Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Heb vroeger eens jingles gehoord met de slogan "de middengolf radio leeft" wie weet meer van deze jingle's af en heeft ze misschien?
-
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een montage van het Let's take 5 pakket wat Hans van Eijck in 1993 maakte voor RTL 5 Let's take 5 - Hans van Eijck Groet, Peter
-
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie o wie heeft de stem van de VARA hij spak de prijzen in bij de steen en beenshow in in de trent van , een poeslap, een fruitschuit etc etc graag op ziggshare of pix bvd Chaldy.
-
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Voor een eenmalig projectje ben ik op zoek naar sonovox jaartal jingles (1960-1990), en de welbekende 'yesterplay', 'yesterday', 'going back in time...' e.d. jingles die met name de zeezenders veel gebruikten. Alvast dank. Henk
-
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 3 followers
-
-
Wie kan mij helpen aan Nederlandse kerst jingles die ik kan gebruiken voor me radio programma. Groet Marcel.
-
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Heb hier twee tunes van The Salsoul Orchestra : Getaway & Tangerine. Maar waar zijn het ook alweer de tunes van? Heb het tunesboek wel, maar even niet bij de hand.
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Heel herkenbaar :-) http://tinyurl.com/pxdc6gp Grt, Peter
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Heeft er toevallig iemand Jingles van Radio Luxembourg in bezit. Ben met alles blij....
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Op 1 september 1987 begon NEWS Jongerenradio in Rotterdam. Ooit opgezet door jongerenwerker Piet van Vliet, die in 2018 op veel te jonge leeftijd is overleden. Het NEWS project was er vooral op gericht om werkloze jongeren aan een baan te helpen. Op de zender werden elk uur vacatureclips uitgezonden, spotjes waarin vacatures onder de aandacht werden gebracht. NEWS werkte op dat moment samen met het toenmalig Gewestelijk Arbeidsbureau in Rotterdam. De lokale omroep was vanaf 2 januari 1989 ook in de Rotterdamse ether te ontvangen. De naam van NEWS Jongerenradio veranderde op dat moment in Hitradio NEWS FM. Op 31 juli 1990 stopte de zender definitie…
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Zoals beloofd is hier dat befaamde (of beruchte) VARA jinglepakket uit 1988. Het werd wederom gemaakt door Peter Schon, en in tegenstelling tot twee eerder door hem vervaardigde pakketten, was dit géén groot succes … to put it mildly.. De jingles werden met hoongelach ontvangen door de VARA-DJ’s, die ze niet alleen onverstaanbaar en vals vonden, maar radiotechnisch ook onbruikbaar vanwege die malle linn-drums aan het einde van bijna iedere jingle. De weerstand onder de DJ’s was zo groot dat de jingles on-air belachelijk werden gemaakt. Niet echt professioneel, maar wel begrijpelijk. Een aantal van de jingles werd geremixed, maar veel verbetering leverde dat …
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Ik had vroeger het hele pakket maar Hans K is langs geweest hokes spokes weg,en ik heb er nog maar 3 over wie heeft toevallig de rest? 3 Laser 958 Jingles van dit leuke station uit Amsterdam http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LOHP4DEYCCPM.rar Mart538
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Vandaag werd ik verblijd met alle albums van The Beach Boys. In digitale vorm ! Wel 10 gb. maar dan heb je ook wat.Vanaf 1961 t/m 2011. Jonge jonge, genieten van één van de beste groepen die ooit bestaan heeft. Kortom, op deze voor vele David Bowie fans trieste dag ben ik blij gemaakt met het totale werk van The Beach Boys. En dat wil ik even kwijt.
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Burt Bacharach Orchestra and Chorus - There's Always Something There To Remind Me. Op Radio City werd tijdens de "Auntie Mable Hours" creatief omgesprongen met het voorhanden songmateriaal. Zo werd onder meer dit lied gebruikt om een ode te zingen aan "I Do Like Oysters." Zie verder ook: Ken Woodman - "That's Nice," Herb Alpert - "Work Song," Helaas was de ontvangst van Radio City, rond de tijd van uitzending van the Auntie Mable Hour – 7 uur in de avond – bij lange na niet altijd goed. Maar die shows, die van maandag tot en met vrijdag werden uitgezonden, waren graag gehoord. Burt Bacharach Orchestra and Chorus - There's Always Something There To Remind Me. A…
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Peppers – (the) Hot Caramel. Ook dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Fred van den Bosch op Radio Atlantis die het nummer gebruikte als eindtune in zijn zondagmiddagprogramma op Radio Atlantis, waarin hij de nieuwe releases voorstelde. Peppers - (the) Hot Caramel. This song is also already in the discography and can be added to. It was Fred van den Bosch on Radio Atlantis who used the song as the end tune in his Sunday afternoon show in which he introduced the new releases. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=56f7380d-c58d-4855-8702-902c85152d38
-
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar de maker(s)/componist(en) van de volgende vormgeving: 1 - VOO - Veronica - R1 - Nieuwsradio - [Joop Daalmeijer] - 1987 2 - VOO - Veronica - R1 - Nieuwsradio - Opener Hier is Rob Trip - [Joop Daalmeijer] - 1995 Het jaar achter de vormgeving is het jaar waarin ik zeker weet dat het gebruikt is (via radio opnames). Het kan ook al een jaar eerder gebruikt zijn. Ik ben benieuwd. Grt, Peter
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Pierre-Alain Dahan – Auto Moto Rallye. Dit nummer is afkomstig van de in 1972 verschenen lp ‘Continental Pop Sound’, een plaat vol met synthesizer muziek gecomponeerd en gespeeld door Pierre-Alain Dahan. Hij overleed in 2013 op 70-jarige leeftijd en was componist en veelzijdig muzikant. Het nummer ‘Auto Moto Ralley’ werd tweevoudig ingezet op Radio Veronica in de nacht van 22 september 1972. Allereerst als openingstune van het programma en ook telkens als filler op weg naar het nieuws in een speciaal nachtprogramma ter gelegenheid van de ‘derde nachtautorally’, georganiseerd door de Veronica Rally Sport Stichting en Radio Veronica. Het zes uur durende programma werd gepre…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Nog meer Warp Factor van Jam. Dit keer Q 102 uit Dublin. Dirk http://www37.zippyshare.com/v/16178012/file.html
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Nog een Veronica reclame: Esso mix met Tom Mulder of eigenlijk Klaas Vaak... http://www.mediafire.com/?e87c8d0anw5l5io
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
-
Dan hebben we hier het "fenomeen" uit de USA. Dickie Goodman. We kregen bij Veronica altijd alle nieuwe singles in de Billboard en eventuele andere belangrijke nieuwe singles. De meeste van jullie hier zullen niet van Dickie Goodman gehoord hebben. De singles werden hier ook eigenlijk niet gedraaid omdat ze zoooo Amerikaans waren en hier niet interessant. In de USA kwamen z'n singles wel in de hitlijsten. Ik vond ze wel heel erg speciaal. Vandaar dat ik de singles destijds heb "gelicht" uit de discotheek. Hier is er bijvoorbeeld één uit 1974 die gaat over de energie crisis destijds. Het was single 55044 uit onze discotheek. (andere nummer is uit mijn prive v…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
De verknipte versie van Ferry Maat: http://www.mediafire.com/?tr92g3dj090cp0x
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Hallo, Dankzij een zuinig lid van deze community kreeg ik onlangs de jingle 'Eersteweeks' zoals Frits Spits die gebruikte in de Nationale Hitparade (januari '82-oktober '84). Hij had nog enkele andere jingles, ook op basis van de plaat 'Rock Your World (yo ho) van Weeks & Co. Namelijk de openingstune, de Top 10-jingle en de Eén in Nederland-jingle. In 2012 zijn die door SimonFex hier beschikbaar gesteld. Ik heb ze toen gemist en weet niet of hij hier nog is, maar ik kom hem niet meer recent tegen. Dan was er ook nog een jingle 'De Nationale Hitparade en de Nationale Toekomst', volgens mij met een ander bedje. Wellicht heeft iemand a…
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Nog een lp uit de USA die ik toen Veronica ging stoppen "uit de discotheek gelicht" heb; Richard Nixon Superstar-David Frye 1971 David Frye was een Amerikaanse komiek. Lees maar : http://en.wikipedia.org/wiki/David_Frye Hier is het album. Schoon gemaakt en wel. http://www1.zippyshare.com/v/49799188/file.html Ook hier geldt dat je een beetje goed Engels-Amerikaans moet kunnen verstaan en weet hebt van de Amerikaanse politiek in de begin jaren 70. En........er zit geen muziek en er zitten geen jingles in. Maar als je dat voor lief neemt, veel luister plezier! Juul PS. Ik vraag mij eigenlijk af of jullie geinteresseerd zijn in …
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan een goede kwaliteit jingle NCRV Favoriet, ook ben ik op zoek naar het synthesizer muziekje dat hiervoor gebruikt werd, iemand enig idee?
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het oude Glenn Miller succes kende een aantal versies in de jaren zeventig (1978) Rick van der Linden en Tuxedo Junction maar hetzelfde jaar gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo een andere versie als filler hier een fragment http://bars.rug.nl/download/b754e0e87fb092f7 en mocht je een antwoord weten ook eventueel een mp3 naar mijn adres Hknot@home. en even nl erachter groet en dank Hans
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-