Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Op de website van de BBC een geheimzinnig achtergrondverhaal over Orford Ness waar decennia lang wapens werden getest en experimenten werden gedaan met radartechnologie: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 549 weergaven
  2. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700606-2128-2218-BobStewart-TonyPrince-BobStewartShow-TonyPrinceShow-Edits-26min Diverse edits in de opname. Datum niet 100% zeker, zie de aanname op 02:49. 00:00 Bob Stewart. Neemt afscheid. 00:15 Steve Ellis - Loot (uitgebracht in de UK 15-05-1970). 02:21 Tony Prince. Saturday night, 9:30. 02:37 Jingle. 02:50 Tony Prince opent zijn show tot middernacht (tune [verborgen inhoud]). 02:49 Herman Hermits - Bet Yer Life I Do (uitgebracht in de UK op 15 mei 1970. Tony Prince meldt dat hij op nummer 18 in de [verborgen inhoud] staat, maar dat lijkt een verspreking want hij heeft nooit op nummer 18 gestaan, wel op 19 op 24-05-1970). 05:35 Tony Pr…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 549 weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 547 weergaven
  4. Dit komt van een cassette van Mike Grant. Alleen Tony Prince is niet (fysiek) bij het feest. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 545 weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 544 weergaven
  6. In 't verleden (voor zover ik weet in ieder geval tussen 2003 en 2009) werden er eens per jaar oude WABC programma's gedeeld/gestreamed via internet in het kader van een WABC rewound happening. Mogelijk was dat gerelateerd aan deze website, maar dat kan ik me niet meer herinneren : [verborgen inhoud] Dit werd in 2009 als Uur 5 uitgezonden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 544 weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 541 weergaven
  8. Stukje Official Chart Show BBC R1 van 24 december 2000 met de Christmas Number One, voorafgegaan door een stukje Westlife op 2 en de aftelling 40-1. Bob the Builder op nummer 1. Gepresenteerd door Mark Goodier. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 540 weergaven
  9. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Het is maar een kort fragment, maar wat geweldig om dit te horen. Eerst hoor je TW, dan kort Noel en vervolgens leest Paul Kaye het nieuws! Op de kleine bandjes van Peter staan veel kleine fragmenten, ik ga kijken hoever ikzelf kom om die te identificeren maar zal niet schromen om ook jullie help daarbij te vragen.

• 0 antwoorden
    • 538 weergaven
  10. Hans Hogendoorn heeft op 14 November 1985 en aantal opnamen van Henry & Ollie Stuart gemaakt. Ik zal die af en toe in dit draadje plaatsen. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 537 weergaven
  11. Started by hans knot,

wabc 1983 03 20 17.20-17.50 talk radio about cars 30 min wins 1983 03 20 17.57-18.17 talk radio 20 min and WABC talkradio 18.17-18.27 10 min [verborgen inhoud] uit het Hans Hoogendoorn archief

12. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 535 weergaven
  13. Started by Vincent,

Deze opnames zijn afkomstig uit het archief van Martin van der Ven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 535 weergaven
  14. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 534 weergaven
  15. Riviera 104 Riviera Italian Riviera Alan West show 7-8-1987 17:30-17:50 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 534 weergaven
  16. [verborgen inhoud] Datum wordt niet genoemd in de uitzending, maar klopt wel. Het is in het nieuwe jaar, de Top 20 is van 21-12-1969, volgende Top 20 is op 04-01-1970. Het is een zaterdag. Op de ?? wordt nog een antwoord gezocht. 00:00 The Coloured Raisins - One Way Love (uitgebracht in de UK in december 1969). 02:23 Tony Prince. 02:30 Jingle Lucky Radio Luxembourg. 02:34 Tony Prince. 02:49 The Beatles - Help!. 04:49 Tony Prince. 05:36 Jingle Colourful Radio Luxembourg. 05:39 Tony Prince. 06:14 Jingle Welcome to the Prince Tony show (welke plaat??). 06:30 Johnny Mack - Reggae All Night Long (uitgebracht in de UK op 09-01-1970). 09:19 Tony Prince. 09:48 Edit? Karen Young -…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 533 weergaven
  17. Uitgezonden via het MNO kanaal op de ASTRA satelliet en opgenomen op compact cassette (Kant A en kwartiertje van kant B als separate files). [verborgen inhoud] Tijden zijn UK tijden.

• 0 antwoorden
    • 531 weergaven
  18. [verborgen inhoud]

19. Started by Ben,

Deze opname komt van MD. Huggy Boy heet eigenlijk Dick Hugg en hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De eerste keer dat ik over KRTH hoorde was op 11 November 1976 ergens tussen 20:00 en 21:00 toen Felix Meurders het radio programma "The sound of America" presenteerde (bron datum/tijd : [verborgen inhoud]) In July 2000 ben ik op bezoek geweest bij KRTH in LA. Ik heb toen veel mensen gezien en gesproken, behalve de DJ. Die zat ergens achter in het gebouw (met een technicus) en mocht eens per uur een korte zinnetje zeggen, dat hij zelf had bedacht en voor de rest stond de (weinige) tekst, die hij moes…

• 0 antwoorden
    • 528 weergaven
  20. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Tony 2RG (NSW Australia) 07and08-04-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud] 2RG (NSW Australia) 30-03-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud] 2RG (NSW Australia) 31-03-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud]

21. vandaag 24 jaar geleden [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 526 weergaven
  22. Dit zijn een aantal fragmenten van de Beatles Spectacular en het uur tussen 11:00 en 12:00 met Ray Anderson op deze 12de Augustus 2000 vanaf Clacton Pier in de UK. Het geluid onder deze video is opgenomen van de middengolf overigens (met een kristalontvanger).

• 0 antwoorden
    • 526 weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 525 weergaven
  24. Started by Ben,

Ik heb deze 10 jaar geleden opgenomen, tijdens een vakantie in Florida. [verborgen inhoud] De Top 40 kun je hier meelezen : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 525 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.