Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Beste radiocollega's, Ik maak veel interviews voor radio Beach aan de Westkust in Vlaanderen. Nu ben ik op zoek naar instrumentale tunes om onder mijn interview te plaatsen. Niet te enerverend, maar nu ook geen slows. Wie kan mij op weg helpen met enkele titels of enkele muziekstukken ? Alvast van harte bedankt. Gino Ester
-
Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts Sabby Jones – Sailing for the Peace. Dit lied was in de nadagen van de Voice of Peace, zeg maar de begin jaren negentig van de vorige eeuw, populair onder de deejays van het vredesstation. Nadere informatie rond de zanger, die het leven aan boord van de Voice of Peace bezingt, is onvindbaar.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Heren, dames ook, Na jaren van onduidelijkheid moet deze eindelijk eens een keer worden ontdekt. Wie weet CORRECTE titel en uitvoerenden van deze begin- en eindtune van De Nationale Hitparade met Felix Meurders van rond 1975? Benno
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
De Avro heeft in de loop der jaren heel wat slogans versleten, van "volop in beweging" tot en met "voor een breder beeld". Eind jaren 80 was het "een beetje klasse kan geen kwaad", met prachtige leaders en een leaderpakket gecomponeerd door Joop Stokkermans. Dit is een voorbeeld van zo'n leader: [verborgen inhoud] En dit is de originele muziek van Joop Stokkermans [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Dick Hyman – Obla di obla da. Deze compositie van Lennon and McCartney vond zijn weg ook op de synthesizer van Dick Hyman. Ik denk dat het trouwens eenmaalig is gebruikt voor een spot in het allerlaatste DX programma van A.J. Beirens op RNI voor het maken van de spot: ‘If you have an old wireless set which you don’t use anymore, then show your disqus to the marine broadcasting offences act by putting it on the top of the dustbin. You won’t need your radio anyway, as there is nothing more to listen too.’ dick hyman obla di obla daA.J. Beirens (last two hours on shortwave) spotje.mp3 507.47 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik mis dit soort fillers op de radio.. Ooit gebruikt door de TROS, in 1987, door Jeroen Soer en Martijn Krabbé. SF (wederom dank aan Dirk)
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Deodato – Theme from Star Trek. Op Mi Amigo was er op een bepaald moment het spelprogramma ‘Kassa’ te beluisteren in presentatie van Peter van Dam. Iedere zondagmorgen tussen 10 en 11 uur konden Vlamingen en Nederlanders aan dit spelletje meedoen. Als tune voor het programma gebruikte Peter van Dam het nummer ‘Theme from Star Trek’ en het kwam van de LP ‘Very together’ van Eumir Deodato uit 1976. deodato theme from star trek MiAmigo-19760725-1000-1100-PeterVanDam-Kassa.mp3 693.59 kB [verborgen inhoud] 06-10-2017
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Weet iemand of er nog meer jingles en tunes zijn gemaakt met de muziek van Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds? Hetgeen wat ik al heb: - Gebruikt in een ledenwerfspot van Veronica - [verborgen inhoud] - Promo van Veronica over de uitzending van de Nederlandse versie in 1988 - [verborgen inhoud] - Promo van RTL International - [verborgen inhoud] Verder weet ik ook dat het in de vormgeving van Radio Delmare is gebruikt, maar ik ben toch benieuwd naar meer. Aangezien ik zelf een groot fan van de muzikale versie van The War of the Worlds ben, en ik ook van jingles etc hou, lijkt het mij hier een best of both wor…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
O.a. Delta Radio Nijmegen, De Hooizolder (reclame op Radio Popular) en Get Well Jeans (reclame op Radio Stad Den Haag) hadden een jingle en/of reclame op deze tune. Weet iemand van welke library die afkomstig is? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik ben al enige tijd op zoek naar de volledige jingles van de Mega Top 50 uit de periode 1994, ingezongen door Top Format. Origineel zijn deze jingles ingezongen door JAM voor The Rockin America Top 30 Countdown. Wie zou me hier aan kunnen helpen? Alvast ontzettend bedankt!
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Martin and his Orchestra – Egyptian Epic. Dit mysterieuze nummer is afkomstig van een Phase 4 Stereo LP gevuld met muziek en geluidseffecten en kreeg als album titel ‘The Sound of Sight’ mee. Het nummer Egyptian Epic werd op Radio London in 1966 gebruikt voor een promo voor het programma van Mike Lennox. ray martin egyptian crypt London 1966 - Mike Lennox Promo.mp3 758.9 kB [verborgen inhoud] helaas geen verwijzing gevonden
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Horst Jankowski with a bit of luck RNI-19711122-1700-1800-NicoSteenbergen&LeoVdGoot-Buitengaats-TheAnchorStory-BoardRecording.mp3 2.07 MB [verborgen inhoud] Horst Jankowksi – With a bit of luck. Het sluitnummer van de LP ‘My Fair Lady with Jankowski’ is weer zo’n pracht voorbeeld van een muziekje dat gebruikt kan worden als een filler, bijvoorbeeld de laatste minuten naar een nieuwsuitzending toe. Dit werd dan ook gedaan door Peter Holland in november 1971 in zijn programma op Radio Noordzee. Jankowski was een Duitse jazzpianist en bandleider, die ons de wereldhit ‘A walk in the black forest’ schonk.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Laatst Reklame singel gekocht van GoudHaantje,je kent hem wel. Maar hier stond de Belgische versie op, doel Mi-Amigo? [verborgen inhoud] Mart
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
ben op zoek naar een goede mp3 van Veronica Unlimited- what kind of dance is this. heb geprobeerd het geluid van youtube te rippen maar is geen top kwalitiet.
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hilversum 3 NOS Maal (1977-1978) promo met muziek van Syd Dale - The Iron Horse [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Rob Hoeke Boogie Woogie Quartet – Racing the boogie. Een nummer van de gelijknamige lp op Philips uit 1974 dat gezien kan worden als een soort van verzamelaar van de groep, geproduceerd door Tony Vos. Het nummer werd gebruikt na 23 seconden in de spot: ‘Dit is Radio Mi Amigo op 259 meter en 385 meter in de middengolf. Dit is een nieuw uur Joepie.’ Het programma was in het najaar van 1973 te beluisteren tussen 7 en 8 in de avond in presentatie van Bart van der Laar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie hem niet kent het origineel: Ruud de Wild maakte samen met zijn sidekick Cielke, Gijs Staverman én Stefan Stasse een remake van Ziet Em Duun.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Herb Alpert - Route 101. Dit nummer werd door Ad Roberts als tune gebruikt op Radio Monique in het programma Radio Avondblad dat via het station was te beluisteren. Het nummer ‘Route 101’ is afkomstig van de LP Fandango uit 1982 op uiteraard het A&M recordlabel, waar Alpert vele artiesten heeft ondergebracht en geproduceerd gedurende zijn lange muzikale loopbaan. Andere nummers die door Ad Roberts onder meer werden gebruikt tijdens zijn periode op Radio Mi Amigo, Radio Caroline, Radio Monique en Radio 819/558 zijn "Garden Party" van de formatie Mezzoforte en "Morning Dance" van Spyro Gyra. De tekst die in de zeezenderdiscografie staat kan komen te vervallen [ver…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Juan Carlos Colderon- Bandolero. Dit nummer komt al voor in de lijst, gecomponeerd door J.C. Colderon en bij de uitvoering werd hij bijgestaan door gitarist Manolo Salúcar op gitaar. Het kwam in 1974 op het CBS label uit en er kan tevens worden vermeld dat Don Stevens het bij herhaling op de Voice of Peace gebruikte als filler in zijn programma’s. Juan Carlos Colderon- Bandolero. This song already appears in the list, composed by J.C. Colderon and in the performance he was assisted by guitarist Manolo Salúcar on guitar. It was released in 1974 on the CBS label and it may also be mentioned that Don Stevens repeatedly used it on the Voice of Peace as a filler in…
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Spin – Grasshopper. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was in de maand november 1976 dat Bart van Leeuwen met een bandprogramma op Radio Mi Amigo het nummer ‘Grasshopper’ ook gebruikte tot de top van het hele uur en dus tot het nieuwsbulletin, dat vanaf boord werd gelezen. Spin - Grasshopper. This song is already in the list and can be added: It was in the month of November 1976 that Bart van Leeuwen with a band programme on Radio Mi Amigo also used the song 'Grasshopper' to the top of the whole hour and thus to the news bulletin, which was read from board. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Herkent iemand deze tune? [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Heeft iemand toevallig jingles en tunes van het programma Langs de Lijn zoals deze op de radio klonken, onder andere de (originele) begin tune (jaren '90 - '00)? Ik weet dat de originele tune van het nummer 'Chump Change' van Quincy Jones is, het gaat mij om de versie met de aankondiging van Hans Hoogendoorn erin. Alvast bedankt.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Tamba4 – Watch what happens. Een heerlijke jazzy samba afkomstig van de LP Samba Blim uit 1968 op het A&M label. Het is een compositie van Michel Legrand en Norman Gimbel. Het was Peter Holland die de lp erbij nam toen er een promospot diende te worden gemaakt voor Radio Noordzee: ‘Wilt U dit weekend wel eens lekker eten, luister dan nu naar Arendsoog’. Waarna een recept kwam van de technicus ‘Arendsoog’. Zijn eigen naam? Robert-Jan Mijnarends. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-