Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Max Greger and his Orchestra – In the mood. Een compositie van Glenn Miller die het nummer met zijn orkest al in 1939 opnam. Max Greger heeft tussen 1963 en 1977 zowel het orkest van de ZDF als SWF geleid en dit nummer diverse malen aan het vinyl toevertrouwd. Eén van de gespeelde versies is door Bert Bennet in mei 1975 opgepikt om als tune en filler te gebruiken in de Mi Amigo Flashback top 100. ‘en laat de buren ook meeluisteren’ was zijn motto. Max Greger in the mood MiAmigo-19750519-1500-1600-BertBennett-FlashbackTop100-(Studio).mp3 1.84 MB [verborgen inhoud]

2. Started by Harm,

Ik dacht laat ik eens een ringtone maken van 'Merck toch hoe sterck' de herkenningsmelodie van RNW. Hij klinkt lekker vol, al zeg ik het zelf, en duurt 55 seconden inclusief 2 seconden stilte voorafgaand voor de trilfunctie: http://www.mediafire.com/?xn9g01brdw5negm

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  3. Started by Vincent,

Komt van een kleine tape. De meeste hebben deze jingles wel. http://www.mediafire.com/?8azjr81dlficxf1

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  4. Started by hans knot,

Clebanoff and his Orchestra – Bobsled. Herman Clebanoff was een Amerikaanse concertviolist en dirigent. Hij werd geboren in Chicago uit geïmmigreerde Russische ouders. Hij nam diverse Lp’s op voor MGM waaronder ‘Strings afire’ uit 1961. Bobsled staat op die lp en dat nummer werd gebruikt voor een van de gesponsorde programma’s op Radio Veronica in 1962. Het was het programma van Delial, een product van Bayer. Het werd gepresenteerd door Rijk de Gooyer, die nuttige wenken gaf voor een zonnig vakantie gesprek.’ Het was een van de producties van het reclamebureau De La Mar, die meerdere programma’s aanleverde aan Radio Veronica. [verborgen inhoud]

5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Gecomponeerd en gedirigeerd door het genie Rogier van Otterloo: Let's go to Randstad uit 1974, de tune van het bekende uitzendbureau. Ooit nog op single uitgebracht. SF

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  6. Started by skybird,

Waarom liet men 5 maal de zelfde jingle maken bij 10 Gold? De meeste versies draaide men toch niet op de radio. Ook bij andere stations was dat het geval. Dirk http://www48.zippyshare.com/v/38778956/file.html

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  7. Gast simonfex

Tijdens mijn zoektocht naar een cut uit The Power ('Info Magazine', zie andere posting vandaag) kwam ik erachter dat die paar Power Info-jingles op de CD van Het Genootschap ('Veronica Radiojingles 1977 - 1984 TM The Power"), in mono zijn. Vreemd, want ze werden echt in stereo gebruikt. Hoe dan ook, hier zijn ze nog een keer maar dan in ouderwets modern stereo: http://snd.sc/PAY2DV Groeten Simon

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  8. Gast simonfex

Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  9. Started by hans knot,

Universal Sounds Orchestra – Alias Smith and Jones Theme. Deze instrumentale opname is afkomstig uit het jaar 1972 Uitgekomen op MCA Records. ‘Alias Smith and Jones’ was een Amerikaanse televisieserie, gemaakt van 1971 tot 1973. De hoofdrollen werden gespeeld door Pete Duel en Ben Murphy. Het thema werd in 1972 door Tony Allen op RNI gebruikt als tune voor zijn programma. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar

10. Started by Vincent,

Bij Radio Luxemburg begin jaren 60 gebruikt als tune van een van de EMI sponsorprogramma's, Friday Spectaculair. Ik zoek titel/uitvoerende. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  11. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  12. Started by Vincent,

Is dit Erik de Zwart die deze reclame heeft ingesproken? [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  13. Started by FredZ,

Hallo, Ik ben bezig met een radioprogramma over 1978. In dat jaar veranderde de golflengte van Hilversum 3 van 445 naar 444 m. De frequentie 674 kHz. werd in 1978 gewijzigd naar 675 kHz. Ik zoek de TROS jingle And now, more music on de big 445. Heeft iemand die voor mij in goede kwaliteit ? Zou ik erg leuk vinden. Fred

14. Started by Niels Zack,

In 1998 was ik bezig met het opknappen van de Veronica mengtafel die nu in RockArt staat. Toen alles weer werkte heb ik een aantal platen door de PYE limiter gehaald en op DAT opgenomen. Die cassette kwam ik vandaag weer tegen. Traffic met Paper sun was de eerste plaat. Vooral bij de drum riffs hoor je de limiter werken. (gelijk bij het intro al) Niels http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FAEVULQL6ECP.mp3

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Started by skybird,

Hier een montage van voo jingles uit de jaren 80. Ze stonden nog op een paar oude cassettes die ik hier nog liggen had.(Is duidelijk te horen) 3 uur materiaal waarvan ik minstens 2 uur jingles heb gehoord die ik niet ken. De montage duurt 10 minuten. Dirk http://www30.zippyshare.com/v/45896965/file.html

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  16. Started by hans knot,

Band of the Royal Netherlands Navy – March of the Herald Dit nummer werd al eerder beschreven en kan dus worden aangevuld. Al in de eind jaren zestig van de vorige eeuw was er op de zondagmiddag vanaf half 5 in de middag een kort sportprogramma op Radio Veronica. In een ongeveer 10 minuten durend item was het Jan Steen die ‘Veronica Sport’ live vanaf de Norderney presenteerde. Band of the Royal Netherlands Navy - March of the Herald This song has been described before and can therefore be added to. Back in the late 1960s, there was a short sports programme on Radio Veronica on Sunday afternoons from 4.30pm. In a roughly 10-minute item, it was Jan Steen who presented …

17. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar twee TROS-jingles uit 1974 op goede kwaliteit. 1. De TROS-versie van de Eurovisie tune (aan het begin van de Top40 van 03-10-1974 en die tune dan liefst zelfs zonder tekst) TROS-H3-19741003-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40-eerstekeer 2. De jingle ingesproken door Tom Mulder op Percy Faith aan het begin van de Top 40 van 12-12-1974. TROS-H3-19741212-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Beste radiovrienden, al heel lang zoek ik de VPRO radio-uuropener radio uit de jaren 90 (?) met korte 6-tonige orkest-touche en een onweersklap. Wie heeft die en wil die delen? Alvast bedankt! Benno

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 15 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  19. Freddie & Friends – Pim pam pom. Dit nummer kennen we vooral van het uit Haelen afkomstige Pikkel Nikkel Orkest, dat er een hit mee had in 1973 op het Negram label. De TROS pakte het nummer op voor een van de vele televisiecampagnes en zo werd het nummer voor dit doel opnieuw ingespeeld door Freddie & Friends. De LP TROS TV Tunes, die ervan in 1975 op de markt kwam, was ook te vinden in de studio van Radio Mi Amigo want Stan Haag gebruikte ‘Pim pam pom’ in 1977 als eindtune voor een aflevering van zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’. Freddie & Friends - Pim pam pom. This song is best known from the Haelen-based Pikkel Nikkel Orkest, which …

20. Started by rien1959,

Zit ik nogmaals naar een opname van Britain Radio te luisteren en hoor ik diverse leuke platen voorbij komen die ik allemaal heb kunnen dowloaden. Behalve eentje : Buddy Greco - I'm sorry for you my friend. (oorspronkelijk Hank Wiliams) Wie kan mij deze opname bezorgen ? Rien (die al de hele middag bezig is met de computers van de kinderen ...)

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. Started by hans knot,

Johnnie Spence Orchestra – The Midnight Theme. Een zeer toepasselijke titel als je weet dat dit nummer werd gebruikt als tune voor ‘The midnight hour’ dat was te beluisteren, gevuld met de meer rustigere muziek op Radio 270, dat in internationale wateren regionaal gericht voor de kust van Scarborough haar programma’s uitstraalde. Johnny Spence was een Britse arrangeur, componist, orkestleider die veel samenwerkte met Matt Monro. Ook componeerde hij veel muziek voor televisieseries. Helaas kwam hij in 1977 op 41-jarige leeftijd al te overlijden. Johnnie Spence Orchestra - The Midnight Theme. A very apt title when you know that this song was used as the tune for…

22. Gast simonfex

Dit http://www.mediafire.com/?gsd36oiqztmbxbd werd o.m. gebruikt door Veronica Film (op de radio). Het is "Runaway" van Bill Conti uit de Bond-film "For your eyes only". Groeten Simon

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  23. Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom hier niet uit. Ik heb de tune van de Rob Out Show met Beginnings niet 'schoon' dus ik dacht 'die zet ik zelf wel even in elkaar met een studiotape van Out en de plaat van Chicago. Nadere beluistering wijst uit dat de maker (ik vermoed Ad) niet zomaar de plaat achter de 'Absolutely Incredible'-jingle heeft gezet, maar nog heeft geknipt in de plaat. Chicago zingt twee keer 'Only the beginning', daarna komt een bedje van vier maten waar Out overheen praat, daarna wordt 'Only the beginning' steeds herhaald. Ik heb de hele plaat afgeluisterd, maar dat instrumentale bedje zit nergens op de manier als in de tune: vanaf het moment dat 'O…

24. Hier een reclame van de Vries en Lampie uit 1965 [verborgen inhoud] Het intro is van een plaat van Drafi Deutscher met Hast Du Alles Vergessen ook uit 1965. Groet Nico.

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Started by hans knot,

Le Grand Orchestra de Paul Mauriat – It’s a man’s man’s man’s world. Het nummer dat we kennen van James Brown en dan in een prachtig instrumentaal jasje uitgevoerd door het orkest van Paul Mauriat, werd door Gerard Smit op Radio Noordzee opgepakt om een van zijn dramatisch liedjes in te zingen in de zomer van 1974. Hij noemde het de ‘Ga weg blues’. Le Grand Orchestra de Paul Mauriat - It's a man's man's man's world. The song we know from James Brown and then performed in a beautiful instrumental jacket by the orchestra of Paul Mauriat, was picked up by Gerard Smit on Radio Noordzee to sing one of his dramatic songs in the summer of 1974. He called it the 'Go a…

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.