Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Dit kwam ik bij toeval tegen (omdat ik alle Engelse hits van 1960 tot 1985 heb gedownload, ook de 'flops'): Violinski met Clog Dance, een kleine Engelse hit uit 1979. Het was de eindtune van Praatpaal 13, Praatpaal 15 en een hele reeks van leeftijd veranderde titels van jongerenprogramma's met Birgit Gantzert, eind '70, begin '80 bij de AVRO op 3.
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Nite-Liters – K-Jee. Prachtige soultune, gecomponeerd door Harvey Fuqua en Charlie Heardon. Dit nummer kwam in juli 1971 uit op het RCA label en haalde in de Billboard Hot 100 de 39ste plaats. In Nederland werd de plaat ook opgepikt want Tony Berk gebruikte het als eindtune in oktober 1971 in zijn programma op Radio Noordzee, getiteld ‘Berk op Zondag’. Nite-Liters - K-Jee. Beautiful soultune, composed by Harvey Fuqua and Charlie Heardon. This song was released on the RCA label in July 1971 and was 39th on the Billboard Hot 100. In the Netherlands the record was also picked up because Tony Berk used it as a final tune in October 1971 in his program on Radio Noo…
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Erg aardige website met alle Billboard hits en in de meeste gevallen ook de B-kantjes. http://www.mroldies.net/ Juul
-
Love Unlimited Orchestra – Rhapsody in White. Dit nummer staat al in de discografielijst met meerdere vermeldingen. Daar kan dus iets aan worden toegevoegd. Rhapsody in White is afkomstig van de gelijknamige LP met voornamelijk instrumentaal werk van het orkest onder leiding van Barry White, die voor het merendeel van de composities van de lp tekende. Rhapsody in White werd in 1974 ook gebruikt voor het inzingen van een jingle voor Mi Amigo Radio. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=85b6b43e-47d4-40aa-9e2d-06949e9cbd2d
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand toevallig het plaatje van Peter Bewley - It's Allright Bill? Bij voorbaat dank Bob
-
Wie weet welke muziek in deze promo wordt gebruikt? http://www.mediafire.com/?f3shsp9dc6ovo0w Het is een promo voor het TV programma Vakantie In Nederland dat eind jaren zeventig werd uitgezonden en gepresenteerd door Ilona Visser. Hoewel ik niet van dit soort Eddy Christiani-achtig getokkel hou, heb ik dit altijd een goede tune gevonden. Alvast dank. Groeten SImon
-
Kurt Edelhagen und sein Orchester – Trolley Song. Een lied met een lange traditie die voor het eerst werd vertolkt door Judy Garland in de film ‘Meet me in St. Louis’ uit 1944. Er kwamen vele vocale en instrumentale versies uit. Het was in 1964 dat de lp ’21 Channel Sound. Big Band/accent on percussion’ uitkwam op het Polydor label. Daarop stond dus de instrumentale versie in uitvoering van Edelhagen en zijn orkest. Een pracht vondst want de intro werd gebruikt als nieuwspingel op Radio 390. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=bf7dcdcb-92c4-48e6-b56e-0f24ea1750ac
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Shadows – Quartermasters Stores. Andermaal een instrumentaaltje uit de stal van The Shadows. Dit nummer kwam in 1960 uit op het Columbia label. Producer Norrie Paramour wilde het op een a-kant van een single maar zijn dochter vond een ander nummer mooier en zo werd Apache op de voorkant gezet. Van origine is Quartermaster Stores een lied dat veel werd gezongen door de Britse troepen ten tijde van de Eerste Wereldoorlog. Tijdens kampvuursessies binnen de scoutingbeweging komt het lied nog steeds wel eens voorbij. Op Radio Mi Amigo was het Joop Verhoof die het nummer als filler, op naar het hele uur gebruikte. Shadows - Quartermasters Stores. Another instrumenta…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Brook Benton – Another cup of coffee. Brook Benton, de zanger met de prachtige donkere stem. Hij werd in 1931 in South Carolina geboren en overleed in 1988. Hij had een prachtige loopbaan met mooie hits. Op het Mercury label kwam in 1964 het door Earl Stanley en Leon Carr geschreven nummer: ‘Another cup of coffee’ uit. Zoals bij vele radiostations was er in de ochtendprogrammering van Radio 270 er een moment voor een koffiepraatje voor de luisteraars. Coffee break heette het bij Radio 270 en dit nummer van Brook Benton was ter ondersteuning van dit item. Geen programma fragment leverbaar. Brook Benton - Another cup of coffee. Brook Benton, the singer with the …
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze filler werd zowel gebruikt in de Avondspits als Nationale Hitparade door Frits Spits. http://www50.zippyshare.com/v/13315071/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Erwin Lehn und sein Sudfunk Tanzorchester – Japanischer Lanternentanz. Als we in gedachten terug gaan naar de tijd dat op Veronica het nieuws onder meer gelezen werd door Gerard de Vries, Hans Mondt of Chiel Montagne dan hebben we het over de jaren 1966 en 1967. De nieuwspingel aan het begin is al lang bekend (Ted Heath Orchestra en Johnny One Note) maar wat was toch die eindpingel na het nieuws? We gaan daarvoor naar een EP Alte Hüte mit neuen Federn, dat werd uitgebracht op het Columbia label. Helaas jaar onbekend. Orkestleider Erwin Lehn werd in 1919 geboren en overleed in 2010. Tal van orkesten leidde hij maar de belangrijkste was wel het Südfunk Tanzorchester uit Stu…
-
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Nu we in de ban zijn van "morgenochtend 10 uur"... Hierbij 5 teaser jingles van begin 2000 toen een nieuw radio station in Vlaanderen het levenslicht ging zien... Luister/download: Maandag 14 September 5 Teasers Jinglemix
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Salsoul Orchestra, the – Magic Bird of Fire. Het was Vincent Montana, voorheen de arrangeur, componist en musicus van MFSB, die in 1974 besloot een nieuw orkest op te richten in New York, the Salsoul Orchestra. Enkele andere leden van MFSB volgden zijn voorbeeld. Dit orkest maakte ook succesvolle lp’s, waaronder Magic Journey die in 1977 verscheen. Van die lp is het nummer ‘Magic Bird of Fire’ afkomstig dat Marcel Stevens in 1979 als eindtune gebruikte op Radio Delmare. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=3af665bb-520d-4b9d-8074-2666e1573964
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er voor mij jingles van de Avro maandag zoals de RTV Tip Jingle. groet, Marcel. mampt@online.nl
-
Harry Mooten – Valse de la Rotonde. In 1971 bracht CNR de lp ‘De Grootste Successen van Harry Mooten’ uit. Mooten was een zeer bekende Amsterdamse accordeonist die decennia lang veel gedraaid en gevraagd werd. Valse de la Rotonde is een typisch Frans getint deuntje dat in 1974 werd gebruikt door het Buitengaatsteam voor de introductie van de ‘Leugenrubriek’, die kortelings te horen was op Radio Noordzee. Harry Mooten - False de la Rotonde. In 1971 CNR released the album 'The Greatest Successes of Harry Mooten'. Mooten was a very famous Amsterdam accordionist who was played and demanded a lot for decades. Valse de la Rotonde is a typical French tune that…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Scott Shannon (eens de lieveling van veel DJ's in Belgie en in Nederland) presenteerde wekelijks de Rockin' America Top 30 Countdown. Dit is een montage van het JAM jinglepakket dat speciaal voor deze syndicated show gemaakt werd : naar mijn smaak één van de beste pakketten van de jaren '80 http://snd.sc/MDa64I Groeten Simon PS: Opname is wat stoffig..
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-
-
Voor mijn persoonlijke jingleverzameling vanwege nostalgie zoek ik momenteel niet alleen naar jingles van Radio Rijnmond, maar ook naar jingles van (NPO) Radio 2, met name die door Ferry Maat gemaakt zijn rond 1995, betreffende de uuropeners en uursluiters. Een groot deel heb ik al, het gaat puur om de ontbrekende jingles om de verzameling compleet te maken. Ik ben bekend met de dubbel CD met de compilaties van de Ferry Maat Jingles van o.a. Radio 2 enz. Hetgeen wat ik zoek staat er dus net niet op. Hetgeen waar ik naar op zoek ben: 1. https://pixeldrain.com/u/sCJ-BKXE Van deze opener (voorbeeld is van Veronica) zoek ik alleen nog naar de variatie…
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was een z.g. "newsreader" op m'n computer aan het zetten en kwam terecht in deze newsgroep: alt.binaries.sounds.1960s.mp3 Ik zag daar een vracht aan USA jingles staan. Ik download ze niet want ik heb wel genoeg jingles gehoord in m'n "werkzame" leven. Maar ik wil jullie er toch opmerkzaam op maken. Juul
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-
-
Hier wat jingles uit het Jam Pakket Hit Radio voor Holland FM. Dirk http://www47.zippyshare.com/v/84039985/file.html
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Diverse jingles en fragmenten http://www54.zippyshare.com/v/hrO3xq7g/file.html Wim
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Categorie 4: Songs die werden opgenomen door deejays. David Alexandre Winter – Je suis tombé du ciel. David werd al genoemd in de discografie en kan worden aangevuld. David Alexandre Winter deed als vertegenwoordiging namens Luxemburg mee aan het Eurovisiesongfestival in 1970, dat in het RAI Congres Centrum in Amsterdam werd gehouden. Er waren dat jaar slechts 12 deelnemende landen. Het nummer ‘Je suis tombé du ciel’ werd geschreven door Eddy Mornay en Yves de Vriendi was verantwoordelijk voor de totale compositie. Tijdens het Eurovisiesongfestival was het de Franse dirigent Raymond Lefèvre die het orkest leidde. Het mocht allemaal niet baten want David kreeg totaal …
-
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Wie kan mij voorzien van een knipsel/foto van de recensie uit Muziekkrant OOR van juli / augustus 1973 waarin Felix Meurders zijn waardering voor de nieuwe single Radar Love van Golden Earring kenbaar maakt? Dank, Patrick Orriens (www.radar-love.net)
-
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Lieutenant Pigeon – Good-bye (from the White Horse Inn). Al eerder werden andere nummers van deze uit Coventry afkomstige band beschreven. Good-bye, dat in 1976 als single verscheen op DECCA, was eerder uitgebracht op de lp Mouldy Old Dough. Niet bekend is van welke White Horse Inn afscheid werd genomen, er zijn er velen in Engeland. Aangenomen mag worden dat het gaat om de pub in Conventry. Michelle gebruikte het nummer in 1976 als filler naar het nieuws op het einde van haar programma op 9 juli op Radio Mi Amigo. Lieutenant Pigeon - Good-bye (from the White Horse Inn). Other songs by this Coventry-based band have already been described. Good-bye, which appe…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-