Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Oever532,

Voor mijn eigen verzameling jingles zoek ik momenteel (nog) naar het volgende: - STER radiovormgeving van 8 november 2001 - 24 augustus 2005 (m.u.v. de Radio 2 pingels; die heb ik al) - Reclame pingels van o.a. Radio Rijnmond van vroeger Bovendien ben ik nieuwsgierig of er nog meer 'combinatie' jingles bestaan, zoals bijvoorbeeld jingles van de TROS en Veronica die door elkaar gemixt zijn (te horen bij de Top 100 van 1992). Dat is het enige wat ik voorlopig (nog) vraag. Het is allemaal voor de nostalgie voor mij. In ieder geval alvast hartelijk bedankt.

2. O’Jays – For the love of the money. De liefde voor het geld, wel leuk gevonden om er potentiële adverteerders onder aandacht te brengen dat je station als enige LP muziek brengt en bovendien rond de 2,5 miljoen luisteraars heeft. Dat gebeurde in 1976 via een promotiespot op Radio Caroline. In 1973 kwam de prachtige LP ‘Ship ahoy’ van The O’Jays uit, waarop het nummer ‘For the love of the money’ voorkwam. ojays for the love of the money 1976 10 XX xxx R Caroline (259).mp3 1.54 MB https://filesender.surf.nl/?vid=57f0b9c5-9053-7c28-caef-00006eb75027

3. Started by Vincent,

Is dit Erik de Zwart die deze reclame heeft ingesproken? https://pixeldra.in/u/yotNF-

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Started by mart538,

Grappig op vakantie in Italië hoor je in zo'n mega ware huis het plaatselijke radiostation de reclame pingel van 558 voor bij komen. Gardameer bij Affi. Vind ze toch wel leuk die reclame pingel heeft iemand dat in goede kwaliteit? Groet uit zonnig Italië.( waar de radio bagger is) Mart538

• 1 antwoord
    • 861 weergaven
  5. Started by Oever532,

Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…

6. Hallo, Ik zoek nog naar de volgende reclame pingels: - Radio Rijnmond (jaren '90) - (NPO) Radio 2 (1992) - (NPO) Radio 1, 3, 4, 5 (2004) - (NPO) Radio 3 en 4 (2012) Voornamelijk wegens jeugdsentiment wil ik deze graag nog eens terugluisteren. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt. Oever532.

7. Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje. Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65 Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wannee…

8. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal ik ben op zoek naar de de reclames van 13 VERONICA ALARMSCHIJVEN & SAVED BY THE BELL en RADIO VERONICA PRESENTS MCA SUPERSTARS wie heeft deze en zou deze willen plaatsen? Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by hans knot,

Reclame is tegenwoordig overal om ons heen. Maar, sommige reclamemiddelen zijn inmiddels lang en breed verdwenen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de grammofoonplaat met ingezongen reclameboodschap, die in de jaren zestig en zeventig een populair reclamemedium vormde. Aan de hand van een groot aantal voorbeelden vertelt Hans Knot er hier meer over. Tussendoor laat hij zien dat veel bekende zangeressen, zangers en groepen niet afkerig waren om met deze vorm van gezongen reclame iets bij te verdienen. http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME20/Reclameplaatjes.shtml

10. Started by Vincent,

Wij zijn op zoek naar de volgende reclames in een betere kwaliteit. Minstens FM, liever studio. Wie kan ons helpen? Ze zijn bestemd voor een remake van een RNI Top 50 uit 1972. Chicklets kauwgum (RNI 1972) Drum - dokter, zwanger zitten er 41 in (RNI 1972) Lieverdje-1 (RNI 1972 Tom Mulder) Lieverdje-2 (RNI 1972 Tom Mulder) National Radiocassetterecorder-1 (RNI 1972 Ferry Maat) National Radiocassetterecorder-2 (RNI 1972 Ferry Maat) Struik minutenmaal (RNI 1972) https://pixeldra.in/u/IvENGe Woopie wip (RNI 1972 vrowenstem+gezongen)

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  11. Started by Juul,

http://www.americanradiohistory.com/Record_World.htm http://www.americanradiohistory.com/Cash-Box-Magazine.htm

12. You can find, now, 40 issues of Record World online ( 1968 and 1970 ) http://www.americanradiohistory.com/Record_World.htm More to come soon. This website also offers almost all the Billboard magazines, many Radio & Records and some Cashbox.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by hans knot,

Mantovani – Red roses for a blue lady. Een nummer geschreven door Sid Tepper in 1948 op de avond nadat hij ruzie had gehad met zijn vrouw en haar als spijt met de woorden: ‘Red roses for a blue lady’ een bos mooie rozen aanbod en dacht ‘dat is een pracht titel voor een lied’. Het werd een jaar later opgenomen door Vaughn Monroe en later door tal van artiesten en orkesten. Sid Tepper was trouwens verantwoordelijk voor meer dan 50 songs van Elvis Presley. Op Radio Mi Amigo gebruikte Stan Haag de uitvoering van Red Roses door het orkest van Mantovani op het einde van het programma Stan Haag Vandaag op naar het nieuws van 12 uur. Dit was op 31 augustus 1976 en ook stond hij …

14. Rein van den Broek – Tarantuella. Trompetist Rein van den Broek begon zijn muzikale loopbaan ooit bij het VARA dansorkest, gevolgd door lidmaatschap van The Jokers. Van 1967 tot en met 1989 was hij betrokken bij Ekseption met ondermeer Rick van der Linden, Hij maakte ook vele composities en was verantwoordelijk voor een aantal muziekjes die bekend zijn van het programma Radio Tour de France. Ondermeer het nummer Tarantuella dat al vele jaren de tune is die gebruikt wordt bij de dagelijkse finishreportage. Tony Berk op Radio Monique dacht het ook maar te gebruiken, maar dan op het einde van een programmauur als filler naar het nieuws toe. rein van den btroekMonique 19…

15. Started by Harm,

Trompetttist Rein van den Broek is overleden. Herman van der Velden (NOS) ontdekte dit stuk muziek van Rein in de jaren '80. Sindsdien is het de openingstune van NOS-Radio Tour de France. Bron: Hans Hoogendoorn

16. Started by hans knot,

Categorie 2: Platen met in de tekst de naam van medewerkers of station. Rekels – Veronica. Ook in deze categorie behoort dit nummer beschreven te worden aangezien de begintekst van dit nummer werd gebruikt voor een verzoekplatenjingle op Radio Veronica. Met scheepshoornbegeleiding: Hallo, Hallo Ouwe, He Hallo Veronica kunt u misschien een plaatje voor mij draaien?’ https://www.youtube.com/watch?v=udEe9kJ_6Rs

17. Started by Andree,

Zoek naar reklame spots uitgezonden op Radio Monique ( oa club escolette, paracentrum texel eva )

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  18. Started by Vincent,

Voor wie hem niet kent het origineel: Ruud de Wild maakte samen met zijn sidekick Cielke, Gijs Staverman én Stefan Stasse een remake van Ziet Em Duun.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Harm,

Omdat er dit jaar geen locatie uitzending is ben ik maar weer eens aan het knutselen geweest. Deze keer met de meersporentracks van de 'actiejingles' uit 1973 en 'Veronica moet aan land' uit juni 1974 en de moderne 'Everlasting love' uitvoering n.a.v. 30 jaar Veronica uit 1990. Textueel slaat het dus kant noch wal. Maar ach, ik ben weer een uurtje van de straat geweest... https://soundcloud.com/armtenrink/re-mix-18-april>

• 7 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  20. Started by GKoedam,

December nadert en dan vind ik het altijd leuk om zo af en toe te luisteren naar That Christmas Channel. Deze zender draait 365 dagen per jaar alleen maar kerstmuziek en dat gebeurt al sinds november 2011. Uiteraard gebruiken ze ook jingles. Al vanaf de eerste dag is dat het pakket "A Touch Of Christmas" van JAM. Mijn favoriete jingle uit dat pakket is cut 2. Die heb ik voorzien van wat extra drums en effecten. Eerst hoor je de remix en daarna wat ik precies heb toegevoegd. https://pixeldrain.com/u/Uiw2QTxF Hier hoor je de originele demo van JAM: https://jingles.com/audio/d_TouchOfChristmas.mp3 Mocht je willen luisteren naar…

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 602 weergaven
  21. Started by GKoedam,

Zo nu en dan vind ik het leuk om een oude jingle te voorzien van een nieuwe jas. Dit keer ben ik aan de slag gegaan met een jingle die Eddy Keur vroeger gebruikte tijdens Niemandsland. Het gaat om cut 2 van het JAM-pakket Plus 3. Een subtiele upgrade van een liefhebber van jingles 🙂 https://pixeldrain.com/u/LnoPogh2

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 827 weergaven
  22. Started by GKoedam,

Sommige jingles blijven jarenlang in je hoofd hangen. Of ze nu worden ingezongen voor Radio Decibel in Amsterdam of Groeistad Radio in Zoetermeer, vrijwel iedereen kent ze. Een voorbeeld van zo'n jingle is cut 12 uit het pakket Synsation van Media General. Het is één van mijn favoriete jingles, waarschijnlijk door de geluidseffecten. Ik wilde deze al lange tijd in een nieuw jasje steken, maar de kale backings van de jingles zijn door de jaren heen schaars geworden. Soms heb je geluk. Eerst het origineel, daarna de remix en als bonus een langere versie. Remix MG Synsation - Cut 12.mp3 Groet, Ger

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  23. Started by GKoedam,

Wat ontzettend leuk om hier te lezen dat het jinglepakket The Power van TM nog steeds zo populair is. Bij het scannen van materiaal kwam ik nog een remix tegen uit 1995 van een jingle uit dit pakket. Via een ander forum heb ik de Veronica-versie al een keer aangeboden, maar hij was ooit bedoeld voor het programma Rinkel de Kinkel van Jeroen van Inkel (de remix). Die versie was ik lange tijd kwijt, maar ik heb hem weer gevonden. Beide varianten staan achter elkaar: VOO - Rinkel De Kinkel - Power Remix.mp3 Leuk detail over de componist van de jingle. Het pakket is uitgebracht onder de supervisie van wijlen Tom Merriman, maar ik heb pas recent gehoord dat niet hij,…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  24. Started by hans knot,

Santa Esmeralda – Sevilla Nights. Eén van de nummers afkomstig uit de Amerikaanse discofilm ‘Thank God it’s a friday’ die in 1978 uitkwam. Het nummer werd door René de Leeuw in hetzelfde jaar gebruikt als einde tune voor zijn ochtendprogramma op Radio Delmare, dat er tussen 10 en 12 werd uitgezonden. Thank God It's Friday werd gedraaid onder regie van Robert Klane, met in de hoofdrollen onder anderen Jeff Goldblum, Donna Summer en Valerie Landsburg. Speciale gasten zijn de Commodores. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=1b7d91e2-2e31-4e6b-815c-2ff1699251a6

25. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra – Theme from the Caravans. Thema afkomstig van de originele Motion Picture Score. Een compositie op naam van Michael Batt en die als Mike Batt het met voornoemde orkest in uitvoering bracht in 1979. In juli dat jaar werd het door René van Elst gebruikt op Radio Caroline als afsluiter van de 19tig show. Mike Batt and the London Philharmonic Orchestra - Theme from the Caravans. Theme taken from the original Motion Picture Score. A composition credited to Michael Batt and who as Mike Batt performed it with the aforementioned orchestra in 1979. In July that year, it was used by René van Elst on Radio Caroline to clos…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.