Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Sound in the round – Music Box. Er zit zoveel in de titel als ook de uitvoerenden en toch weten we er niets van te vinden op internet. Het is een thema uit een muziekdoos die als een rondloper tot je komt en werd gebruikt in 1963 als tune voor het programma Sondagsposten op Radio Syd in presentatie van Britt Wadner. File: Sound in the round Britt Wadner präsenterar Söndagsposten (komplet program).mp3 (827.3 kB) Total size: 827.3 kB [verborgen inhoud] File: Sound in the round - Music Box.mp4 (1.7 MB) Total size: 1.7 MB [verborgen inhoud] voorlopig komt dit item even stil te lig…
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Dát is nog eens een jingle solo inzingen 16.02.2014 - Annagrey Labasse is jingle zangeres in Dallas en één van de meest gevraagde freelancers daar. Ze haalde nationale faam in Amerika als finaliste van Popstars. Inmiddels noemt ze d’er eigen Annegrey Brooks Wiechman. Ze is getrouwd en is inmiddels moeder met volle overtuiging. Zingen doet ze nog steeds en op haar FACEBOOK  staat […]The post Dát is nog eens een jingle solo inzingen appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/16/nog-eens-jingle-solo-inzingen/
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Jeff Wayne – War of the worlds. Dit nummer werd al gemeld in de zeezenderdiscografie en kan worden aangevuld: In 1978 werd er op 31 augustus een speciale spot, ingesproken door Marc Jacobs, gedraaid op Radio Mi Amigo om stil te staan bij 31 augustus 1974. Met gebruik van ‘War of the worlds’ sprak hij de spot in: ‘Drie geliefde radiostations, Veronica, Atlantis en Noordzee verdwenen. Vandaag precies vier jaar geleden. Twee geliefde radiostations bleven: Caroline en Mi Amigo………10 miljoen luisteraars die houden van deze muziekboot en dat is voor ons het belangrijkste om te blijven uitzenden, want we zijn er voor U!’ Jeff Wayne - War of the worlds. This number has…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Teddy Moore et son Orchestra – Blues Java Accordeon. Heel lang is er gezocht naar de oplossing van een tune gebruikt bij Radio Veronica en die is gevonden onder meer op een lp met de titel: ‘Themes made in France’, die in 1968 op DIM Record uitkwam. ‘Zondagmiddag 5 uur met de benen op tafel. Een pint, een plaat en een praatje en tot zes uur relaxen met Gaston Huysman’. En van dat programma was dit dus de tune. Teddy Moore et son Orchestra - Blues Java Accordeon. For a long time the solution of a tune used by Radio Veronica was searched for and found on an album with the title: 'Themes made in France', which was released on DIM Record in 1968. Sunday afternoon 5 o'clo…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben opzoek naar Hal Dorado met Lonely Bull. Deze werd gebruikt in de jinglemix voor de dagelijkse opening van de nederlandstalige service van Radio Luxemburg in de 80s.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Larry Page Orchestra, the – Wake me when the sun shines. Dit nummer is in 1970 uitgekomen als de achterkant van de single ‘Theme from a dream’ op het Penny Farthing label. Larry Page componeerde het nummer samen met C. Frechter. Page was niet alleen componist maar ook onder meer arrangeur, producer, manager en eigenaar van voornoemd platenlabel. Hij heeft vooral voor de Kinks en de Troggs veel werk verricht. Het nummer ‘Wake me when the sun shines’ werd door Andy Archer in de zomer van 1970 verkozen tot de tune van de RNI Top 30. Larry Page Orchestra, the - Wake me when the sun shines. This song was released in 1970 as the back cover of the single 'Theme from…
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar deze jingle in een betere kwaliteit: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
De jingle's van Flevoland . Jingle's gemaakt door Ferry Maat . Het is een montage ,dus geen losse tracks ,maar toch voor de liefhebber. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HOUSEMHNBDU7.mp3 vriendelijke groet ruud .
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Het Complete Tunesboek ligt momenteel bij de drukker, met een overzicht van meer dan 6000 tunes van de zeezenders, de omroepen en de commerciëlen, plus een hoekje met tv- tunes. Het boek wordt op 14 september ten doop gehouden tijdens een feestje bij Beeld & Geluid in Hilversum. Met een speciale wedstrijd voor iedereen die het boek al heeft besteld (of dat nog doet met 5 euro voorverkoopkorting bij Edicola.nl, voeg in dat geval bij het bestellen de code 'Tunes' toe en het is al voor elkaar.) Ook op deze plek komen we daar spoedig op terug. Er is al best wat belangstelling bij de media voor het nieuwe boek, dat we als een ode zien aan al die beroemde of juist vergeten prog…
-
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Veel radio aanhangers zijn tevens verzot op oude treintjes, trammetjes en meer. Zo is er natuurlijk ook de auto met de blauwe nummer plaat, een klassieker van voor 1979. Als mijn vrouw en ik gaan fietsen gaat standaard al jaren een camera mee om elke auto, die ik niet scoorde, met een blauwe nummerplaat vast te leggen voor mijn foto archief. Veel mooie voorbeelden zijn op die manier vastgelegd. Maar ook auto's met daarop reclame voor radiostations zitten in dat deelarchief. Zo af en toe komen, via de vele radiocontacten die er zijn, ook commercials tevoorschijn die in de nostalgische hoek kunnen worden geplaatst in de categorie 'radio en de auto'. Ik laat jullie graag me…
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Wie dol is op jinglepakkketten die gemaakt zijn met een enorm orkest, komt ruimschoots aan zijn trekken met TM's Full Force uit 1984. Full Force had dé opvolger moeten worden van het beroemde Winning Score-pakket, maar die faam heeft het helaas nooit gekregen, misschien wel omdat FF wel héél erg bombastisch is: een batterij blazers, een leger pauken en gillende violen. Ik hou er wel van. Vraag mij trouwens af of dit pakket ooit (gedeeltelijk) verkocht is geweest in Nederland of in de rest van Europa. Volgens mij niet. JAM was toen al in opmars. Geniet! http://snd.sc/13WW0Fw SFX
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
John de Mol en Combo Henk Elkerbout – The more I see you. Uit de tijd dat elke omroep zijn eigen orkestjes had. Zo was bij de NCRV ondermeer het Combo onder leiding van Henk Elkerbout regelmatig te horen op de radio. Ver voordat hij directeur van Radio Noordzee zou worden was John de Mol de zanger van dit combo en zong ondermeer het succes van Chris Montez, the more I see you. · John de Mol heeft al een vermelding in de categorie 4 in de zeezenderdiscografielijst, de zingende deejays. Helaas geen you tube verwijzing
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Salsoul Orchestra, the – Magic Bird of Fire. Het was Vincent Montana, voorheen de arrangeur, componist en musicus van MFSB, die in 1974 besloot een nieuw orkest op te richten in New York, the Salsoul Orchestra. Enkele andere leden van MFSB volgden zijn voorbeeld. Dit orkest maakte ook succesvolle lp’s, waaronder Magic Journey die in 1977 verscheen. Van die lp is het nummer ‘Magic Bird of Fire’ afkomstig dat Marcel Stevens in 1979 als eindtune gebruikte op Radio Delmare. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers hier de originele versie van de zender tune van de zeezender Radio Monique ! Deze uit de "The Theme from Terrahawks" van Richard Harvey gemonteerde Radio Monique tune is samengesteld uit ondermeer een deel dat alleen op de single versie alsmede een gedeelte dat alleen op de maxi versie van het nummer staat. Luister/download: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Muziek bij de jingle: "Dit is op Mi Amigo Internationaal." http://www10.zippyshare.com/v/5987331/file.html
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Iemand enig idee welke plaat Ferry hier gebruikt onder het oplezen van de noteringen: [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Hier is deel 10 van Veronica Kunstenaars op de Radio, met vormgeving uit eind jaren '80. http://snd.sc/KjbCGm Groeten Simon
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Scott Shannon (eens de lieveling van veel DJ's in Belgie en in Nederland) presenteerde wekelijks de Rockin' America Top 30 Countdown. Dit is een montage van het JAM jinglepakket dat speciaal voor deze syndicated show gemaakt werd : naar mijn smaak één van de beste pakketten van de jaren '80 http://snd.sc/MDa64I Groeten Simon PS: Opname is wat stoffig..
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Erg aardige website met alle Billboard hits en in de meeste gevallen ook de B-kantjes. http://www.mroldies.net/ Juul
-
James Last – White Christmas. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw was het orkest van James Last enorm populair en kwam de een na de andere lp op de markt, zoals in 1966 ‘Christmas Dancing’. Op deze plaat onder meer de vertolking van ‘White Christmas’. Het was Mike Moorkens die het als eindtune gebruikte in zijn programma op Eerste Kerstdag 1974 op Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Janko Nilovic – Lettre de Mer Janko is al uitgebreid beschreven in de zeezenderdiscografie. Het blijkt dat meerdere lp’s met productiemuziek van Editions Montparnasse 2000 in de studio van Radio Mi Amigo aanwezig waren. Lettre de Mer komt voor op de lp Soul Impressions uit 1975. Het nummer Lettre de Mer werd zelfs twee keer gebruikt voor productiewerk. Allereerst door Peter van Dam in 1976 voor een slaapverwekkende jingle voor boorddeejay Jan van der Meer en een jaar later door Bart van Leeuwen om de camping Rienbouw in Playa de Aro te kunnen promoten. Janko Nilovic - Lettre de Mer Janko has already been extensively described in the discography. It appears tha…
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was een z.g. "newsreader" op m'n computer aan het zetten en kwam terecht in deze newsgroep: alt.binaries.sounds.1960s.mp3 Ik zag daar een vracht aan USA jingles staan. Ik download ze niet want ik heb wel genoeg jingles gehoord in m'n "werkzame" leven. Maar ik wil jullie er toch opmerkzaam op maken. Juul
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Little Bobby Rey - Corrido de Auld Lang Syne. Dit nummer staat al in de aanvullingslijst van de lopende periode en kan worden aangevuld: Deze uitvoering van Little Bobby Rey was ook te horen direct om middernacht op de 1ste januari 1965 op Radio Caroline. Na het driemaal luiden van een klok volgde de tekst: “That’s it boys. It’s 1965, sweet ’65 from Radio Caroline. From us at sea thank you for being with us and have a wonderful and beautiful New Year”, waarna Corrido de Auld Lang Syne het Nieuwjaar op Caroline South opende. Little Bobby Rey - Corrido de Auld Lang Syne. This song is already in the supplement list of the current period and can be completed: This…
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Mister K.-Louisiana. Een nummer afkomstig van de lp Pop Arp uit 1973 van de Canadese driemansformatie Mister K. Muzieksoort is synthesizer pop gecomponeerd door Mat Camison. Het nummer Louisiana werd door Eli Prins op Radio Atlantis in 1974 gebruikt als tune voor zijn programma ‘Katers en Koppijn’. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een korte compilatie van sonovox/vocoder jingles waarvan ik graag wil weten of ze uberhaupt gebruikt zijn! Ik kan het me niet herinneren en daar komt bij dat ik het 10x niks vind... http://www.mediafire.com/listen/jot8qy6w7zt0tf3/Sovo184.mp3
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-