Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Started by Vincent,

Voor de liefhebbers: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 409 weergaven
  3. Started by Juul,

Ik heb 3 LP's met daarop Rockin' America - Top 30 countdown door Scott Shannon uit mei 1985. Al afluisterend hoor ik dat Shadow Stevens is "sitting in". Als ik mij niet vergis zijn die toch al eens langs geweest hier? Juul

• Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700327-1930-2100-DaveChristian-DaveChristianShow-Edits-82min Datum klopt. Voor de ?? wordt nog een antwoord gezocht. 00:00 Dave Christian opent de Dave Christian show en bedankt Peter Koelewijn voor zijn programma. Tune: [verborgen inhoud]. 01:06 Pickettywitch - That Same Old Feeling (uitgebracht in de UK op 23-01-1970, nummer 4 in de [verborgen inhoud]van 22-03-1970). 03:44 Dave Christian. 04:03 Jimmy Cliff - Sufferin' in the Land (uitgebracht in de UK op 26-03-1970). 06:30 Dave Christian. 23 voor 20:00 uur. 06:54 ?? - ??. 07:00 The Freshmen - Halfway to Where ([verborgen inhoud], uitgebracht in de UK op 06-03-1970). 09:28 Dave Christian 0…

5. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Dit is ruim een half uur lang allerlei verschillende fragmenten uit (ik vermoed) Januari en de 1ste week van Februari 1969.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. [verborgen inhoud] Tracklist (voor de ?? zoek ik nog een antwoord): 00:00 Harry Nilsson - I Guess The Lord Must Be In New York City. 00:50 Kid Jensen (met Bob Stewart). 01:28 Leapy Lee - Good Morning (uitgebracht in de UK op 21-11-1969). 03:46 Bingo Scoop (welke plaat is er gebruikt ??). 04:29 Kid Jensen: line up: nu de Kid Jensen show, 21:00 Bob Stewart met de Tony Prince show, 22:30 Dave Christian en om 00:00 Paul Burnett. 05:06 Vanity Fare - Hitchin' a Ride (uitgebracht in de UK op 07-11-1969). 07:32 Kid Jensen (met Bob Stewart) over het koude weer. 08:37 Rolf Harris - Two Little Boys (nummer 1 in de Radio Luxembourg Top 20, uitgebracht in…

7. Blijkbaar had Sietse zendtijd geregeld bij MNO in 1999, mogelijk via Radio Caroline, het is mij niet duidelijk. Wie weet hier meer van? [verborgen inhoud] Aan het begin stoort het DATje af en toe ff.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 919 weergaven
  8. Started by hans knot,

En hier nog een juweeltje. Een gesponsorde show uit 1951 die dagelijks werd uitgezonden met een vrouw, Jean King, die op een xey manier de man aan de pijp wilde hebben met gebruik van een zakje Bond Street Tabacco. http://bars.rug.nl/download/83f42e604eb5268a tape1190-7623-SponsorShow-1951-14min-JeanKing-BondStreetTobacco.mp3 bestandsgrootte: 13.4MB beschikbaar tot: 2012-07-29

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by mart538,

50 jaar BBC Radio One. TheRadio1VintageInterviews--DavidKidJensen TheRadio1VintageInterviews--MikeRead TheRadio1VintageInterviews--TonyBlackburn TheRadio1VintageInterviews--JohnnieWalker TheRadio1VintageInterviews--RichardSkinner TheRadio1VintageInterviews--TrevorNelson TheRadio1VintageInterviews--BobHarris TheRadio1VintageInterviews--EmperorRosko [verborgen inhoud] Mart538

• 4 antwoorden
    • 968 weergaven
  10. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Mooie opname uit 1976 van Capital Radio 194, opgenomen via de 95.8 MHZ FM in Londen. 29-02-76 Kenny Everett 14.00-16.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 786 weergaven
  13. Started by herthino,

March 4, 1978 [verborgen inhoud] 01 - Casey Kasems American Top 40 - March 4th 1978 Part 1.mp3 [verborgen inhoud] 02 - Casey Kasems American Top 40 - March 4th 1978 Part 2.mp3 [verborgen inhoud] 03 - Casey Kasems American Top 40 - March 4th 1978 Part 3.mp3 [verborgen inhoud] All 3 files Best regards Streaming Lord Sutch

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  14. Ik kijk momenteel elke dag een aflevering van WKRP in Cincinatti, een Amerikaanse TV serie over en radiostation in Cincinatti uit eind jaren '70. Eén van de DJs op dat station is Dr Johnny Fever. Af en toe doet hij me wat denken aan Superjock Larry Lujack. Dit is een opname van Larry op WCFL (Chicago) van precies 52 jaar geleden. [verborgen inhoud] Dit is een interview met Larry in 1981:

• Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 177 weergaven
  15. [verborgen inhoud] BFBS London Windsor Weekend Wavelength Dave Windsor 19-6-1993 12-14h

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 413 weergaven
  16. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 792 weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 4 antwoorden
    • 981 weergaven
  18. Gast
    Started by Gast,

Nog al uniek deze opname van Radio New York Worlwide, ook bekend als WNYW. Kortegolf commercieel vanuit New York, compleet met prachtige fading. Ik heb er veel naar geluisterd in die tijd, wist het zonder probleem op een ouwe lampenradio binnen te halen. Toen het touwtje van de afstemming knapte wist ik het nog te vinden door de herkenning van de stations in de buurt van de frequentie, wel oppassen geblazen dat ik niet met mijn vingers in de 220V kwam. Een kwestie van de hand achter in de radio dus. Hier is de opname: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FJSD44VUKTMK.mp3 Zie ook voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/WNYW_(shortwave) Wie hier herinne…

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Drumbeat,

[verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Rink Hof,

In een Franstalige nieuwsgroep kwam ik enkele scans tegen over Radio Luxemburg uit 1961. Het is niet zo goed leesbaar, maar mijn Frans is ook niet goed genoeg.... Bij deze de tekst uit de nieuwsgroep fr.rec.radio ---------------------- Hello Trouvé dans un vieux Pilote de 1961 (mâtin, quel journal) un Pilotorama avec un article de deux pages sur Radio Luxembourg et une vue éclatée très documentée de la Villa-Louvigny, le siège de Radio Luxembourg au Grand-Duché. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Lep ----------------------

21. Started by Rob Veld,

Wat het nu precies gaat inhouden ....................................... mijn Italiaans is niet je van het. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Rob Veld

• 4 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  22. Pirate Radio Skues: Eastern Counties 2008 We gaan verder met 2008, Ik heb uitzendingen tot september. Hier zijn januari en februari: [verborgen inhoud] groet, Jan

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Luxemburg-19770508-1930-2000-FransVanDerDrift-BeneluxTop20 Iemand zin om het lijstje te maken?

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Steksis,

Hi these recordings were from a VHS video the tracking seems to out but this was the best i could do. 1992 06 09 Caroline Nick Saloman AKA The Bevis Frond 03.00 - 04.00 [verborgen inhoud] Did not listen to this but it should be 1992 06 09 Colin Ward 04.00 - 04.?? and 1992 09 10 Bevis Frond [verborgen inhoud] enjoy

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. Ruim 200 jaar na het rampjaar 1672 (dat heel lang geleden is) maar ondertussen is dit ook al weer bijna 150 jaar oud. Hierbij een paar pareltjes. Weliswaar geen radio want die bestond nog niet. Was nog niet uitgevonden. Maar dit is de allereerste opname ooit gemaakt door Edison. Dat is echt (Beeld en) Geluid want voor deze datum is er.... niets bewaard gebleven. Het jaar 1878 - Thomas Edison zegt het rijmpje "Mary had a little lamb" [verborgen inhoud] Het jaar 1888, 10 jaar later. Arthur Sullivan speelt het nummer The Lost Chord [verborgen inhoud] Het jaar 1897 (dus al weer 19 jaar later), een opname van de …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.