Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 523 weergaven
  2. Uitgezonden via het MNO kanaal op de ASTRA satelliet en opgenomen op compact cassette (Kant A en kwartiertje van kant B als separate files). [verborgen inhoud] Tijden zijn UK tijden.

• 0 antwoorden
    • 520 weergaven
  3. Started by hans knot,

wabc 1983 03 20 17.20-17.50 talk radio about cars 30 min wins 1983 03 20 17.57-18.17 talk radio 20 min and WABC talkradio 18.17-18.27 10 min [verborgen inhoud] uit het Hans Hoogendoorn archief

4. [verborgen inhoud] WKHK-NewYork-19811220-BobKingsley-CountryCountdown-48m

• 0 antwoorden
    • 516 weergaven
  5. Started by Vincent,

Deze opnames zijn afkomstig uit het archief van Martin van der Ven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 516 weergaven
  6. Riviera 104 Riviera Italian Riviera Alan West show 7-8-1987 17:30-17:50 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 515 weergaven
  7. Stukje Official Chart Show BBC R1 van 24 december 2000 met de Christmas Number One, voorafgegaan door een stukje Westlife op 2 en de aftelling 40-1. Bob the Builder op nummer 1. Gepresenteerd door Mark Goodier. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 512 weergaven
  8. Dit zijn een aantal fragmenten van de Beatles Spectacular en het uur tussen 11:00 en 12:00 met Ray Anderson op deze 12de Augustus 2000 vanaf Clacton Pier in de UK. Het geluid onder deze video is opgenomen van de middengolf overigens (met een kristalontvanger).

• 0 antwoorden
    • 512 weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 511 weergaven
  10. Started by Ben,

Ik heb deze 10 jaar geleden opgenomen, tijdens een vakantie in Florida. [verborgen inhoud] De Top 40 kun je hier meelezen : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 511 weergaven
  11. vandaag 24 jaar geleden [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 511 weergaven
  12. Started by Rink Hof,

In een Franstalige nieuwsgroep kwam ik enkele scans tegen over Radio Luxemburg uit 1961. Het is niet zo goed leesbaar, maar mijn Frans is ook niet goed genoeg.... Bij deze de tekst uit de nieuwsgroep fr.rec.radio ---------------------- Hello Trouvé dans un vieux Pilote de 1961 (mâtin, quel journal) un Pilotorama avec un article de deux pages sur Radio Luxembourg et une vue éclatée très documentée de la Villa-Louvigny, le siège de Radio Luxembourg au Grand-Duché. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Lep ----------------------

13. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Het is maar een kort fragment, maar wat geweldig om dit te horen. Eerst hoor je TW, dan kort Noel en vervolgens leest Paul Kaye het nieuws! Op de kleine bandjes van Peter staan veel kleine fragmenten, ik ga kijken hoever ikzelf kom om die te identificeren maar zal niet schromen om ook jullie help daarbij te vragen.

• 0 antwoorden
    • 510 weergaven
  14. Started by Ben,

Deze opname komt van MD. Huggy Boy heet eigenlijk Dick Hugg en hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De eerste keer dat ik over KRTH hoorde was op 11 November 1976 ergens tussen 20:00 en 21:00 toen Felix Meurders het radio programma "The sound of America" presenteerde (bron datum/tijd : [verborgen inhoud]) In July 2000 ben ik op bezoek geweest bij KRTH in LA. Ik heb toen veel mensen gezien en gesproken, behalve de DJ. Die zat ergens achter in het gebouw (met een technicus) en mocht eens per uur een korte zinnetje zeggen, dat hij zelf had bedacht en voor de rest stond de (weinige) tekst, die hij moes…

• 0 antwoorden
    • 509 weergaven
  15. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 507 weergaven
  16. [verborgen inhoud]

17. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700411-1800-1930-Peepee-EuroTopperTijd-Edits-51min Datum klopt, Peepee noemt deze bij de start van het programma. Met fading. Voor de ?? wordt nog een antwoord gezocht. 00:00 Peepee opent de Nederlandstalige service (welke tune ??). Hij noemt de datum. 00:39 Albert West - Bitter Tears. 03:25 Peepee. 03:37 Santana - Evil Ways. 05:25 Edit. 05:26 Guy Bonnet - Marie-Blanche. 07:46 Peepee. 07:55 The Who - The Seeker. 10:39 Peepee met reclameboodschap reisbureau Van Hulst. 11:14 Reclame: Rosita. 11:41 Edit. 11:42 Peepee. 11:44 John Rowles - Save the Last Dance For Me. 14:18 Peepee. 14:26 Monty - Fleurs et bonbons. 16:25 Peepee 16:31 Edit. 16:32 …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 504 weergaven
  18. Started by Drumbeat,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 501 weergaven
  19. De geschiedenis van de V-disc. Het zijn volgens de nummering drie delen, maar op de ??HDD kan ik er helaas maar 2 vinden, deel 1 en deel 3. [verborgen inhoud] BBC2-20090817-UncleSamGoesPop-Part1.mp3 [verborgen inhoud] BBC2-20090907-UncleSamGoesPop-Part3.mp3

• 0 antwoorden
    • 501 weergaven
  20. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Tony 2RG (NSW Australia) 07and08-04-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud] 2RG (NSW Australia) 30-03-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud] 2RG (NSW Australia) 31-03-1977 Pete Dooley guest Graham Gill [verborgen inhoud]

21. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 501 weergaven
  22. Altijd als ik in de buurt van New York was luisterde ik naar WCBS en dan kun je de "morning mayor" niet missen. Deze opname komt van een compact cassette. [verborgen inhoud] Harry werkte onder andere bij WCFL, WABC en WCBS. Hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] Art Vuolo heeft een video op youtube staan uit 1992 met Harry en Mr G. In Januari 2020 is Harry overleden.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 500 weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 500 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.