Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Ik denk dat dit hier het beste thuis hoort ? A History of DJs/DJing (10 minute documentary) Duitsland waar het fenomeen DJ in Europa geboren is in de jaren 1950 [verborgen inhoud] This the History Of DJ's part 1 to part 6 - The DMC Story by Tony Prince History Of DJ Part 1 - The DMC Story [verborgen inhoud] History Of DJ Part 2 - The DMC Story [verborgen inhoud] History Of DJ Part 3 - A world with no dj's , no radio [verborgen inhoud] History Of DJ Part 4 - 40s & 50s American Radio [verborgen inhoud] History Of DJ Part 5 - DJ's versus the Musicians Union [verborgen inhoud] History Of DJ Part 6 - Pirate Radio (Part 1 - Pirate Ships) [verborgen inhoud] …
-
Zo vlak voor het weekend nog maar een "vage" opname. een single die bestemd was voor de platenboeren en dan konden ze na het horen van de single hun bestellingen plaatsen bij platenmij Negram in Haarlem. En dat alles ingesproken door Jan van Veen. Hieruit blijkt de nummers waarschijnlijk nog niet eens hier te lande in de winkel lagen. (want anders hoef je ze toch niet te laten horen om daarna te bestellen, nietwaar?). Ik heb de single "schoon gemaakt" . Al met al een grappig "ding". Juul PS. Er zijn hier toch wel meer mensen met "vage" dingen?????? http://www65.zippyshare.com/v/88756868/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ja, het is van alle tijden. Je eigen singles opkopen en dan maar hopen dat ze in de hitparade komen. Erik de Zwart heeft daar een tijd geleden al eens "verschil van inzicht" over gehad met Gordon. http://www.show.nl/rubrieken/celebs/hitnotering-in-top-100-is-te-koop/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl De BBC maakte daar al een Engels programma over in op 13 maart 1997. We zonden dat toen ook al uit in Poster. En we hebben daarna een speciaal op Nederland toegesneden programma gemaakt. Maar hier het Engelse programma. ( rechtstreeks van de BBC DAT, ) "Hyping the hits'. http://w…
-
- 23 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
De 15e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de H I T P A R A D E D A G zal in in Utrecht plaatsvinden op zondag 4 november 2012 Locatie is Brasserie Vink (voorheen Restaurant 'De Beerenkuil'). Deze kunt u vinden aan de Biltsestraatweg 102 in Utrecht. De zaal gaat om 10.00 uur open. De dag zal tot ongeveer 15.30 uur duren. De entreekosten bedragen 5,00 euro per persoon De Hitparadedag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag voor iedereen die geïnteresseerd is in hitlijsten. De bezoekers komen uit alle windstreken in Nederland en zelfs ook uit Vlaanderen. …
-
De Hitparadedag zal dit jaar (2013) op zondag 6 oktober plaatsvinden. Tegen die tijd meer details...
-
Op 5 oktober 2014 wordt onder de naam Hitparadedag voor de 17e keer de landelijke ruil-, informatie- en ontmoetingsdag voor hitparadeliefhebbers gehouden. Liefhebbers uit alle windstreken van Nederland en zelfs uit Vlaanderen komen dan bij elkaar om elkaar te ontmoeten, informatie uit te wisselen, hitlijsten te ruilen, herinneringen op te halen en onderling te discussiëren over alles wat met hitparades te maken heeft. Net als voorgaande jaren zal er ook dit keer weer een gezamenlijke sessie zijn met een gastspreker. Deze keer is de locatie het DESTO Paviljoen op Sportpart "De Vryheit", Componistenlaan 1, 3451 SX Vleuten, vlakbij Utrecht. De zaal gaat om tien uur open en…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
De 19e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 20 november 2016 LOCATIE De dag zal op dezelfde locatie gehouden worden als de afgelopen jaren, aan de rand van de stad Utrecht: DESTO Paviljoen Sportpark “De Vryheit” Componistenlaan 1 3451 SX VLEUTEN Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 11:00 uur, sluiting: 16:00 uur TOEGANG 5,00 euro per persoon INFORMATIE De Hitparadedag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag voor iedereen die geïnter…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Het is een pakket dat door JAM en Top Format vele keren is ingezongen. Oorspronkelijk gemaakt voor KHTR in St. Louis, MO. Hier in de versie van Hitradio Holland FM. [verborgen inhoud] Dit is het origineel: [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 1 september 1987 begon NEWS Jongerenradio in Rotterdam. Ooit opgezet door jongerenwerker Piet van Vliet, die in 2018 op veel te jonge leeftijd is overleden. Het NEWS project was er vooral op gericht om werkloze jongeren aan een baan te helpen. Op de zender werden elk uur vacatureclips uitgezonden, spotjes waarin vacatures onder de aandacht werden gebracht. NEWS werkte op dat moment samen met het toenmalig Gewestelijk Arbeidsbureau in Rotterdam. De lokale omroep was vanaf 2 januari 1989 ook in de Rotterdamse ether te ontvangen. De naam van NEWS Jongerenradio veranderde op dat moment in Hitradio NEWS FM. Op 31 juli 1990 stopte de zender definitie…
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hallo Allemaal, Ik ben al jaren op zoek naar de onderstaande uuropener in goede kwaliteit! Kan iemand me er aan helpen? Al is het maar uit een uitzending. Daarnaast zoek ik airchecks uit de HitRadio periode. Iemand trouwens interesse in veel jingles van HitRadio anders upload ik ze graag? Groet, Robin
-
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Het fenomeen Hitradio bestaat dit jaar 40 jaar! De jingles zijn afkomstig van JAM, in Nederland werden ze voor Veronica opnieuw ingezongen en gemaakt op de JAM bedjes door Top Format. Voor zover ik weet zijn dit de Veronica pakketten HitRadio en HitRadio 2. Veel plezier ermee! De WeTransfer downloadlink is; [verborgen inhoud] Groeten, Gerrit Lettinck
-
-
- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 3 followers
-
-
Heeft iemand toevallig losse jingles van (Radio) Veronica dat gebruik maakt van de Hitradio jinglepakket van JAM Creative Productions? En dan graag uit het Hitradio 1 pakket: [verborgen inhoud]. Daar ben ik namelijk naar op zoek. Ik ken wel wat compilaties, maar daar zijn de jingles niet los van elkaar, ik heb ze graag los. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 1973 Hits uit Zee. Een lp met zonnige meezingers, voor een groot deel uit de stal van Jack de Nijs, als producer maar ook als zanger. Het waren de hits waarbij hij betrokken was in 1971 t/m 1973. Jack de Nijs werd ook bekend als Jack Jersey en onder die naam werd hij zeer succesvol. Voorop de platenhoes een mooie kleuren foto van het zendschip van Radio Veronica, de Norderney. Category 1: Records with the name of stations, contributors or other references in the title. 1973 Hits from Sea. An LP of sunny sing-alongs, largely from the stable of Jack de …
-
- 0 antwoorden
- 920 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal is deze tipparade : 16u-17u : http://www6.zippyshare.com/v/56033081/file.html zitten hittip jingels van o.a Rob Out en Stan Haag heeft iemand deze en zou die willen plaatsen weet niet of nog meer hittip jingels zijn maar die zijn natuurlijk ook welkom. Gr John
-
Fortunes – It’s the real thing. Het was in 1964 dat het idee ontstond bij de Canadese tak van Coca Cola Ltd. om gebruik te gaan maken van popartiesten om hun product onder de aandacht te brengen van de jonge radioluisteraars. Als eerste artiest werd gekozen voor de jonge Canadese zanger Bobby Curtola die ‘Things go better with Coca Cola’ inzong, vaak ook ‘It’s the real thing’ genoemd. Ondanks dat vele Canadese radiostations het weigerden te draaien op de radio werd het toch een succes. Curtola werd een soort van reclamepaal voor de bottelmaatschappij en verscheen door het hele land voor promotieactiviteiten. Reden genoeg voor de moedermaatschappij om het groots te gaan aa…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Onlangs kreeg ik de vraag van een dertiger of wij ouderen ooit zulke angstaanjagende < zijn woorden> tijden mee hadden gemaakt op het gebied van internationale spanningen en de manier waarop dit in het nieuws werd gebracht. "You aint seen nothing yet" was mijn antwoord. Als kind maakte ik de spanningen rond de Cubacrisis mee en de moord op JFK. Met name de Cuba crisis had impact thuis op mijn ouders en ik herinner me zeer duidelijk als ik met mijn moeder op pad was dat wanneer ze in gesprek raakte met een bekende het alleen en op angstige wijze over de dreigende allesverwoestende atoomoorlog ging. Dat maakte dus ook op mij forse indruk. Anno nu zien we vrijwel elke…
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
We kennen het allemaal, Herb Alpert en zijn 'niks aan de hand tune' Spanish Flea. Echter, ik hoorde laatst op TV een nagenoeg identiek nummer die een fractie anders is gespeeld. Weet iemand van wie dat is? Via Google kom ik in ieder geval niet verder... Dit is het origineel: www.youtube.com/watch?v=UcAzR2QyPCI&feature=kp
-
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Het klinkt heel bekend maar ik kom er niet achter hoe dit nummer heet en van wie het is. Zou van Ruud Bos kunnen zijn maar weet het niet zeker. Op Youtube is de film te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=8fkchvrmzas En dan de muziek in 28:46 - 29:53 Misschien dat iemand mij verder kan helpen?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ze zijn er,de nieuwe Veronica jingles. De mooiste vind ik het tijdsein. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Wie kan mij hiermee helpen? Ik kom hier niet uit. Ik heb de tune van de Rob Out Show met Beginnings niet 'schoon' dus ik dacht 'die zet ik zelf wel even in elkaar met een studiotape van Out en de plaat van Chicago. Nadere beluistering wijst uit dat de maker (ik vermoed Ad) niet zomaar de plaat achter de 'Absolutely Incredible'-jingle heeft gezet, maar nog heeft geknipt in de plaat. Chicago zingt twee keer 'Only the beginning', daarna komt een bedje van vier maten waar Out overheen praat, daarna wordt 'Only the beginning' steeds herhaald. Ik heb de hele plaat afgeluisterd, maar dat instrumentale bedje zit nergens op de manier als in de tune: vanaf het moment dat 'O…
-
-
- 23 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Inderdaad wie kent deze nog ,hoera ik ben troetelschijf van Ria Valk. Wie o wie heeft hem toevallig nog liggen tussen het stof of bovenste plank graag Mp3 (is voor een 40 jarig huwelijksfeest). Jaartal weet ik zo gauw ook niet maar was jaren 70 (denk ik). Met vriendelijke Groet en veel DANK. Marinus.
-
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Hallo, Hierbij een cassettecopie (helaas) van de jingles van Hofstad. http://www.mediafire.com/?6og82noqbtxfv6d
-
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Over Hofstad radio gesproken. Hier een leuke jingle van Hofstad met Andre Van Duin. Ik dacht uit 1981. Dirk
-
- 1 antwoord
- 927 weergaven
-
-
Vraagje: waar komt de muziek vandaan die is gebruikt in de volgende 2 Holland FM jingles? Groet, André Kuiper
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Goedemiddag, is er iemand geinteresseerd in jingles van Holland FM? Hierbij een mp3 met het pakket dat ze vanaf 1991 gebruikten. http://www.mediafire.com/listen/iabwmdvb27g7wtr/Jingles_Holland_FM_1_juli_1991.mp3 Voor eigen gebruik graag.
-
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
-