Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik las dat het nieuwe oude nieuwe [....] Radio Veronica, de Roepie Roepie vogel weer van stal heeft gehaald. Hier nog wat meer uit lang 'gevlogen' Veronica-tijden (1992) SF

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by Andree,

[Verborgen inhoud]

3. [Verborgen inhoud]

4. Started by hartoghenk,

[Verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  6. [Verborgen inhoud]

7. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  8. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  11. Gast simonfex

Het is een bijzondere week voor JAM, dé jinglemakers uit Dallas, want behalve de viering van hun 40-jarig jubileum was het voor Jon Wolfert ook de week waarin zijn jingles voor het eerst werden gebruikt door ... de VPRO. Een unicum want deze omroep heeft zover ik weet nog nooit jingles van een Amerikaans jinglebedrijf gebruikt Het TV-programma Zondag Met Lubach lapte deze traditie aan hun laars en gebruikte voor het item 'Religieuze leiders die om hun eigen grappen lachen Top 50', een heuse JAM jingle. http://www.npo.nl/zondag-met-lubach/23-11-2014/VPWON_1220633 Het item start op 3'38" Het originele JAM pakket heet KZZP: En deze cut komt oo…

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Vincent,

[Verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. [Verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 577 weergaven
  14. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Gast simonfex

Eén van mijn favoriete JAM pakketten allertijden is Power Station, dat in eerste instantie voor WPJH New York en WCAU-FM Philadelphia werd ingezongen. In Nederland werd het pakket in 1992 verkocht aan Veronica die het vreemd genoeg alleen liet inzingen voor de programma’s van Jeroen van Inkel (Rinkeldekinkel) en Edwin Evers (Evers In Het Wild). Men had er m.i. beter aan gedaan om alles van Power Station als algemeen pakket te gebruiken, in plaats van het destijds gebruikte Track To The Future van Thompson Creative. De Evers en Inkel jingles zijn denk ik wel bekend, daarom een compilatie van de WPLJ-demo cuts en de Veronica Power Station cuts die in het algeme…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by skybird,

[Verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  19. Started by pvanklei,

[Verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  20. [Verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  21. Gast simonfex

Net voordat Veronica in 1995 het publieke bestel verliet om commercieel te worden, werd er voor de gezamenlijkheid op Radio 3 een jinglepakket gemaakt. Dat werd een resing van JAM's 1FM. DIt zijn de (meeste) Veronica cuts: https://soundcloud.com/simonfex/jams-1fm-for-veronica SF PS: En hier is de orignele JAM-demo: http://www.jingles.com/audio/d_1FM.mp3

• 0 antwoorden
    • 874 weergaven
  22. Gast simonfex

Hier is een jinglepakket uit 1992 voor BBC Radio 1FM. Het heet "Closer to the music" en is -uiteraard- van JAM. Ik ben benieuwd of dit pakket ooit opnieuw is ingezongen voor andere radiostations. http://snd.sc/Hs2Xm2 Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Gast simonfex

Gewoon, omdat het leuk is om die dingen na zoveel jaar weer eens te horen, is hier een compilatie van het JAM jinglepakket The Best Show voor de TROS. Het was zeker niet het beste TROS pakket, want dat was Winning Score, maar wel heel erg typisch TROS en mooi ingezongen. . Beschouw dit maar als een ode aan een omroep waar de laatste 10 jaar vakkundig de ziel is uitgesloopt. Er is werkelijk niets meer over van wat ooit TROS was. Wat dit met jingles te maken heeft? Geen zak, maar ik moest het even kwijt. https://soundcloud.com/simonfex/jams-the-best-show-voor-tros SF

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Gast simonfex

Ik vind het leuk dat er wat meer TROS jingles worden gepost de laatste tijd. Naast Veronica heeft de TROS nl. een belangrijk stempel gedrukt op de vormgeving van de Nederlandse radio. Bij het beluisteren van het Best Show-pakket kwam ik een prachtig liedje tegen waarvan ik ook nog een paar Engelse en Amerikaanse re-sings bleek te hebben. Hier zijn ze: http://snd.sc/NbkGNw Groeten Simon

• 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  25. Started by hans knot,

[Verborgen inhoud]

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.