Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
De ledenwerfspots zijn in zekere zin reclamespots vandaar dat ik dit draadje gekozen heb. Na al die jaren heb ik alles maar eens bij elkaar gezet en in mijn ogen heb ik de leukste daarvan als download beschikbaar gesteld. De spots lopen vanaf het moment dat de VOO als aspirant omroep tot het omroepbestel toetrad tot ruwweg 1985, het jaar dat ik mijn interesse in de omroep definitief verloor. Bij het samenstellen heb ik zoveel mogelijk getracht om ze in chronologische volgorde te zetten, maar omdat het al zó lang geleden is was dat niet altijd gemakkelijk. Deze compilatie is dus niet compleet, er waren veel variaties op hetzelfde thema en dat gaat snel vervelen…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Sheila and the Black Devotion – Love me baby (Instrumental). Als we dit nummer opnieuw horen denken we misschien dat het een grote hit is geweest maar het kwam niet verder dan de 24ste plaat in de Top 40. Het komt misschien omdat de instrumentale versie, die op de lp ‘Singing in the rain ‘ stond en in 1977 uitkwam’ een tijdje later werd gebruikt voor het Mi Amigo liedje dat begon met ‘Mi Amigo 3-1-9, geen regering houdt ons tegen, wij gaan heel lang door, daar zijn wij voor…’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=a435a746-2a3d-4575-b78e-b1df379efe43
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Cliff King Orkester – Ay Ay Don Jose. Een opname uit 1971 van het Duitse showorkest onder leiding van Christian Brahn. Het zal je bekend in de oren klinken want het Vader Abraham Showorkest heeft dit nummer gecoverd. Op Radio Atlantis werd het gebruikt door Rob Ronder voor het programma ‘Gouden Uren’ dat iedere zaterdagmiddag tussen 1 en 3 op Radio Atlantis via de 312 meter was te horen. cliff king ay ay don joseAtlantis-19740825-0946-1136-RobRonder.mp3 2.53 MB https://filesender.surf.nl/?vid=2d15ac92-d207-a8a8-1b94-00002aeb346e
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Georges Chatelain en Hervé Roy – Super Slalom. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Vitesses’ uit 1969 uitgebracht door BMG Production Music uit Frankrijk. Een lp met een aantal nummers gespeeld in diverse variaties. Het nummer Super Slalom werd in de huisstudio van Ad Petersen (Ad Roland) in 1973 ingezet voor de productie van de jingle ‘Mi Amigo’s Lieveling’. Georges Chatelain and Hervé Roy - Super Slalom. This song comes from the album 'Vitesses' from 1969 released by BMG Production Music from France. An album with a number of songs played in various variations. The song Super Slalom was used in the house studio of Ad Petersen (Ad Roland) in 1973…
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit was (voor zover ik weet) de lieveling van 26 april 1975 op Radio Mi Amigo. Ik kan echter niets terugvinden van deze artiest en song. Is er iemand ie meer weet van deze single? Een scan van de cover of label?
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Trompetttist Rein van den Broek is overleden. Herman van der Velden (NOS) ontdekte dit stuk muziek van Rein in de jaren '80. Sindsdien is het de openingstune van NOS-Radio Tour de France. Bron: Hans Hoogendoorn
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forummers, Ik ben op zoek naar een promo voor Countdown TV die eind jaren '70/begin jaren '80 regelmatig tijdens de Top 40 werd gedraaid. Het begint met een gitaarlick en die overheen hoor je Paul van der Lugt zeggen: Aanstaande woensdag half 9 Nederland 2 gevolgd door de Countdown-jingle. Wie heeft die toevallig?? Groeten, Arnold.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Commodores – Machine gun.Deze instrumentale hit van de Commodores staat al met vele vermeldingen in de zeezenderdiscografie maar er kan aan worden toegevoegd: Paul Alexander Rusling gebruikte ‘Machine Gun’ voor het geven van een programmaoverzicht van Radio Caroline 389 in de zomer van 1973.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar twee TROS-jingles uit 1974 op goede kwaliteit. 1. De TROS-versie van de Eurovisie tune (aan het begin van de Top40 van 03-10-1974 en die tune dan liefst zelfs zonder tekst) TROS-H3-19741003-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40-eerstekeer 2. De jingle ingesproken door Tom Mulder op Percy Faith aan het begin van de Top 40 van 12-12-1974. TROS-H3-19741212-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ramsey Lewis featuring Earth Wind and Fire – Sun Goddess. Ramsey Lewis komt al vele malen voor in de zeezenderdiscografie, vaak met zijn instrumentale successen uit de jaren zestig van de vorige eeuw. Sun Goddess is echter afkomstig van een LP uit 1974, waarbij hij deels werd ondersteund door Earth Wind and Fire. Het nummer werd op Radio Mi Amigo in 1975 op 19 mei gebruikt als tune in de Flashback Top 100.
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfare 1974. De in 1928 in Nürnberg geboren Duitse componist, pianist, orkestleider en arrangeur heeft tal van platen met zijn orkest opgenomen waaronder ‘World Cup Fanfare 1974’ op het RCA label. Dit ter gelegenheid van de eindronden van het Wereldkampioenschap Voetbal dat in dat jaar in Duitsland werd gehouden.. Het was onder meer de tune van de Atlantis Top 40 in 1974. Ook Ferry Maat op Radio Noordzee gebruikte het een tijdje in 1974 als tune in ‘Herry met Ferry’. De derde vernoeming betreft Ferry Eden, die het als tune gebruikte voor de Nederlandse top 40 op Radio Mi Amigo in 1978. In het voorjaar van 1978 werd er een nieuwe versi…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan een jingle, die Joost de Draaijer vaker gebruikte op Hilversum 3. Je hoorde een oud mannetje, dat bijna niet meer bijkwam van het lachen! Joost moest er volgens mij zelf ook telkens om lachen wanneer hij hem draaide.
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In een special over Herman Schoonderwalt, op 21 december jl. bij de VPRO op Radio 6, was er ook aandacht voor de jingles die hij voor Radio Veronica maakte, schrijft 'het genootschap' op jingleweb: http://www.jingleweb.nl/index.php/2013/12/31/genootschap-was-even-radio-6/ Hier het bewuste fragment: http://www58.zippyshare.com/v/12741891/file.html Martin
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
King Crimson – Larks’Tongues in Aspic part 1. Dit instrumentale nummer komt van de gelijknamige lp die in 1973 als vijfde studioalbum van deze Britse groep werd uitgebracht. Rond 3.30 min op dit lange nummer is de start van het deel dat op RNI in 1974 werd gebruikt voor de promotie van het programma Topper, dat op de vrijdagavond via de internationale service van het station werd uitgezonden en de Top 20 van dat moment bevatte, evenals enige tracks van de beste albums van dat moment. King Crimson - Larks'Tongues in Aspic part 1. This instrumental song is from the eponymous LP released in 1973 as the fifth studio album by this British group. Around 3.30 min on …
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
The Magic FM van TM uit 1984 is één van mijn all-time favoriete AC pakketten. Hier is de tweede versie van de demo met de stereo cuts van WDAQ. http://snd.sc/1dw9yIW SFx
-
Uit de jaren 80 Jan van Daalen bracht 5 cassettes uit met de tunes van de zeezenders,in na volging van Vincent zijn hier Deel 3 4 5. Have Fun Mart538 Deel 3 http://www3.zippyshare.com/v/87254673/file.html Deel 4 http://www38.zippyshare.com/v/39023981/file.html Deel 5 http://www17.zippyshare.com/v/19730182/file.html Index volgt zsm
-
Ben op zoek naar de opname Veronica van Cornelis Vreeswijk. De "normale" uitvoering,maw niet de Radio Veronica uitvoering of de Zweudse versie. Alvast mijn dank Paul de Haan.
-
Ferry Maat heeft een periode het nummer "Bye bye" van The Pockets gebruikt als afsluiter van de Soulshow. Dit nummer is onvindbaar, althans voor mij. Kan iemand mij dit nummer bezorgen? Reageren via pb aub. Alvast bedankt voor de moeite. Simon
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Rob de Nijs - Ouverture De Regen Voorbij. Een nummer afkomstig van de uit 1981 verschenen LP ‘de regen voorbij’. Een nummer waarvan de muziek en tekst zijn toe te schrijven aan Rob de Nijs, Belinda Meuldijk en Gerard Stellaard. Het prachtige intro werd op 21 juni 1985 op Radio Monique gebruikt in het programma ‘Vier seizoenen show’, waarin dat jaar de zomer begon. Dit gebeurde met een prachtige tekst waarin Walter Simons en Ron West een nieuwe zomer verwelkomden. Rob de Nijs - Overture De Regen Voorbij. A song taken from the 1981 LP ‘de regen voorbij’. A song whose music and lyrics can be attributed to Rob de Nijs, Belinda Meuldijk and Gerard Stellaard. The b…
-
-
- 2 antwoorden
- 548 weergaven
- 1 follower
-
-
Jean Jacques Perrey – Comical Logos. Een nummer met de duur van slechts 32 seconden dat al vermeld staat in de zeezenderdiscografie. Er kan aan worden toegevoegd: Comical Logos werd ook gebruikt in 1978 door Ton Schipper op Radio Mi Amigo voor het maken van een promospot voor ‘Mi Amigo Recepten Competitie.’ Jean Jacques Perrey comical logis MiAmigo-19780300-1130-1150-TonSchipper-Keukenpret-studio.mp3 157.35 kB https://filesender.surf.nl/?vid=3a35b495-79ce-bdc9-3b33-000063fb985a
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Als groot liefhebber van Sonovox jingles hierbij een 30 min. jinglemix van sonovox jingles. Veel luisterplezier !! As big admirer of Sonovox jingles I post an 30 minute jinglemix of sonovox jingles. Much listning pleasure !! Listem/download: Sonovox jinglemix - 66.9 Mb Mix re-uploaded: 15-OCT-2012
-
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Luxembourg-19701010-PromoTonyPince Er worden in deze promo vier platen gebruikt. De eerste is van The Kinks (You Really Got Me). Maar wat zijn de andere drie platen die in deze promo voorbij komen?
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo radiovrienden, De meest gestelde vraag op dit formum, althans in dit onderdeel. Wie kent deze tune? In de jaren 70 en 80 gebruikt door Gerard de Vries op Hilversum 3 in zijn TROS programma Drie draait op verzoek. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LK3AD6XQYCMC.mp3 Alvast bedankt! Benno
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Wie kan mij/ons helpen aan de jingle : Muziek hoor je hier Radio Noordzee met 992 van de Ojay's als bedje? Graag een persoonlijk bericht of mailtje om problemen met plaatsen te voorkomen aub. Bvhd.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-