Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Knightsbridge Strings – My guy’s come back. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘A string of pearls’ dat door deze Britse formatie in 1959 werd opgenomen en werd uitgebracht op het Top Rank label. Een exemplaar van deze lp kwam in Zweden terecht en Ragnar Landerholm gebruikte het als tune voor het ‘Lunch önske program’ op Radio Syd in 1962. [verborgen inhoud]

2. Started by hans knot,

Baja Marimba Band – Brasilia. Een typisch nummer dat bij het terug horen je aan het denken zet met ‘dat heb ik vaak gehoord.’ Dit nummer, afkomstig van de in 1965 uitgekomen LP ‘Ride Again’, was telkens te horen op Radio Caroline wanneer het gesponsorde programma ‘Partners in Profit’ was te beluisteren met ondermeer sponsor Weetabix. Een programma dat aan land werd opgenomen en gepresenteerd door Colin Berry. Baja Marimba Band Brasilia Caroline South 1967 04 30 - Partners in profit - Wetamix.mp3 1.34 MB [verborgen inhoud]

3. Started by Harm,

De promo bestond uit de instrumentale versie van 'All you need is love' van de Beatles waar ik toevallig een paar weken terug een nieuwe mix van heb gemaakt. Veel van de instrumentale tracks zijn namelijk gewoon op het WWW te vinden. Dit jaar had ik overigens niets van doen met de vormgeving. http://www.mediafire.com/?djdv4o5a35nu00m

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Graffiti Orchestra, the – Star Wars Theme. Eén van de vele uitvoeringen van het thema uit de film ‘Star Wars’, die verschenen zijn op vinyl. De compositie van John Williams in uitvoering van The Graffiti Orchestra kwam in 1977 uit op het Prodigal label. Herman de Graaf gebruikte deze uitvoering op Radio Mi Amigo voor het maken van de spot: ‘Hé, ben jij al lid van de Mi Amigo Fanclub?’ Graffiti Orchestra, the - Star Wars Theme. One of the many performances of the theme from the film 'Star Wars', which appeared on vinyl. The composition by John Williams in performance of The Graffiti Orchestra was released on the Prodigal label in 1977. Herman de Graaf used this perfo…

5. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Demo tape uit 1985 ingesproken door Hans Hogendoorn.

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by skybird,

Op deze mooie Zondag,dacht ik weer aan de europarade van vroeger. Tros radio zond hem jaren uit met Ferry Maat en Ad Roland. Ik dacht laat ik zelf eens een europarade in elkaar knutselen. Ik heb een uurtje gemaakt die van 28 September 1980. In die tijd was de europarade te beluisteren op Zondagmiddag met Ad roland. De nieuwe binnenkomers een aantal stijgers en de top 5 heb ik aan elkaar gezet. Je hoort ook die fantastische jingles die men toen gebruikte. Veel luister plezier. Dirk [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Bob,

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. En dan......... http://www17.zippyshare.com/v/40598959/file.html Heeft iemand die jingle? Gr. Bob

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Het origineel werd ooit ingespeeld door het Metropole Orkest voor TV. Nu in een nieuw jasje. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Bert Klaver,

Beste mensen, Tussen 1988 en 1991 presenteerde ik voor de NCRV- radio periodiek het nachtprogramma "Nachtexpres" en gebruikte onder ander bijgaande filler. Herkent iemand de Titel / Uitvoerende van dit deuntje uit 1988? Heeft iemand dit nog als file / mp3? Ik zou graag een kopie ontvangen. Dank alvast ! Hartelijke groet, Bert Klaver

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  10. Gast edwgro
    Started by Gast edwgro,

Hallo, Ik ben op zoek naar commercials van 'witte kat batterijen'. Dit merk bestaat niet meer (eind 2009 gestopt). Ik weet dat ze in de jaren '70 enkele commercials hebben uitgezonden, ik heb er reeds 1 uit 1971 en deze heb ik verkregen van de stichting Norderney. Wie kan me helpen? Alvast bedankt, Ed

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Las dat er een nieuwe CD van het Genootschap uitkomt met daarop alle AVRO Toppop leaders en tunes. Mag toch hopen dat deze niet ontbreekt, een tune waarvan het intro gebaseerd is op Abba's 'Waterloo'. Het is de beste Toppop tune imho. https://soundcloud.com/simonfex/avro-toppop-tune SF

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Vincent,

Hans Knot is op zoek naar de artiest/titel van deze 3 fragmenten: u0082 - Radio Hauraki - Story u0083 - Radio Hauraki - Story u0084 - Radio Hauraki - Story De fragmenten komen uit de documentaire 1111 days at sea (Radio Hauraki)

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Verward
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by pvanklei,

De Veronica Kerst Radiorebus van 35 jaar geleden inclusief de Get down filler uit het pakket The Power van TM met kerstbellen: [verborgen inhoud] Ik wens iedereen fijne Kerstdagen en een mooi 2018. Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Eric010,

Begin jaren 80 gebruikte de VARA jocks (iig Felix) op Hilversum III een tune voor het ochtendbladen overzicht gelezen door Willem van Beusekom tussen 7 en 9uur30 en daarnaast een electronische tune/filler (deels loop) voor verdere info als bedje Helaas heb ik er geen voorbeelden van Maar de twee bedoelde deuntjes zijn mooi en goed genoeg om eens te kijken of het mensen op ideeen brengt om voorbeelden aan te dragen en te delen. Wie weet welke ik mogelijk bedoel en heeft ze 4 us to share? Ik ben ze hier nog niet eerder tegengekomen tussen al het moois dat hier wel staat Eric

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by hans knot,

Buck Owens and the Buckaroos – Bile ‘Em Cabbage Down. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het is van origine een Amerikaanse folksong die gaat over dunne cake van speciaal meel wordt gebakken bij het kampvuur. Tal van artiesten namen het op, waaronder Sam Hunter in 1959. Deze versie verscheen in de film ‘How the west was won’. Buck Owens and the Buckaroos namen in 1965 de instrumentale versie op en die werd ook door Don Allen gebruikt als tune in zijn ‘Country and Western Jamboree’ op RNI in de jaren zeventig. Buck Owens and the Buckaroos - Bile 'Em Cabbage Down. This number is already mentioned in the discography and can be …

17. Started by hans knot,

Diethelm and Famulari – The Flyer. Andermaal een opmerkelijk nummer, dit keer van het Zwitserse duo Thomas Diethelm en Santino Famulari. Ze namen in 1983 in Nederland een LP op en werden genodigd om een deuntje te spelen op synthesizer en akoestische gitaar in het VARA programma van Sonja Barend en dat bleef niet onopgemerkt want het was veelvuldig op de radio te horen. In 1987 gebruikte Luc Dardin het nummer als filler in het programma Hitmuseum op Radio Monique. [verborgen inhoud]

18. Started by Henk,

Ruth White - Variations on Couperin's Rondeau en aan het einde Anvil Chorus van het album Short Circuits. In 1971 op Radio Veronica te horen in een promo voor het weekblad 192. Radiofragment: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by hans knot,

Chickles – Lalala. Nee het gaat hier niet om een soort kauwgum genaamd Chickles, ook niet om André van Duin die ‘lalala’ zingt en ook niet de Spaanse zangeres Massiel, die ooit met die titel het songfestival won. Het gaat om een Franse groep die in 1972 een gelijknamige lp opnam met instrumentale muziek. Deze ‘Lalala’ werd gebruikt op RNI door Pierre Deseyn toen hij de openingsspot richting het programma ‘Our World in Action’, dat op zondagen via de 6205 kHz op RNI was te beluisteren, insprak. Uiteraard was het programma in presentatie van AJ Beirens. De komende zomermaanden zal dit item aanzienlijk minder vaak voorbij komen Chickles - Lalala. No, this is…

20. Started by Juul,

Gisteren kreeg ik van Benno Roozen van het Jingleweb / Genootschap radiojingles en -tunes de Genootschap-demo 2012. Hij is de moeite van het beluisteren waard en geeft een inzicht in de werkzaamheden van het Genootschap. Met dank aan Edwin Evers, Giel Beelen, Dick Klees en Jan van de Putte zoals Benno schreef. http://www66.zippyshare.com/v/87943810/file.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by hans knot,

Pink Floyd – Any colour you like. Een aaneenschakeling van korte fragmenten uit verschillende songs gebruikte Tony Allan, waarvan de meesten al zijn genoemd, voor de prachtige ‘DA-LA’ spot op Caroline. Pink Floyd met ‘Any colour you like’ kan daar aan worden toegevoegd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In 1982 scoorde Jaap Eggermont wederom een enorme hit met Stars On 45 III: In Tribute To Stevie Wonder. Het nummer werd gezongen door Tony Sherman die tijdens een bezoek aan de Soulshow live in de uitzending een jingle opnam. Hier hoor je hoe dat destijds ging: http://soundcloud.com/simonfex/the-making-of-a-soulshow (Met excuses voor de ruis.) SF PS: Heeft iemand de uiteindelijke versie, in goede kwaliteit, beschikbaar?

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Gast 259
    Started by Gast 259,

Niet meer van toepassing.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  24. Crusaders – Put it where you want it. Een compositie van Joe Sample, terwijl het nummer werd geproduceerd door Stewart Levine. Het werd in 1972 uitgebracht op het Blue Thumb label. Dit nummer van The Crusaders werd door Hans ten Hoge op Radio Noordzee bij herhaling gebruikt in 1973. Als filler op naar het weer of het nieuws, bij het lezen van de verzoekjes, het geven van informatie dat Hans Prakke met nieuws uit de Tour de France was te verwachten en meer. Hans was duidelijk gecharmeerd van ‘Put it where you want it’. Crusaders - Put it where you want it. A composition by Joe Sample, while the song was produced by Stewart Levine. It was released in 1972…

25. [verborgen inhoud] Harde schijven aan het opschonen. Niets aan elkaar gemonteerd gewoon lekker los, waarom? Daarom!

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.