Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Categorie 1 Platen met in de titel de naam van een station of van een medewerker 2018 Stephen Chopeck – Radio Caroline. Dit nummer is afkomstig van de in april 2018 uitgekomen mini-cd ‘Talk will tell’ van de Amerikaan Stephen Chopeck. Hij was tussen 2005 en 2014 lid van de Amerikaanse rockformatie ‘The Alternate Routes’ uit Bridgeport in Connecticut. Opmerkelijk dat een Amerikaanse zanger Radio Caroline bezingt in een lied. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978. Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen? Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie. De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten. Aanvullende informatie is van harte welkom!!
-
-
- 18 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit zijn een van de leukste avondspits jingles. Frits Spits jaren lang de nummer 1 bij de Nos. Dirk
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Uitvoerenden onbekend – My Spanish Rose. Dit instrumentale nummer, geschreven door Jack de Nijs (Jack Jersey) schalde uit mening radiotoestel in 1975. Het werd toen gespeeld tot een hit door André Moss. In 1989 was het Krijn Torringa die een andere versie van My Spanish Rose gebruikte als zijn tune voor het programma ‘Koffietijd’ op Radio 819. Grote vraag is wie deze versie speelde. Performers unknown - My Spanish Rose. This instrumental song, written by Jack de Nijs (Jack Jersey), blared out of many radio sets in 1975. It was then played into a hit by André Moss. In 1989, it was Krijn Torringa who used another version of My Spanish Rose as his tune for the pr…
-
-
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 2 followers
-
-
Wie o wie aub heb [ ze] per ongeluk gewist stom he en ook aub de jingles als dit mogelijk is TROS 2 sec jingle ook als het mogelijk is zomertour van de Tros en wat nadenk jingles fillers bvd gr chaldy,
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ray Bryant – Little Suzie. Een ontdekking van Kees Brinkerink was een nummer waarvan hij altijd dacht dat het afkomstig was van Ramsey Lewis Trio. Vele platen heeft hij beluisterd tot hij plotseling ‘Little Suzie’ van Ray Bryant hoorde. Hijzelf speelde de piano en werd bijgestaan op bas door Tommy Bryant en Sonny Brown op drums. Het nummer werd in 1964 in New York opgenomen. En het is in het prille begin van de Veronica Drive In Show gebruikt voor het maken van promo’s. Ray Bryant - Little Suzie. A discovery of Kees Brinkerink was a song that he always thought came from the Ramsey Lewis Trio. He listened to many records until he suddenly heard 'Little Suzie' b…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo , even een bescheiden vraagje weet iemand of heeft iemand de track of jingle van omroep zeeland en dan vooral wat ze afspelen tijdens de foto reportages verzeeuwigd, al vast bedankt
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
John Barry – Soundtrack Diamonds Are Forever/ Bond Smells A Rat. Dit item staat al vermeld in de discografielijst. Er kan aan worden toegevoegd: Het was Gerard Smit die op de melodie van ‘Bond Smells A Rat’ een hele lange intro insprak voor het avondprogramma ‘Buitengaats’ op RNI, uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Buitengaats bekend was als de wanhoop van opvoedend Nederland. Frank Pourcel – 007. Het was Gerard Smit die op de melodie van ‘Bond Smells A Rat’ een hele lange intro insprak voor het avondprogramma ‘Buitengaats’ op RNI, uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Buitengaats bekend was als de wanhoop van opvoedend Nederland. De laatste 51 se…
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
The Hitsounds of the 60s Hans Knot & Paul de Haan. Een ochtend koffiedrinken en grasduinen in de computer bracht boven water een huzarenstukje waar we in 1981 mee zijn begonnen en af hebben gerond in circa 1984. The Hitsounds of the 60s was een gigaklus die voor 90% op naam van Hans en 10% op mijn naam komt. Een klankbeeld van alle top 20 hits van 1960 tm 1969 uit Nederland, Engeland en de VS. De nadruk op klankbeeld, we hebben niets aan rangen en standen gedaan, geen zakkers, dalers , tips en hoe het verder allemaal mag heten. Non stop, voorzien van vele vele jingles en na circa 20 platen een opsomming van de platen welke gedraaid waren. De doelstellin…
-
Ik was weer eens aan het luisteren naar de Ferry Maat cd van het genootschap. Wat me opvalt is dat de jaartallen jingles er niet op staan. Jammer want die zijn prachtig ingezongen. Dirk http://www2.zippyshare.com/v/19798498/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Willie Bobo – Sunshine Superman. Op Radio City werd tijdens de ‘Auntie Mable Hours’ creatief omgesprongen met het voorhanden zijnde songmateriaal. Zo zong "Tatty" Tom Edwards ondermeer in de Kerstuitzending van 1966 op een instrumentale versie van het nummer ‘Sunshine Superman’, gecomponeerd door Donavan, een ode aan zijn collega's. Tom gebruikte de uitvoering van de in New York geboren jazz percussionist Willie Bobo, die vooral bekend werd in het genre Latin Jazz. Verwijzing onder Uitvoerenden onbekend kan worden gewist [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Les Reed – Man of Action. Een van de meest gebruikte nummers die veelvuldig wordt beschreven in de Zeezenderdiscografie en er kan nog wat bij: Man of action werd ook gebruikt op de Voice of Peace tijdens een 1 aprilgrap toen de dienstdoende deejay sprak over een sleepboot die bij het zendschip was gekomen. Men dreigde de ankerketting te breken en het schip binnen te slepen naar een haven. Naar voorbeeld van de realiteit eerder in 1970 met RNI en Kees Manders. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Zomaar voor de grap. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hier weer een LP uit de JUMBO records serie met Jingles., t.w. jingles van Caroline en Mi-Amigo LP Mi Amigo Jingles.mp3 [verborgen inhoud] Mi Amigo Jingles - label.jpg [verborgen inhoud] Caroline Jingles - label.jpg [verborgen inhoud] LP Caroline Jingles.mp3 [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Op zoek voor mijn dochter naar een tune die ooit door het orkest Ruud Bos is opgenomen voor De Efteling (dat fijne deuntje dat in je hoofd blijft hangen na een bezoek aan "Carnaval Festival"), kwam ik ook de tune van De Fabriek tegen. Ik had hem vroeger als single en was heel trots dat ik hem (nog voordat er CD's waren:-) op een DAT had. Ik weet niet of iemand hem al eens heeft aangeboden, maar het blijft een leuk deuntje. In die tijd was het ook een leuke serie bij De Tros. [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo allen, Ik heb het singletje wel, maar geen draaitafel die het nog doet. Die staat om mijn lange-termiijn-verlanglijst. Intussen: heeft iemand een opname van Summer is-a coming van de Strawberry Vocal Choir? En had dat iets te maken met Bolland & Bolland?
-
Toeval of niet maar in de 50-ste jaargang komt de grootste Top 40- hit ooit voor van Pharrell Williams met 'Happy'. Deze week staat die nog steeds op nr 12 in zijn 35-ste week, dus zal die het denk ik nog wel eventjes volhouden in de top 40. Zie link: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/22495656/___Happy__grootste_Top_40-hit_ooit__.html Gr, Melle
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Tony Hatch Orchestra – Daydream. Tony Hatch, componist, arrangeur en orkestleider en bovendien schrijver van grote hits, zoals Downtown van Petula Clark nam met zijn orkest het nummer ‘Daydream’ op dat aan boord van Radio 270 weer werd gebruikt voor een zogenaamde in huis commercial. Uiteraard dienden de producten van mede aandeelhouder en baas Will Proudfoot in de programma’s te worden gepromoot en daar diende ‘Daydream’ als basis voor [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Effe lekker terug in de tijd. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Jokers, the – Spider 8. Voor velen een onbekende Antwerpse formatie die toch een aantal malen voorkomt in de discografie. Spider 8 is een compositie van Jos Clauwers en Ronny Sigo en kwam uit op het Reward Record label. Met gebruik van Spider 8 ontstond de jingle ‘Atlantis Hitkraker’. Jokers, the - Spider 8. For many an unknown Antwerp formation that appears several times in the discography. Spider 8 is a composition of Jos Clauwers and Ronny Sigo and was released on the Reward Record label. Using Spider 8 the jingle 'Atlantis Hitkraker' was created. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Je hoorde hem eind jaren 70 bijna elk uur voorbij komen in een drive-in show promo. Wie weet welke plaat dit is: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hier een demo van Alfasound uit Engeland. Het Jam pakket The only one,dat we wel kennen van WNBC en Radio 10. Alfasound maakte het voor County sound radio. Dirk http://www20.zippyshare.com/v/68000018/file.html
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hans Carste und sein Streichorchester – Melodie in F von Rubinstein. Afkomstig van de in 1963 op Polydor uitgebracht lp ‘Zwischen Tag und Traum. Zartliche Melodien zum Träumen und Erinnern. Het werd in de Veronica studio in Hilversum door Klaas Vaak gebruikt voor het inspreken van een jingle ten bate van ‘Nederland Herrijst’ in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Hans Carste and his Streichorchester - Melody in F van Rubinstein. Originating from the album 'Zwischen Tag und Traum', published on Polydor in 1963. A rare melody for occasions and reminiscences. In the Veronica studio in Hilversum it was often used by Klaas to record a jingle for the benefit of 'Nederl…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand uitvoerende en/of titel van deze Monique Top 50 tune? [verborgen inhoud] Werd gebruikt in 1987 door Erwin van der Bliek. Erwin zelf weet het helaas niet meer.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-