Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Started by Vincent,

Pretenders vocalist and major Iggy Pop fan Chrissie Hynde describes the evolution of James Newell Osterberg from diligent schoolboy to rock icon. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by Vincent,

Former Rolling Stones bassist Bill Wyman looks back on the UK rhythm 'n' blues scene. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Wie heeft deze show in de collectie en is bereid hem hier nog eens neer te zetten?" Ik ben onlangs en wist niet de exacte oorsprong van elke radio. Ik denk dat ik me vergist heb in het forum bij het raadplegen. Dit lijkt mij het juiste forum. Ik hoop dat ze me helpen om het bestand te krijgen. Jorge - Argentina

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 689 weergaven
  4. Started by Vincent,

From the 1960s through to the present day, funk music reverberates through popular culture. Whether it's in fashion, street language, TV, the movies or pop music, the far reaching influence of funk is everywhere. In this three-part series American actress Pam Grier takes listeners on an historic funk odyssey. She's been a fan of the music since she starred in the so-called Blaxploitation movies of the 1970s. Back then, funk was not only the soundtrack to her films but also to a vital time in American history. It was a time of self discovery, struggle and social change. The music reflected all of that. In this first part, Pam goes back to the source, when funk - in…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Ben,

Een opname van precies 25 jaar geleden van Triple D oftewel Dandy Dan Daniel. Hij was één van de eerste "Good Guys" bij Fabulous 57, WMCA New York. [verborgen inhoud] Art Vuolo heeft een tribute aan Triple D op WCBS op YT staan. Dan is op 21 Juni 2016 overleden.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 815 weergaven
  6. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, thnx to Eddie Radio Nova - 19 07 1981 0552-1622 Jason Maine (Sybill Fennel reading the news) [verborgen inhoud] Radio Nova - 24 04 1982 0734-0820 Andy Archer [verborgen inhoud] Radio Nova - 25 04 1982 0723-0824 Andy Archer [verborgen inhoud] Radio Nova - 25 06 1982 1708-1836 Tony MacKenzie [verborgen inhoud] Radio Nova - 08 10 1983 - Mike Moran [verborgen inhoud] Radio Nova - 18 11 1983 - Lawrence John [verborgen inhoud]

7. [verborgen inhoud] 19700711-AT40 Casey Kasem 1 -20100703-WMVL Pennsylvania 19700711-AT40 Casey Kasem 2 -20100703-WMVL Pennsylvania 19700711-AT40 Casey Kasem 3 -20100703-WMVL Pennsylvania

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by Steksis,

Hi all a recording of Radio Trent from 1977 with Steve Merike enjoy [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 980 weergaven
  9. http://www.polskieradio.pl/68/2055/video/652120 groet Hans

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by scotty,

Robb Eden recorded a Dutch music special for Radio Kaleidoscope, the top London landbased pirate of its time. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

12. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 254 weergaven
  13. Started by frfreak,

Hello, recently I added two shows of Radio Valentine german shortwave pirate mid 70th: http://www.frfreak.de/achim/english/count.php?url=R0277RadioValentineJohnnyOBrian70er.mp3 http://www.frfreak.de/achim/english/count.php?url=R0499RadioValentineJohnnyOBrian1975.mp3 73 achim

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Robin Westhof,

Weer de gebruikelijke alternatieve muziek, zoals we (natuurlijk) gewend zijn van John Peel. BFBS 26-06-93 John Peel 54 minuten [verborgen inhoud] (BitTorrent) Robin

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Toen ik in Edinburgh op bezoek bij een goede vriend was, heb ik daar tevens op mijn meegenomen radio-cassetterecorder een verzamelbandje opgenomen van wat daar allemaal via antenne in stereo te ontvangen was. Dit behelst diverse gedeeltes uit diverse programma's in 1989 uitgezonden door diverse Schotse zenders inclusief reklames, telefoongesprekken en onbekende Dee-Jays. Bij deze veel luisterplezier toegewenst! Met vriendelijke groet!

16. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Evert [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

17. Started by Ben,

Nadat de Engelstalige Luxembourg van de ASTRA satelliet verdwenen was, werd via dat kanaal RTL Der Oldies Sender uitgezonden. Deze opname komt van Compact Cassette en is vermoed ik van 26 Juni 1993 (afgaande op het bericht van de 23 Tomahawk raketten, die de Amerikanen afgevuurd hadden op het hoofdkwartier van de Iraakse Geheime Dienst). [verborgen inhoud]

18. Weet iemand wie deze Kim is die het programma presenteert? Kom er niet uit wat de achternaam betreft. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by skybird,

Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 23-9-1978 Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. http://www71.zippyshare.com/v/67521078/file.html

• 2 antwoorden
    • 990 weergaven
  20. Een hele tijd geleden had ik al es the story of Radio Luxemburg hier in het internet radio cafe online gezet. Ik dacht dat dat een programma op zichzelf was, maar ontdekt nu hier deel 2. Ik heb die destijds in 2006 opgenomen van een cassette en toen op de Golden Radio NL server gezet, alweer 9 jaar geleden [verborgen inhoud]

21. Started by Alex,

WQCD - CD 101.9 Smooth Jazz New York January 1998 45 minuten Smooth Jazz uit New York in de jaren negentig. [verborgen inhoud] Het station was in 2008 opeens verdwenen, maar nu weer terug in de ether en online(ook hier te beluisteren) [verborgen inhoud] Waarschijnlijk uit het archief van Hans Knot, waarvoor dank.

• 2 antwoorden
    • 864 weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. [verborgen inhoud] Datum wordt niet genoemd in de uitzending, maar klopt wel. Het is in het nieuwe jaar, de Top 20 is van 21-12-1969, volgende Top 20 is op 04-01-1970. Het is een zaterdag. Op de ?? wordt nog een antwoord gezocht. 00:00 The Coloured Raisins - One Way Love (uitgebracht in de UK in december 1969). 02:23 Tony Prince. 02:30 Jingle Lucky Radio Luxembourg. 02:34 Tony Prince. 02:49 The Beatles - Help!. 04:49 Tony Prince. 05:36 Jingle Colourful Radio Luxembourg. 05:39 Tony Prince. 06:14 Jingle Welcome to the Prince Tony show (welke plaat??). 06:30 Johnny Mack - Reggae All Night Long (uitgebracht in de UK op 09-01-1970). 09:19 Tony Prince. 09:48 Edit? Karen Young -…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 457 weergaven
  24. Les Woodland tells the story of Captain Plugge, founder of Radio Normandie, the first station to take on the BBC. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by martinja,

1977CapitalRadio-Bottom30a [verborgen inhoud] 1977CapitalRadio-Bottom30b [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.