Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Aangezien Juul dit soort links niet meer plaatst, doe ik het maar af en toe. "ter lering ende vermaeck". ;-) "The Beatles’ longest, strangest work is about to get a new look. Ahead of its 50th anniversary (Nov. 22), a greatly expanded edition of 1968’s The Beatles (widely known as The White Album) -- helmed by producer Giles Martin, son of Beatles producer George Martin -- will see release on Nov. 9." https://www.billboard.com/articles/columns/rock/8477265/the-beatles-white-album-reissue-giles-martin "Om het 50-jarige jubileum van Beatles-klassieker The White Album te vieren, brengt Universal op 9 november een reeks heruitg…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Beste forum leden, Vooreerst mijn beste wensen voor iedereen voor de komende feestdagen. Ik heb een vraagje: Het wordt steeds lastiger om je favoriete YouTube-video's te bekijken zonder een Premium-abonnement. Wie kan me de tip geven, om op een eenvoudige manier, een goedwerkend programma te vinden voor deze en andere downloads via Windows 10. Alvast bedankt. Pierre Addicted To Music
-
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: Omroep Gelderland http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111498/Als-publiek-en-Paul-McCartney-blij-zijn-heeft-Gerrit-een-goed-Pinkpopweekend
-
De RTV Noord redactie meldt dat Rob van Dam stopt als vaste presentator bij radio en tv 'Noord'. Hij blijft wel de voice over en valt in als radiopresentator. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128278
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Een schande, maar dat komt er van als je het Mediapark maar openstelt voor iedereen. Wordt tijd dat de "de portier" weer terug komt. https://www.spreekbuis.nl/bijenkast-op-mediapark-in-blusvijver/
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21190171/___Ik_start_mijn_auto_liever_per_smartphone_dan_per_sleutel___.html Juul
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Mooi interview met Graham Nash in The Goldmine. LEZEN !!!!!!! http://www.goldminemag.com/articles/graham-nash-walking-tall-over-the-years?k=abOPbNydCYQWbwoBQBXSBqCN0%2F%2BrHx7nXkw9PJxID98%3D&utm_medium=email&utm_source=Newsletter&utm_campaign=gm-ppq-enl-180928
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf de 60er jaren geinteresseerd in off-shore radio en in de pop muziek van de 60er jaren. De basis was Radio Veronica, maar ik heb geen echte voorkeur. Elke zeezender had een vorm van charme voor mij. Overigens in de 70er jaren ook betrokken geraakt bij de "land-based pirates". Ik heb een grote voorliefde voor de middengolf en uiteraard amplitude modulatie. Rob Veld
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Diverse video's over de radio en de media in de tachtiger jaren die nog niet online beschikbaar waren staan nu op Youtube. Met dank aan Harm Koenders (oldies 45) , de man die ons al zoveel mooie radiomomenten gegeven heeft. Video's about radio in past en present
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Aan Harm de bedrijfsfotograaf en alle anderen die brood moeten eten van bijvoorbeeld de fotografie. Een staaltje van broodroof en weer door een politieke partij. Deze keer GL: @KonigFotografie helaas geen budget anders dan reiskostenvergoeding en gratis borrel... — GroenLinks (@groenlinks) December 13, 2013 En dan die reactie van GL. Schandalig.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Vooral de "ouderen" onder ons zullen haar wel kennen. Bron: BBC https://www.bbc.com/news/world-australia-62447650
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje opzoek naar een piraten plaat. Alleen kan ik er absoluut niet opkomen wie dit zingt, de tekst gaat ongeveer zo : De man loopt binnen in een kerkje ( kapelletje ) en vraagt dan aan god of ze hem niet kunnen nemen ipv zijn vrouw of kind aangezien zijn vrouw en kind ziek zijn. En dan wil hij weer naar het ziekenhuis en dan glijd hij uit waarbij hij zelf komt te overlijden, en dan zegt de dokter dat is nu jammer.. hij heeft nooit komen te weten dat zijn vrouw en kind beide nog in leven zijn. heeft iemand een flauw idee welk nummer ik bedoel? Alvast hartelijk bedankt. Het word trouwens ook niet gezongen.. maar …
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
http://www.nrc.nl/boeken/2013/10/24/zanger-peter-koelewijn-klaagt-a-f-th-van-der-heijden-aan/
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Gisteravond was ik op uitnodiging van Jaap en Jacqueline Schut bij de voorstelling: "Johan Derksen en de pioniers van de Nederpop". De voorstelling was bij mij "om de hoek" en wel in Nunspeet. Zo'n 3 km bij mij vandaan……. Museum Rock Art heeft tijdens de toer een stand met allerlei materiaal uit de Nederpop periode. (veel is ook te koop). Voor mij een extra leuke gelegenheid omdat ik weer eens kon bij praten met de pioniers van de Nederpop, t.w Theo van Es (Shoes), Johnny Kendall, Rudy Bennett ( The Motions ) en Frans Krassenburg. ( Golden Earring ). De begeleidingsband waren The Clarks. Ik heb genoten, al die liedjes uit mijn jeugd …
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Eefje de Visser wint Edison popprijs , volkomen terecht !
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: spreekbuis.nl https://www.spreekbuis.nl/marco-raaphorst-er-zijn-vele-podcastmakers-die-totaal-anders-denken-dan-radiomakers/ Inderdaad die Marco heeft gelijk. Ik ook trouwens, ik wordt een beetje flauw van al die mensen die Podcasts als een ware diarree over ons uitstrooien. Ik luister niet en heb niet het gevoel dat ik iets mis. Maar ja, ik ben ook die radiomaker waar Marco het over heeft. Het is net als Feesboek........"ik Feesboek dus ik besta". De score over Podcasts van vandaag 11 juni..............
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ik bij Veronica kwam werken niks had met C&W muziek. Later bij de TROS moest ik vanwege concert opnamen wel eens mee met Gerard de Vries. Vaak naar obscure plaatsen in Nederland en in kleine zaaltjes. Vaak was er aan het eind van het jaar "budget over" en mocht Gerard, die ieder jaar naar Nashville ging, artiesten uit de USA uitnodigen. En zo kwam ik in aanraking met Glen Campbell. Een vreselijk aardige man, niks was hem te veel. En met het opnemen op 24 sporen had ie ook geen probleem. "You guys are the best told Gerry me"…… (Gerry was Gerard ). En sinds die tijd ben ik fan van Glen. Die kampt met Alzhei…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik probeer al weken iedere avond-nacht te kijken naar een prachtig programma over de Amerikaanse verkiezingen op CNN. Het wordt gepresenteerd door Kate Bolduan. Schitterend en erg mooi gemaakt met inlassen en erg snel. Dus mocht je dezelfde interesse hebben als ik, je kunt het zien om 24.00 uur. "On weekdays" Ik volg de verkiezingen in de USA al sinds de verkiezing van John F. Kennedy.
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Voor wie hem nog niet heeft gezien: vanavond om 22.55 wordt op NPO2 'Eight Days a Week' uitgezonden, de fraaie documentaire over de live concerten van The Beatles, compleet met nieuwe beelden en opgepoetst geluid.
-
Mariska's eerste solo singletje uit 1965 is mono. De muziekband die gebruikt werd was van Conny Froboess met Nacht hat viele Lichter (Topkapi) die is in stereo. Waarschijnlijk mocht de productie niet te veel kosten bij een beginnend zangeresje, daarom de muziekband gebruikt van de "buren" Door nu de stem van Mariska uit de mono versie te halen en de stem van Cornelia en het Duits zingend koor uit de stereo versie te halen en beide nieuwe versie's gesynchroniseerd over elkaar te mixen maar ook Mariska haar stem meer stereo ruimte te geven, krijg je dit als resultaat. Nico.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-