
Luisteronderzoek Week 3 2025: NPO Radio 2 handhaaft koppositie, vertraging bij publicatie luisteronderzoek
In de periode van 13 tot en met 19 januari 2025 heeft het luisteronderzoek wederom de trends en ontwikkelingen in het Nederlandse radiolandschap vastgelegd. Hieronder een overzicht van de top 5 radiostations en opvallende cijfers uit deze periode.
Top 5 radiostations
- NPO Radio 2 blijft de nummer 1 in Nederland met een marktaandeel van 14,2%. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorige week (14,4%).
- Qmusic consolideert zijn tweede plaats met een marktaandeel van 11,3%, een stijging van 0,6% ten opzichte van de voorgaande week. Het station heeft tevens het hoogste weekbereik van 4.090.433 luisteraars.
- Radio 538 stijgt van positie 4 naar 3 met een marktaandeel van 8,8%, ondanks een kleine daling ten opzichte van de voorgaande week (9,0%).
- NPO Radio 5 zakt van de derde naar de vierde plaats met een marktaandeel van 8,3%, een daling ten opzichte van vorige week (9,1%). Het station blijft echter uitblinken in luistertijd, met een gemiddelde van 179 minuten per luisteraar.
- NPO Radio 1 behoudt zijn vijfde plaats met een marktaandeel van 7,9%, een lichte stijging van 0,2% ten opzichte van vorige week.
Opvallende trends
- Radio 10 (5,4%) en Sky Radio (6,8%) blijven net buiten de top 5 en staan respectievelijk op de zesde en zevende plaats.
- JOE laat een lichte groei zien, van 5,0% naar 5,6% marktaandeel.
- Radio Veronica groeit eveneens, van 3,7% naar 4,1% marktaandeel.
Vertraging bij publicatie
De publicatie van de resultaten, oorspronkelijk gepland voor woensdag 22 januari om 14:00 uur, heeft vertraging opgelopen door een technische instelling bij het softwarebureau.
Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.
Bron: NMO/Ipsos-Kantar
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.