Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Herb Alpert and his Tijuana Brass – Mexican Shuffle. Een nummer dat al vaker wordt genoemd in de discografielijst maar waar aan kan worden toegevoegd dat het nummer op Radio 355 werd gebruikt en wel om een promospot in te spreken voor zijn Mark Sloane. Eerdere vermeldingen: Herb Alpert - Mexican Shuffle. Werd gebruikt voor het inzingen van een jingle voor "Ook Goeiemorgen" op Radio Veronica en werd tevens gebruikt in de demo die Radio London liet maken om zich aan de adverteerders voor te stellen. Hetzelfde nummer werd in 1978 ook op Radio Mi Amigo gebruikt door Marc Jacobs en Dick Verheul als een filler. Eerder, in 1967, werd het oveigens ook al ingezet voor …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er misschien Jingles die gebruikt werden in de Havermoutshow en 50 Pop of een envelop door Tom Mulder. Groet, Marcel.
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Dit is wel heel grappig,er word een jingle gemaakt voor de kolder op zolder show. Ik hoor duidelijk Kees Man In 't Veld,maar wie zijn die andere die proberen te zingen? Dirk http://www31.zippyshare.com/v/83183106/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Cilla Black Cilla at the BBC BBC4 16 August 2015 [verborgen inhoud]
-
Jean-Michelle Jarre – Equinoxe 2. In de discografielijst staan vele verwijzingen naar deze lp, die door Mike Hagler uitvoerig is gebruikt voor productiewerk ten bate van het programma Space Play, dat in de eind jaren zeventig van de vorige eeuw werd geïntroduceerd op Radio Caroline. Zo liet hij ondermeer een dame een voor de AM bijna onverstaanbare jingle inspreken. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft voor mij de jingle Dap Doe wap arbeidsvitaminen voor u. Groet, Marcel.
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Van McCoy and the Soul City Symphony – Love is the answer. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was Johan Visser op Radio Mi Amigo die deze uitvoering van ‘Love is the answer’ gebruikte als eindtune van een aflevering van de Discoshow in maart 1978 en dat op weg naar het zondagmiddagprogramma van Dominee Toornvliet. Alleen struikelde hij over de uitvoerenden want hij noemde in plaats van Van McCoy de naam van Love Unlimited Orchestra. Van McCoy and the Soul City Symphony - Love is the answer. This song is already in the list and can be added: It was Johan Visser on Radio Mi Amigo who used this rendition of 'Love is the answer' as the en…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Dean Friedman – I’ve had enough. De Amerikaanse singer songwriter en multi instrumentalist werd in 1955 geboren in Paramus en maakte langdurig muziek en werd enigszins ondergewaardeerd. In 1978 kwam de lp ‘ “Well, well” said the rocking chair’ uit, waarop ook het nummer ‘I’ve had enough’ stond. 35 jaar later werd er een re-release van de lp op de markt gebracht. Van ‘I’ve had enough’ werd op Radio Monique vooral het laatste deel gebruikt in de zomer van 1987 bij het voorlezen van de weersverwachting maar ook voor de jingle ‘9---6---3, zomerradio Monique’. Dean Friedman - I've had enough. The American singer songwriter and multi instrumentalist was born in Par…
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Rolling Stones – Gimme Shelter. Dit nummer van de Rolling Stones is afkomstig uit 1969 en is onderdeel van de lp ‘Let it bleed’. In 1978 werd het nummer op Radio Caroline gebruikt voor een promotiespot om adverteerders te interesseren met Caroline Sales in zee te gaan. ‘Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has a large audience…..’. Rolling Stones - Gimme Shelter. This song of the Rolling Stones is from 1969 and is part of the album 'Let it bleed'. In 1978 the song on Radio Caroline was used for a promotional spot to interest advertisers to work with Caroline Sales. Being the only album station in Europe, Radio Caroline naturally has…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Sha na na – Rock and Roll is here to stay. Het nummer kennen de ouderen onder ons vooral in de eerste uitvoering, die van Danny and the Juniors. In 1969 werd het nummer opgepikt door de Amerikaanse doo wop groep ‘Sha na na’. Het nummer kwam, in een live uitvoering, op de gelijknamige lp uit. Op 1.54 begint een instrumentaal gedeelte dat werd gebruikt in augustus 1971 voor de promotiespot op Radio Veronica ‘Heb jij al van 192 gehoord’. Dit om wat later het Veronicablad werd in de markt te zetten. Let op de toenmalige prijs; Slechts 45 cent! Sha na na - Rock and Roll is here to stay. The song is familiar to the elderly among us especially in the first performanc…
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
New Marketts, the – Suicide is painless (aka Theme from M.A.S.H.). Bij dit nummer gaat het om een discobewerking van het thema uit de televisieserie M.A.S.H., die begin jaren zeventig immens populair was. De nieuwe versie kwam in 1976 uit op het FARR label en was een productie van Joe Saraceno. Stuart Russell viel begin 1980 regelmatig in op de Nederlandse service van Radio Caroline voor de presentatie van onder meer de Negentientig show. Hij gebruikte deze versie van ‘Suicide is painless’ als eindtune van het programma. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Kurt Edelhagen and his orchestra – Das Fraulein Gerda/American Patrol. De uit Duitsland afkomstige Kurt Edelhagen behoorde tot de meest toonaangevende Europese bandleiders in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Hij was dan ook volop met zijn medleys aan hits via de radio te beluisteren. De weloverbekende jingle ‘Sveriges Commerciele Radio, Radio Nord’ is samengesteld uit twee muziekjes van het orkest onder leiding van Kurt Edelhagen en wel ‘Das Fraulein Gerda’ en ‘American Patrol’. Kurt edelhagen 2x Radio Nord Promo.mp3 464.21 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Het is niet echt een radio hit en is wellicht een vreemde eend in de bijt in deze rubriek maar ik heb 'em toch maar hier neer gezet. Nog een bijzondere opname of eigenlijk LP. Er zijn er vele verschenen over de maanlanding in 1969. Ik heb er al eens eerder één geupload. Deze vond ik ook nog in m'n archief. Een hele mooie in stereo. Prachtig gedaan. De LP verscheen in 1969, het jaar van de maanlanding. Voor de "jonge lieden hier" een paar links om even wat te lezen over de maanlanding. Veel luister plezier! Juul http://www39.zippyshare.com/v/28267132/file.html http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_11
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
-
Count Basie and his orchestra – Down for double. Een toepasselijker titel kunnen we niet bedenken voor deze omschrijving. Het nummer ‘Down for the double’ is ettelijke malen aan het vinyl toevertrouwd, de eerste keer in 1941. Een dubbel gebruik valt te melden want op Radio Veronica werd het nummer gebruikt door Klaas Vaak door te vertellen over de wekelijkse vergadering inzake de samenstelling van de tipparade en door Jan van Veen met de jingle ‘Dit is het geluid van de Veronica top 40’, waarna de muziek doorliep zodat hij tussenoverzichten kon oplezen. count basie down for double Veronica 1971 - Spot Samenstelling Tipparade.mp3 669.1 kB [verborgen inhoud] …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, Ben op zoek naar een versie die ik onlangs op Radio Mi Amigo Stream hoorde deze versie werd onder een spot verwerkt van een boek anker van mijn jeugd. deze track is met mijn telefoon opgenomen weet iemand welke versie dit is hopelijk een reactie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] johan
-
-
- 28 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Heeft iemand toevallig de losse cuts van de jingles die Noordzee FM in 2004 heeft gebruikt? Ik heb ze langs horen komen toen ik mijn eerste stageperiode deed in dat jaar en zou deze jingles graag weer eens terug willen horen. Ik heb al compilaties gehoord op Soundcloud, maar voor eigen nostalgie en luisterplezier heb ik ze graag 'los'/schoon, om het zo te zeggen. 😅 Deze had ook een uuropener met een fragment van Robbie Williams' Let Me Entertain You. Ik heb al de reclamepingels uit die tijd, maar ik wil graag de jingles zelf terug luisteren. Ik weet sinds kort dat deze door Reelworld zijn gemaakt. Bij voorbaat alvast hartelijk da…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Peppers, the – Pinch of Salt. Dit nummer werd in 1974 in Parijs opgenomen en uitgebracht op de lp ‘A taste of Pepper, a taste of honey’ en wel op Sirocco Records. De formatie the Peppers, die voornamelijk electro pop speelde, had ons eerder verrast met de Pepperbox. Het nummer ‘Pinch of Salt’ werd in september 1973 op Radio Atlantis als eindtune gebruikt door Fred van den Bosch in zijn middagprogramma, waarin hij het nog steeds over Atlantis 385 had, weken nadat het station op de 259 meter van start was gegaan. Peppers, the - Pinch of Salt. This song was recorded in 1974 in Paris and released on the album 'A taste of Pepper, a taste of honey' on Sirocco Record…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Gil Trythall – Yakety Moog. Dit nummer is een bewerking van Yakety Yak, gecomponeerd door Booth Randolph en James Q Rich. De moogversie van Gil Trythall kwam als single uit, met op de achterkant Foggy Mountain Breakdown en wel op het Athena Records. Aangenomen mag worden dat Eddy Emmery (Eddie de Boeck) op Radio Mi Amigo dit nummer eenmalig gebruikte als tune want hij deed een countryspecial in februari 1974. In maart van dat jaar werd hij als presentator aan de kant gezet; reden onbekend. Gil Trythall - Yakety Moog. This song is an arrangement of Yakety Yak, composed by Booth Randolph and James Q Rich. Gil Trythall's moog version was released as a single, wit…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Jeff Wayne – Tiger Theme. Soms hoor je in een radioprogramma een tune waarvan je denkt dat het een stuk productiemuziek is. Zo ook het geval met de eindtune die Kenny Page in 1988 gebruikte voor het programma Afternoon Delight op The Voice of Peace. Lang hebben we er naar gezocht en het blijkt een muziekje gecomponeerd door Jeff Wayne te gebruiken voor een tv commercial van Esso in 1975, een spot die liefst 12 jaar lang is gebruikt. Jeff Wayne - Tiger Theme. Sometimes in a radio programme you hear a tune that you think is a piece of production music. This is also the case with the tune that Kenny Page used for the programme Afternoon Delight on The Voice of Pe…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Nashville Brass, the – Jambalaya. In 1979 had Radio Caroline ook het programma ‘Country time’ dat werd gepresenteerd door Johan Visser. In dit programma ondermeer de agenda waarin allerlei evenementen werden genoemd die stonden te gebeuren op het gebied van de country. Onder de agenda liep deze uitvoering van Jambalaya mee als filler. Danny Davis was de leider van deze 8 mans formatie uit Amerika. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Een aantal jaren geleden vond Ben Meijering het Troetelschijf geluid op de CD Biff! Bang! van Powder uit 1996. Het is het intro van "Would You Laugh". Ik kan over dat nummer helaas verder geen informatie vinden. Waarschijnlijk knipten Richard en Thomas Frost van Powder het fragment uit het nummer "Breath" (in het frans Souffle) van Pierre Henry, van de LP "Le Voyage" uit 1962. Toen ik dit Ben liet horen zei hij: Eerlijk gezegd had ik altijd al het idee dat Powder het stukje “geleend” had omdat ik wat “tikken” in het stukje hoorde, alsof het van een vinyl plaat kwam.
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Les Reed Orchestra - Also Sprach Zarathustra. Dit nummer wordt al uitgebreid beschreven in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. Het was in 1973 dat Robb Eden de uitvoering van ‘Also Sprach Zarathustra’ van het orkest onder leiding van Les Reed inzette voor een promospot op RNI. Het lag namelijk in de bedoeling dat deejays van het station op regelmatige basis zouden gaan optreden in Tiffany’s, een ‘nightclub’ in Grimsby. Liefst 1800 mensen konden een dergelijk optreden meebeleven. Arnold Layne meldde in de uitro dat Mike Ross waarschijnlijk de eerste zou zijn. Op het er ooit van gekomen is? Les Reed Orchestra - Also Sprach Zarathustra. This…
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-