Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Started by Rink Hof,

Deze keer in Italië, Caltanissetta. Gisteren omver gehaald. Mijn Italiaans stelt niks voor, dus ik weet niet wat er staat. Volgens mij is dit op Sicilië, en stond hier een lange golf zender. Erg dicht bij een woonwijk..... Omitaliane ® | Le Nuove Onde Med...Caltanissetta: il traliccio RAI abbattuto| OMItaliane - O...L’abbattimento del traliccio RAI di Caltanissetta segna la fine di un’era per le onde medie. Pianti e nostalgia sui social non bastano: servono azioni concrete per salvare l’AM e il lavoro dei nuov...Filmpje bij de RAI: [verborgen inhoud] De RAI maakt er dan ook gewoon een reportage over. (maar hier begrijp ik niks van, wel leuk om te zien): [verborgen inhoud…

2. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 225 weergaven
  3. Started by Harmen,

Richard Skinner tells the story of the live session recordings Jimi Hendrix made for the BBC. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by Vincent,

Ferry Eden heeft speciaal voor jullie een podcast gemaakt met de Top 40 van 10 december 1966. Veel luisterplezier! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  5. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 25-11-1978. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 799 weergaven
    • 2 antwoorden
    • 754 weergaven
  6. Uitzoekopnamen, wie kan me helpen met dit. Ik pikte dit ergens op het net op ! Een reclame van een Stonesconcert in Dallas, April 16, 1966 wat nooit heeft plaats gevonden ! Volgens fans kan dit een fake zijn, wie weet iets hiervan ? [verborgen inhoud]

7. United DJs (de toevoeging 'Radio' is blijkbaar vervallen) start officieel op tweede paasdag, maar is inmiddels gestart met zijn testuitzendingen. Die zijn te beluisteren via de stream [verborgen inhoud]. Gr, Melle

• 9 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 839 weergaven
  9. BBC Radio 4 'Last Word' programme Talk about Ronan O'Rahilly with Matthew Bannister and Ray Clark 01/05/20 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  10. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  11. Started by hans knot,

WBKE and WQXI as well as WPLO news, weather and sport 1981 06 19 Atlanta partly airchecked [verborgen inhoud] from the Hans Hogendoorn archive

12. Started by Ben,

De man met de prachtige radiostem zie en hoor je hier op 12 Augustus 2001 tussen 15:00 en 16:00 vanuit de Portakabin op Clacton Pier in de UK. Hij spreekt met Colin Pattenden, bassist bij onder andere de Nashville Teens en Manfred Mann's Earthband. En om 15:30 wordt het nieuws gelezen door John Ross-Barnard.

• 0 antwoorden
    • 660 weergaven
  13. Started by hans knot,

We enjoyed listening to WASH FM and Marylyn Thompson tonight at the start of the weekend We share it with you, recording from the Hans Hogendoorn collection in the SMC archive [verborgen inhoud]

14. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 140 weergaven
  15. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 292 weergaven
  16. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 155 weergaven
  17. Part 1 - 10-07-2006 Humphrey Lyttelton reveals the fascinating story of how, as US forces joined the fight against Hitler in 1943, a network of broadcasting stations was established to provide Americans with the kind of programmes they were used to hearing back home. With contributions from author Patrick Morley, memories from British fans of the network and rare recordings of the American Forces wartime broadcasts. Part 2 - 17-07-2006 Humphrey Lyttelton reveals the fascinating story of how, as US forces joined the fight against Hitler in 1943, a network of broadcasting stations was established to provide Americans with the kind of programmes they were …

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  18. Ik probeer altijd naar het programma van Keith Skues te luisteren al vanaf de eerste Pirate BBC Essex. Wat een prettige presentatie stijl heeft die man. Erg prettig om hem ook te ontmoeten tijdens de Radiodag. In zijn laatste Skues Me heeft hij het nog over de Radiodag, maar vooral het 2de uur is erg prettig. Vol met 60's offshore DJ tunes. 22u00-23u00 : http://www47.zippyshare.com/v/82010527/file.html 23u00-00u15 : http://www47.zippyshare.com/v/69197624/file.html 00u15-01u00 : http://www47.zippyshare.com/v/76163602/file.html

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Andree,

Ik stuur nog al veel QSL kaarten de wereld rond van mijn kortegolf activiteiten en ontvang er ook veel. Ik archiveert ze keurig op land in bakken. Dit is ooit begonnen toen ik als 16 jarige midden jaren 80 ben gaan luisteren naar de omroep zenders op de kortegolf. Maar nu mijn vraag wat doen de omroep zenders met de ontvangen QSL kaarten archiveren zij deze ook of gooien ze die weg. Misschien weet Juul er iets van hoe er vroeger bij Veronica hier mee werd omgegaan.

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]

21. Gast
    Started by Gast,

Uit 1966 een schitterende opname van Radio Luxemburg < compleet met de legendarsiche Lux fading op 208 middengolf> met de top 20 van 27 juni 1966 in de presentatie van Barry Alldis tussen 2300 en 2400 uur. Ik was op zoek naar enkele 208 feiten en kwam via zoeken terecht op de schitterende Radio Luxemburg 208 site van Dick Offringa, een site die ik lange tijd uit het oog verloren was. Die site is ook de bron van de opname. [verborgen inhoud] De top 20 is een feest der herkenning qua muziek, de platen die voorbij komen hoorde je ook veelvuldig op twee Britse zeezenders die in voorjaar/zomer 1966 van stapel liepen vanaf zendeschepen voor de Englese kust teweten R…

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  22. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Just 1 hour (not complete): [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 680 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.