Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Heeft iemand toevallig losse jingles van (Radio) Veronica dat gebruik maakt van de Hitradio jinglepakket van JAM Creative Productions? En dan graag uit het Hitradio 1 pakket: [verborgen inhoud]. Daar ben ik namelijk naar op zoek. Ik ken wel wat compilaties, maar daar zijn de jingles niet los van elkaar, ik heb ze graag los. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vreemde collectie van Radio Atlantis jingles/reclames. [verborgen inhoud] Robin
-
Max Greger and his Orchestra – In the mood. Een compositie van Glenn Miller die het nummer met zijn orkest al in 1939 opnam. Max Greger heeft tussen 1963 en 1977 zowel het orkest van de ZDF als SWF geleid en dit nummer diverse malen aan het vinyl toevertrouwd. Eén van de gespeelde versies is door Bert Bennet in mei 1975 opgepikt om als tune en filler te gebruiken in de Mi Amigo Flashback top 100. ‘en laat de buren ook meeluisteren’ was zijn motto. Max Greger in the mood MiAmigo-19750519-1500-1600-BertBennett-FlashbackTop100-(Studio).mp3 1.84 MB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Promo voor 't legendarische Veronica programma Radio Romantica met Alfred Lagarde en Maria Schopman http://snd.sc/KRg8eA Groeten Simon
-
Band of the Royal Netherlands Navy – March of the Herald Dit nummer werd al eerder beschreven en kan dus worden aangevuld. Al in de eind jaren zestig van de vorige eeuw was er op de zondagmiddag vanaf half 5 in de middag een kort sportprogramma op Radio Veronica. In een ongeveer 10 minuten durend item was het Jan Steen die ‘Veronica Sport’ live vanaf de Norderney presenteerde. Band of the Royal Netherlands Navy - March of the Herald This song has been described before and can therefore be added to. Back in the late 1960s, there was a short sports programme on Radio Veronica on Sunday afternoons from 4.30pm. In a roughly 10-minute item, it was Jan Steen who presented …
-
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Luther Randolph and Johnny Stiles – Cross Roads. Een heerlijk deuntje dat zo in de categorie Jimmy Mc Griff en Jimmy Smith past. Randolph op orgel en Stiles op basgitaar. Ze componeerden ‘Cross Roads’ samen met Norman Connors, die ook het drummen voor zijn rekening nam, en de single werd in 1963 uitgebracht op het Cameo label, terwijl Artone het in Nederland op de markt bracht. Duidelijk is dat Jan van Veen op Radio Veronica in het programma ‘Alle remmen los’ het dus niet bij een tune hield want hij gebruikte dit nummer in augustus 1967 als herkenningsmelodie voor dit programma. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Je kent het waarschijnlijk wel, een tijdelijke map met montages waar na verloop van tijd zoveel "rommel" in staat dat de bezem er doorheen moet: Ledenwerfspots van de Veronica Omroep Organisatie. In 2016 al eens eerder aangeboden, 12 minuten lang: [verborgen inhoud]
-
- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
De Tros Nummer jingles uit 1980 vond ik geweldig,van 10 tot en met nummer 1. Ze zijn gemaakt door Ad Roland,maar waar zijn ze gebleven? Dirk [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Dit is volgens mij de mooiste jingle uit het pakket The Power van TM. Het is de kerst jingle in diverse uitvoeringen. Het blijft wonder mooi. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/79118621/file.html
-
In 1998 was ik bezig met het opknappen van de Veronica mengtafel die nu in RockArt staat. Toen alles weer werkte heb ik een aantal platen door de PYE limiter gehaald en op DAT opgenomen. Die cassette kwam ik vandaag weer tegen. Traffic met Paper sun was de eerste plaat. Vooral bij de drum riffs hoor je de limiter werken. (gelijk bij het intro al) Niels http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FAEVULQL6ECP.mp3
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Komt van een kleine tape. De meeste hebben deze jingles wel. http://www.mediafire.com/?8azjr81dlficxf1
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Is dit Erik de Zwart die deze reclame heeft ingesproken? [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Tijdens mijn zoektocht naar een cut uit The Power ('Info Magazine', zie andere posting vandaag) kwam ik erachter dat die paar Power Info-jingles op de CD van Het Genootschap ('Veronica Radiojingles 1977 - 1984 TM The Power"), in mono zijn. Vreemd, want ze werden echt in stereo gebruikt. Hoe dan ook, hier zijn ze nog een keer maar dan in ouderwets modern stereo: http://snd.sc/PAY2DV Groeten Simon
-
Waarom liet men 5 maal de zelfde jingle maken bij 10 Gold? De meeste versies draaide men toch niet op de radio. Ook bij andere stations was dat het geval. Dirk http://www48.zippyshare.com/v/38778956/file.html
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Johnnie Spence Orchestra – The Midnight Theme. Een zeer toepasselijke titel als je weet dat dit nummer werd gebruikt als tune voor ‘The midnight hour’ dat was te beluisteren, gevuld met de meer rustigere muziek op Radio 270, dat in internationale wateren regionaal gericht voor de kust van Scarborough haar programma’s uitstraalde. Johnny Spence was een Britse arrangeur, componist, orkestleider die veel samenwerkte met Matt Monro. Ook componeerde hij veel muziek voor televisieseries. Helaas kwam hij in 1977 op 41-jarige leeftijd al te overlijden. Johnnie Spence Orchestra - The Midnight Theme. A very apt title when you know that this song was used as the tune for…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Wie deze cassette heeft opgenomen weet ik niet, wie herkent deze cassette? [verborgen inhoud]
-
-
- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten prog…
-
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Freddie & Friends – Pim pam pom. Dit nummer kennen we vooral van het uit Haelen afkomstige Pikkel Nikkel Orkest, dat er een hit mee had in 1973 op het Negram label. De TROS pakte het nummer op voor een van de vele televisiecampagnes en zo werd het nummer voor dit doel opnieuw ingespeeld door Freddie & Friends. De LP TROS TV Tunes, die ervan in 1975 op de markt kwam, was ook te vinden in de studio van Radio Mi Amigo want Stan Haag gebruikte ‘Pim pam pom’ in 1977 als eindtune voor een aflevering van zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’. Freddie & Friends - Pim pam pom. This song is best known from the Haelen-based Pikkel Nikkel Orkest, which …
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand de cd Radio Noordzee Internationaal jingles 1970-1974, uitgebracht door het Genootschap Radiojingles en tunes voor mij. De cd is niet meer te koop. Grt Rieni.
-
Hier een reclame van de Vries en Lampie uit 1965 [verborgen inhoud] Het intro is van een plaat van Drafi Deutscher met Hast Du Alles Vergessen ook uit 1965. Groet Nico.
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hier een montage van voo jingles uit de jaren 80. Ze stonden nog op een paar oude cassettes die ik hier nog liggen had.(Is duidelijk te horen) 3 uur materiaal waarvan ik minstens 2 uur jingles heb gehoord die ik niet ken. De montage duurt 10 minuten. Dirk http://www30.zippyshare.com/v/45896965/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Dit http://www.mediafire.com/?gsd36oiqztmbxbd werd o.m. gebruikt door Veronica Film (op de radio). Het is "Runaway" van Bill Conti uit de Bond-film "For your eyes only". Groeten Simon
-
Ik dacht laat ik eens een ringtone maken van 'Merck toch hoe sterck' de herkenningsmelodie van RNW. Hij klinkt lekker vol, al zeg ik het zelf, en duurt 55 seconden inclusief 2 seconden stilte voorafgaand voor de trilfunctie: http://www.mediafire.com/?xn9g01brdw5negm
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Blues Trottoir – Soir de Pluie. Deze compositie is afkomstig van de gelijknamige lp van het Franse duo Clémence Lhomme en Olivier Defays uit 1987. Er zijn verschillende versies, waaronder een instrumentale en die werd door Colin Peters op Radio 558 in 1988 gebruikt als eindtune voor het programma ‘Met de kop in de wind’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor alle jinglefreaks: "The making of cut #121 by JAM" bron: Jinglemad Groeten Simon
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-