Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Vincent,

In deze uitgave van Radiovisie onder andere: Radio Journaal Vrijbuiters voor de kust deel 13 Het grote Radio Centraal verhaal deel 2 Radio in de jaren '80 RTL c'est vous Mebo in Libie Voice of Peace Interview Ad Roland Radiovisie techniek deel 12 - Amplitude Modulatie http://www.mediafire.com/?2c0yjrf4744x4ps

• 15 antwoorden
    • 5,9k weergaven
    • 9 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  2. Gast Joke Verhage
    Started by Gast Joke Verhage,

Hallo allemaal, Ik ben voor mijn vader op zoek naar het singeltje "Broeder Willem" van Frans Nienhuys. Helaas is hij 3 jaar geleden door brand alles kwijtgeraakt en dus ook het singeltje wat hij na veel moeite had bemachtigd. Als kinderen hopen we op deze manier het singeltje opnieuw te kunnen vinden en hem na alle verdriet iets moois terug te geven. Mocht u het singeltje hebben of weten en het is te koop, laat het me a.u.b weten!! Groet, Joke

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  3. Started by erik1981,

Hallo allemaal Voor de laatste keer dat ik voorlopig iemand om een gunst vraag hier op het forum. Ten eerste probeer ik altijd zoveel mogelijk muziek legaal te downloaden en vind ik het nooit prettig om het bij anderen te vragen; ten tweede komt mijn programma binnenkort tijdelijk te vervallen doordat er heel veel lokatieuitzendingen worden gepland in verband met veel festiviteiten. Voor mij betekent dat een soort zomerreces waar ik ook wel aan toe ben. Helaas heb ik geen I-Tunes maar het lijkt dan wel alsof het steeds moeilijker wordt om minder bekende platen legaal te kunnen downloaden. Alsof steeds meer het topje van de ijsberg voldoende is voor de mensen..... …

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  4. Started by Juul,

Je zal er maar mee te maken hebben: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/28/de-crash-was-voorspeld-en-hij-kwam-ook-1561053

• 0 antwoorden
    • 684 weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

Rechts onder in het beeld van deze site is de vermelding te zien wie het jongste en nieuwste lid in deze groep is. Ik zie dat ene Kees Klappergebit al 18 uur het nieuwste lid is, dan verwacht je toch dat Kees even meldt wie hij is en in welke onderwerpen hij zijn tanden gaat zetten. Maar helaas niets hierover gelezen, zou Kees met de mond vol tanden staan? Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 758 weergaven
  6. Started by Juul,

Een rondleiding door de Abbey Road Studios The Beatles (White Album) Anniversary Releases - Giles Martin & Sam Okell

7. Started by Juul,

Erg leuk om te zien. De "jongelui" die op een een iconische foto te zien waren. Bron: De Stentor https://www.destentor.nl/video/het-iconische-woodstock-koppel-50-jaar-later~p64475

8. Er valt tijdens deze moeilijke dagen heel wat te beluisteren op de amateur radio banden. Zo worden er momenteel diverse "CRISIS-RONDES" gehouden, mede doordat verenigingsavonden e.d. zijn komen te vervallen, en op die wijze toch onderlinge contacten kunnen onderhouden! Dagelijks: 🎤 Gehele dag: Groningen en Noord Drenthe op 145.400 MHz. 🎤 Gehele dag in Twente op 145.2375 MHz. 🎤 10:00 uur: Ronde op 144.310 MHz. omgeving Groningen/Friesland horizontaal gepolariseerd. 🎤 10:30 uur: Ronde op 432.310 MHz. omgeving Groningen/Friesland horizontaal gepolariseerd. 🎤 11:00 uur: Den Haag e.o. > 145.450 MHz. Gewoon voor sociaal praatje. 🎤 19:00 uur: Crisisronde van de PI4GAC …

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Jan van Heeren,

Beste mensen. Ben net begonnen met het digitaliseren van mijn videobanden. Gebruik daarvoor een EnVivo adapter van Aldi, die heb ik 7 jaar geleden al gekocht (en nooit gebruikt). Ik krijg er mpeg2 bestanden mee. Voor ik nu al heel veel heb overgezet: is dit nog wel een goede methode? Als mpeg2 verouderd is of als EnVivo kwalitatief niet zo goed, dan is het zonde. Ik weet dat overzetten van mpeg2 naar een ander bestandstype kan, maar dat gaat veel tijd kosten. (En bij een proefje met dat overzetten liep het geluid al meteen niet meer helemaal synchroon.) Kortom, is er iemand die een beter product weet voordat ik alle dozen banden ga digitaliseren? Zou fijn zijn. Op intern…

10. Started by Juul,

Ik ben de honderden foto's aan het nakijken en beschrijven en kwam deze 2 foto's tegen uit de collectie van Lex Harding, en hij maakte deze in de studio van de Stichting Top 40 op de Oude Enghweg in Hilversum. Het was 1975. Ik archiveer ze niet omdat het niet tot het Veronica zeezenderdomein behoort vandaar dat ik ze hier "vrijgeef". Wel met "©". Ik heb ze niet bewerkt,................geen tijd en geen zin.................................

11. Started by Juul,

Er erg aardige en duidelijk zoekmachine: http://duckduckgo.com/ Juul

• 5 antwoorden
    • 3k weergaven
  12. Started by Vincent,

Gisteren heb ik met Koningsdag een dagje Dordrecht gedaan. Lekker struinen door de stad langs kraampjes en terrasjes. En ja, ook dit jaar kwam ik weer thuis met een radio. Dit keer een Silver XF2400 wereldontvanger voor 2 euro. In nieuwstaat, incl. doos, handleiding, hoesje en garantiebewijs. LG, MG, KG en FM.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Juul,

Leuk stukkie van en over Erik. http://spreekbuis.nl/erik-de-zwart-artiesten-moeten-tegenwoordig-hard-werken-1

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/verdwenen-televisie-en-radiostations-1

• 0 antwoorden
    • 640 weergaven
  15. Started by Bertus Biervilt,

Wie kan me helpen? Een van mijn kinderen is geadopteerd uit Haïti. Nu bewaar ik wel eens nieuws over Haïti, wat ze later misschien leuk vindt. Zoals dit: http://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/onderwerpen/377273-stilte-voor-de-storm-op-haiti GIsteren op radio 1. Ik wil dit graag als muziekbestand opslaan. Iemand die me kan helpen in hoe ik dat doe?

• 2 antwoorden
    • 905 weergaven
  16. Started by Juul,

17. Started by Helmut,

Hallo allemaal, ik ben aan het opruimen. Is er iemand die voor de Freewave collectie nog iets over heeft? Groetjes uit Wuppertal

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 600 weergaven
  18. Started by Ben,

Wiens echte naam Sylvester Stewart is, is eergisteren (9 juni 2025) overleden op 82 jarige leeftijd. The Second Disc heeft een in memoriam gepubliceerd : https://theseconddisc.com/2025/06/10/in-memoriam-sly-stone-1943-2025/ Tussen mijn favoriete nummers zitten er een paar van Sly & The Family Stone zoals deze: En deze: En deze:

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Started by Ben,

In de uitvoering van Peter, Paul and Mary is één van mijn favorieten. Ik hoorde het nummer (bewust) voor het eerst toen ik in de VS woonde en elk weekend naar het plaatselijke Gouwe Ouwe station luisterde. Ik zag net een videoclip met best wel goede beeldkwaliteit, deze:

• 0 antwoorden
    • 296 weergaven
  20. Started by Harm,

Wie heeft deze uitvoering, van Simon & Garfunkel, op CD staan? Ik wil hem graag als mp3 van 256Kbps of hoger. Alvast dank!

• 8 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  21. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Voor de liefhebbers: een website vol Britse en Amerikaanse docu's en radioshows over The Beatles: http://beatlesradiowaves.blogspot.nl/ Paul

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by rien1959,

Een aantal jaren geleden heb ik me bezig gehouden met het in stereo opbouwen van Whirling, de tune die Ad Bouman gebruikte als achtergrond bij zijn ABTT. Met behulp van alle losse samples heb ik toen op 28 sporen alles gereconstrueerd en afgemixed. Dat was nogal een gedoe en de Meester zelf heeft zich er nog mee bemoeid, maar eigenlijk is het nooit echt naar mijn zin geworden. Misschien verwachtte ik wel teveel en dacht ik dat ik dat er meer mogelijk moest zijn. Het feit is dat het me niet los liet. Ondanks alle drukte van de laatste tijd nam ik me voor om alles nog eens door te nemen en eens goed te luisteren wat er voor mijn gevoel niet lekker zat. Afgelopen …

• 14 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  23. Started by Alex,

Ook deze week weer het nodige materiaal digitaal gemaakt voor WikiRadio knipsels / Radio clippings. Ongeveer 10 nieuwe pagina's met oud, maar wel leuk nieuws. Wat Engels materiaal over Caroline, uit 1976 de schaatser Hans van Helden die tijdens de Olympische spelen Harry van Doorn confronteert met zijn mening over het laten verdwijnen van Veronica en het niet toestaan van de VOO. Een bericht uit de Telegraaf van 22 november 1977. Veronica wordt museum. Hoe mis hadden ze het in die tijd. Het komplete 24 pagina's tellende Mi amigo Fanblad staat in de Mi Amigo file. Mi Amigo is ook onderwerp van gesprek in Mi Amigo die vanuit Paraguay zou gaan uitzenden. Wat een i…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Mede forum lid................"als ie daar nog tijd voor heeft" bron: Spreekbuis. https://www.spreekbuis.nl/peter-van-klei-aangesteld-als-business-director-bij-broadcast-partners/

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.