Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
: http://bars.rug.nl/download/c8b147c56d047575 filename: 07._Jingles_all_the_way____1_hour.__(2005-08-15).mp3 filesize: 58.5MB available until: 2012-10-21
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb niet zoveel met jingles en zeker niet meer nadat ik er zo'n 46 jaar mee geconfronteerd ben. Maar bij het zoeken naar iets anders kwam ik dit op internet tegen. Ik hoef het niet maar het is geloof ik wel aardig. Ik hoorde even een Australische versie van de bekende GoGo serie van WABC. Enfin, ik lees wel "wat ik mis" als iemand ze afgeluisterd heeft. http://www31.zippyshare.com/v/84261301/file.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een betere kwaliteit van deze opnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Lester Wilson – Light my fire aanvulling op gisteren Ook maakte Peter van Dam met gebruik van het nummer de jingle: ‘Radio Atlantis 385 meter in de middengolf; in de lucht 13 uur per dag. Radio Atlantis is en blijft. Radio Atlantis is van U’. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Raymond Levefre et son grand Orchestra – Un homme et une femme. Een zeer romantisch nummer dat het thema was uit de gelijknamige film uit 1966. Een van de vele films van regisseur Claude Lelouch en deze film betekende zijn grote doorbraak. Het is een verhaal over een weduwnaar (Jean-Louis Trintignant) en een eenzame vrouw (Anouk Aimée). Hij is een autocoureur, zij een scriptmeisje. Samen proberen ze de uitgedoofde liefde in hun bestaan nieuw leven in te blazen met een romance. Maar een relatie combineren met een carrière en het ouderschap is niet altijd even gemakkelijk. Het themanummer werd door Ad Roberts in de begindagen van Radio Monique in 1984 gebruikt als tune voor…
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor TV werd door Veronica een speciale edit gemaakt van de track 'Get Down'. De track 'Get Down' die door Veronica 'Rock fill' werd genoemd was onderdeel van de additional fills & stagers van het pakket The Power van TM. [verborgen inhoud] Je kan goed in de rondloper horen dat alles toen nog met de band ging en niet zoals tegenwoordig met de computer. Peter
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Wie kan mij voorzien van een knipsel/foto van de recensie uit Muziekkrant OOR van juli / augustus 1973 waarin Felix Meurders zijn waardering voor de nieuwe single Radar Love van Golden Earring kenbaar maakt? Dank, Patrick Orriens (www.radar-love.net)
-
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Genesis – Dancing with the moonlit Knight. Een nummer afkomstig van de uit 1973 afkomstige lp ‘Selling England by the pound’. Dancing with the moonlit Knight werd op Laser 558 gebruikt voor de promospot ‘Laser Kontiki America Getaway giveaway’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een demo van Tros jingles uit de jaren 90. Extra Energy gemaakt door Top Format. Dirk http://www58.zippyshare.com/v/12608060/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Walter Murphy – Gentle explosion. De uit New York afkomstige Walter Murphy was vooral een componist voor muziek in Amerikaanse televisieseries. Zo nu en dan nam hij een uitstapje, wat in 1976 onder meer leidde tot een geweldige hit met zijn Big Apple Band, ‘A 5th of Beethoven’, dat onder meer de eerste plaats behaalde in de VS. Het nummer ‘Gentle Explosion’, uit 1978, werd door Ton Schipper gebruikt voor het inzingen van een jingle voor Haike Debois op Mi Amigo. Dit gebeurde in de nadagen dat het station vanaf de Mi Amigo actief was en dus door velen is deze jingle nooit gehoord. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Kylie Minogue – I should be so lucky. Menig mannenhoofd werd op hol geslagen bij het aanzien van de strak in de hotpans en gouden laarsen zittende en verleidelijk in de camera kijkende Kylie Minogue toen dit nummer in 1987 werd uitgebracht op het Mushroom platenlabel. Op WMR, de kortegolfuitzendingen vanaf de Ross Revenge, was er het DX programma van Tom de Wit in 1988 en hij gebruikte de instrumentale versie van dit nummer als openingstune voor zijn DX-programma. kylie minoque i should be s lucky W M R 1988 11 06 1022-1100-TomDeWit-DxProgramma Tune.mp3 3.21 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Shadows – Big ‘B’. Dit instrumentale nummer dateert uit 1962 en heeft een geweldige drumsolo, die werd uitgevoerd door Brian Bennet. Hij volgde een jaar eerder Tony Meehan bij de Shadows op. Het nummer komt voor op de lp ‘Dance with the Shadows’. ‘Veronica 192’ was de eerste naam van wat later het Veronicablad werd en er werden speciale spots uitgezonden op Radio Veronica om de luisteraars op de hoogte te brengen van de inhoud van telkens het meest recent verschenen nummer. Tom Collins was de stem en Big ‘B’ werd een tijdje als ondersteuning voor de spots gebruikt. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest. …
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1991 maakte Veronica, via Impact Creative, een jingle-uitstapje naar Thompson Creative in Dallas die het Track To The Future-pakket componeerde. Een pakket dat later ook bekend geworden is als Het Hart Van De Nederlandse Radio en in de VS als WRMF. Ik vind het nog steeds één van de beter jinglepakketten van de VOO. Er zijn twee versies van TTTF: een MOR-variant voor Radio 1 & 2 en de CHR-cuts voor Radio 3: https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to SF
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Woody Herman – Hallelujah Time. Dit nummer heeft al een aantal vermeldingen in de discografie en kan dus worden aangevuld. Hallelujah Time werd gecomponeerd door Oscar Peterson en in 1964 uitgebracht door het orkest van Woody Herman. Het was Ferry Maat op Radio Noordzee die het nummer gebruikte als tune voor het programma ‘Hou Maat’ in 1971. Woody Herman - Hallelujah Time. This song already has a number of entries in the discography and can therefore be completed. Hallelujah Time was composed by Oscar Peterson and released in 1964 by the orchestra of Woody Herman. It was Ferry Maat on Radio Noordzee who used the song as a tune for the programme 'Hou Maat' in 1…
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
L.A. Air Force – Cheap Radio Thrills IV Terry Moss – Dance. Ook dit nummer van de serie L.A. Air Force werd aan boord van de Ross Revenge gebruikt. Via een ingekorte versie van het nummer ‘Dance’ ontstond een filler die met bepaalde regelmaat te horen was op Radio Monique. L.A. Air Force - Cheap Radio Thrills IV Terry Moss - Dance. This song from the series L.A. Air Force was also used aboard the Ross Revenge. Through an abridged version of the song 'Dance' a filler was created which could be heard with certain regularity on Radio Monique. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Tony Vos met zangeres Sandy Fort en het Off the road trio – Love for sale. Eén van de 18 nummers die voorkomt op een speciale cd met jazzy muziek en is uitgegeven in 2002 ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van de firma Domed BV. Het was de eerste CD-productie waar Tony Vos op mee speelde. In het trio verder Cees van der Wilden en Arie van Wegen. Gezien de speciale uitgave is de CD, die de titel ‘Captain’s mainstream’ meekreeg, een veel gezocht item. De gehele CD is trouwens op you tube te beluisteren.
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Mike Theodore Orchestra – Moon Trek. Amerikaans orkest onder leiding van Mike Theodore die tevens deze ‘discoinstrumental’ componeerde. Het kwam in 1977 uit op de LP Cosmic Wind en werd in 1985 gebruikt voor de productie van een promospot voor de Nederlandse Roadshow van Laser, te boeken via Frans van der Drift Producties. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Quincy Jones and his Orchestra – Killer Joe. De LP ‘Walking in Space’ van Quincy Jones and his Orchestra is een prachtig werk opgenomen in 2 dagen tijd in 1969 onder producer Creed Taylor in de studio van A&M recrods. Op RNI werd het nummer ‘Killer Joe’ in de begin jaren zeventig gebruikt voor het maken van een jingle voor Arnold Layne. Quincy Jones Killer Joe RNI 1973 05 27 0000-0300-ArnoldLayne-jingle.mp3 130.51 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
JAM bestaat deze week 40 jaar en dat is een goede smoes om het Powerstation-pakket maar weer eens uit de kast te trekken: in mijn ogen en oren hét beste JAM-pakket allertijden. Hier een montage van de originele WPLJ-cuts (uit de demo) en de Veronica resings Ben wel benieuwd naar jullie favoriete JAM-pakket. SF
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar deze mannenstem hier gebruikt in een deel van een spot voor de Vakantiespits. [verborgen inhoud] Wie kan mij hier mee helpen? Grt, Peter
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hier nog een montage van Veronica jingles,deze komen uit de helft van de jaren 90. http://www11.zippyshare.com/v/23188272/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
-
Le Grand Orchestre de Paul Mauriat – Aloutte. Prachtige violen weerklinken in deze uitvoering van het nummer Aloutte, een chanson uit 1968 van Gilles Dreu. De uitvoering van Mauriat is afkomstig van de LP Rain and Tears, die hetzelfde jaar op het Philips label uitkwam. Maar van origine is de melodie afkomstig uit de prachtige Misa Creola, gecomponeerd door Ariel Ramirez. Op RNI, Radio Northsea International, werd het nummer in 1971 gebruikt voor de promotie van de tweede druk van het RNI Souvenir Book. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-