Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by shadowsfannl,

Bloem – Vooral jong blijven Wie heeft deze in goede kwaliteit? ( Tip, oktober 1980 ) Groet, Herbert.

2. Started by hans knot,

Burt Bacharach Orchestra and Chorus - There's Always Something There To Remind Me. Op Radio City werd tijdens de "Auntie Mable Hours" creatief omgesprongen met het voorhanden songmateriaal. Zo werd onder meer dit lied gebruikt om een ode te zingen aan "I Do Like Oysters." Zie verder ook: Ken Woodman - "That's Nice," Herb Alpert - "Work Song," Helaas was de ontvangst van Radio City, rond de tijd van uitzending van the Auntie Mable Hour – 7 uur in de avond – bij lange na niet altijd goed. Maar die shows, die van maandag tot en met vrijdag werden uitgezonden, waren graag gehoord. Burt Bacharach Orchestra and Chorus - There's Always Something There To Remind Me. A…

3. Started by skybird,

Hier de acapellas van het Belgische station hit fm. Zij gebruikte het zelfde jingle pakket zoals de Avro ze gebruikte eind jaren 80. De jingles komen uit het Jam pakket Skywave. Dirk

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  4. Peppers – (the) Hot Caramel. Ook dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Fred van den Bosch op Radio Atlantis die het nummer gebruikte als eindtune in zijn zondagmiddagprogramma op Radio Atlantis, waarin hij de nieuwe releases voorstelde. Peppers - (the) Hot Caramel. This song is also already in the discography and can be added to. It was Fred van den Bosch on Radio Atlantis who used the song as the end tune in his Sunday afternoon show in which he introduced the new releases. [verborgen inhoud]

5. Started by GKoedam,

Sommige jingles blijven jarenlang in je hoofd hangen. Of ze nu worden ingezongen voor Radio Decibel in Amsterdam of Groeistad Radio in Zoetermeer, vrijwel iedereen kent ze. Een voorbeeld van zo'n jingle is cut 12 uit het pakket Synsation van Media General. Het is één van mijn favoriete jingles, waarschijnlijk door de geluidseffecten. Ik wilde deze al lange tijd in een nieuw jasje steken, maar de kale backings van de jingles zijn door de jaren heen schaars geworden. Soms heb je geluk. Eerst het origineel, daarna de remix en als bonus een langere versie. [verborgen inhoud] Groet, Ger

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  6. Hierbij een montage van een aantal jingles en promo's van de Hilversum 3 Daverende 30 en Nationale Hitparade met Felix Murders. [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  7. Wie herkent deze tune die Leo Van Der Goot gebruikte in 1982 bij de Voo? Het is een heel klein stukje,ik hoop dat iemand hem herkent. http://www4.zippyshare.com/v/11298492/file.html

• 0 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  8. Gast
    Started by Gast,

Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Hauraki - Jingles Pack [verborgen inhoud] Opmerking : Deze set jingles werd mij doorgestuurd door een contact uit New Zealand (Raglan) die er een FM station uitbaat Uw reactie in wo…

• 6 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  9. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie weet er meer te vertellen (dan dat erover via Google te vinden is) over het leuke plaatje Hoo Doo Drums van de Crash Brohers uit 1974? Wie gingen er bijvoorbeeld schuil achter de bandnaam Crash Brothers? Het plaatje Hoo doo drums is ooit gebruikt als tune op de radio. Hieronder in vogelvlucht wat ik al weet. Weet jij meer? Laat het me weten, s.v.p.. Alvast bedankt! Benno Label: Pink Elephant ‎– PE 22.820, Dureco ‎– DU 24.627, etc. Country:Netherlands Released: 1974 Genre: Rock, Blues Producer: Tony Atkins Tune van : Gerard de Vries

• 1 antwoord
    • 2,5k weergaven
  10. Started by chaldy,

Wie o wie heeft de stem van de VARA hij spak de prijzen in bij de steen en beenshow in in de trent van , een poeslap, een fruitschuit etc etc graag op ziggshare of pix bvd Chaldy.

• 11 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  11. Started by Harm,

We kennen het allemaal, Herb Alpert en zijn 'niks aan de hand tune' Spanish Flea. Echter, ik hoorde laatst op TV een nagenoeg identiek nummer die een fractie anders is gespeeld. Weet iemand van wie dat is? Via Google kom ik in ieder geval niet verder... Dit is het origineel: www.youtube.com/watch?v=UcAzR2QyPCI&feature=kp

• 7 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  12. Ik ben een blije Bosschenaar, en deze Bosschenaar neemt de geïnteresseerde lezer graag even mee zijn herinneringen in (Opa vertelt...). Toen ik nog jong was, en dan ook echt piepjong, had je hier de lokale omroep 'Boschtion', met een radiozender op 95.2 FM en op de kabel, en daarnaast een TV-zender (Een veredelde kabelkrant met eigen programma's, maar die wel om 20:00u stipt het NOS Journaal doorgaf). Tot en met 2015 hebben deze zenders met horten en stoten uitgezonden. Na drie faillissementen en doorstarten (De bodemloze put die Boschtion heette, elke keer was het geld weer op) stapte het toenmalige bestuur op en was het avontuur Boschtion definitief over en …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  13. Started by Vincent,

Het nummer If there is something van Roxy Music werd in de jaren 70 rond middernacht als eindtune gebruikt van een programma bij de publieke omroep. Weet iemand voor welk programma?

14. Started by hans knot,

Booker T and the MG’s – The beat goes on. Het door Sony Bono gecomponeerde ‘The Beat goes on’ was een wereldhit voor Sonny and Cher, maar werd ook door Booker T and the MG’s op de lp ‘Doin’ our thing’ opgenomen. Deze versie werd gebruikt op RNI voor de jingle: ‘You’ve just tuned into the sound of Mike Ross on Summertime RNI’. De jingle werd trouwens al gedraaid in de lente van 1971. [verborgen inhoud]

15. Started by Harm,

Ik heb zelf al een flinke verzameling liggen, veelal masterkopieën, maar er moet méér zijn. Ik wil ze gaan gebruiken in het weekend wanneer de Amsterdamse etherpiraten uit de jaren 80 centraal staan. Vanzelfsprekend wordt alles gelardeerd met de jingles van de diverse radio stations. Echt alles is welkom, dus ook airchecks op cassettebandjes etc. Zolang de kwaliteit nog enig zins te pruimen is natuurlijk.

• 11 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  16. Started by Max Simonse,

Beste forum-leden, recent kwam ik de cd-rom '538 Webstation' tegen, een softwareprogramma waarmee je rond het jaar 2000 je eigen webradiostation kon starten. Op de CD staan ook een serie jingles uit ik denk het 538-jinglepakket uit 1998(?), maar dan met een 538 Webstation-sausje. Kan ik iemand een plezier doen met deze jingles in wav-formaat?

17. Started by EDISON,

[verborgen inhoud] Voor de woensdag..... een band van 88 min met o.a. andromeda en atlantis jingles en nog meer. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  18. Started by Harm,

Nog een Veronica reclame: Esso mix met Tom Mulder of eigenlijk Klaas Vaak... http://www.mediafire.com/?e87c8d0anw5l5io

• 1 antwoord
    • 2,4k weergaven
  19. Started by pvanklei,

Hierbij een montage van het Let's take 5 pakket wat Hans van Eijck in 1993 maakte voor RTL 5 [verborgen inhoud] Groet, Peter

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Treurig
    • 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  20. Started by hans knot,

Vader Abraham en Boer Koekoek – Den Uyl is in den olie. Wat een enorme hit uit 1973. Iedereen van voor pakweg 1968 kan het zo meezingen. Een nummer opgenomen naar aanleiding van de oliecrisis in 1973. Het nummer kwam tot stand met medewerking van het kinderkoor de Makkertjes. De tekst 'Ja Joop krijgt voor zijn broek' werd in februari 1974 door Joop Verhoof gebruikt aan het begin van zijn eindtune, Choo Choo A Go Go - Toot! Toot! van Duane Eddy and The Rebels. Vader Abraham en Boer Koekoek - Den Uyl is in den olie. What a huge hit in 1973. Anyone born before 1968 can sing along with it. A song recorded because of the oil crisis in 1973. The song was created wit…

21. Started by Juul,

Vandaag werd ik verblijd met alle albums van The Beach Boys. In digitale vorm ! Wel 10 gb. maar dan heb je ook wat.Vanaf 1961 t/m 2011. Jonge jonge, genieten van één van de beste groepen die ooit bestaan heeft. Kortom, op deze voor vele David Bowie fans trieste dag ben ik blij gemaakt met het totale werk van The Beach Boys. En dat wil ik even kwijt.

• 8 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  22. Sir Christian Steinway – Liebestraum. Het klassieke Liebestraum Nr 3 van Franz Liszt werd in 1975 door Sir Christian Steinway op de plaat gezet. Het is een van de drie composities van Liszt die puur zijn gecomponeerd voor solo pianospel. De compositie uit 1850 werd door Stan Haag op Radio Mi Amigo gebruikt als muziekje waarop hij het kerstverhaal in 1976 vertelde. De naam Steinway was niet de echte naam want de beste man werd geboren als Malcolm Lockyer Sir Christian Steinway – Moonlight Sonate. Een prachtige slepende uitvoering van de compositie van Beethoven werd in 1977 gebruikt door Stan Haag, Ron van der Plas en Marc Jacobs voor het afscheidsprogramma van…

23. Started by Harm,

Omdat er dit jaar geen locatie uitzending is ben ik maar weer eens aan het knutselen geweest. Deze keer met de meersporentracks van de 'actiejingles' uit 1973 en 'Veronica moet aan land' uit juni 1974 en de moderne 'Everlasting love' uitvoering n.a.v. 30 jaar Veronica uit 1990. Textueel slaat het dus kant noch wal. Maar ach, ik ben weer een uurtje van de straat geweest... https://soundcloud.com/armtenrink/re-mix-18-april>

• 7 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  24. Studio Orchestra, the (dirigent Jack Trombley) – Hot Spot. Eigenlijk dient deze vondst voorafgegaan te worden met trompetgeschal. Al lang wordt op forums en door een aantal mensen gezocht naar de tune die in 1979 werd gebruikt voor de Top 50 op Radio Caroline. Zelfs de presentatoren van dit programma als Rob Hudson en Erik de Zwart wisten het antwoord niet. Meer dan 40 jaar na gebruik is het mysterie opgelost. We hebben te maken met de welbekende Jan Stoeckart (Amsterdam 1927 - Hilversum 2017) die onder meer werkte onder de pseudoniemen Julius Steffaro en Jack Trombey. Onder die laatste naam kwam in 1971 op het music library label De Wolfe de LP ‘Military Matters’ van The…

25. Started by Vincent,

De verknipte versie van Ferry Maat: http://www.mediafire.com/?tr92g3dj090cp0x

• 1 antwoord
    • 2,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.