Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (reprise). Geheel onverwacht kwam recentelijk, via Juul Geleick van de Stichting Norderney, een promospot tevoorschijn van Radio Veronica waarin luisteraars werden opgeroepen mee te doen aan de Brinta-In. Een mogelijkheid om een eigen programma te presenteren op Radio Veronica. Men diende twee keer de blauwe letters ‘Brinta’ van de verpakking te knippen en op te sturen naar Brinta, Postbus 192 in Amsterdam. Het zal rond 1967 zijn geweest dat de spot werd uitgezonden aangezien de reprise versie van Sgt. Pepper’s etc. werd gebruikt voor de productie van de spot. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog wat jingles van de nationale hitparade en daverende 30 die ik hier nog liggen. Ze zijn bijna allemaal uit de jaren 70. Dirk
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
CCS - Brother De Amerikaanse Jazz-Funk formatie CCS, die een hit scoorde met 'Tap turns on the water' was zeer geliefd bij de deejays van RNI. Zo werd het uit 1972 stammende 'Brother' door Leo van der Goot gekozen tot tune voor zijn late avondprogramma van de Nederlandse service. Een dag later, op 1 november, werd tussen 11 en 12 uur ‘Ferry Maat op laat’ geprogrammeerd waarin hetzelfde nummer als tune werd gebruikt. Echter na een paar dagen, in opdracht van de Zwitserse eigenaren van de MEBO II, verdween de Nederlandstalige programmering weer uit de ether om ruimte te maken voor een herstart van de internationale service. Bovenstaande tekst vervangt d…
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Niet zo lang geleden had ik het over een opener van de NHP, gemaakt met de muziek van D.C.Lee. (Yippee Yi Yay) Dit http://snd.sc/ISd2rN is de backing met NOS jingle incluis naamjingle TB Groeten SImon
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom hier niet uit. Ik heb de tune van de Rob Out Show met Beginnings niet 'schoon' dus ik dacht 'die zet ik zelf wel even in elkaar met een studiotape van Out en de plaat van Chicago. Nadere beluistering wijst uit dat de maker (ik vermoed Ad) niet zomaar de plaat achter de 'Absolutely Incredible'-jingle heeft gezet, maar nog heeft geknipt in de plaat. Chicago zingt twee keer 'Only the beginning', daarna komt een bedje van vier maten waar Out overheen praat, daarna wordt 'Only the beginning' steeds herhaald. Ik heb de hele plaat afgeluisterd, maar dat instrumentale bedje zit nergens op de manier als in de tune: vanaf het moment dat 'O…
-
-
- 23 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
In een special over Herman Schoonderwalt, op 21 december jl. bij de VPRO op Radio 6, was er ook aandacht voor de jingles die hij voor Radio Veronica maakte, schrijft 'het genootschap' op jingleweb: http://www.jingleweb.nl/index.php/2013/12/31/genootschap-was-even-radio-6/ Hier het bewuste fragment: http://www58.zippyshare.com/v/12741891/file.html Martin
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Diverse jingles en fragmenten [verborgen inhoud] Wim
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo, Wie heeft er wat Dance classic jingles liggen en wil die delen. Thanks Mart
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij de jingles die gebruikt werden bij Nachtwacht. Groet, Marcel.
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Hierbij een promo die door Rob Stenders is ingesproken voor Edwin Evers en het programma Evers in het wild op zaterdag tussen 12 en 2 op Radio 3. [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
Stanley Clarke – Lopsey Lu. Dit nummer is afkomstig van de tweede solo lp van Stanley Clarke, die als titel zijn naam meekreeg. Het kwam uit in 1974 op het Atlantic label en alle Jazz fusion nummers op de lp zijn eigen composities en zijn opgenomen in de Electric Lady Studio in New York. Het nummer werd door Richard Thompson op Radio Caroline gebruikt als eindtune voor de Negentientig Show, die hij trouwens in het Nederlands probeerde te presenteren. Een deel van de live programmering werd, wegens een tekort aan Nederlandstalige deejays, door de Britse deejays gepresenteerd eind 1979. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een aantal jingles en promo's uit het korte bestaan van Power FM (1991 tot 1993). [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
In 2004 bestond de TROS 40 jaar en dat werd op zondag 30 mei met een jubileumfeest vanuit de Amsterdam Arena gevierd. Tijdens een zes uur durende uitzending werd het jubileumfeest live op Radio 2 uitgezonden. Hierbij enkele promo's van het jubileumfeest: [verborgen inhoud] Dit jaar (50 jaar) weer een feestje? Groet, Peter
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
categorie 1: Platen met naam van een station of een van de medewerkers in de titel: 1973 Radio Atlantis Hits. Een lp die in Vlaanderen werd uitgebracht met onder meer Salim Seghers, Danny Willis, Franca en the Spoetniks. Deze laatste formatie speelde een nieuwe versie in van het oude succes van The Shadows met het nummer Atlantis. Een nummer die regelmatig als tune werd gebruikt in 1973 op Radio Atlantis. Category 1: Records with the name of a station or one of the employees in the title: 1973 Radio Atlantis Hits. An album that was released in Flanders with among others Salim Seghers, Danny Willis, Franca and the Spoetniks. This last formation …
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Barry White and Love Unlimeted Orchestra – Just not enough. Heerlijk weer een nummer van de pen van Barry White te kunnen toevoegen aan de lange lijst. ‘Just not enough’ is de achterkant van het nummer ‘Can’t get enough of your love’ en is dus de instrumentale versie van de voorkant. Peter van Dam gebruikte het nummer in 1974 op Radio Mi Amigo bij de afsluiting van de dagelijkse programma’s voordat de deejays van Radio Caroline de uitzendingen op de 259 meter overnamen. barry white just not enough1974.08.30 1858-1904 Closedown Mi Amigo opening Caroline.mp3 12.33 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Begin jaren negentig gebruikte Veronica het door Thompson Creative gecomponeerde jinglepakket Track To The Future. Dit is de demo van TttF voor WRMF. http://snd.sc/IHorZt De Nederlandse (Veronica) demo is nog steeds te vinden op de website van Pors Impact Creative. Groeten Simon
-
[verborgen inhoud] Voor de zondagmiddag..... oa Ster-Jam-Keizerstad. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik weet vrijwel niets van Radio 538 jingles en heb er ook niet zoveel materiaal van. Kwam deze weerjingle tegen die ontegenzeggelijk is ingezongen door Belgische zangers. Ik vind hem fantastisch. http://snd.sc/1cSfU4W Wie weet meer te vertellen over deze Belgische 538 jingles? SFx
-
Wie weet welke muziek in deze promo wordt gebruikt? http://www.mediafire.com/?f3shsp9dc6ovo0w Het is een promo voor het TV programma Vakantie In Nederland dat eind jaren zeventig werd uitgezonden en gepresenteerd door Ilona Visser. Hoewel ik niet van dit soort Eddy Christiani-achtig getokkel hou, heb ik dit altijd een goede tune gevonden. Alvast dank. Groeten SImon
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Famous Offshore Radio Themes [verborgen inhoud] Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Heeft iemand de TROS Paradeplaat jingles? Kwaliteit is niet van belang, mag ook een aircheck zijn. Ik kwam iets tegen op een library LP waarvan ik denk dat het voor deze jingles is gebruikt.
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Rick van der Linden – GX 1. Rick van der Linden was de toetsenist en belangrijkste man achter de succesvolle formatie Ekseption. Nadat hij naar grote meningsverschillen uit de groep was gezet maakte hij vele solowerken, waaronder in het najaar van 1977 de lp GX 1. De titelsong werd vrijwel direct ingezet door Ton Schipper als eindtune van zijn ochtendprogramma op Radio Mi Amigo vlak voor de Kerstdagen van dat jaar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Stond in 1977 in de Mi Amigo Top 50. Ik kan niets terugvinden van deze plaat. Heeft iemand een scan van de single?
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ooit uitgezonden bij de Bond van Doorstarters bij de SoulShow. Zijn er ooit nog zulke mixen gemaakt? [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
-