Spring naar bijdragen

Hitnotering te koop?


Juul

Aanbevolen berichten

Ja, het is van alle tijden. Je eigen singles opkopen en dan maar hopen dat ze in de hitparade komen.

Erik de Zwart heeft daar een tijd geleden al eens "verschil van inzicht" over gehad met Gordon.

http://www.show.nl/rubrieken/celebs/hitnotering-in-top-100-is-te-koop/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

De BBC maakte daar al een Engels programma over in op 13 maart 1997.

We zonden dat toen ook al uit in Poster.

En we hebben daarna een speciaal op Nederland toegesneden programma gemaakt.

Maar hier het Engelse programma. ( rechtstreeks van de BBC DAT, )

"Hyping the hits'.

http://www11.zippyshare.com/v/68909380/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog wat info over het BBC programma.

Later vandaag zal ik de Nederlandse situatie uploaden zoals we die maakten in Poster.

Eerst maar effe de promo, gemaakt op de MAC (ProTools ) in 1997 door Jurre Bosman en ingesproken door Daniel Dekker.

http://www66.zippyshare.com/v/63904219/file.html

2iw3up0.jpg

2007k86.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste maatregelen zijn inmiddels genomen zo lijkt het. De top40 telt de downloads niet langer meer mee.

http://radiotrefpunt.nl/2014/02/17/top-40-telt-niet-langer-downloads-mee/

http://www.top40.nl/nieuws/nederlandse-top-40-neemt-bij-samenstelling-hitlijst-niet-langer-downloads-mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het zien van de uitzending van RAMBAM en het besluit van de Stichting Nederlandse Top 40 geen downloads meer mee te tellen vraag ik mij af hoe betrouwbaar eigenlijk een hitlijst nog kan zijn.Het zal me niet verbazen dat er ook deals worden gemaakt tussen platenmaatschappijen en radiostations om bepaalde platen extra te draaien waardoor ze hoog in de airplaylijst terecht komen en dus ook een hoge notering in de Ned Top 40 en Mega Top 50 krijgen. Misschien moeten deze hitlijsten eens meer openheid van zaken geven over de wijze waarop zij de hitlijst samenstellen en in welke verhouding tot elkaar. Telt bijv. de download van een YOUTUBE-muziekclip ook mee? Worden de downloads van Torrents meegeteld? Wordt de wekelijkse hitlijst gecontroleerd door een accountant of notaris? Voorlopig vertrouw ik echter geen enkele hitlijst meer....

Link uitzending gemist RAMBAM 17-2-2014: http://www.npo.nl/rambam-hitlijstenmanipulatie/17-02-2014/VARA_101342259

Gr,

Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je vraagt je toch af wie nou het muziekbeleid bepaald.

Het lijkt nu een cirkel verhaal, waarbij de playlists van invloed zijn op de top 40, en de top40 weer bepaald waar we allemaal naar moeten luisteren.

Ik denk dat de muzieksmaak van het publiek beter en breder is, (zoals dat vroeger wel werd gehonoreerd door familiezender Veronica) maar zolang er dom plat commercieel wordt gedacht is het zoals het is. Saai en smakeloos, op een paar leuke uitzonderingen na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk allemaal al zo oud als de hitparades zelf...

Ook vroeger werd een plaat "geplugd". Geen airplay betekende ook geen hit! ( Uitzonderingen daargelaten)

Ongetwijfeld zullen er ook vroeger al wel pogingen tot beïnvloeden geweest zijn. Al was dat natuurlijk altijd meer zichtbaar dan tegenwoordig.

Maar aangezien het downloaden tegenwoordig "hot" is, zul je voor een goed beeld niet om downloadinfo heen kunnen. Ik neem ook aan dat er over een betrouwbare bron nagedacht wordt, zodat deze gegevens in de toekomst weer mee kunnen tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan zelf bepalen wat voor muziek je te horen krijgt, je kan alle (traditionele) media ontlopen,

er zijn genoeg (online) alternatieven.

Robin

Natuurlijk kan men dat, maar met betrekking tot hit-lijsten gaat dat niet op.

Ikzelf heb een andere oplossing om van muziek te veranderen daar echter iedere zender op een goede dag dezelfde meuk laat terugkeren, ik verander iedere 3 maanden van zender en vooral ook van land. De laatste weken begeef ik me tussen de belgische zenders, goed te doen weer voor een paar maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb een andere oplossing om van muziek te veranderen daar echter iedere zender op een goede dag dezelfde meuk laat terugkeren, ik verander iedere 3 maanden van zender en vooral ook van land.

Dat is natuurlijk ook een methode voor de broodnodige variatie. :-)

Maar bedenk wel, dat de meeste muziek die is gemaakt, nooit meer of zelfs (helemaal) nooit op de radio wordt gedraaid en dat je

voor de meeste (oude/nieuwe) liedjes, toch afhankelijk bent, om ze via downloaden binnen te halen en af te kunnen luisteren.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijsten vol, teveel om op te noemen.

Bvb

Rob Hoeke - Getting higher

terry jackson - Tell her Johnny and goodbye

Hollies - Have i ever loved somebody

Sandy Posey - I take it back

Outsiders - Keep on trying

Curtis Mayfield - Superfly

Tod Rundgrun - Help it's me

Roek Wiliams = I'll cry /

I want you Back again

Force ten - Scotsh on the Rocks

Atomic Rooster, Devils Answer

Black Widow, Come into the Sabbath

Bloodrock / DOA )I remember'

Arthur Brown / Devel Crept in me

Animals / Let me take you home

Unit Gloria / Storms

enz enz

Maar dank voor aanbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je nog een goede download site voor het oude spul?

Eén goede site of peer to peer muziekdeelservice waar je echt (vrijwel) alles kan vinden is er sinds

Napster alweer bijna 15 jaar geleden (met meer dan 80 miljoen liedjes beschikbaar) helaas niet meer.

Je moet zelf op zoek, via de nog bestaande p2p-netwerken, nieuwsgroepen, forums, blogs, div mp3 websites en BitTorrent.

Of je moet Dirk inschakelen, want die heeft volgens mij al die liedjes van Napster in het verleden gedownload. ;-)

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je nog een goede download site voor het oude spul?

Eén goede site of peer to peer muziekdeelservice waar je echt (vrijwel) alles kan vinden is er sinds

Napster alweer bijna 15 jaar geleden (met meer dan 80 miljoen liedjes beschikbaar) helaas niet meer.

Je moet zelf op zoek, via de nog bestaande p2p-netwerken, nieuwsgroepen, forums, blogs, div mp3 websites en BitTorrent.

Of je moet Dirk inschakelen, want die heeft volgens mij al die liedjes van Napster in het verleden gedownload. ;-)

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb: The Hollies, Outsiders, Curtis Mayfield, Todd Rundgren en The Animals voor je.

Gr. Bob

Dank,

stuur maar op?

groet,

ruud


Ruudam,

Zoek je wensen op op youtube en gebruik http://www.youtube-mp3.org/nl

pas op, je wordt er hebberig van...............

Dank, maar ik heb begrepen en gemerkt dat het geluid bij de filmpjes vaak erg slecht is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb: The Hollies, Outsiders, Curtis Mayfield, Todd Rundgren en The Animals voor je.

Gr. Bob

Dank,

stuur maar op?

groet,

ruud


Ruudam,

Zoek je wensen op op youtube en gebruik http://www.youtube-mp3.org/nl

pas op, je wordt er hebberig van...............

Dank, maar ik heb begrepen en gemerkt dat het geluid bij de filmpjes vaak erg slecht is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.