Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ze verzinnen wat.........

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Gast Klokkenwous
    Started by Gast Klokkenwous,

Hey ik ben nieuw op dit forum! Ik ben natuurlijk anoniem dus ik zeg niks over mezelf, noem me maar Klokkenwous, da's me nickname.

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Started by Juul,

De man die het Monterey Pop festival filmde Pennebaker is overleden. https://www.nu.nl/film/5974209/documentairemaker-da-pennebaker-op-94-jarige-leeftijd-overleden.html Voor de "jonkies" hier. Het Monterey Pop werd in 1967 gehouden en was de inspiratie voor Woodstock. De complete film is wel op Internet te vinden, hier de promo.

4. Gast gxakai2002
    Started by Gast gxakai2002,

Wer oder was bin ich ?? Eine berechtigte Frage. Am 10.07.1943 erblickte ich in Düsseldorf das Licht der Welt. Kindergarten - Schule - Lehre. 1963 Einberufung zur Bundeswehr. 1978 wurde nach einer Idee von mir und Klaus-Dieter Röglin beim tapezieren und Oldies hören, in seinem Wohnzimmer das "Musik-Magazin-Rock" ins Leben gerufen. 1978 wurde die erste AKAI-Anlage, bestehend aus Receiver AA-1030, Tape-Deck GXC-710 D und Tonbandmaschine GX-215 D gekauft. Die Anlage ist noch heute so einsatzbereit wie am ersten Tag. Die legendären GX- Köpfe von AKAI haben sich sehr bewährt und zeigen heute noch keine Spuren von Verschleiss. Schade,…

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by Juul,

Heren en wellicht dames, Ik worstel even met m'n "newsreader" voor nieuwsgroepen. Ik ben "lid" van Hetnet en dat is onderdeel van KPN. Maar welke newsserver gebruiken jullie? Ik krijg het hier maar niet aan de praat. Een nwsreader heb ik wel voor m'n MAC. Juul

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  6. Started by Victoria22,

Hallo allen. Zal me even voorstellen, ben Jan Wouda (Victoria22), ben gepensioneerd en woonachtig in Almere. Heb de zeezendertijd erg bewust meegemaakt en had dat niet willen missen. Vandaar mijn aanmelding voor dit forum. De laatste tijd veel bezig met electronica zelfbouwprojecten zoals een koptelefoonversterker en een MD platenspeler voorversterker. Daarnaast ben ik ook actief met DAB+ ontvangst, daarvoor een Dual ontvanger aangeschaft + een heuse verticale 7 elements buiten antenne met rotor. Dit was mijn introductie. V.G. Jan Wouda.

• 4 antwoorden
    • 680 weergaven
  7. Started by Harm,

http://www.nytimes.com/2014/08/10/magazine/the-brazilian-bus-magnate-whos-buying-up-all-the-worlds-vinyl-records.html?smid=fb-share&_r=1

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Juul,

Als gepensioneerde en ook nog oudere met pensioen had ik vanmiddag het "genoegen" naar het kamerdebat te kijken over Griekenland of eigenlijk naar de bochten waarin onze premier en zijn politieke partij zich moesten wringen om iets recht te praten wat ...enz. enz. Een vreselijk génante vertoning! Als oudere heb ik al weinig op met dit afbraak kabinet maar nu weet ik het zeker. Sommige jongens en meisjes in Den Haag hebben in sommige gevallen geen enkel idee wat de burger beweegt. "Beweegt?", of zal ik bij de volgende verkiezingen nu eens voor het eerst NIET gaan bewegen? Nou, dat is natuurlijk ook geen optie want dan moet ik m'n mond houden later. Maar sinds 31 augus…

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by ruudam,

Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Harmen,

Speciaal voor de buitengebieden komt er mogelijk glasvezelinternet via het riool. Er is licht aan het einde van de tunnel het riool Juul http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.12-20-2012.0036p2/ms/e4a2nvXtlP/r/1356005231/pa/248725

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze uitgave van Freewave. Is er iemand die mij aan een scan (300dpi) kan helpen van deze uitgave?

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Jullie hebben het vast al elders gelezen, maar ik kan de verleiding niet weerstaan om het hier als eerste te melden: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/13/bob-dylan-wint-nobelprijs-voor-de-literatuur-a1526369

• 4 antwoorden
    • 720 weergaven
  13. Gisteravond was ik op uitnodiging van Jaap en Jacqueline Schut bij de voorstelling: "Johan Derksen en de pioniers van de Nederpop". De voorstelling was bij mij "om de hoek" en wel in Nunspeet. Zo'n 3 km bij mij vandaan……. Museum Rock Art heeft tijdens de toer een stand met allerlei materiaal uit de Nederpop periode. (veel is ook te koop). Voor mij een extra leuke gelegenheid omdat ik weer eens kon bij praten met de pioniers van de Nederpop, t.w Theo van Es (Shoes), Johnny Kendall, Rudy Bennett ( The Motions ) en Frans Krassenburg. ( Golden Earring ). De begeleidingsband waren The Clarks. Ik heb genoten, al die liedjes uit mijn jeugd …

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Wie heeft er voor mij een goede scan van het cassettelabel. De versie, die ik ooit 's heb gekregen, is wat beschadigd: Mocht iemand deze cassette (en ook Veronica Gaat Door - Deel 08 - Vader Abrahams Show) voor me hebben, stuur me dan svp een PB. Het zijn de enige twee cassettes, die ik nog mis. De LPs heb ik allemaal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Juul,

Het januari nummer 2015 is uit: http://www.dkars.nl/index.php?page=donateurs

• 4 antwoorden
    • 871 weergaven
  16. Gast john1971
    Started by Gast john1971,

Wie heeft/of weet er een te koop. Alvast bedankt,

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Juul,

Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken toen ik las "VVD dumpt Ton Elias" "Net goed" dacht ik direct. Jarenlang eten uit de ruif van de Publieke Omroep en dan nu al jaren lang proberen om diezelfde PO de nek om te draaien……………. Hij begon al aardig te lijken op Martin Bosma van de PVV. Er is wel één verschil, Elias was wel een goeie verslaggever vande TV rubriek "Den Haag Vandaag" destijds. Maar bij de PO is ie ook niet "leuk" weggegaan, en dat heeft ie weer gemeen met Bosma. "Zo da's geregeld"……………..

• 4 antwoorden
    • 715 weergaven
  18. Started by Vincent,

Voor wie echt alles verzamelt: JohanMaasbach-AlsJezusKomt JohanMaasbach-DeMurenVanJericho JohanMaasbach-DeRijkeJongeling JohanMaasbach-Elia JohanMaasbach-ErIsHoop JohanMaasbach-GelovenAlleen JohanMaasbach-GelovenWijNogInDeOpstanding JohanMaasbach-HetIsVolbracht JohanMaasbach-KoningJosaphat JohanMaasbach-KrachtVanOmhoog JohanMaasbach-Rachab JohanMaasbach-WatIsUwZielWaard JohanMaasbach-BekendU JohanMaasbach-GeloofdUnog En als je de cassettes ook wilt hebben, ik neem ze de 20e mee naar Harlingen. Wie zich het eerst meldt mag ze hebben.

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Started by Juul,

Deze dagen hebben ook wel mooie wolken en in dit geval pakken ze zich samen boven Putten.......... Net genomen. Juul

• 4 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik heb een paar Beatles fanclub kerstmis records gedigitaliseerd die ik tegen kwam in m'n archief. Het zijn de de jaren 1963-1068. Ik heb geen idee of er meer waren. Veel luister plezier van een Stones fan, Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QLOCCDWTXHJD.mp3

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Op 21 Mei ontviel ons Louis Johnson. http://www.maxazine.nl/2015/05/22/louis-johnson-overleden/ http://en.wikipedia.org/wiki/The_Brothers_Johnson

22. Started by Juul,

Wat mij verbaast is dat ik hier nergens iets zie over de Golden Earring en George Kooymans. Dit n.a.v. z'n bericht dat hij lijdt aan de ziekte ALS. Zouden er hier nu helemaal geen "fans" van de Earring zijn? Of iedereen druk? Welnu, laat ik dan maar iets doen als herdenking aan de band. We deden op 4 oktober 1997 op Radio een live optreden vanuit het legendarische poppodium 't Paard in den Haag. Hier de "muzieklijn opname van de meelooptape". ( dus voordat het de zender opging. ) https://wetransfer.com/downloads/9698912e9888ae97de1d3b4c2f07bf3620210206190741/a5a672 In dat zelfde jaar deden we in Poster The Go…

23. Started by Juul,

Ik ben nogal van de geschiedenis dus dit is prachtig. Terug naar m'n jeugd. http://www.nostalgietv.nl Het is nog een pilot.

24. Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik: 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling had dan ook wel weer zijn…

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik kwam net een mailwisseling met Rick van Dijk ( † 5 december 2011) tegen. Rick was z'n naam op ons forum, in werkelijkheid was het Erik Langelaan. Dit jaar is Rick al weer 5 jaar niet meer onder ons. Wat gaat de tijd toch snel. Rick was een goeie gozer…………………..

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.