Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
David Foster – Georgetown. Dit prachtige instrumentale nummer is afkomstig van de soundtrack van de in 1985 uitgekomen film ‘St. Elmo’s Fire’. Daarin speelt de universiteit van Georgetown een rol. Het nummer werd op Radio Monique in 1986 door Ad Roberts ingezet als filler naar het hele uur toe tijdens het programma Zondagmiddagmatinee. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Clodah Rodgers – It’s different now. In de zomer van 1972 kwam er op RNI een promotiespot voor het station voorbij waarin onder meer de volgende zinnen: ‘RNI is cool and keeps the sun pouring through your radio. Get really golden tan this summer by listening to RNI’. Een aantal fragmenten van de toenmalige hits werd daarbij gedraaid, waaronder deze van Clodah Rodgers. David Bowie – Starman. In de zomer van 1972 kwam er op RNI een promotiespot voor het station voorbij waarin onder meer de volgende zinnen: ‘RNI is cool and keeps the sun pouring through your radio. Get really golden tan this summer by listening to RNI’. Een aantal fragmenten van de toenmalige hit…
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Emly Starr – No no sheriff (instrumental). Dit nummer wordt al vermeld in de discografielijst maar er kan aan worden toegevoegd: ‘Als Marie Christine Mareels werd Emly Starr in 1957 in Laarne (Vlaanderen) geboren. In haar vroege jaren als zangeres ging ze door het leven als ‘Heidi’ om vervolgens de naam Emly Starr aan te nemen. Ze nam onder meer voor België deel aan een editie van het Eurosongfestival. In september 1978 was er weer eens een tekort aan boorddeejays en dus mocht Kees Borrell, de kok op de Mi Amigo, programma’s presenteren en gebruikte hij de instrumentale versie van ‘no no sheriff’ als filler naar het hele uur. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
In bijgevoegde fragment de tune die Ton Schipper gebruikte voor Tussen wal en schip op Radio Mi Amigo. Weet iemand de titel/uitvoerende? [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Hier wat jingles uit het Jam Pakket Hit Radio voor Holland FM. Dirk http://www47.zippyshare.com/v/84039985/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Cleaned by Oldies 45 GeorgeBakerSelection19721200PromoSingleMetFragmenten [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Fijne Kerstdagen en voor iedereen een gezond 2020. Peter
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Weer eens door m'n archief lopende om het op te schonen kwam ik deze en nog een paar speciale singles tegen die platenmaatschappij Negram deed verschijnen in de jaren 60 en 70 speciaal bestemd voor handelaren. Daarin was het meestal een bekende dj die aandacht voor voor komende releases. Hier is een single die werd ingesproken door Tom Mulder in 1973. http://www39.zippyshare.com/v/73372749/file.html Juul
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Beste leden, Ondanks dat deze single in de Top 40 heeft gestaan, heb ik hem nog nergens weten te vinden. Zelfs geen afbeelding van de hoes. Mijn vraag is dan ook, wie weet de titel van de B-kant, zoals die in Nederland is uitgebracht. Alvast bedankt!
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Jane Birkin and Serge Grainsbourg – Je ‘t aime moi non plus. Talloze vermeldingen zijn er al in de discografielijst. Echter niet dat het ook werd gebruikt voor een nogal vreemde promotiespot voor Roger Day op RNI in 1970. Jane Birkin RNI-19700410--RogerDay.mp3 662.98 kB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Wie deze cassette heeft opgenomen weet ik niet, wie herkent deze cassette? [verborgen inhoud]
-
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Joe Bataan – The bottle. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘King of Latin Soul’ van Joe Bataan. Het werd op Radio Mi Amigo ingezet voor een promospot en wel met het verzoek om vrouwelijke luisteraars, die zich geroepen voelden, zich aan te melden om vrouwelijke deejay te worden op het radiostation. De spot werd in de maand april 1975 bij herhaling uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog wat Voo jingles uit 1980. Volgens mij de beste periode van de Voo. Veel luister plezier. Dirk
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Voor Gerard van Dam vier zendschepen op zee legde runde hij in Den Haag de landpirat WMR (Weekend Musuc Radio). Via onderstaande link kun je een aantal leuke jingles van dit station downloaden en beluisteren. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DPH863EOZGNA.mp3 Heb er veel plezier mee. Hartelijke groet, Bart
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
J.C. Orchestra – Broadway girl. Het komt niet vaak voor dat er bijna niets is te vinden over een gebruikt nummer. Deze instrumentale deun is afkomstig van het J.C. Orchestra, dat waarschijnlijk ooit in België platen heeft opgenomen. Op Deezer is er een ‘Maxi Compilation 64’ te vinden waar verder ook andere Belgische artiesten op voorkomen en ‘Broadway girl’ ook is opgenomen. In ieder geval werd het nummer gebruikt door Tony Houston als tune voor het programma ‘Smakkelijk eten’ op Radio Atlantis. [verborgen inhoud] geen you tube versie beschikbaar. mailen kan altijd naar mij via HKnot@home.nl
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er voor mij jingles van de Avro maandag zoals de RTV Tip Jingle. groet, Marcel. mampt@online.nl
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Kwam dit clipje tegen op youtube en vraag me af is dit een parodie op Joost den Draaier die toen de top 40 bij Veronica presenteerde?
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Een VNR (Veronica Nieuws Radio) promo en wat openingsjingles (uit 1995). Joop Daalmeijer heeft een fantastische stem en ik vind ook het jinglepakket van Ferry Maat tijdloos. http://snd.sc/IJYV5Y Groeten Simon
-
Hier het bekende muziekje van de filler de dag die je niet vergeten mag,uit de avondspits. http://www61.zippyshare.com/v/33124954/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik ben begonnen om de Soul Top 10 lijsten uit de periode 1973-1978 uit te zoeken. Het resultaat komt op Radiopedia te staan: [verborgen inhoud] 1973 en 1974 heb ik inmiddels uitgezocht aan de hand van de beschikbare lijsten uit de Pop-telescoop, radio uitzendingen en het gedrukte exemplaar van de Top 40.: 1973: [verborgen inhoud] 1974: [verborgen inhoud] Er ontbreken nog een aantal lijsten en er zit een verschil in de lijsten tussen de Pop-telescoop en het gedrukte exemplaar, eind 1974. Misschien dat jullie dit kunnen aanvullen. Dat mag hier, maar het ook direct op Radiopedia worden aangepast. En de oudste opname van de Soul Top 10 die ik in mijn archief heb kunnen v…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik zoek hulp bij het uitzoeken van de opname dan wel uitzenddatum van de volgende 'live' concerten die de VOO uitzond op radio en TV: 1- Raymond van het Groenewoud en de Centimeters. 2- Sniff 'n the tears. 3- The Police. 4- Vitesse (Vliegermolen) 5- Golden Earring 6- Madness (Jaap Edenhal 1980) 7- Massada. 8- Straycats. 9- Time Bandits. 10- Goede Doel (Maasbree, Club Veronica e.a.)
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Kurt Edelhagen und sein Orchester – Trolley Song. Een lied met een lange traditie die voor het eerst werd vertolkt door Judy Garland in de film ‘Meet me in St. Louis’ uit 1944. Er kwamen vele vocale en instrumentale versies uit. Het was in 1964 dat de lp ’21 Channel Sound. Big Band/accent on percussion’ uitkwam op het Polydor label. Daarop stond dus de instrumentale versie in uitvoering van Edelhagen en zijn orkest. Een pracht vondst want de intro werd gebruikt als nieuwspingel op Radio 390. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Gezongen door The Fortunes of door de groep die ook verantwoordelijk was voor de hit "Beach baby", The First Class (?) Het is in ieder geval een mooie jingle voor Mono: http://snd.sc/IdJQwy Groeten Simon
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-