Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Omdat het augustus is... Een paar jaar geleden heb ik de Veronica fill al eens eerder uit elkaar getrokken voor een ringtone. Van de losse instrumenten die nog bestaan heb ik met een 'beatsample' een nieuwe versie gemaakt. http://www.mediafire.com/?90qepuf1gzcp7v3

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. Started by hans knot,

Jaap Dekker Boogie Set – Boogie love. Een nummer afkomstig van de LP ‘Honkey Tonk Train Arrival’, die werd uitgebracht door EMI/Bovema in 1974. Voor de productie van een inhuisreclame op Radio Mi Amigo maakte Peter van Dam gebruik van dit nummer voor een van de promotiespots ten bate van het tijdschrift Joepie, je weet wel 64 pagina’s dik, 5 frank goedkoper en met vierkleuren stickers. Jaap Dekker Boogie Set boogie love Joepie va 5 maart weekblad.mp3 733.06 kB [verborgen inhoud]

3. Het was denk ik in 1974 of 1975 dat m'n zwager een piepklein bandrecorderbandje had met deze promo: [verborgen inhoud] Ik zou (bijna) verwachten dat er een relatie was met Mi Amigo. Wie kent deze promo en kent het bedrijf achter de promo : Electric Music Productions?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  4. Started by hans knot,

Tony Vos met zangeres Sandy Fort en het Off the road trio – Love for sale. Eén van de 18 nummers die voorkomt op een speciale cd met jazzy muziek en is uitgegeven in 2002 ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de firma Domed BV. Het was de eerste CD-productie waar Tony Vos op mee speelde. In het trio verder Cees van der Wilden en Arie van Wegen. Gezien de speciale uitgave is de CD, die de titel ‘Captain’s mainstream’ meekreeg, een veel gezocht item. De gehele CD is trouwens op you tube te beluisteren.

5. Werner Müller und sein Orchester – Fiddle Faddle. Bij de eerste keer aanhoren van dit nummer ‘Fiddle Faddle’ gaan gedachten uit naar het nummer ‘Typewriter’ van LeRoy Anderson. Het nummer komt dan ook voor op een in 1964 uitgebrachte lp met als titel ‘Werner Müller plays LeRoy Anderson.’ Maar op de LP Gitane, die in 1967 voor het eerst uitkwam, staat de juiste versie die op de 259 meter werd gebruikt. In 1973 was er in de avonduren, na de closedown van Radio Atlantis, een korte tijd het programma Joepie, dat gepresenteerd werd door Bart van der Laar. Fiddle Faddle werd gebruikt voor de productie van een jingle voor dit programma.

6. Started by skybird,

Weet iemand wie dit heeft ingesproken voor Lex Harding? Of komt dit uit een of andere revue? Lijkt wel op de stem van Dorus. Dirk

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  7. Started by hans knot,

Ashford and Simpson – Solid as a rock. Een Amerikaans duo. Ze waren producers van andere artiesten, componisten van vele hits en zelf nam het tweetal ook de nodige platen op. Ze begonnen bij Tamla Motown en kwamen via Capitol Records bij Warner Bros terecht. Valerie Simpson en Nickolas Ashford waren trouwens ook echtgenoten tot 2011 toen Nickolas kwam te overlijden. Op Radio Monique hadden ze met ‘Solid as a rock’ de eerste satellietschijf uit de ‘geschiedenis’ van het station en werd er aan boord van de Ross Revenge ook nog een jingle met dit nummer geproduceerd die niet tot de betere hoogstandjes kan worden gerekend. ashford and Simpson Monique 16121984 1200…

8. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Het is al eens eerder gezegd op dit forum: WBZ in Boston had in de jaren zeventig geweldige jinglepakketten, voornamelijk gemaakt door TM. Dit is een fill uit een WBZ-Custom, later ook ingezongen voor WCAU. https://soundcloud.com/simonfex/wbz-fill-tm-custom SF

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by hans knot,

Doors – Ship with sails. Dit nummer komt voor in de discografie en kan dus worden aangevuld. Het nummer werd ook op Radio Mi Amigo gebruikt voor het maken van een promo ten bate van de Mi Amigo Fanclub. Bij het nemen van een lidmaatschap kreeg men onder meer een poster van het zendschip, een sticker en drie maandelijks het fanclubblad, terwijl er ook kortingen bij aankoop van promotieartikelen werden verleend. [verborgen inhoud]

10. Started by erco59,

Uit die 80s Patrick Valain Jingels [verborgen inhoud] Free of use Eric C.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  11. Started by skybird,

Het blijft volgens mij een van de beste pakketten uit de jaren 80 van Jam. De Warp Factor. In de mix Z100,Radio Baccara & Super 106. Geweldig vind ik. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/80027142/file.html

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by pvanklei,

Ik ben op zoek naar deze mannenstem hier gebruikt in een deel van een spot voor de Vakantiespits. [verborgen inhoud] Wie kan mij hier mee helpen? Grt, Peter

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by GKoedam,

Als ik in de Rotterdamse wijk Schiebroek ben en langs de Chrysantstraat loop, moet ik altijd terugdenken aan mijn tijd bij Columbia Radio. Een fantastische radiozender met een mooi jinglepakket van Top Format. Als backings werden hiervoor de jingles uit het pakket X-Celleration van Media General gebruikt. Waarschijnlijk ben ik er zo gek op omdat het een van de eerste pakketten was waarmee ik op de radio mocht werken. Hierbij een ode aan dat mooie pakket in een remix die ik recentelijk heb gemaakt, gewoon voor de lol. Omdat je, naast hard werken, ook soms leuke dingen moet doen. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 16 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  14. Started by hans knot,

Categorie 7 muziek van jingle en production demos TM Productions – WCFL Promo full version. Een veelgehoorde filler die in de live-uitzendingen van RNI veelvuldig compleet dan wel als filler voorbij kwam is dit deuntje. Zoals veel werk van het Amerikaanse bedrijf TM Productions verschenen korte en langere deuntjes voor gebruik in radioprogramma’s op lp. Aangenomen wordt dat een of meerdere van deze platen ook aan boord van de MEBO II gebruikt werden. [verborgen inhoud] TM Productions - WCFL Promo full version. A much heard filler that often came by in the live broadcasts of RNI as a complete or filler is this tune. Like a lot of work of the America…

15. Started by hans knot,

Henhouse Five Plus Too – In the mood. Een kakelende kippen versie van het aloude ‘In the mood’ van Glenn Miller werd in 1976 op Warner Bros uitgebracht en vrijwel snel bleek dat ‘Henhouse Five Plus Too’ een pseudoniem was voor de Amerikaanse songwriter en zanger Ray Stevens, die ons vele leuke hits bracht gedurende zijn loopbaan. Deze kippenversie van ‘In the mood’ werd op Radio Mi Amigo in april 1977 gebruikt door Frank van der Mast in het programma Baken 16 op het eind van het eerste uur als filler op weg naar het nieuws. Henhouse Five Plus Too - In the mood. A cackling chicken version of Glenn Miller's time-honoured 'In the mood' was released on Warner Bros in 197…

16. Started by hans knot,

Loving Awareness – Existence. Dit nummer werd al uitgebreid omschreven in de discografielijst voor gebruik ten bate van een LA jingle op Radio Caroline. De boodschap werd echter ook met dezelfde reden uitgedragen, onder meer door Johan Visser, in het programma ‘Hallo Hier is Mi Amigo’ op Radio Mi Amigo in juli 1978. [verborgen inhoud]

17. Started by hans knot,

Duke Pearson Big Band – Straight up and down. Deze big band bestond uit 16 personen waarbij leider Duke Pearson degene was die de piano onder meer bespeelde. Het nummer Straight up and down werd in 1967 opgenomen. Het werd gereleased op de lp ‘Introducing Duke Pearson’. Introductie had de band eigenlijk niet meer nodig want het was de 11de lp, die trouwens op het Blue Note label werd uitgebracht. Het nummer werd bij Radio Veronica in 1971 als tune gebruikt door Gerard de Vries voor het programma ‘Nachtklup’. Duke Pearson Big Band - Straight up and down. This big band consisted of 16 people and leader Duke Pearson was the one who played the piano. The so…

18. Gast Wim
    Started by Gast Wim,

Wie o wie weet een betrouwbaar adres om een aantal VHS HiFi banden te digitaliseren. Hierop staat veel radio-, jinglemateriaal, deels zelf geproduceerd, dat ik graag weer digitaal in mijn bezit wil hebben. De Blaupunkt HiFi recorder waarmee ik alles indertijd heb opgenomen, ligt helaas op het recorderkerkhof... Alvast enorm dank! Een hartelijke groet, Wim

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  19. Started by hans knot,

Jerry Grey and his Orchestra – Sun Valley Jump. Generoso Granzanio werd in 1916 geboren en werd onder de naam Jerry Grey bekend als violist, arrangeur, componist en big band leider. Hij speelde eerst in het orkest van Artie Shaw om daarna als arrangeur voor Glenn Miller te gaan werken. Zo schreef hij onder meer Pennsylvania 6 5000. Ook leidde hij een orkest dat zijn eigen naam droeg en nam onder meer een lp op met de 21 bekendste Big Band Hits, waaronder ‘Sun valley Jump’, dat in 1941 al door Glenn Miller en zijn orkest was opgenomen. Dit nummer in de uitvoering van Jerry Grey en zijn orkest werd door AJ Beirens gebruikt voor de productie van een Franstalige jingle voor R…

20. Hierbij: [verborgen inhoud] In the mix: Hitradio Veronica (1987), Veronica lokaal (1988), Hitradio Holland FM (1995), Hitradio 1224 (1995) en Radio Veronica [remix Hitradio/Hits back] (2002). Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  21. Started by hans knot,

L.A. Air Force – Cheap Radio Thrills IV Terry Moss – Dance. Ook dit nummer van de serie L.A. Air Force werd aan boord van de Ross Revenge gebruikt. Via een ingekorte versie van het nummer ‘Dance’ ontstond een filler die met bepaalde regelmaat te horen was op Radio Monique. L.A. Air Force - Cheap Radio Thrills IV Terry Moss - Dance. This song from the series L.A. Air Force was also used aboard the Ross Revenge. Through an abridged version of the song 'Dance' a filler was created which could be heard with certain regularity on Radio Monique. [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Ik heb niet zoveel met jingles en zeker niet meer nadat ik er zo'n 46 jaar mee geconfronteerd ben. Maar bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit op internet tegen. Ik hoef het niet maar het is geloof ik wel aardig. Ik hoorde even een Australische versie van de bekende GoGo serie van WABC. Enfin, ik lees wel "wat ik mis" als iemand ze afgeluisterd heeft. http://www31.zippyshare.com/v/84261301/file.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. Started by hans knot,

: http://bars.rug.nl/download/c8b147c56d047575 filename: 07._Jingles_all_the_way____1_hour.__(2005-08-15).mp3 filesize: 58.5MB available until: 2012-10-21

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  24. Started by john hermans,

Hallo allemaal ik had vele jingels tunes en commercials van Veronica op mijn harde schijf staan helaas heb ik die allemaal gewist had er ongeveer 1500 Zou er iemand een aantal opnieuw kunnen plaatsen als het lukt zou ik er heel dankbaar voor zijn Gr John

25. Started by hans knot,

Jean-Michelle Jarre - Oxygène. Dit nummer staat al meerdere malen vermeld in de discografie en het volgende kan worden toegevoegd: In oktober 1978 werd er voor de weekendprogrammering op Radio Mi Amigo het nodige veranderd. Ondermeer kwamen de Belgische Nationale Top 50, de Belgische Nationale Tipparade en de Belgische Disco Top 10 erbij, terwijl andere programma’s kwamen te vervallen. Marc Jacobs produceerde op het nummer ‘Oxygène’ een spot onder het motto ‘Mi Amigo weekend radio is goede radio.’ [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.