Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Categorie 2 2022 Hamlet Jensen en Charles Scipio – In memory of Abie Nathan. Een song uit 2022 als ode aan Abie Nathan maar ook aan het Peace schip. Deels gezongen, deels gesproken. Een release destijds op DOM Records https://www.youtube.com/watch?v=UihXG2YIZ3w Category 2 2022 Hamlet Jensen and Charles Scipio – In memory of Abie Nathan. A song from 2022 as a tribute to Aibe Nathan but also to the Peace ship. Partly sung, partly spoken. Released at the time on DOM Records.
-
- 0 antwoorden
- 405 weergaven
- 1 follower
-
-
In aansluiting op mijn vorige post, zijn hier twee re-sings van JAM's Rockin' America: één voor de Mega Top 50 en de ander voor de Top 100 Countdown. http://snd.sc/K8K1XU Groeten Simon
-
Ik ben opzoek naar duitse zomerjingles, is er iemand die ze wil delen ? Mvg.Mar10
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
https://soundcloud.com/simonfex/station-id-van-inkel-boyz-ii-man SF
-
Two Man Sound – Que tal America. In januari 1985, enkele weken na de officiële start van Radio Monique, werd er – via een promotiespot – aangekondigd dat het station spoedig met een eigen discoshow van start zou gaan, waarbij tevens werd vermeld dat het boeken van de discoshow al mogelijk was. Een kreetje en een stukje van het instrumentale deel van ‘Que tal America’ werd voor deze spot gebruikt. Het nummer werd door het Belgische trio Two Man Sound in 1977 uitgebracht. Filename Filesize Download link two man sound que tal america Monique 1985 01 26 1200-1300-Tony Berk-Berk In Uitvoering-DiscoShow.mp3 447.25 kB https://filesender.surf.nl/?vid…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Zomertijd betekent ondermeer dat de nieuwe aanwinsten meer onregelmatig zullen voorbij komen. In september weer normaal Prince Buster – Al Capone. In combinatie het nummer Chump Change van het orkest onder leiding van Quincy Jones werd de scheurende intro van het nummer Al Capone gebruikt door Ferry Maat op Radio Noordzee voor een spot. Het ging om een antislipcursus op het circuit van Zandvoort bij Rob Slotemaker. Leden van Radio Noordzee hadden op vertoon van hun lidmaatschapskaart 10% korting. Quincy Jones and his Orchestra – Chunp Change. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. In combinatie met de scheurende intro van ‘…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Fats and the Chessman – Old MacDonald had a twist. Dit nummer is de b-kant van het nummer Big Ben Twist uit 1961 op het Jasnet Record Label. Het kwam ook voor in 1962 op een lp met allemaal nummers die gebaseerd waren op de twist. Op Radio Syd werd het in 1962 gebruikt als tune voor het programma ‘Let’s twist and rock again’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=58f06fdf-b4b1-9a26-08cc-c5fe49451ade
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste mensen, Getriggerd door de podcast "Radioreuzen" en met name aflevering #16 - 'Tunes Top 100' over de meest veelzeggende radiotunes in 100 jaar tijd, ging ik nog eens door mijn eigen archief. Ik stuitte op een tune die ik in 1988 bij de NCRV gebruikt in de nachtuitzendingen van Nachtexpress (tussen 2 en 4 uur), maar waarvan ik niet meer weet wat de titel en uitvoerende is. Benno Roozen heeft vorige week ook al flink mee gezocht en deed navraag bij Ad Roland. Helaas, we zijn er nog steeds niet achter. Wie kent het en heeft het origineel voor me? Hier staat'ie: Alvast reuze bedankt, Bert Klaver
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Roger Glover And Guests - Love Is All. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld: In juli 2020 was Kelvin Carter te gast in het programma van Nigel Harris op Radio Caroline en vertelde onder meer dat hij enigszins afweek van de gewoonte een instrumentaal nummer als tune te gebruiken. In juni 1975 kwam Kelvin aan boord, midden in het L A tijdperk en besloot ‘Love is all’ van Roger Glover and Guests als tune te gebruiken. Niet veel later kwam hij in botsing met de autoriteiten en toen hij toch weer aan boord kwam in november 1975 was dat onder de naam ‘James Ross’. Roger Glover And Guests - Love Is All. This song is already in discography and can be…
-
- 0 antwoorden
- 808 weergaven
- 1 follower
-
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten …
-
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Romantica’s – Sweet Marylee. Er is een aantal groepen dat in het verleden maar ook in het heden de naam ‘Romantica’s’ gebruikt(e). Bij het nummer Sweet Marylee gaat het om een 5-mans formatie uit het Noord Limburgse Mook. Ze brachten het nummer op single uit met op de andere kant ‘Ping Ping’ en wel in 1974. In hetzelfde jaar verscheen het ook op de lp ‘De Saxy Sound of the Romantica’s’. De platen werden uitgebracht door Negram en het was Joop Verhoof die het nummer gebruikte als opvuller naar het nieuws van de drive in show in een van zijn programma’s op Radio Mi Amigo in 1974. Romantics - Sweet Marylee. There are a number of groups that have used(ed) the name…
-
- 0 antwoorden
- 782 weergaven
- 1 follower
-
-
Band of the Royal Netherlands Navy – March of the Herald Dit nummer werd al eerder beschreven en kan dus worden aangevuld. Al in de eind jaren zestig van de vorige eeuw was er op de zondagmiddag vanaf half 5 in de middag een kort sportprogramma op Radio Veronica. In een ongeveer 10 minuten durend item was het Jan Steen die ‘Veronica Sport’ live vanaf de Norderney presenteerde. Band of the Royal Netherlands Navy - March of the Herald This song has been described before and can therefore be added to. Back in the late 1960s, there was a short sports programme on Radio Veronica on Sunday afternoons from 4.30pm. In a roughly 10-minute item, it was Jan Steen who presented …
-
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, verzamelaars en radio freaken, ik ben op zoek naar een 4 tal single's van de Vereniging Voor Vrije Radio dat nu gewijzigd is naar RadioVisie. Heb hieronder de gehele serie in kaart gezet dat WIL NIET Zeggen dat ik ALLE singles zoek het zijn er 4 namelijk de nummers 1 Radio Mi-Amigo - Met Tunes & Jingles 2 Radio Atlantis - Met Tune "Atlantis" En Vele Jingles 4 Radio Caroline - Met Tunes & Jingles 6 Radio Veronica - Met Tunes & Jingles (7", EP, Mono) CCTJES verder hieronder een overzicht van de singles wat er toen was uitgebracht ook een foto meegestuurd van een achterkant single versie …
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom hier niet uit. Ik heb de tune van de Rob Out Show met Beginnings niet 'schoon' dus ik dacht 'die zet ik zelf wel even in elkaar met een studiotape van Out en de plaat van Chicago. Nadere beluistering wijst uit dat de maker (ik vermoed Ad) niet zomaar de plaat achter de 'Absolutely Incredible'-jingle heeft gezet, maar nog heeft geknipt in de plaat. Chicago zingt twee keer 'Only the beginning', daarna komt een bedje van vier maten waar Out overheen praat, daarna wordt 'Only the beginning' steeds herhaald. Ik heb de hele plaat afgeluisterd, maar dat instrumentale bedje zit nergens op de manier als in de tune: vanaf het moment dat 'O…
-
-
- 23 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Airchecks van onderstaande radio stations met hun TOTH (Top of the Hour) jingles: - City Fm Classic Rock - Fresh FM Haaglanden - FunX - Hofstad Radio 99.4 - Midvliet FM - Radio Miranda FM 90.9 - Regio Radio 7 Braassemermeer - Excellent FM Haaglanden - Stads Radio Den Haag 92.0 - Stads Radio Rotterdam 93.9 - Stads Radio Delft 106.3 - Studio West Ysselmonde - WOS Westland - Radio West 89.3 Listem/ download: TOTH mix Juli 2004 - 19.4 Mb Veel luisterplezier ! File re-uploaded: 15-OCT-2012
-
Jingleweb goes Hollywood 08.02.2014 - Waar zouden makers van programma’s op radio en televisie zijn zonder de film? Geen genre is zo’n gulle leverancier van tunes geweest als de speelfilm met z’n op maat gemaakte muziek. Zo af en toen doen we hier een greep in dat grote genre. Filmmuziek is vaak heel veel beelden en heel dramatisch. […]The post Jingleweb goes Hollywood appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/08/jingleweb-goes-hollywood/
-
De Verenigde Staten kende tot 1997 het Emergency Broadcast System (EBS), waardoor de president van Amerika in tijden van crisis via ieder radio- en TV-station, het Amerikaanse volk kon toespreken. Alle stations waren verplicht om het systeem wekelijks on-air te testen. Zo'n test omvatte het uitzenden van een 1000 Hz toon (5 seconden), gevolgd door een boodschap. Die boodschap had soms de vorm van een jingle.. Hier een EBS-boodschap van een station uit San Diego uit 1985. https://soundcloud.com/simonfex/emergency-broadcast-system-san-diego Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_Broadcast_System SF
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Waar komt dit uit, een PAMS demo? Wie heeft de complete demo in goeie kwaliteit liggen. Alvast bedankt!
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Nos-Jinglepakket-Radio-Tour-De-France-1984
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Les Reed Combo – Hawk, the. Het nummer the Hawk was een eigen compositie van Les Reed dat in 1974 op het Bell label in Engeland werd uitgebracht. De single was in dat jaar ook aan boord van de MEBO II in de discotheek want Graham Gill gebruikte het in combinatie met de jingle ‘For Great A Entertainment stay tuned to the Graham Gill Show’ als filler. Les Reed Hawk RNI-19740522 - GrahamGill.mp3 1.37 MB https://filesender.surf.nl/?vid=21f52d50-9bd8-7fe9-0aa8-00005554b3f1 Dit nummer kunnen we niet vinden dus mocht je het hebben wil je het dan toesturen naar HKnot@home.nl voor archiveringsreden?
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo radiovrienden, Weet iemand van jullie titel en uitvoerenden van het bedje onder de jingle "Mi Amigo's lieveling", ingesproken door Ad Roland? Luister HIER naar het voorbeeld, dat ik op normale snelheid heb gebracht, want het bedje is versneld. Alvast zéér bedankt Benno
-
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Vic Barell and his Orchestra – Footing. Dit is weer een tune van de buitencategorie en afkomstig van een EP van dit orkest onder leiding van de Belg Vic Barell. Hij introduceerde voordat Ray Connif het deed het meezingen op het thema van de muziek. Footing werd in 1963 op Radio Syd gebruikt als tune voor het programma Namnsdagkvarten met Pelle Nyström. Vic Barell footin - Namnsdagskvarten med Pelle Nyström 28 08 1963. I programmet næv nes Hans-Ingvar Hansson som var tekniker på Radio Syd.mp3 1.99 MB https://filesender.surf.nl/?vid=4f82ed90-7b07-2f68-ea24-00005b92b48c
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Piraatzenders werkzaam op Oostends grondgebied? Zie daar een vragende kop, destijds afgedrukt in rode letters in een Vlaamse krant, waarvan helaas de bron niet meer is te achterhalen, maar waarvan wel de datum bekend is, namelijk 3 april 1964. Tijd dus voor een nostalgische terugblik, waarbij ook het Vlaamse taalgebruik naar voren komt. Waarom, na bijna 55 jaren, uitgerekend dit artikel in het voetlicht zetten? Alleen al om het gegeven dat er zoveel foute informatie instond, wat destijds voor de lezers waarschijnlijk niet opviel maar de lezer van nu, met zijn opgedane kennis van de afgelopen decennia, een dikke glimlach op het gezicht brengt. …
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Jumping Jewels – Irish Washerwoman. Dit nummer staat al in de discografie en er kan worden aangevuld met: In eerste instantie bestond deze Haagsche gitaarformatie uit Johnny Lion (John van Leeuwarden), Hans van Eijk, Joop Oonk en Frits Tamminga, die in 1963 werd vervangen door Cees Kranenburg jr. In februari 1964 kwam de single ‘Java’ uit met op de achterkant ‘The Irish Washerwoman’. De b-kant werd in 1985 gebruikt voor een promospot ten bate van een toen nieuwe programmamaker voor Radio Monique, Ronald van der Meijden. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fc32dd4d-0e01-47b4-82bc-da985f0aa047 https://www.youtube.com/watch?v=M32WcK3IASU
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-