Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by johan1,

[verborgen inhoud] Hallo leden bijgeleverde een upload weet iemand of deze jingle op een album staat en welke johan

2. Started by Harm,

Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Started by hans knot,

Marijke Philips – Draaien/Het einde. Marijke Philips was in 1964 heel kort omroepster bij TV Noordzee als vervangster van Marianne Bierenboordspot. Daarna ging zij – op voordracht van Arie Kleywegt – bij de VPRO werken als omroepster. Verder doet ze veel theaterwerk en presenteerde samen met Karel Prior het amusementsprogramma ‘Liedjes op zicht’. En die Karel Prior werkte dan weer voor Radio Noordzee in 1971 met zijn programma ‘Prioriteiten’. Naast de genoemde liedjes nam Marijke Philips ook het nummer ‘Weet je hoe ik weten kan’, dat zeer geliefd is bij de landpiraten. Met dank aan Albert van de Biezenbos van het Golden Beat Years forum.

4. Started by hans knot,

Ray Conniff Orchestra and Chorus – They can’t take that away from me. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Hi Fi Companion’ uit 1957. Het werd in februari 1974 gebruikt door Crispian St. John op Radio Atlantis als eindtune voor zijn programma, waarbij enigszins verward eindigde. Hij kon niet op de naam komen van de programmamaker die na hem zou komen en zei toen dat Henry Morgan na hem kwam. Morgan was echter nooit op Atlantis actief maar op Radio Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

5. Started by hans knot,

Hands of Dr. Teleny, the – The spirit is willing. Dit nummer is al beschreven in de discografie en kan worden aangevuld. Het nummer, gecomponeerd door Ken Howard en Allen Blaikley, gebaseerd op het klassieke werk ‘Jesu, joy of Man’s Desiring’ van J.S. Bach, werd door The Hands of Dr. Teleny opgenomen onder leiding van producer Zack Laurence. Het was Terry Davis op RNI die de instrumentale versie bij herhaling liet voorbij komen in het programma Target Ten en wel als filler. Hands of Dr. Teleny, the - The spirit is willing. This number is already described in the discography and can be completed. The song, composed by Ken Howard and Allen Blaikley, based on the…

6. Started by Harm,

Een compilatie van kerstjingles gebruikt door de zeezender Veronica en de VOO: http://mfi.re/listen/ekpfoaxnpcqddpm/VOO_kerst_diversen.mp3

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  7. Started by chaldy,

Hallo hier weer een verzoek wie o wie heeft de jingle van RTL FM Goedemorgen alle 1 goedmorgen alle 2 goedemorgen alle 3 en wees maar gerust want verder ga ik nie of zoiets graag op zippy of mp3 bvd groetjes Chaldy.

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by skybird,

Hier nog een paar kerst muziekjes om in de sfeer te komen. Dirk http://www24.zippyshare.com/v/76672669/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. First the announcement that up till September 1st I will less be here for updates. Time to enjoy summer as well plans to write a new book Have a great time Barry White – Girl it’s true I always love you. Daar is hij weer met zijn prachtige doordringende stem, die vooral over liefde zong, zoals in dit nummer als hij stelt ‘the world is love’. Het kwam voor op de lp ‘Stone Gon’. En dan komen we automatisch weer terecht bij de anti K-Tel spot die ooit in 1974 door Gerard Smit werd gemaakt op Radio Noordzee, waarin hij diverse nummers gebruikte, waaronder ‘Girl it’s true I always love you.’ Barry White - Girl it's true I always love …

10. Hallo, Voor mijn eigen jingle verzameling ben ik momenteel nu op zoek naar de bekende 'schijven' (aka Hittip) jingles. Het gaat met name om de jingles die in de jaren '90 tot nu op de radio zenders te horen zijn geweest, zoals de Radio 2 Paradeplaat / 3FM Megahit / Dance Smash etc. De schijven uit het zeezender tijdperk (Alarmschijf, Troetelschijf, TROS Paradeplaat etc.) ken ik al, ik zoek specifiek die hittips van omstreeks Jaren '90 tot nu. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.

11. Started by hans knot,

Janco Nilovic – Black Horse. Ook weer een sterk staaltje van gebruik van ‘Library Music’. Het nummer Black Horse werd door Nilovic zelf gecomponeerd en kwam herhaaldelijk voorbij op Radio Mi Amigo in de zomer van 1977 toen pas getrouwde koppels of die 25 jaar getrouwd waren werden opgeroepen contact te nemen met het gemeentebestuur van Playa de Aro. Dit in het kader van ‘de week van de liefde’ die in de maand september dat jaar plaatsvond. Een gratis verblijf in Playa viel daarmee te winnen. Het nummer kwam trouwens uit in 1971 en wel op de productiemuziek lp 70’s Pop Vocals op het label Editions Monteparnasse 2000. Janco Nilovic - Black Horse. Another strong …

12. Started by hans knot,

Geert de Bruin en de Veronica Singers – Vaarwel vanaf de Norderney. Het was Juul Geleick die in september 2021 dit nummer plaatste in een forum, waarbij ons de titel niet direct duidelijk werd. We hebben er maar ‘Vaarwel vanaf de Norderney’ van gemaakt. Het was Geert de Bruin met zijn Veronica koortje die in het programma ‘Kolder op Zolder Show’ van 30 augustus 1974 waren te horen met het lied. Geert de Bruin and the Veronica Singers - Farewell from the Norderney. It was Juul Geleick who posted this song in a forum in September 2021, where the title was not immediately clear to us. We have made it 'Farewell from the Norderney'. It was Geert de Bruin and his Ve…

13. Vangelis – Alpha. Geboren als Evanghelos Odysseas Papathanassiou, maar bekend geworden als Vangelis. Hij was eerst lid van de formatie Aphrodite’s Child met onder meer Demmis Roussos en is een Griekse componist, muzikant en multi-instrumentalist die veelal gebruikmaakt van synthesizer, piano, keyboards en andere elektronische instrumenten. Zijn compositie Alpha werd in 1977 door Tony Allan gebruikt op Radio Caroline voor de productie van de spot: ‘Another Caroline’s first. Britain’s only round the clock public subscription album station.’ Als het ware een oproep om het station financieel te gaan ondersteunen. [verborgen inhoud]

14. Started by Andree,

Wie heeft ( en kan ) de single uitgebracht door Leo van der Goot ( onder een preudoniem , welke weet ik niet ) met de titel "Pappie wat is een popster" eens uploaden? Mvg Andre

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by skybird,

Alle dagen leer ik nog bij. Ik wist niet dat die KRO Radio 1&2 jingles gemaakt zijn door Jam. Wel leuk om het origineel eens te horen. Dirk http://www19.zippyshare.com/v/75152437/file.html

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  16. Started by hans knot,

Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. Deze vermelding staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Newman was een Britse sessie drummer die solo één single opnam, die in 1968 zowel op het Parrot als het Decca label verscheen. Het prachtige ‘Soul Thing’ werd door Dave Rodgers op RNI in 1971 als tune gebruikt. Tony Newman - Let The Good Times Roll / Soul Thing. This entry is already in the discography and can be completed. Newman was a British session drummer who recorded solo one single, which appeared on both the Parrot and Decca labels in 1968. The beautiful 'Soul Thing' was used as a tune by Dave Rodgers on RNI in 1971. [verb…

17. Ray Conniff his Orchestra and Chorus – On the street where you live. Dit nummer staat al in de discografie en er kan aan worden toegevoegd: Het nummer is afkomstig van de lp ‘The Ray Conniff Hi-Fi Companion’ uit 1958. Twintig jaar later werd het nummer ‘On the street where you live’ door Johan Visser op Radio Mi Amigo als tune gebruikt voor het programma ‘Koffie met scheepsbeschuit’. [verborgen inhoud]

18. Started by Oever532,

Weet iemand van jullie vanuit welk pakket deze drie jingles komen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze is van BBC Radio 1, maar ik weet niet van welk jaar en welk pakket dit is. Bij voorbaat dank

19. Started by chaldy,

Wie heeft de Bart van Leeuwen jingle van ladadida Bart van Leeuwen bvd Chaldy

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit http://snd.sc/Jo9fzY is een fragment of een zeer bijzondere (openings)jingle van een sportprogramma op Radio Noordzee, ingesproken door Hans Hogendoorn. Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by hans knot,

String-A-Longs – Wheels ook dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Dit instrumentaal werkje, dat lekker in het gehoor ligt, werd ook door AJ Beirens gebruikt op RNI toen hij in 1974 zijn Jim Reeves Special in ‘AJ on Sunday’ ermee afsloot. Wheels was van origine een succes voor het orkest van Billy Vaughn maar ook the Ventures, Jumping Jewels en the String-A-Longs hadden er succes mee in 1961. String-A-Longs - Wheels also this song is already in the list and can be completed. This instrumental, which is very catchy, was also used by AJ Beirens on RNI when he closed his Jim Reeves Special in 'AJ on Sunday' in 1974 with it. Wheels was originally…

22. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Eén van mijn favorieten uit JAM's Best Show is de jingle met de naam Soft Anniversary, die in Nederland voor 50 Pop of een Envelop werd ingezongen. Prachtig, en dat geldt ook voor het origineel van KIMN. https://soundcloud.com/simonfex/the-best-show-soft-anniversary-tros-kimn (incluis Mireille Bekooij, I presume) SF

• 11 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Started by hans knot,

Johnny Pearson Orchestra – Sleepy Shores. Ook dit nummer kan worden aangevuld in de lijst: Op Radio Mi Amigo was op een bepaald moment langdurig een reclamespot te horen waarin aan de luisteraars de mogelijkheid werd gegeven om geld te beleggen in Spanje. Informatie daarover kon worden aangevraagd via Rado in Playa de Aro ter attentie van de heer Tack. Juist, de directeur eigenaar destijds van het station. Bert Bennet sprak de spot in met het geluid van Sleepy Shores op de achtergrond. Johnny Pearson Orchestra - Sleepy Shores. This song can also be added to the list: On Radio Mi Amigo there was a long commercial in which the listeners were given the opportunit…

24. Started by harveyfm,

Pakketdemo's van JAM Creative Productions - Dallas, Texas, USA (in AIFF) Digital Mix [verborgen inhoud] Sky Trax (Sky Radio) [verborgen inhoud] Continuous Coast [verborgen inhoud] Sunset Boulevard [verborgen inhoud] Dimension 2000 [verborgen inhoud] Q Cuts [verborgen inhoud] Right On Que [verborgen inhoud] Bright & Sunny [verborgen inhoud] Sunlight [verborgen inhoud] Be Cool [verborgen inhoud] Too Cool [verborgen inhoud] X-Mas [verborgen inhoud] CD-Production [verborgen inhoud] Roel

25. Started by skybird,

Is er iemand van de leden die hier deze fillers van de Winning Score van TM in stereo heeft? Ik zoek ze al jaren. Mocht iemand ze hebben,dan mag je mij altijd een prive mail stuuren. Dirk http://www17.zippyshare.com/v/49046105/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.