Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Joe Bataan – The bottle. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘King of Latin Soul’ van Joe Bataan. Het werd op Radio Mi Amigo ingezet voor een promospot en wel met het verzoek om vrouwelijke luisteraars, die zich geroepen voelden, zich aan te melden om vrouwelijke deejay te worden op het radiostation. De spot werd in de maand april 1975 bij herhaling uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Scott Shannon (eens de lieveling van veel DJ's in Belgie en in Nederland) presenteerde wekelijks de Rockin' America Top 30 Countdown. Dit is een montage van het JAM jinglepakket dat speciaal voor deze syndicated show gemaakt werd : naar mijn smaak één van de beste pakketten van de jaren '80 http://snd.sc/MDa64I Groeten Simon PS: Opname is wat stoffig..
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Nigel Hopkins – Little Pepito Dit nummer stond in 1969 op de achterkant van het nummer Afrikana, dat al in de discografie voorkomt. Little Pepito werd in 1970 gebruikt op RNI toen Captain Tom een promospot insprak waarin hij vertelde hoe een verzoekplaat was aan te vragen. In 1974 keerde het nummer terug als tune van Chrispian St. John op Radio Atlantis. Het werd geproduceerd door Alan Moorhouse. [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Iemand enig idee welke plaat Ferry hier gebruikt onder het oplezen van de noteringen: [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Erg aardige website met alle Billboard hits en in de meeste gevallen ook de B-kantjes. http://www.mroldies.net/ Juul
-
Little Bobby Rey - Corrido de Auld Lang Syne. Dit nummer staat al in de aanvullingslijst van de lopende periode en kan worden aangevuld: Deze uitvoering van Little Bobby Rey was ook te horen direct om middernacht op de 1ste januari 1965 op Radio Caroline. Na het driemaal luiden van een klok volgde de tekst: “That’s it boys. It’s 1965, sweet ’65 from Radio Caroline. From us at sea thank you for being with us and have a wonderful and beautiful New Year”, waarna Corrido de Auld Lang Syne het Nieuwjaar op Caroline South opende. Little Bobby Rey - Corrido de Auld Lang Syne. This song is already in the supplement list of the current period and can be completed: This…
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Emly Starr – No no sheriff (instrumental). Dit nummer wordt al vermeld in de discografielijst maar er kan aan worden toegevoegd: ‘Als Marie Christine Mareels werd Emly Starr in 1957 in Laarne (Vlaanderen) geboren. In haar vroege jaren als zangeres ging ze door het leven als ‘Heidi’ om vervolgens de naam Emly Starr aan te nemen. Ze nam onder meer voor België deel aan een editie van het Eurosongfestival. In september 1978 was er weer eens een tekort aan boorddeejays en dus mocht Kees Borrell, de kok op de Mi Amigo, programma’s presenteren en gebruikte hij de instrumentale versie van ‘no no sheriff’ als filler naar het hele uur. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Cleaned by Oldies 45 GeorgeBakerSelection19721200PromoSingleMetFragmenten [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een VNR (Veronica Nieuws Radio) promo en wat openingsjingles (uit 1995). Joop Daalmeijer heeft een fantastische stem en ik vind ook het jinglepakket van Ferry Maat tijdloos. http://snd.sc/IJYV5Y Groeten Simon
-
Hier een mix van de beste Ferry Maat jingles. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WTV3DKHMXPJ.mp3
-
Hier het bekende muziekje van de filler de dag die je niet vergeten mag,uit de avondspits. http://www61.zippyshare.com/v/33124954/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Kwam dit clipje tegen op youtube en vraag me af is dit een parodie op Joost den Draaier die toen de top 40 bij Veronica presenteerde?
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Voor Gerard van Dam vier zendschepen op zee legde runde hij in Den Haag de landpirat WMR (Weekend Musuc Radio). Via onderstaande link kun je een aantal leuke jingles van dit station downloaden en beluisteren. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DPH863EOZGNA.mp3 Heb er veel plezier mee. Hartelijke groet, Bart
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik was een z.g. "newsreader" op m'n computer aan het zetten en kwam terecht in deze newsgroep: alt.binaries.sounds.1960s.mp3 Ik zag daar een vracht aan USA jingles staan. Ik download ze niet want ik heb wel genoeg jingles gehoord in m'n "werkzame" leven. Maar ik wil jullie er toch opmerkzaam op maken. Juul
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Jane Birkin and Serge Grainsbourg – Je ‘t aime moi non plus. Talloze vermeldingen zijn er al in de discografielijst. Echter niet dat het ook werd gebruikt voor een nogal vreemde promotiespot voor Roger Day op RNI in 1970. Jane Birkin RNI-19700410--RogerDay.mp3 662.98 kB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een korte compilatie van sonovox/vocoder jingles waarvan ik graag wil weten of ze uberhaupt gebruikt zijn! Ik kan het me niet herinneren en daar komt bij dat ik het 10x niks vind... http://www.mediafire.com/listen/jot8qy6w7zt0tf3/Sovo184.mp3
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Eric Weissberg - Shuckin' The Corn. Eén van de prachtige nummers uit de Soundtrack van de film ‘Deliverance’ uit 1973. Der film kwam trouwens in 1972 al in de bioscopen in de VS. Het was in 1974 Don Allen die de soundtrack in de productiestudio van RNI op de MEBO II op de draaitafel legde voor het maken van een promotiespot ten bate van zijn eigen Country Jamboree programma, dat iedere zaterdagavond tussen 8 en 10 uur Britse tijd werd uitgezonden. Eric Weissberg - Shuckin' The Corn. One of the beautiful songs from the Soundtrack of the 1973 movie 'Deliverance'. By the way, the film already appeared in cinemas in the US in 1972. It was in 1974 Don Allen who put…
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
J.C. Orchestra – Broadway girl. Het komt niet vaak voor dat er bijna niets is te vinden over een gebruikt nummer. Deze instrumentale deun is afkomstig van het J.C. Orchestra, dat waarschijnlijk ooit in België platen heeft opgenomen. Op Deezer is er een ‘Maxi Compilation 64’ te vinden waar verder ook andere Belgische artiesten op voorkomen en ‘Broadway girl’ ook is opgenomen. In ieder geval werd het nummer gebruikt door Tony Houston als tune voor het programma ‘Smakkelijk eten’ op Radio Atlantis. [verborgen inhoud] geen you tube versie beschikbaar. mailen kan altijd naar mij via HKnot@home.nl
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben begonnen om de Soul Top 10 lijsten uit de periode 1973-1978 uit te zoeken. Het resultaat komt op Radiopedia te staan: [verborgen inhoud] 1973 en 1974 heb ik inmiddels uitgezocht aan de hand van de beschikbare lijsten uit de Pop-telescoop, radio uitzendingen en het gedrukte exemplaar van de Top 40.: 1973: [verborgen inhoud] 1974: [verborgen inhoud] Er ontbreken nog een aantal lijsten en er zit een verschil in de lijsten tussen de Pop-telescoop en het gedrukte exemplaar, eind 1974. Misschien dat jullie dit kunnen aanvullen. Dat mag hier, maar het ook direct op Radiopedia worden aangepast. En de oudste opname van de Soul Top 10 die ik in mijn archief heb kunnen v…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Fijne Kerstdagen en voor iedereen een gezond 2020. Peter
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Weer eens door m'n archief lopende om het op te schonen kwam ik deze en nog een paar speciale singles tegen die platenmaatschappij Negram deed verschijnen in de jaren 60 en 70 speciaal bestemd voor handelaren. Daarin was het meestal een bekende dj die aandacht voor voor komende releases. Hier is een single die werd ingesproken door Tom Mulder in 1973. http://www39.zippyshare.com/v/73372749/file.html Juul
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Hier wat jingles uit het Jam Pakket Hit Radio voor Holland FM. Dirk http://www47.zippyshare.com/v/84039985/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Boots Randolph -Rudolph the rednose rendeer. Deze instrumentale versie van het bekende kerstliedje werd gebruikt door Ren Groot, die vooral bekend is als oprichter van Top Format en die in 1969 in Canada verbleef en daar radio maakte. Via CHIN nam hij een speciaal programma met verzoekjes op, dat werd uitgezonden met Kerstmis 1969 via Radio Veronica. Als tune gebruikte hij ook de Boots Randolph versie van "Rudolph The Red Nosed Rendeer." [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
David Foster – Georgetown. Dit prachtige instrumentale nummer is afkomstig van de soundtrack van de in 1985 uitgekomen film ‘St. Elmo’s Fire’. Daarin speelt de universiteit van Georgetown een rol. Het nummer werd op Radio Monique in 1986 door Ad Roberts ingezet als filler naar het hele uur toe tijdens het programma Zondagmiddagmatinee. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-