July 4Jul 4 Popular Post Gisteren een leuke babbel gemaakt met mijn nieuwe achterburen en we hadden het zo over hobby's, mijn achterbuurman blijkt een fanatiek aquariumliefhebber te zijn, zijn visjes zijn zijn alles, maar toen ik hem vertelde dat ik al meer dan 60 jaar een "zeezender liefhebber" ben, ja, toen moest ik even ( meer dan een uur) uitleggen aan de beste man wat dat was. Antwoord achterbuurman... "Ja, ooit iets over gelezen, waren dat geen bootjes die bommen naar elkaar gooiden???". Ben toen lang bezig geweest om het allemaal uit te leggen, of ie het uiteindelijk snapte??? Ik weet het niet, ik denk dat je de Paus eerder in bed krijgt met Pamela Anderson dan dat jongeren begrijpen wat wij "zeezender freaks" bezielt.Daarom leef ik lekker in mijn eigen wereldje met mijn oude opnames die mij weer terug brengen naar een tijd dat we niet zo moeilijk leefden als nu, we hadden geen PFAS, stikstof, zure regen, gat in de ozonlaag, vleermuizen jaagden we nog gewoon weg, we aten nog negerzoenen, mijn ouders rookten als een schoorsteen en mijn grootvader had een speciale verhouding met zijn jeneverfles. Gewoon, geen gedoe... geen betutteling.Daar dacht ik aan terug toen ik zojuist deze opname beluisterde, Radio Hauraki (Nieuw Zeeland) op hun laatste "offshore" dag... weet je wat? Ik deel 'm met jullie.Digitale kopie "de buren in 2004" - CD-R "Diversen disc-1 track-5"Radio Hauraki - 1 Juni 1970 - 1030-1100 uur - Barry Knighthttps://pixeldrain.com/u/JfU5bMqsEnjoy lifeHenk Kruize
July 6Jul 6 Een kennis van me, helemaal totaal expert op het gebied van muziek, rariteiten en ga zo maar door, docent begeleider noem maar op, werkt op een academie hier in de UK.....zelfde leeftijd als mij...iets jonger dan jou, Henk......NOOIT gehoord van zeepiraten!!!!
Tuesday at 11:37 AM5 days Als je die tijd niet bewust hebt meegemaakt, weet je niet over wat men het heeft.Jammer maar het is zo.Onlangs vertelde ik ook zoiets aan iemand, die zei dan "zwartwerk en belastingen ontduiken, daar waren en zijn we nog steeds goed in".Mijn antwoord was dan, het had enkel met het principe te zien dat lokale artiesten niet of weinig gehoor kregen bij de landsomroepen en zo begonnen platenmaatschappijen uit te kijken naar durvers om een zeezender te beginnen.Kort gezegd dan.
Tuesday at 01:54 PM5 days Maar die kennis van Omnivoor in de UK heeft die tijd dus wél bewust meegemaakt. Misschien woonde hij in een regio waar die stations niet of nauwelijks te ontvangen waren. Hoe dan ook, we leven allemaal in onze eigen bubbel.
Tuesday at 02:12 PM5 days 5 minuten geleden zei Will Stevens:Misschien woonde hij in een regio waar die stations niet of nauwelijks te ontvangen warenDat zou kunnen, maar een ''expert op het gebied van muziek'' leest muziekbladen ( Record Mirror, New Musical Express, Melody Maker ect...) en daar in stonden regelmatig artikelen over de zeezenders in de jaren 60, 70 en 80 en er hebben bovendien, in alle landelijke kranten, artikelen gestaan over de offshore radio stations, dus om dat dan allemaal te missen, is op zijn minst een beetje vreemd.
Tuesday at 03:21 PM5 days Ik vraag me af of er na 1967 in de Britse muziekbladen nog veel over zeezenders werd geschreven. Edited Tuesday at 03:42 PM5 days by Will Stevens
Tuesday at 03:51 PM5 days Caroline geeft tot ver in de jaren 80 vanaf zee gezonden We hadden in die tijd ook nog Laser, was erg populair, te zelfs.
Thursday at 10:50 AM3 days Ik zal hem er nog eens over vastpinnen. Hij vertelde me dat zijn "muziekervaring" ergens in 1974 begon. Voor mij dus overduidelijk Rubettes, Hues Corporation etc... maar reeds een tiener.Mijn eerste liedjes in mijn geheugen toen ik iets van 4-5 was...Au Montagne, She loves you... "All joe midas lov" (toen al in het Engels). Zelfs toen ik in het ziekenhuis lag in december 1966 met een gebroken dijbeen: Sammy van Ramses Shaffy etc.... Op de lagere school al zingen ..."Radioooooooooooo TWEE TWEE NULLL" etc etc.Ik begreep toen al waar die geluiden vandaan kwamen. Ik stond met open ogen/oren naar hem tekijken/luisteren naar zijn zeg maar ''onkunde''.