eens voor de dekking van de diverse zenders op 200 MHz, geeft een goede indruk of je met een stukje draad iets ontvangt. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ik zit op de rand van diverse netwerken 6a, 8b en 12b en heb voor enigszins goede ontvangst een 7 elements yagi van Nedis op 4 meter hoogte opgehangen.Nu ontvangst van meer dan 120 stations, met een stukje draad (slappe arnold noemen ze de antenne) had ik al moeite meer dan 5 stationszonder haperingen te ontvangen...Jan
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur Dag Jan,Ik wil toch alleen maar Radio 1 en evt BNR ontvangen hier in Dronten. En een antenne in de slaapkamer?............................Dus evt een klein kort draadje zou dus wel kunnen?
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Juul,Kijk hier maar eens op de keuzestress pagina: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Site staat vol met radio's in alle vormen en maten, ik heb daar onlangs zelf de Sangean WFT-4 gekocht voor in de huiskamer maar dat is niet wat jij zoekt. Ik ben zeer tevreden over hoe het allemaal is gegaan. En ontvangst en antennes? De antenne die met de radio's worden meegeleverd moet voldoende zijn.
Geplaatst 57 minuten geleden57 min. Auteur Hoi Vincent,dank je wel. Ik ga mij oriënteren. Het moet heel simpel zijn maar dat zal er wel tussen zitten.
Geplaatst 27 minuten geleden27 min. 1 uur geleden zei Juul:Dag Jan,Ik wil toch alleen maar Radio 1 en evt BNR ontvangen hier in Dronten. En een antenne in de slaapkamer?............................Dus evt een klein kort draadje zou dus wel kunnen?DAB in Dronten? At your service, Juul!En als de antenne een kwart of halve golflengte lang is moet het zeker lukken.Piet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.