Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

In 2008 was ik nog voor ons Veronica archief bezig met DAT tapes. Dat spoor heb ik toch wel vrij snel "verlaten" toen het nog kon en de DAT tapes van ons archief nog in goede staat waren.. ( hoewel ik nog DAT tapes heb uit 1988 die gewoon goed afspelen……………) Ik vond toen ook in 2008 het bijgesloten artikel en toen ik ook nog hoorde dat ze bij B&G ook grote problemen hadden ben ik alles maar in de computer gaan zetten. Weer 1 op 1 kwam alles voorbij…………pffffffff [verborgen inhoud]

2. Started by Martin1968,

Vanochtend in de GPD-dagbladen: Veronica mogelijk terug in omroepbestel HILVERSUM (Gerard den Elt /GPD) - De Vereniging Veronica voert gesprekken met 'meerdere omroepen' over terugkeer naar het omroepbestel. Kleinere omroepen als BNN, WNL, Omroep Max en PowNed zouden meteen de status van A-omroep krijgen als zij samenwerken met Veronica dat ruim zevenhonderdduizend slapende leden heeft. Voorzitter Yoeri Albrecht van de Vereniging Veronica bevestigt dat gesprekken worden gevoerd met 'diverse zendgemachtigden'. Een terugkeer zou volgens hem 'zo maar kunnen'. Met welke omroepen hij en het Veronica-bestuur in gesprek zijn, wil hij niet zeggen. "Sommige namen zi…

3. Bron: spreekbuis.nl [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

[verborgen inhoud] Ik post wel eens meer van dit soort items, "ter lering ende vermaeck". Nooit zie ik er een reactie op. Vind ik wel een beetje jammer. Was mijn laatste bijdrage mbt dit soort "nieuws". Dus..........ik stop daarmee.

5. bron: Spreekbuis. [verborgen inhoud]

6. Started by Henk-Anna Loog,

Onlangs ben ik begonnen met de re-decoratie van mijn "radio hok" en aan de wand hangen nu diverse posters die ik al sinds mijn pubertijd in bezit heb. Ik ben altijd een bewaarkont geweest, mijn moeder zei ooit "Henk, een hamster kan nog wat van je leren...", dus heb ik nog veel van die leuke dingen...... op eentje na... Een poster uit het blad "PopFoto" uit 1971 en dan eentje van Shocking Blue. Deze is verloren gegaan bij mijn laatste verhuizing (1987) toen er een paar dozen naar de stort zijn gegaan wat helemaal niet de bedoeling was. Ik heb al van alles geprobeerd, Marktplaats, beurzen etc om deze poster te vinden.. resultaat... noppes, nada niks. Misschie…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Started by Vincent,

Ik ben niet alleen op zoek naar een audio opname maar ook naar een scan van deze plaat. Iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  8. Started by Harm,

De spotjes op de publieke omroep met kritiek op de bezuinigingen, gaan niet van de zenders af. Dat zei NPO-baas Henk Hagoort dinsdagochtend bij de KRO op Radio 1. De VVD stoort zich aan de spotjes. VVD-Tweede Kamerlid Matthijs Huizing wil dat staatssecretaris Dekker van OC&W de NPO sommeert om te stoppen met het uitzenden ervan. In de spotjes worden kijkers en luisteraars opgeroepen een petitie te tekenen tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet voor de publieke omroep. Huizing vindt ze de publieke omroep onwaardig. Bovendien zouden er feitelijke onjuistheden in worden verkondigd. “Het lijkt nu net alsof Studio Sport gaat verdwijnen als er wo…

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  9. Vroeger gebruikte ik Mediafire voor het online delen van bestanden, maar toen er problemen kwamen met auteursrechten ben ik er mee gestopt. Een tijd geleden eens met Zippyshare begonnen. Dat werkte aardig maar bestanden werden verwijderd na een bepaalde tijd (30 dagen). Zo blijf je bezig om dingen opnieuw te plaatsen. Soundcloud lijkt me ook niet de oplossing en ik vraag me af hoe dat met de rechten zit ..... Wie heeft er een goed alternatief zodat ik alles weer online kan zetten en niet elke keer links hoef te verversen ? Al die spam die achter die sites hangt vind ik trouwens ook ergerlijk. Rien

• 7 antwoorden
    • 953 weergaven
  10. Da's leuk……... [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 9,1k weergaven
  11. Started by Juul,

Leuk programma met Ian Anderson - Jethro Tull over het album "Thick as a brick" [verborgen inhoud]

12. Started by Juul,

Ik snap iets niet, senioren momentje denk ik. Ik heb een iphone 11 met sinds kort een abonnement van 12 Gb. De vraag is nu; Als ik thuis ben werkt ie op wifi en onderweg via het abo volgens mij Schakelt hij-zij dat automatisch om? Dus thuis automatisch wifi en onderweg abonnement. Ingewikkeld hoor al die telefoons............. Juul

13. Bij Amazon kwam ik dit tegen: http://tinyurl.com/742a3mk Tis me niet duidelijk wie nou precies het initiatief heeft genomen om deze gegevens te bundelen. Er is een vergelijkbare uitgave over Engelse jocks: http://www.amazon.com/English-Radio-Djs … 124401706X Uiteraard worden de Wikipedia documenten doorlopend ge-update en zijn deze boekjes verouderd op het moment van verschijnen, maar voor de fanatieke volger die alles in zijn boekenkast wil hebben, zijn ze een must.

14. Started by Harmen,

Ik lees zojuist dat radiopresentator Ger van den Brink is overleden. 52 jaar. Veel te jong. http://www.omroepwest.nl/nieuws/22-12-2012/radiopresentator-ger-van-den-brink-52-overleden

• 7 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  15. Started by Gerrit Blaauw,

De RTV Noord redactie meldt dat Rob van Dam stopt als vaste presentator bij radio en tv 'Noord'. Hij blijft wel de voice over en valt in als radiopresentator. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128278

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  16. Started by rien1959,

Ik ben op zoek naar Mel Tormé - Gravy Waltz. Uitgebracht in 1962 als B-kant van Comin' home baby. Wie kan mij daar aan helpen ? Rien, die ook wel beseft dat zijn smaak iets anders is dan gebruikelijk ....

• 4 antwoorden
    • 10,8k weergaven
  17. http://www.vpro.nl/buitenland/smaakmakers/chris-kijne/wat-nu--poetin.html

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  18. Started by Juul,

Heel leuk om het vliegtuig te volgen: [verborgen inhoud]

19. Started by Rene van den Abeelen,

Geboren in Den Haag, in 1957, waar ik opgroeide tot 'zeezender-Veronica-verslaafde'. In de periode september 1973 - maart 1992 heb ik verschillende banen gehad zoals verkoper bij V&D, gemeenteambtenaar, marketingmedewerker van een bank en uitzendkracht. In februari 1972 begon ik thuis programma's te maken en later was ik onder meer actief voor de gelegaliseerde piraat Hofstad Radio en de officiële Haagse lokale omroep Lokatel. maart 1992 - juli 1992: Radio Amsterdam Aangenomen omdat de stoel van de man die verantwoordelijk was voor de scheduling van de commercials plotseling leeg bleef. Maar doordat ik er ook aan de slag ging als nieuwsredacteur/lezer en pr…

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by Alex,

Diverse video's over de radio en de media in de tachtiger jaren die nog niet online beschikbaar waren staan nu op Youtube. Met dank aan Harm Koenders (oldies 45) , de man die ons al zoveel mooie radiomomenten gegeven heeft. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Harmen,

Heb van de week mijn laptop eens voorzien van wat extra geheugen en daarmee ook wat geheugen bankjes over. Heeft iemand interesse? Heb hier liggen: 4x 512 MB DDR2 PC2-5300S 667 MHz voor in een laptop van het merk Hynix. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

Bron: musicfrom.nl http://www.musicfrom.nl/magazine/nieuws/41544/outsiders-gitarist-ron-splinter-overleden.html#.UZz-CZt073A

• 0 antwoorden
    • 960 weergaven
  23. Started by Juul,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Hoewel ik wel een beetje twijfel of dit wel de echte is.............want dat heb ik bij André thuis niet allemaal gezien....... Een buisvolt meter ?...........

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Een echte "Piraat"dus. Lees even ondertaande mail. Iemand een idee? ======== Geachte M., Tot verbazing ontvang ik af en toe in Havelte Dr. zeer sterk op de Midden Golf ‘192radio’, 1332 kHz plm. 225 m. Na het verdwijnen per 1 januari van GrootNieuwsRadio.nl ben ik hier als restaurateur/verzamelaar van oude radio’s erg blij mee. Veel mooie nostalgische mooi muziek uit de jaren 1959-1974 afgewisseld op vaste tijden met het Radio Veronica nieuws. Nu luidt mijn vraag: Waar kan ik de uitzendtijden en uitzendfrequentie vinden en van waar welke plaats wordt uitgezonden en wat is het vermogen van de zender omdat deze sterk en prima te ontvangen is in …

25. Started by Juul,

[verborgen inhoud] en let vooral op bij de arbeidsvoorwaarden en de ATV uren.......hi

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.