Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 1973 Hits uit Zee. Een lp met zonnige meezingers, voor een groot deel uit de stal van Jack de Nijs, als producer maar ook als zanger. Het waren de hits waarbij hij betrokken was in 1971 t/m 1973. Jack de Nijs werd ook bekend als Jack Jersey en onder die naam werd hij zeer succesvol. Voorop de platenhoes een mooie kleuren foto van het zendschip van Radio Veronica, de Norderney. Category 1: Records with the name of stations, contributors or other references in the title. 1973 Hits from Sea. An LP of sunny sing-alongs, largely from the stable of Jack de …

2. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal is deze tipparade : 16u-17u : http://www6.zippyshare.com/v/56033081/file.html zitten hittip jingels van o.a Rob Out en Stan Haag heeft iemand deze en zou die willen plaatsen weet niet of nog meer hittip jingels zijn maar die zijn natuurlijk ook welkom. Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Started by hans knot,

Fortunes – It’s the real thing. Het was in 1964 dat het idee ontstond bij de Canadese tak van Coca Cola Ltd. om gebruik te gaan maken van popartiesten om hun product onder de aandacht te brengen van de jonge radioluisteraars. Als eerste artiest werd gekozen voor de jonge Canadese zanger Bobby Curtola die ‘Things go better with Coca Cola’ inzong, vaak ook ‘It’s the real thing’ genoemd. Ondanks dat vele Canadese radiostations het weigerden te draaien op de radio werd het toch een succes. Curtola werd een soort van reclamepaal voor de bottelmaatschappij en verscheen door het hele land voor promotieactiviteiten. Reden genoeg voor de moedermaatschappij om het groots te gaan aa…

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Onlangs kreeg ik de vraag van een dertiger of wij ouderen ooit zulke angstaanjagende < zijn woorden> tijden mee hadden gemaakt op het gebied van internationale spanningen en de manier waarop dit in het nieuws werd gebracht. "You aint seen nothing yet" was mijn antwoord. Als kind maakte ik de spanningen rond de Cubacrisis mee en de moord op JFK. Met name de Cuba crisis had impact thuis op mijn ouders <angst> en ik herinner me zeer duidelijk als ik met mijn moeder op pad was dat wanneer ze in gesprek raakte met een bekende het alleen en op angstige wijze over de dreigende allesverwoestende atoomoorlog ging. Dat maakte dus ook op mij forse indruk. Anno nu z…

5. Started by Harm,

We kennen het allemaal, Herb Alpert en zijn 'niks aan de hand tune' Spanish Flea. Echter, ik hoorde laatst op TV een nagenoeg identiek nummer die een fractie anders is gespeeld. Weet iemand van wie dat is? Via Google kom ik in ieder geval niet verder... Dit is het origineel: www.youtube.com/watch?v=UcAzR2QyPCI&feature=kp

• 7 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Het klinkt heel bekend maar ik kom er niet achter hoe dit nummer heet en van wie het is. Zou van Ruud Bos kunnen zijn maar weet het niet zeker. Op Youtube is de film te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=8fkchvrmzas En dan de muziek in 28:46 - 29:53 Misschien dat iemand mij verder kan helpen?

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by skybird,

Ze zijn er,de nieuwe Veronica jingles. De mooiste vind ik het tijdsein. Dirk http://www19.zippyshare.com/v/apk9FDaJ/file.html

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  8. Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom hier niet uit. Ik heb de tune van de Rob Out Show met Beginnings niet 'schoon' dus ik dacht 'die zet ik zelf wel even in elkaar met een studiotape van Out en de plaat van Chicago. Nadere beluistering wijst uit dat de maker (ik vermoed Ad) niet zomaar de plaat achter de 'Absolutely Incredible'-jingle heeft gezet, maar nog heeft geknipt in de plaat. Chicago zingt twee keer 'Only the beginning', daarna komt een bedje van vier maten waar Out overheen praat, daarna wordt 'Only the beginning' steeds herhaald. Ik heb de hele plaat afgeluisterd, maar dat instrumentale bedje zit nergens op de manier als in de tune: vanaf het moment dat 'O…

9. Started by heinamstel,

Inderdaad wie kent deze nog ,hoera ik ben troetelschijf van Ria Valk. Wie o wie heeft hem toevallig nog liggen tussen het stof of bovenste plank graag Mp3 (is voor een 40 jarig huwelijksfeest). Jaartal weet ik zo gauw ook niet maar was jaren 70 (denk ik). Met vriendelijke Groet en veel DANK. Marinus.

• 3 antwoorden
    • 3k weergaven
  10. Started by flarenixie,

Hallo, Hierbij een cassettecopie (helaas) van de jingles van Hofstad. http://www.mediafire.com/?6og82noqbtxfv6d

• 2 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  11. Started by skybird,

Over Hofstad radio gesproken. Hier een leuke jingle van Hofstad met Andre Van Duin. Ik dacht uit 1981. Dirk

• 1 antwoord
    • 897 weergaven
  12. Started by andrekuiper,

Vraagje: waar komt de muziek vandaan die is gebruikt in de volgende 2 Holland FM jingles? Groet, André Kuiper

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Started by flarenixie,

Goedemiddag, is er iemand geinteresseerd in jingles van Holland FM? Hierbij een mp3 met het pakket dat ze vanaf 1991 gebruikten. http://www.mediafire.com/listen/iabwmdvb27g7wtr/Jingles_Holland_FM_1_juli_1991.mp3 Voor eigen gebruik graag.

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  14. Started by pvanklei,

Hierbij een paar jingles die Holland FM gebruikte voor het programma Prijsbewust. https://soundcloud.com/jinglefreak/holland-fm-jingles-prijsbewustmac2001 Het programma dat begin jaren '70 op Radio Noordzee werd uitgezonden werd in 1994 weer uitgezonden bij Holland FM. Deze jingles zijn in 1994 voor Holland FM opnieuw gemaakt door MAC2001. Groet, Peter

15. Started by chaldy,

hallo wie o wie heeft de jingle van Hollandse nieuwe op mp3 bvd groetjes Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Steelmachine – Country trip. Dit nummer staat al in de discografielijst en er kan aan worden toegevoegd dat het nummer door Mike Moorkens op Radio Mi Amigo werd gebruikt in 1974. Op de zaterdagmiddag was er op een bepaald moment om 3 uur de Hollandse Top 10 waarbij het ‘Country Trip’ als tune gebruikte. Over de formatie Steelmachine is bij ons verder niets bekend. steelmachine MiAmigo-zaterdag 31 augustus 1974 Mike Moorkens-HollandseTop10.mp3 341.86 kB https://filesender.surf.nl/?vid=5573a6d9-ca07-8209-22c8-00005450259f Geen you tube voorbeeld beschikbaar

17. Danielle Licari - Concerto Pour Une Voix. Bij de intro van dit nummer zullen er vele vaste luisteraars van destijds naar Radio Mi Amigo zijn die bij zichzelf zullen opmerken: ‘Home Discount Center Gent, een van de vele vaste reclamespots in de jaren zeventig van de vorige eeuw op dit station’. Van origine is het een klassieke compositie van Saint-Preux uit 1969 maar de vertolking door Danielle Licari was een groot internationaal succes en kwam uit in 1971. Opmerkelijk puntje is nog dat het nummer ook voor kwam op de LP ‘De Joost de Draayer Show Volume 2;, uitgebracht op het Pink Elephant Label. Danielle Licari - Concerto Pour Une Voix. At the intro of this son…

18. Started by hans knot,

Saint Preux en Danielle Licari – Concerto pour une voix slow. Een prachtige klassieke deun afkomstig van de lp ‘Saint Preux’ uit 1969. Voor de fantieke luisteraar van Radio Mi Amigo destijds zeer herkenbaar verbonden met de reclamespots van een van de vaste adverteerders op het station. ‘Homediscountcentrum te Gent, na 1 jaar aan de top met zijn nieuwe trend in meubelverkoop…’ Saint Preux and Danielle Licari - Concerto pour une voix slow. A beautiful classical tune from the 1969 album 'Saint Preux'. For the imaginative listener of Radio Mi Amigo at the time very recognizable linked to the commercials of one of the regular advertisers on the station. Homediscou…

19. Started by peellandfm,

Afgelopen week was ik in Utrecht om precies te zijn op CS en Hoog Catharijne. Ik vertelde dat voor Hoog Cathatijne een reclame spot op de radio gedraaid heeft. ( hoog catharijne - winkelhart van nederland) Kan iemand mij helpen aan deze reclamespot, of weet iemand een geupload programma waarin deze spot voorbij komt. bvd

• 11 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  20. Started by chaldy,

Hallo wie o wie heeft aub voor mij diverse stukjes verknipte journaal items die werd altijd bij de Hr Spijkerman bij zijn progamma gedraaid onder de naam hoor nou toch is bvd gr Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Herbie Mann – Sultry Serenada. Deze prachtige opname stamt uit de tweede helft van de jaren vijftig van de vorige eeuw. Af en toe laten we een reclame toe om behandeld te worden, maar dat dient dan wel specifiek een commercial te zijn die op een bepaalde zeezender is gebruikt en niet op een andere. Ferry Maat was het die de commercials insprak voor Horna Heiloo, een bedrijf dat haar zuivelproducten aan de vrouw probeerde te slijten via Radio Noordzee. Hij maakte er twee verschillende en voor deze gebruikte hij het nummer Sultry Serenade. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5a90e394-c031-9ba0-a8bf-98b2289130da

22. Started by hans knot,

Helmut Zacharias Orchestre – Das ist die Liebe im vorübergeh’n. Kenners horen direct dat het gaat om het nummer ‘Cherry Pink and apple blossom white’ de hit van Mambo Koning Perez Prado. Een ander voorbeeld van gebruik bij reclame voor Horna Heiloo, dat intens werd geplugged op Radio Noordzee. Een zuivelfabriek die later van naam veranderde in achtereenvolgens Melkunie en daarna Campina. Deze laatste onderneming besloot de fabriek in 2008 te sluiten. De reclamespot met gebruik van deze uitvoering van Helmut Zacharias was vooral om met Pasen de slagroom van het bedrijf te promoten. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=50060cc3-9af8-4cad-9098…

23. Hotcha Trio – The galloping comedians. In de jaren vijftig van de vorige eeuw werd er veel op feesten en partijen gespeeld door mondharmonica trio’s. Een van de beroemdste Europese trio’s stond onder leiding van Geert van Driesten en was afkomstig uit Rotterdam. Het Hotcha Trio nam het nummer ‘the galloping comedians’ in 1951 op. In 1998 verscheen het nummer opnieuw en kreeg een plaatsje in de Tipparade. Het nummer werd gebruikt op Radio Monique in de Vader Abrahamshow. In dit programma werd het eerste uur gebruikt voor de presentatie van de Nederlandstalige Tip 10, gevolgd door het tweede uur met de Nederlandstalige Top 10. Bij afwezigheid van Vader Abraham presenteerde…

24. Started by hans knot,

Mood Mosaic – Bond Street P.M. De in 1943 in Straatsburg geboren Mark Wirtz produceerde prachtige werken waaronder de nooit afgemaakte ‘Excerpt from a teenage opera’. Hij huurde als het ware diverse artiesten in voor de verschillende projecten die dan onder de naam ‘Mood Mosaic’ een plaat opnamen. Zo ook met de Britse gitaristen Vic Flick en Jim Sullivan. Het nummer ‘Bond Street P.M.’ werd door Tony Allan gebruikt in het voorjaar van 1971 op RNI in zijn ochtendprogramma wanneer hij toe was aan de dagelijkse ‘Housewive Spot’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=78326c57-8fa5-4e95-ab20-51d41a7d4bfd

25. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hé hé, eindelijk aandacht en erkenning voor radiovormgeving http://theimagingdays.com bron: jingleweb.nl SF

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.