Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In 1993 nam een vriend het boek ‘Radio Waves: Life And Revolution On The FM Dial’ van Jim Ladd mee voor mij mee Amerika. Het is het adembenemende verhaal over de opkomst van FM-radio, verteld door de befaamde free-form DJ Jim Ladd. Het is het soort boek dat je om de zoveel jaar opnieuw leest: Mocht je dit boek niet kennen, maar het wel willen lezen: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/radio-waves-life-and-revolution-on-the-fm-dial/1001004000796420/index.html In Radio Waves verwijst Ladd verscheidene malen naar Tom Donahue, één van de pioniers van FM-radio. Donahue ‘ontsnapte’ eind jaren zestig aan de Top 40-terreur op AM en legde de basis voor het z…

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Started by martinja,

The History Of UK Offshore Radio [verborgen inhoud]

3. Gast Max
    Started by Gast Max,

The Howard Stern Show 2019

• 0 antwoorden
    • 874 weergaven
  4. Gast Max
    Started by Gast Max,

Howard Stern - 20190225 - Oscars, Bob Craft, Jack Shacks, Amazon

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Started by martinja,

wolfmanjacklaatsteshowjuli1995 [verborgen inhoud]

6. Gast

The legendary 60’s USA Top 40 format Radiostations recordings. Wie in de begin 60er jaren al naar AFN luisterde en vanaf 1965 naar Radio London kreeg een vaag idee over de sound van deze nu bijna vergeten radiostations uit het genre Musicradio. Van Big Apple City radio tot aan een gehucht in Minneanapolis hadden ze 1 ding gemeen, het klonk als een klok . Was vrouger alles beter,.....nou.....top 40 radio in ieder geval wel. Anno nu worden we geteisterd door commerciele radiostations hier in NL waar horden koorknaapjes zelfbenoemd bekende Nederlander zijn geworden en met “behulp” van zeker een groep van 5 randjongeren per programma krampachtige pog…

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  7. Started by Vincent,

Vandaag de uitzending opgenomen van de kortegolf, 6095 kHz. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 904 weergaven
  8. Started by bavo27,

4 februari 1983 Jim Richards 07-08u op The Mighty690 - San Diego http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OWUTJFRGQ44B.mp3 Gr.Bavo27

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  9. Started by bavo27,

Even terug naar 19 maart 1983 Michael Boss op The Mighty690 - San diego http://www.mijnbestand.nl/Bestand-U4WMFICBJYKJ.mp3 Gr.Bavo27

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  10. The New Zealand Retro Weekly Top 40 Countdown with Rob Walker Triple X FM - 107.5 FM Paraparaumu / Kapiti November 25, 1979 (airdate: November 29, 2019 5:30pm-8:50pm New Zealand Daylight Time) [verborgen inhoud] (delete: Dec. 03, 2019) The Retro Weekly Top 40 Countdown is a weekly trip back in time to New Zealand in the 70s & 80s. Rob Walker hosts the show as we countdown the 40 songs on the charts for the corresponding weekend. [verborgen inhoud]

• 22 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Het andere WABC......FM in dit geval uit 1968 met Brother John, geen top 40, geen flitsende PAMSJingles maar wel Album Rock, Caroline kwam er in 73 mee en met de komst van Mike Hagler Amerikaan met roots in de Westcoast USA radio begon Caroline hiermee in de zomer van 74. Het geheel iets minder obscure dan de Seagull sounds voor die tijd. Het LA concept van oa WABC FM met hun Love radio format was inspiratie. Ik heb enkele airchecks, ze komen wel voorbij, wie was brother John: Rydgren, John: KRLA, 1972; KRTH, 1977-82; KRLA, 1985; KRTH, 1986-88. "Brother John" had a unique place in Southern California radio. Born in North Dakota, he grew up in Seattle. In 19…

• 18 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  12. The Radio Gemini LP 1974 - Featuring The Sounds Of Offshore Radio 1964-1968 [verborgen inhoud]

13. Deze opname komt van een cassette, die ik ooit 's van Jelle heb gekocht. Het is anderhalf uur van een twee uur durende uitzending van Radio Luxemburg : "This is how it all began" [verborgen inhoud] Dit is een scan van de cassette inlay:

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 788 weergaven
  14. Started by janf001,

Uit een oud archief dat ik aan het uitzoeken ben.vond ik deze opname uit 2003. Een 2-delige documentaire. BBC-Radio2-20030826-2030-2130-The Radio Revolutionaries pt 1-Pete Drummond.mp3 [verborgen inhoud] BBC-Radio2-20030902-2030-2130-The Radio Revolutionaries pt 2-Pete Drummond.mp3 [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  15. Started by Jean-Pierre De Zeerover,

The Radio Ship facebook 16 februari 2021 melde: 21-00 Een leven op de medium golf: Geoff Tracy. De 40 ste verjaardag van The Voice Of Peace Show. We zenden deze show uit als eerbetoon aan Geoff Tracy die helaas vorige week op 62.-jarige leeftijd is overleden. -- Geoff Tracy Past away at the age of 62

16. Started by herthino,

[verborgen inhoud] 2020 02 09 TRS Retro Chart Show with Brian Mathews 1966 and 1978.mp3 Best regards Streaming Lord Sutch

• 8 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  17. Started by Vincent,

Part 1 On Edition 1 we talked to Steve Conway, Johnny Lewis and Martin Kayne alongside the Ross Revenge in Dover. We visited one of the Radio Cracker stations and interviewed Carl Conway about his days on Caroline in 1964. [verborgen inhoud] Met dank aan Martin van der Ven.

• 22 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by melle,

Ter gelegenheid van hun 50-jarig jubileum zond BBC Radio 6 van 14 t/m 17 juli 2012 gedurende de nachtelijke uren The Rolling Stones Story uit in 4 delen. Deze serie is eerder uitgezonden door de BBC van 19 t/m 22 augustus 2010. Deel 1: England's newest hitmakers http://www.mediafire.com/?qy7f7n764d5754t Deel 2: Sticky Fingers http://www.mediafire.com/?aaebpmjvo2mbark Deel 3: It's Only Rock 'n'' Roll http://www.mediafire.com/?jzkpi7mi7520ffr Deel 4: Your Last Chance To See? http://www.mediafire.com/?3uxbxvph31bx6c7 Veel plezier ermee. Gr, Melle

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Juul,

De Rolling Stones staan vandaag nogal in de belangstelling. En daarom hier een prachtig radio programma ; "The Stones at The Beeb" Ik heb alle relevante gegevens er maar even bij gedaan. We hebben er op 3 juni 1993 een Nederlandse versie van gemaakt. Dit is het origineel van de BBC dat ik op een DAT tape kreeg. De presentator is Andy Peebles. Veel luisterplezier! Juul http://www20.zippyshare.com/v/16920131/file.html

21. Started by capitalguy,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 819 weergaven
  22. The Voice of Nuclear Disarmament was a pirate station which made a number of broadcasts on the audio channel of BBC television after they closed down at 11 p.m. in 1961 and 1962. It was heard in parts of London and said to have the backing of the Committee of 100 as they urged people to attend their rallies. The announcer was Lynn Wynn Harris, wife of Dr. John Hasted, atomic scientist at London University, though neither was a Committee of 100 member. This is 3 minutes of British Movietone footage on them, sound starts when they get to the studio. [verborgen inhoud] A flyer of theirs [verborgen inhoud] The Committee of 100 was a British anti-war group set up in …

• 0 antwoorden
    • 905 weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

The W and K stations in the USA. Toen ik in de zomer van 64 volop Britse zeezenders ging luisteren liep ik tegen een probleem aan, de ontvangst s avonds in Groningen was zo slecht dat ik vaak alternatieven zocht en vond in de vorm van The BBC Light, Radio Luxembourg en AFN. Met name via AFN begon ik in te zien dat in de VS op een heel andere manier musicradio werd gemaakt dan hier in Europa. Met name de in de VS opgenomen programma’s voor AFN Europe gaven een goed beeld terwijl vanaf 65 op Caroline Jack Spector en vanaf 66 Gary Stevens op Radio England hun kunsten vertoonden. In aankondigingen van de heren werd met regelmaat gesproken over de stations waar ze …

• 41 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  24. Started by capitalguy,

The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 08, 2001 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 03, 1994 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 06, 1986 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 26, 1989 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 27, 1988 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 26, 2006 [verborgen inhoud] The W…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.