Vervolg op ‘De plek van ons allemaal’ benadrukt blijvende rol publieke omroep
De publieke omroep heeft een vervolg gemaakt op de gezamenlijke campagne “De plek van ons allemaal”, die eind vorig jaar breed zichtbaar was op televisie en radio. In deze nieuwe campagne staat opnieuw de boodschap centraal dat de publieke omroep een verbindende en blijvende waarde heeft binnen de Nederlandse samenleving.
De nieuwe versie bestaat uit een montage van herkenbare en typerende fragmenten uit het aanbod van de publieke omroep. Deze beelden en geluidsfragmenten zijn gekozen om het brede bereik en de pluriformiteit van de publieke zenders te onderstrepen. De campagne beoogt te laten zien dat de publieke omroep, met zijn onafhankelijke journalistiek en verscheidenheid aan programma’s, een vaste waarde is – in het verleden, het heden en met het oog op de toekomst.
Een opvallend nieuw element van deze campagne is de online variant, die speciaal is ontwikkeld voor een jonger publiek. Deze versie wordt verspreid via digitale platforms die door deze doelgroep actief worden gebruikt. Op die manier probeert de publieke omroep ook jongere kijkers en luisteraars bewust te maken van haar rol en aanbod.
De campagne is een gezamenlijk initiatief van de NPO en alle dertien publieke omroepen. De ontwikkeling vond plaats in samenwerking met de internationale creatieve studio D8. De campagne moet bijdragen aan een duidelijker profiel van de publieke omroep als een instituut dat de Nederlandse samenleving breed representeert.
Afbeelding: De Publiek Omroep, de plek voor ons allemaal (foto videostill/NPO)
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.