Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Crusaders – Put it where you want it. Een compositie van Joe Sample, terwijl het nummer werd geproduceerd door Stewart Levine. Het werd in 1972 uitgebracht op het Blue Thumb label. Dit nummer van The Crusaders werd door Hans ten Hoge op Radio Noordzee bij herhaling gebruikt in 1973. Als filler op naar het weer of het nieuws, bij het lezen van de verzoekjes, het geven van informatie dat Hans Prakke met nieuws uit de Tour de France was te verwachten en meer. Hans was duidelijk gecharmeerd van ‘Put it where you want it’. Crusaders - Put it where you want it. A composition by Joe Sample, while the song was produced by Stewart Levine. It was released in 1972…

2. Dick Schory’s Percussion Pop Orchestra – El Cumbanchero. Van het nummer El Cumbanchero zijn ontelbare versies, zowel vocaal als instrumentaal, opgenomen. Het werd gecomponeerd door Rafael Hernández en in 1947 voor het eerst op de plaat gezet. De bovengenoemde uitvoering kwam in 1962 uit op RCA op de lp Holiday for Percussion. Op Radio Mi Amigo presenteerde Ad Petersen onder meer wekelijks Het Toffe Tiental, een programma met nieuwe platen en de diverse hittips van de deejays van het station. De uitvoering van Dick Schory’s Percussion Pop Orchestra werd ingezet als tune voor het programma. Dick Schory's Percussion Pop Orchestra - El Cumbanchero. Countless versi…

3. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – Evette theme. Een moeilijk traceerbare tune is die welke werd gebruikt in de jaren zestig van de vorige eeuw als basis voor alle commercials die voor Evette, een make up leverancier, te horen waren op Radio London. Paul Kaye presenteerde geruime tijd het late avond programma ‘Make up to midnight’ , waarbij hij als eindtune het thema van de Evette commercials gebruikte. [verborgen inhoud] Performers unknown - Evette theme. A difficult to trace tune is the one that was used in the sixties of the last century as a basis for all commercials that could be heard for Evette, a make up supplier, on Radio London. For quite some time Paul Kaye pres…

4. Started by hans knot,

Dogs, the – Hot Dog. Een instrumentaal nummer uitgebracht in 1973 of het BASF label in België. Verder is er niets bekend omtrent de uitvoerenden. Het is ook niet duidelijk of het een Belgische formatie gaat want het werd ook uitgebracht op het Polydor label. Het deuntje viel in de smaak bij Joop Verhoof, die het zowel op Radio Atlantis als Radio Mi Amigo gebruikte als afsluiter van zijn programma. Dogs, the - Hot Dog. An instrumental song released in 1973 or the BASF label in Belgium. Nothing else is known about the performers. It is also not clear whether it is a Belgian formation as it was also released on the Polydor label. The tune caught the ears of Joop …

5. Started by Bert Klaver,

Beste mensen, Tussen 1988 en 1991 presenteerde ik voor de NCRV- radio periodiek het nachtprogramma "Nachtexpres" en gebruikte onder ander bijgaande filler. Herkent iemand de Titel / Uitvoerende van dit deuntje uit 1988? Heeft iemand dit nog als file / mp3? Ik zou graag een kopie ontvangen. Dank alvast ! Hartelijke groet, Bert Klaver

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Harm,

Twee jaar geleden heb ik voor het laatst een ruim 5 minuten durende collage gemaakt die op humoristische wijze was gemonteerd. Ik had het idee om dit jaar een nieuwe te maken maar al snel bleek dat de inspiratie mij een beetje ontbrak. Te druk met andere zaken. En om nu klakkeloos een paar honderd jingles aan elkaar te plakken is ook weer zoiets... Enfin, het begin is er met een mooie echo dub op 'Mr. James bond' van J.J. Perrey. Omdat het augustus is:

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In 1986 gebruikte de TROS een andere puike filler, afkomstig van een SOB-LP. Je hoort 'm eerst in gebruik bij Ferry Maat en Jeroen Soer en daarna in zijn geheel. SF PS: Mooi om die prachtige stem van Jeroen Soer weer te horen (met dank aan Dirk).

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Justin,

Hallo, weet iemand of The Winning Score (de TROS jingles) ook instrumentaal beschikbaar is? Ik vond bv dit en daar waar ik altijd zing 'TROS op 3 Ferry Maaaaat' liep nu de commentatorstem gewoon door.

9. Gast edwgro
    Started by Gast edwgro,

Hallo, Ik ben op zoek naar commercials van 'witte kat batterijen'. Dit merk bestaat niet meer (eind 2009 gestopt). Ik weet dat ze in de jaren '70 enkele commercials hebben uitgezonden, ik heb er reeds 1 uit 1971 en deze heb ik verkregen van de stichting Norderney. Wie kan me helpen? Alvast bedankt, Ed

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by pvanklei,

De Veronica Kerst Radiorebus van 35 jaar geleden inclusief de Get down filler uit het pakket The Power van TM met kerstbellen: [verborgen inhoud] Ik wens iedereen fijne Kerstdagen en een mooi 2018. Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by chaldy,

Wie o wie heeft misschien de uitzending van de TROS zomertour op lokatie en wel de uitzending uit Tiel het liefst met Rob van Someren met het pincide spel hier deden mijn vrouw en ik deden mee wie o wie bvd Oja de begin jingle het liefst erbij bvd

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Gast pascal
    Started by Gast pascal,

Hier een mix van "The Only One" WNBC en Radio 10, 10 Gold en 10 FM 8 minuten in totaal en je hoort de verchillende variaties per jingle. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CYWZ8LGKQPI6.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Bishops, the – I take what I want. Een zogenaamde pub rock song, in 1978 uitgekomen op het Chiswick Record label met als titel ‘I take what I want’. Porter, Hayes en Hodges staan genoteerd als componisten. In 1965 was het al een klein succesje voor Sam en Dave. Op de intro van de versie van The Bishops werd op Radio Caroline in 1978 een promospot gemaakt voor het Caroline Rock Concert dat op 17 juni 1978 werd gegeven in Cambridge. Entree slechts 2 Pound. [verborgen inhoud]

14. Started by hans knot,

Baja Marimba Band – Brasilia. Een typisch nummer dat bij het terug horen je aan het denken zet met ‘dat heb ik vaak gehoord.’ Dit nummer, afkomstig van de in 1965 uitgekomen LP ‘Ride Again’, was telkens te horen op Radio Caroline wanneer het gesponsorde programma ‘Partners in Profit’ was te beluisteren met ondermeer sponsor Weetabix. Een programma dat aan land werd opgenomen en gepresenteerd door Colin Berry. Baja Marimba Band Brasilia Caroline South 1967 04 30 - Partners in profit - Wetamix.mp3 1.34 MB [verborgen inhoud]

15. Started by Marcel Ampt,

Ik ben opzoek naar Jingles van Radio Oost.Groet Marcel.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 10 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Gast Muziekfreak
    Started by Gast Muziekfreak,

De Hitparadedag zal dit jaar (2013) op zondag 6 oktober plaatsvinden. Tegen die tijd meer details...

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Broozen,

Beste jinglevrienden, De jingles van That 70's Channel zijn - zo te horen - van JAM. Heeft iemand het pakket in zijn bezit en wil het ruilen / beschikbaar stellen? Alvast bedankt! Benno [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Adriano Celentano en Claudia Mori – Prisencolinensinainciusol. We hebben hier te maken met een eind 1972 opgenomen nummer dat je kunt beschouwen als een prehistorische rapsong in het pseudo Engelse celentaneso, zoals de acteur, zanger, regisseur, schrijver, komiek en tv-presentator Adriano Celentano het zelf noemde. Een struikeltitel voor alle deejays en na 7 seconden in het nummer hoor je ‘ol rait’ en dat is dan weer gebruikt voor de jingle op Radio Mi Amigo: ‘Dit is nog steeds de Norbertshow’. adriano celentaro Mi Amigo - Jingle Dit is nog steeds de Norbert show.mp3 153.8 kB [verborgen inhoud]

19. Started by Harm,

Dit fragment kwam ik tegen in een aircheck maar met Shazam kom ik niets verder. Wie weet wie de uitvoerenden en het nummer zijn? Graag een PB mocht je dit toevallig in huis hebben. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by skybird,

Wie heeft deze jingle in goede kwaliteit? Deze jingle werd gemaakt in 1978 door Lex op de muziek van AC-DC. Dirk http://www64.zippyshare.com/v/22155437/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by hans knot,

Fats and the Chessman – Old MacDonald had a twist. Dit nummer is de b-kant van het nummer Big Ben Twist uit 1961 op het Jasnet Record Label. Het kwam ook voor in 1962 op een lp met allemaal nummers die gebaseerd waren op de twist. Op Radio Syd werd het in 1962 gebruikt als tune voor het programma ‘Let’s twist and rock again’. [verborgen inhoud]

22. Deze plaat zou als filler zijn gebruikt bij Mi Amigo door Michelle en als tune door Dennis Straney op Radio 270. Ik kan echter niks vinden. Geen info, geen opname. Is er hier iemand die er iets van weet/heeft?

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Hierbij een montage van het jinglepakket dat Music & Images in 1991 maakte voor KRO Radio (Extra radio op zondag). [verborgen inhoud] De tracks zijn oorspronkelijk in 1990 door Tom Merriman voor Capital Radio in London gecomponeerd. Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Henk,

Ruth White - Variations on Couperin's Rondeau en aan het einde Anvil Chorus van het album Short Circuits. In 1971 op Radio Veronica te horen in een promo voor het weekblad 192. Radiofragment: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik heb niks (meer) met Gordon. Man (?) met een te groot ego. Maar in 1996 viel ie nog wel mee....... Het was een aardig optreden, ik herinner mij nog een dj van de EO ( nu bij Ra5) die te veel gedronken had en niet van de dames af kon blijven.......... Ja, ja, echt "Hillywood". Bij TROS dj Rob van Someren ging op 25 maart 1996 z'n nieuwe CD in premiere. Gordon trad toen op en we maakten van dit optreden een live opname. opname: © TROS radio http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NZAJ43T4EVOX.zip

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.