Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Club Music JinglesNa de uitzending van Radio Nova kwam in de avond het station Club Music in de lucht met pure Dance Music. http://www59.zippyshare.com/v/94234354/file.html -------------------------------------------------------------------------------- Radio Nova jingles ;Hier weer eens en jingle pakketje van Radio Nova zond toe uit via de Astra satelliet en later op 738KHZ en 102.7FM. Have Fun Mart538 http://www72.zippyshare.com/v/54586174/file.html -------------------------------------------------------------------------------- Jingle all the way
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Weet iemand artiest/titel van dit fragment? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik kwam nog een plukje jingles tegen die ik graag met jullie wil delen. BZN maakte een serie Radio 2 jingles voor de VOO. Beiden zijn inmiddels geschiedenis... http://www.mediafire.com/download/0zctuuhma43culc/VOO_BZN_+Radio_2_Jingle_cuts.mp3
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Als ik in de Rotterdamse wijk Schiebroek ben en langs de Chrysantstraat loop, moet ik altijd terugdenken aan mijn tijd bij Columbia Radio. Een fantastische radiozender met een mooi jinglepakket van Top Format. Als backings werden hiervoor de jingles uit het pakket X-Celleration van Media General gebruikt. Waarschijnlijk ben ik er zo gek op omdat het een van de eerste pakketten was waarmee ik op de radio mocht werken. Hierbij een ode aan dat mooie pakket in een remix die ik recentelijk heb gemaakt, gewoon voor de lol. Omdat je, naast hard werken, ook soms leuke dingen moet doen. [verborgen inhoud]
-
-
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om in zomerse stemming te komen... hier een jinglemix die ik alweer enkele jaren geleden heb gemaakt voor de Radio Experience internet stream. To get in the summer mood... here a jinglemix i made a few years ago already, for the Radio Experience internet stream. Listen/ Download: [verborgen inhoud] (10 min) Veel luisterplezier !
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Een van de mooiere promo's die gemaakt zijn door Alfred Lagarde voor Veronica. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Weet iemand wie 'Radio' in deze TROS Radio Express jingle heeft ingesproken? https://soundcloud.com/simonfex/radio-tros-op-3-uit-radio-express Is dit Ad Roland? En is dit opgenomen tijdens het inzingen van Radio Express, of zit ik ernaast? Simon
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik ben deze jingleset kwijt: De nummer 10 t/m 1 jingles waarbij elke jingle eindigt met het nummer in sonovox. Werden vroeger ook vaak golflengte jingles van geknipt. Iemand?
-
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Arthur Greenslade – Watermelon man. Er zijn van deze Herbie Hancock compositie vele uitvoeringen. Hij nam het zelf in 1962 op via het Blue Note label en zijn allereerst lp ‘Tackin off’. De uitvoering van Arthur Greenslade kwam in maart 1966 uit op het Columbia label. Greenslade was een Britse dirigent en arrangeur en verantwoordelijk voor veel televisie- en filmmuziek. Zijn Watermelon man werd in 1966 op Radio 270 ingezet ten bate van een promospot om bedrijven en middenstanders op te roepen te adverteren op het station. Arthur Greenslade - Watermelon man. There are many performances of this Herbie Hancock composition. He recorded it himself in 1962 via the B…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Fortunes – It’s the real thing. Het was in 1964 dat het idee ontstond bij de Canadese tak van Coca Cola Ltd. om gebruik te gaan maken van popartiesten om hun product onder de aandacht te brengen van de jonge radioluisteraars. Als eerste artiest werd gekozen voor de jonge Canadese zanger Bobby Curtola die ‘Things go better with Coca Cola’ inzong, vaak ook ‘It’s the real thing’ genoemd. Ondanks dat vele Canadese radiostations het weigerden te draaien op de radio werd het toch een succes. Curtola werd een soort van reclamepaal voor de bottelmaatschappij en verscheen door het hele land voor promotieactiviteiten. Reden genoeg voor de moedermaatschappij om het groots te gaan aa…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Kurt Edelhagen Orchester – Mini meets maxi. Wie herinnert zich nog het speciale zondagochtend programma op Radio Mi Amigo in presentatie van Michelle waarin het Aromar Hotel in Playa de Aro uitgebreid werd gepromoot en waarin luisteraars met 25% korting een verblijf in het hotel konden boeken? Voor zowel voor de tune van het programma alsook de promospots, die werden ingesproken door Peter van Dam, werd gebruik gemaakt van het nummer ‘Mini Meets Maxi’, dat afkomstig was van de in 1972 uitgebrachte lp ‘Big Band Fascination’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Begin jaren 80 gebruikte de VARA jocks (iig Felix) op Hilversum III een tune voor het ochtendbladen overzicht gelezen door Willem van Beusekom tussen 7 en 9uur30 en daarnaast een electronische tune/filler (deels loop) voor verdere info als bedje Helaas heb ik er geen voorbeelden van Maar de twee bedoelde deuntjes zijn mooi en goed genoeg om eens te kijken of het mensen op ideeen brengt om voorbeelden aan te dragen en te delen. Wie weet welke ik mogelijk bedoel en heeft ze 4 us to share? Ik ben ze hier nog niet eerder tegengekomen tussen al het moois dat hier wel staat Eric
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om het goed te maken, in 1 keer 2 aparte links die vandaag toevallig niet hetzelfde zijn. Part 1 en Part 2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hier 106 seconden jingles van Tuesday productions voor K west 106 in Los Angeles. http://www4.zippyshare.com/v/26587177/file.html Ik geloof dat het was gemaakt voor KHJ en later Radio Luxembourg etc. Als ik het fout heb zal men het mij wel laten weten. Zoek nog steeds een goed copietje van Radio Luxembourg. Enjoy Dyo Aussieland
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Yvan Guilini – Prelude de la mer. Het derde succes op single voor deze Belgische Guilini. Op zijn 18de maakte hij al een wereldtournee dat hem naar liefst 28 landen bracht. Deze prachtige titel Prelude de la mer is afkomstig uit 1977 en werd in 1979 door de deejays van Radio Mi Amigo 272 gebruikt bij het dagelijks nemen van afscheid van de luisteraars als het ging om de gepresenteerde programma’s. Daarna volgde nog non stop muziek. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand voor mij een mp3 van deze tune in 320?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hier oude Radio Lucas ziekenomroep jingles,hier de complete band9.5 cm. Have fun;Mart538 http://www23.zippyshare.com/v/22404785/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Demo tape uit 1985 ingesproken door Hans Hogendoorn.
-
Knightsbridge Strings – My guy’s come back. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘A string of pearls’ dat door deze Britse formatie in 1959 werd opgenomen en werd uitgebracht op het Top Rank label. Een exemplaar van deze lp kwam in Zweden terecht en Ragnar Landerholm gebruikte het als tune voor het ‘Lunch önske program’ op Radio Syd in 1962. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Pink Floyd – Any colour you like. Een aaneenschakeling van korte fragmenten uit verschillende songs gebruikte Tony Allan, waarvan de meesten al zijn genoemd, voor de prachtige ‘DA-LA’ spot op Caroline. Pink Floyd met ‘Any colour you like’ kan daar aan worden toegevoegd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith and his orchestra – Mucho Gusto. Deze opname staat al vermeld in de zeezenderdiscografie maar kan worden aangevuld: Ferry Eden gebruikte Mucho Gusto om de volgende jingle in te spreken in 1978 ‘De 3-1-9 zaterdagmiddag marathon met de Belgische Nationale Top 50 en Marc Jacobs’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Mischien wel de mooiste TROS jingle allertijden, ingezongen door Deniece Williams https://soundcloud.com/simonfex/tros-jingle-deniece-williams SF
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Diethelm and Famulari – The Flyer. Andermaal een opmerkelijk nummer, dit keer van het Zwitserse duo Thomas Diethelm en Santino Famulari. Ze namen in 1983 in Nederland een LP op en werden genodigd om een deuntje te spelen op synthesizer en akoestische gitaar in het VARA programma van Sonja Barend en dat bleef niet onopgemerkt want het was veelvuldig op de radio te horen. In 1987 gebruikte Luc Dardin het nummer als filler in het programma Hitmuseum op Radio Monique. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Van McCoy and the Soul City Symphony – African Symphony. Dit nummer werd als filler gebruikt door Ferry Eden op Radio Monique maar tevens in 1978 als tune van de Zaterdagmiddagmarathon op Radio Mi Amigo. Een blok van 7 uur aan programma’s dat om 11 uur in de ochtend al begon met de ‘Top 50’, gevolgd door de ‘Flashbackshow’, ‘de Nederlandstalige Top 10’ en afsluitend het onderdeel ‘Alles Nieuw’. Van McCoy and the Soul City Symphony - African Symphony. This song was used as a filler by Ferry Eden on Radio Monique but also in 1978 as a tune for the Saturday afternoon marathon on Radio Mi Amigo. A block of 7 hours of programmes that started at 11 o'clock in the mo…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
De tunes van … Gerard Joling 23.02.2014 – Wie had gedacht dat de naam van Gerard  Joling ooit op Jingleweb zou verschijnen? Wij niet in ieder geval. Toch is er reden toe. De Soundmix Show, Liefde op het eerste gezicht, Popstars, Sterren dansen op het ijs, Wie ben ik, Sterren springen op zaterdag, Effe geen cent te makken. Allemaal titels van TV-programma’s […]The post De tunes van … Gerard Joling appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/23/tunes-gerard-joling/