Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Rob Hoeke Boogie Woogie Quartet – Racing the boogie. Een nummer van de gelijknamige lp op Philips uit 1974 dat gezien kan worden als een soort van verzamelaar van de groep, geproduceerd door Tony Vos. Het nummer werd gebruikt na 23 seconden in de spot: ‘Dit is Radio Mi Amigo op 259 meter en 385 meter in de middengolf. Dit is een nieuw uur Joepie.’ Het programma was in het najaar van 1973 te beluisteren tussen 7 en 8 in de avond in presentatie van Bart van der Laar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Jimmie Haskell – Camino Waltz. Een eigen compositie van Haskell die dit componeerde voor de Western Musical Movie Zachariah. Deze film kwam uit in januari 1971 en naast het gegeven dat in die film muziek van Jimmie Haskell is te horen geldt dit ook onder meer voor Country Joe and the Fish, James Gang en Doug Kershaw. De Camino Waltz werd door Ferry Maat hetzelfde jaar gebruikt als filler tijdens het voorlezen van verzoeken in zijn programma ‘Hou Maat met Ferry Maat’ op Radio Noordzee. Jimmie Haskell - Camino Waltz. An own composition by Haskell who composed this for the Western Musical Movie Zachariah. This film was released in January 1971 and besides the fa…
-
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
- 1 follower
-
-
Sheila et Ringo – Les gondales à Venice (Instrumentaal). De achterkant van de hitsingle ‘Les gondales à Venice’ is de instrumentale uitvoering van het nummer. Uitgebracht in 1973 op het Carrere platenlabel. Gerard Smit op Radio Noordzee had een fake reclamespot voor een lp met eigen gemaakte liedjes waarvoor hij diep in de Radio Noordzee discotheek was gedoken. De persiflage op de K-tell spots had op 21 seconden deze instrumentale versie voor zijn song ‘Ik moet niezen’. Trouwens Sheila, haar loopbaan begon reeds in 1963, heeft in de loop van de decennia meer dan 85 miljoen platen verkocht. Ook werd ze wereldwijd bekend als Sheila and the Black Devotion. She…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Daniël Edwardson en Seamuss Sell – Wow!’77. Een nummer afkomstig uit de KPM Library serie 1000. De titel geeft stof tot nadenken maar het is simpel: het nummer werd in 1977 gecomponeerd en kwam dat jaar op lp uit. Iedereen die in de mid-jaren tachtig van de vorige eeuw naar de programma’s van Radio Caroline luisterde herkent dit nummer want het werd gebruikt voor de regelmatige spots voor The Radio Caroline Gig Guide, waarin optredens van divers pluimage werden bekend gemaakt. Daniel Edwardson and Seamuss Sell - Wow!'77. A song taken from the KPM Library series 1000. The title gives food for thought but it's simple: the song was composed in 1977 and rel…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Silver Convention – Save me. De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze en behoort tot de eerste Euro-Disco acts. Silver was de bijnaam van Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het nummer Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden. In een aflevering van de Mi Amigo top 50 in juni 1975 stond het nummer op 9 genoteerd en vertelde Peter van Dam dat voorheen Save me als tune was gebruikt voor de Vliegende 50. Dat was een tijdelijke hitlijst toen Peter van Dam op vlucht voor de Belgische autoriteiten…
-
- 0 antwoorden
- 579 weergaven
- 1 follower
-
-
Rex Garvin and the Mighty Cravers – Sock it to me JB. Dit nummer staat al vermeld in de discografie. Er kan aan worden toegevoegd: In 1967 werd ‘Sock it to me JB’ ook gebruikt voor de productie van de jingle met de tekst ‘This is Caroline on 2 5 9 with happiness, with friendlyness, freedom, forever!’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Martin Denny - Delilah. Dit nummer is afkomstig van de lp Exotic Moog die in 1969 op het Liberty label verscheen. Martin Denny was één van de eerste personen die experimenteerde met de moog synthesizer. Zijn werk wordt gerekend in de categorie van Kingsley en Perry en hij kreeg de bijnaam ‘The father of Exotica’. In 1957 nam hij al een lp met exotische geluiden, Exotica, op. Delilah werd door Peter Holland op Radio Noordzee gebruikt voor de productie van een spot voor zijn eigen zondagochtendprogramma: ‘Hoe laat U op zondag opstaat is toch niet belangrijk, als u maar met Noordzee opstaat. Dan weet U zeker dat uw zondag goed is.’ Martin Denny - Delilah. This so…
-
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
- 1 follower
-
-
In 1998 was ik bezig met het opknappen van de Veronica mengtafel die nu in RockArt staat. Toen alles weer werkte heb ik een aantal platen door de PYE limiter gehaald en op DAT opgenomen. Die cassette kwam ik vandaag weer tegen. Traffic met Paper sun was de eerste plaat. Vooral bij de drum riffs hoor je de limiter werken. (gelijk bij het intro al) Niels http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FAEVULQL6ECP.mp3
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Kent iemand uitvoerende en/of titel van de muziek in bijgaande RNI spot? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 840 weergaven
-
-
Meat Loaf – Nowhere fast. Dit nummer werd gecomponeerd door Jim Steinman en in 1984 door de formatie Fire Inc. opgenomen voor de Soundtrack van de film ‘Streets on Fire’. Meatloaf nam het nummer ook op in 1984 en gebruikte het om zijn nieuwe single aan te kondigen op Laser 558, daarbij gebruik makend om ook ‘Laser 558, never more than a minute between the hits, rocking you’ te promoten. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Chickles – Lalala. Nee het gaat hier niet om een soort kauwgum genaamd Chickles, ook niet om André van Duin die ‘lalala’ zingt en ook niet de Spaanse zangeres Massiel, die ooit met die titel het songfestival won. Het gaat om een Franse groep die in 1972 een gelijknamige lp opnam met instrumentale muziek. Deze ‘Lalala’ werd gebruikt op RNI door Pierre Deseyn toen hij de openingsspot richting het programma ‘Our World in Action’, dat op zondagen via de 6205 kHz op RNI was te beluisteren, insprak. Uiteraard was het programma in presentatie van AJ Beirens. De komende zomermaanden zal dit item aanzienlijk minder vaak voorbij komen Chickles - Lalala. No, this is…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-