Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
-
De RTV Noord redactie meldt dat Rob van Dam stopt als vaste presentator bij radio en tv 'Noord'. Hij blijft wel de voice over en valt in als radiopresentator. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128278
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet het nog goed, we hadden bij Veronica 2 abonnementen op NewMusicalExpress (NME). En al het popnieuws uit de UK stond er in. Het was zo'n papieren krantje. Nu binnenkort gratis! Nou de oude nummers nog. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Koningsdag, en dus overal in het land vrijmarkten, naar ik aanneem. Als iemand nog ergens een zootje oude banden met zeezenderopnames vindt, horen we het natuurlijk graag...
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo iedereen, Ik ben al jaren oud tv en radio materiaal van Veronica aan het verzamelen wie wilt er met mij ruilen om elkaars collectie aan te vullen.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Eefje de Visser wint Edison popprijs , volkomen terecht !
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf de 60er jaren geinteresseerd in off-shore radio en in de pop muziek van de 60er jaren. De basis was Radio Veronica, maar ik heb geen echte voorkeur. Elke zeezender had een vorm van charme voor mij. Overigens in de 70er jaren ook betrokken geraakt bij de "land-based pirates". Ik heb een grote voorliefde voor de middengolf en uiteraard amplitude modulatie. Rob Veld
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Bron: Omroep Gelderland [verborgen inhoud]
-
De MAC bestaat vandaag , 24 januari 2014, 30 jaar. En ik ben al een gebruiker vanaf 1986. Tot volle tevredenheid. Maar na de Sinclair Spectrum was het een enorme sprong voorwaarts. http://www.macfreak.nl/nieuws/25613/time-flies-de-mac-bestaat-alweer-30-jaar/ http://www.onemorething.nl/2014/01/mijn-eerste-mac-de-macintosh-plus-van-mijn-vader/#more-2649822
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Voor wie hem nog niet heeft gezien: vanavond om 22.55 wordt op NPO2 'Eight Days a Week' uitgezonden, de fraaie documentaire over de live concerten van The Beatles, compleet met nieuwe beelden en opgepoetst geluid.
-
Ik digitaliseer best veel uurtjes. Alleen al afgelopen jaar meer dan 3.000 uur. Ik deel het zo veel mogelijk met jullie via dit forum. Vooral het leuke spul. En ik weet dondersgoed dat ik als ik iets op internet plaats dat, iedereen er zijn ding mee kan doen. Dat moet je accepteren, niet moeilijk over doen. Ik heb de afgelopen week een serie Avondspitsen geplaatst. Niemand opgevallen wat er zo bijzonder is aan deze serie? Nee, allemaal lekker binnengeharkt en klaar. Iemand was zelfs zo aardig om voor de niet forumbezoekers de serie op wetransfer te zetten en in een facebook groep te plaatsen: [verborgen inhoud] En leuk alle bedankjes hiervoor geaccepteerd. Nogmaals, j…
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
bron: Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21190171/___Ik_start_mijn_auto_liever_per_smartphone_dan_per_sleutel___.html Juul
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Mooi interview met Graham Nash in The Goldmine. LEZEN !!!!!!! [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ze zijn er weer: Thursday 1st August to Monday 5th August 2019 http://www.martellotowergroup.com/gb5rc.html Groet, HA
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Diverse video's over de radio en de media in de tachtiger jaren die nog niet online beschikbaar waren staan nu op Youtube. Met dank aan Harm Koenders (oldies 45) , de man die ons al zoveel mooie radiomomenten gegeven heeft. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Script magazines 1, 4, 6 and 10 now scanned and in this folder [verborgen inhoud] When these are added to Azanorak only issue 2 will be missing. Script 1 is August/September 1972, Script 10 June 1974, publication dates not mentioned on the other two but seem to be March 1973 and August 1973. Among features and news are Script 4 Four years of Radio Jackie Script 6 FRC Holland Boat Trip July 28, Paul Alexander on working on Caroline Script 10 John Peel interview, Mike Baron visits Radio Caroline, Tony Prince interview Script was the publication of the London Region Free Radio Campaign
-
Gisteravond was ik op uitnodiging van Jaap en Jacqueline Schut bij de voorstelling: "Johan Derksen en de pioniers van de Nederpop". De voorstelling was bij mij "om de hoek" en wel in Nunspeet. Zo'n 3 km bij mij vandaan……. Museum Rock Art heeft tijdens de toer een stand met allerlei materiaal uit de Nederpop periode. (veel is ook te koop). Voor mij een extra leuke gelegenheid omdat ik weer eens kon bij praten met de pioniers van de Nederpop, t.w Theo van Es (Shoes), Johnny Kendall, Rudy Bennett ( The Motions ) en Frans Krassenburg. ( Golden Earring ). De begeleidingsband waren The Clarks. Ik heb genoten, al die liedjes uit mijn jeugd …
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
http://www.nrc.nl/boeken/2013/10/24/zanger-peter-koelewijn-klaagt-a-f-th-van-der-heijden-aan/
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Inderdaad die Marco heeft gelijk. Ik ook trouwens, ik wordt een beetje flauw van al die mensen die Podcasts als een ware diarree over ons uitstrooien. Ik luister niet en heb niet het gevoel dat ik iets mis. Maar ja, ik ben ook die radiomaker waar Marco het over heeft. Het is net als Feesboek........"ik Feesboek dus ik besta". De score over Podcasts van vandaag 11 juni..............
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje opzoek naar een piraten plaat. Alleen kan ik er absoluut niet opkomen wie dit zingt, de tekst gaat ongeveer zo : De man loopt binnen in een kerkje ( kapelletje ) en vraagt dan aan god of ze hem niet kunnen nemen ipv zijn vrouw of kind aangezien zijn vrouw en kind ziek zijn. En dan wil hij weer naar het ziekenhuis en dan glijd hij uit waarbij hij zelf komt te overlijden, en dan zegt de dokter dat is nu jammer.. hij heeft nooit komen te weten dat zijn vrouw en kind beide nog in leven zijn. heeft iemand een flauw idee welk nummer ik bedoel? Alvast hartelijk bedankt. Het word trouwens ook niet gezongen.. maar …
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-