Geplaatst Woensdag om 08:23 5 d. Populair bericht Dit zijn opnamen uit het archief van Helmut Slawik. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Op deze pagina (onderaan) kun je wat lezen over de periode, dat RTL Rock Radio actief was : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Woensdag om 18:27 4 d. bewerkt door Ben
Geplaatst Woensdag om 18:15 4 d. Dankjewel Ben! In het eerste uur, na 25 minuten, groeten van Helmut Slawik aan Markus Weidner en de Free Radio Campaign Germany (FRCG) met het bekende tijdschrift 'Radio News'.
Geplaatst Woensdag om 18:28 4 d. Auteur Dank je, Martin! Ik had zelf nog niets beluisterd van dit programma. Naar aanleiding van jouw bericht ben ik 's gaan luisteren en hoorde Ron ook zeggen dat dit programma van de eerste dag van RTL Rock Radio is, en dat zou dat 8 Augustus 1994 moeten zijn.
Geplaatst Woensdag om 19:27 4 d. Bedankt Ben en Martin,Vaak bij deze opnames uit de 90 jaren waren we zelfs bij de uitzending in de studio aanwezig, zoals ook hier.
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Kijk, hier word ik blij van! :) Heel veel dank Ben voor de Bisschop op RTL Rock Radio!Op 18-3-2026 om 19:28 zei Ben:Dank je, Martin! Ik had zelf nog niets beluisterd van dit programma. Naar aanleiding van jouw bericht ben ik 's gaan luisteren en hoorde Ron ook zeggen dat dit programma van de eerste dag van RTL Rock Radio is, en dat zou dat 8 Augustus 1994 moeten zijn.Misschien nog relevant om te weten: RTL Radio in Nederland begon in mei 1992 als RTL Rock Radio, maar veranderde in 1993 naar (vreselijk) 'Happy RTL' (vreselijk) omdat de Rock formule niet aansloeg, lees de luistercijfers waren nihil. Happy RTL was een station met de hele dag alleen maar vrolijke popliedjes, maar dit viel helemaal niet in de smaak. In 1994 werd het daarom weer RTL Rock Radio, om vervolgens in 1995 helemaal te stoppen en door te gaan als Kink FM. Radio en RTL zijn nooit een gelukkig huwelijk geweest in Nederland, om het mild te zeggen...
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 1 uur geleden zei Lumpie:Kijk, hier word ik blij van! :) Heel veel dank Ben voor de Bisschop op RTL Rock Radio!Misschien nog relevant om te weten: RTL Radio in Nederland begon in mei 1992 als RTL Rock Radio, maar veranderde in 1993 naar (vreselijk) 'Happy RTL' (vreselijk) omdat de Rock formule niet aansloeg, lees de luistercijfers waren nihil. Happy RTL was een station met de hele dag alleen maar vrolijke popliedjes, maar dit viel helemaal niet in de smaak. In 1994 werd het daarom weer RTL Rock Radio, om vervolgens in 1995 helemaal te stoppen en door te gaan als Kink FM. Radio en RTL zijn nooit een gelukkig huwelijk geweest in Nederland, om het mild te zeggen...Jan de Hoop, die daar ook draaide, was het (als een van de weinigen volgens mij), helemaal eens met de koerswijziging van Rock naar Happy, zo vertelde hij mij een jaar of vijftien geleden in een interview dat ik voor het AD Rotterdams Dagblad met hem hield. De 'Happy'-formule paste beter bij het profiel van moederbedrijf RTL, was zijn redenering. Dat klopt. Maar ik geloof dat mensen als Luc van Rooy, Ron Bisschop en Tom Blom tamelijk ongelukkig werden dat ze ineens 'Dat is toch je moedertje' van Willeke Alberti voor hun kiezen kregen. Bart van Leeuwen en Tom (uit zijn AVRO-tijd) waren die breedte al wel gewend, trouwens. Edwin
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.