Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Hans van Mokum,

Te downloaden tot 02 september 2015

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by MvdVen,

Wie oh wie kann hier misschien helpen? "Spanish Veil" van Zack Laurence wird gebruikt door Hans ten Hooge (Hogendoorn) op RNI voor een jingle ('muziek de klok rond op Radio Noordzee Internationaal') en ook als filler in zijn programma. Verschenen op de LP "The Jack Laurence Sound's Like This" (1967). Groeten Martin

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  3. Started by Drumbeat,

Cilla Black Cilla at the BBC BBC4 16 August 2015 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by Robin Westhof,

Een speciale versie. ;-) Mad Man Of Action [verborgen inhoud] (Dank aan Sterling) Robin

• 0 antwoorden
    • 992 weergaven
  5. Verwarring rond eerste tune Joost den Draaier Een aantal personen is al decennia actief in kaart te brengen welke nummers er zijn gebruikt voor tunes van programmamakers, programma´s, voor productiewerk van jingles, fillers en ga zo maar door. Zo hebben Jelle Boonstra en Benno Roozen het nodige breed gedocumenteerd in ´Het Tunes boek´(2007), waarbij ook de nodige zaken uit het ‘Hilversumse’ worden belicht. Daarnaast is er in het online Journal for media and music culture ‘Soundscapes’ een grote database ‘Zeezenderdiscografie’, opgestart in 1994 en waar nog steeds wekelijks aanvullingen worden toegevoegd. [verborgen inhoud] Maar voor sommige tunes zijn er…

• 15 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  6. Started by pvanklei,

Inmiddels antwoord gekregen.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

Hans Knot-Paul de Haan ParkRadio 1982 Even terug in de tijd, naar het najaar/winter 1970/1971, een miserabele tijd, immers RNI was in september 1970 gestopt ivm inmiddels bekende redenen. We gingen een eenzame kerst tegemoet totdat…….totdat een leuk project op ons pad kwam, een FM piraat in de welgestelde wijk Helpman in Groningen. Met inbreng van wat apparatuur en platen mochten Hans en Paul ook achter de micro en draaitafels plaats nemen, niks NL talig piraten “repertooir”, wij zouden Grunn Zuid een poepie laten ruiken met Oldies, jawel luu. Muziek van de Mama’s en Papa’s, via de Bonzoo Dog Doodah Band naar Bob Dylan , oldies als format, wij bedachten het al in …

• 0 antwoorden
    • 835 weergaven
  8. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar twee TROS-jingles uit 1974 op goede kwaliteit. 1. De TROS-versie van de Eurovisie tune (aan het begin van de Top40 van 03-10-1974 en die tune dan liefst zelfs zonder tekst) TROS-H3-19741003-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40-eerstekeer 2. De jingle ingesproken door Tom Mulder op Percy Faith aan het begin van de Top 40 van 12-12-1974. TROS-H3-19741212-1600-1800-FerryMaat-NederlandseTop40

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Started by Juul,

Ze scoorde talloze hits, maar nu is ze helaas overleden, Cilla Black. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 17 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  10. Started by pvanklei,

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  11. Started by pvanklei,

Heel herkenbaar :-) [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Gast 259
    Started by Gast 259,

Bij de top 40 heb je die motor voor de stip notering, alleen ik heb de stereo versie, nu schijnt er ook een mono versie te zijn, zonder dat eind muziekje wat je erbij hoort. Wie o wie heeft hem voor mij, met grote dank voor de genomen moeite.

• 14 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  13. Started by Harm,

Ik zoek hulp bij het uitzoeken van de opname dan wel uitzenddatum van de volgende 'live' concerten die de VOO uitzond op radio en TV: 1- Raymond van het Groenewoud en de Centimeters. 2- Sniff 'n the tears. 3- The Police. 4- Vitesse (Vliegermolen) 5- Golden Earring 6- Madness (Jaap Edenhal 1980) 7- Massada. 8- Straycats. 9- Time Bandits. 10- Goede Doel (Maasbree, Club Veronica e.a.)

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by Vincent,

Ik ben begonnen om de Soul Top 10 lijsten uit de periode 1973-1978 uit te zoeken. Het resultaat komt op Radiopedia te staan: [verborgen inhoud] 1973 en 1974 heb ik inmiddels uitgezocht aan de hand van de beschikbare lijsten uit de Pop-telescoop, radio uitzendingen en het gedrukte exemplaar van de Top 40.: 1973: [verborgen inhoud] 1974: [verborgen inhoud] Er ontbreken nog een aantal lijsten en er zit een verschil in de lijsten tussen de Pop-telescoop en het gedrukte exemplaar, eind 1974. Misschien dat jullie dit kunnen aanvullen. Dat mag hier, maar het ook direct op Radiopedia worden aangepast. En de oudste opname van de Soul Top 10 die ik in mijn archief heb kunnen v…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze jingle in een betere kwaliteit: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Harm,

Een fillertje gebruikt voor de radio rebus maar wie weet wie de uitvoerenden zijn?

17. Started by amigo259,

Wie kan mij helpen aan de Naam jingle van Peter Teekamp.

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Er is vandaag al veel over gezegd, maar in herinnering denk ik terug aan die leuke promo's van Veronica. Grt, Peter

19. Started by Harm,

Wie heeft er zin om onderstaande Radio rebus op te lossen? Ik kom er niet uit, jullie wel? Eén min puntje, je moet er wel wat voor doen en je kunt er helaas niets meer mee winnen...

20. Started by Juul,

Ik kwam op "use-net' terecht, ik kom daar eigenlijk nooit maar nu vond ik een stel USA jingles. Het zegt mij niet veel. [verborgen inhoud] Juul

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  21. Started by Juul,

Ik ben nogal een liefhebber van de platen van The Byrds. Tijdens m'n werkzame leven las ik nogal veel muziekbladen. Dit is een prachtig artikel over The Byrds uit RC (RecordCollector ) Februari 2003. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Started by Juul,

Vond ik op Internet: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Andree,

Wie heeft ( en kan ) de single uitgebracht door Leo van der Goot ( onder een preudoniem , welke weet ik niet ) met de titel "Pappie wat is een popster" eens uploaden? Mvg Andre

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Started by Harm,

Ik kom een voor mij onbekende filler tegen van de zeezender Veronica. Iemand enig idee wie de uitvoerende zijn en waar het voor gebruikt is? Er is al geopperd dat het een Nederlandse productie is.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.