Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Na het enorme succes van 2010 en 2011 zal 192TV op dinsdag 25, woensdag 26 en donderdag 27 december 2012 voor de derde keer de TOP 192 Van alle tijden gaan uitzenden; De grootste hits uit de jaren 50, 60, 70 en 80 worden tijdens drie middagen op een rijtje gezet door 192TV, met vele gasten, w.o. diverse artiesten en dj’s uit het zeezendertijdperk. Met o.a. Lex Harding, Ad Bouman, Rob Stenders, Ron Brandsteder, Rob de Nijs, Sjoukje van 't Spijker, Tineke de Nooij. Deze reportage van 13 minuten maakte ik tijdens een van de opname dagen. Even voor genieten.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Nog even terug naar Kerst 2013. Dit is De Top 192 Van Alle Tijden achter de schermen. Met Ad Bouman en Tineke. A flashback from last Christmas. The Making Of The Top 192 Of All Times at 192 TV, THE oldies station from The Netherlands.
-
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
-
-
Altijd verrassend, die jaarlijkse top 2000... http://speld.nl/2015/11/27/bekijk-de-top-2000-stemlijst-van-hemmo/
-
-
Voor de liefhebbers: ik heb nog een aantal exemplaren van de Veronica Top 40 uit 1971 en 1972, in uitstekende staat bewaard gebleven, tegen een redelijke vergoeding beschikbaar. Ook nog van het weekblad de allereerste uitgave, 4 september 1971. En de boeken 'Kapers voor de kust' en 'Veronica speelbal van de golven'.
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
Hierbij het verzoek of iemand het tweede uur van de Top 40 (20140408-1500-1600-Ferry Eden-Top 40 van 19650327) opnieuw kan uploaden. Groet Henk.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Zit ik net een filmpje te kijken bij de omroepdatabase, zie ik na ruim 6 minuten opeens een Toppop trein voorbij komen. Geen idee waar het over ging, maar het was wel apart. Het gaat hier om de "Kameel", dat was de NS directie-trein die later als VIP-car te huur was. Hier de link : http://omroepfoto.nl/001visitors/01home/nieuwsDatabase.php?timecode=201201&archived=1&itemnr=92 Rien (Omdat dit forum over radio gaat heb ik dit maar even in de chatbox geparkeerd.)
-
Het blijft een aparte tv toren, de Torre de Collserola boven Barcelona. Gebouwd voor de Olympische Spelen van 1992. Mooi ook omdat je er zo naast kan staan als je op de Tibidabo staat. De top van de antenne bedraagt 288,4 m en de top van de uitbouw, met zijn 13 vloeren, heeft een hoogte van 152 m. De 10e verdieping is open voor publiek. De top van de antenne is voorzien van Twaron tuidraden. Deze lichtgewicht spankabels zijn niet elektrisch geleidend, waardoor ze de signalen niet verstoren. Twaron is een hittebestendige en sterke synthetische vezel, ontwikkeld in de jaren zeventig van de 20e eeuw door het Nederlandse bedrijf AKZO, divisie Enka, weer later AKZO Indu…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ga bijna nooit met de trein, maar komend weekend heb ik een weekend Brussel op de planning staan. Vandaag een treinkaartje gekocht op internet en bij het boeken kwam ik er achter dat ik met wat knutselen mezelf 10 euro kon besparen op een enkeltje. Mijn enkeltje Groningen - Brussel kost op de website van de NS 52 euro. De NS hanteert in Nederland blijkbaar een maximumtarief van 24 euro voor een enkeltje. Wat ik nu heb gedaan is een enkeltje Roosendaal gekocht voor 24 euro. Vervolgens heb ik een enkeltje Roosendaal Brussel gekocht voor 17,60. Bij elkaar opgeteld net geen 42 euro. Oftewel 10 euro goedkoper. Dus moraal van het verhaal: Mocht je …
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Beste muziek vrienden. In 1964, ik weet het nog precies, was ik helemaal gek van een LP van Trini Lopez - "The Latin album". Ik fietste, ik had nog geen Puch, naar de platenzaak, de Roos in Hilversum en kocht daar die LP. Maar ja, zoals zo vaak gebeurt, "waar is die LP gebleven?" Maar ik ben niet zo'n speurder op Internet. Is er iemand die mij het audio of een vingerwijzing kan en wil geven? Zie hier de hoes, die kon ik wel vinden. Dank. Juul
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Dag, ben op zoek naar muziek van de Nederlandse band Triple X. Ze waren in 1984 bekend, deden mee aan de grote prijs en waren bij de VARA popkrantartiest. grote groet, Sebastiaan van den Corput
-
-
Vond ik vandaag de uitnodiging voor het feest ter gelegenheid van 50 jaar TROS in de bus. Toevallig weet ik dat de huidige bazen in hun on-eindige wijsheid hebben besloten om Hans Liberg te laten optreden met een historisch overzichtje....... Wie zeg je ??? Ja, Hans Liberg. "Oh" riep een huidige TROS collega, "ja, typies TROS hé? Zit je de hele avond in Carré naast oud collega's die je een tijd niet gezien hebt en dan moet je naar een optreden kijken van Hans Liberg....Dus je kunt niks zeggen tegen elkaar van:"hoe is het met jou ?'........... ik denk dat Joop Landré het anders gedaan zou hebben. Ik laat het maar aan mij voorbij gaan. 3 dage…
-
ik zoek een tros-dag 1977 of uit 1978. ook zoek ik een hele week uit de zeezender radio veronica.
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik heb het al eens geschreven, de huidige directeur radio van de NPO heeft bij ons op de TROS radio afdeling stage gelopen en in een aantal gevallen mocht ik hem "begeleiden". Soms was dat niet nodig want als er één slim en leergierig was dan was het wel Jurre. Hij was al snel vertrouwd met de vele Mac computers waarmee de TROS studio's volstonden en er stonden er ook een paar in de WPM . En we hadden er ProTools op gezet. Al gauw hing Jurre de studio vol met posters van Linda, Roos & Jessica. Hij was altijd aan het "pielen" en er kwamen de meest mooie spots uit z'n handen. En vaak sprak ie ze dan ook nog effe zelf in. zoals deze Poster promo uit december 1997 over …
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft het fragment van de TROS Top50 waarin Lex en Bart onder hun eigen naam het overzicht doen?
-
-
- 2 antwoorden
- 906 weergaven
-
-
The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo
-
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de tune van het Veronica programma "Even bijtanken". Het is van Rob Franken met Sun flower. Iemand enig idee?
-
Het zat er al lang aan te komen. Nadat ik eerst een jingle in elkaar had geknutseld voor het IRC (Internet Radio Café) begon het te kriebelen of er een passend muziekje voor te vinden was. En eindelijk na heel lang zoeken en luisteren vond ik ...... Days of Pearly Spencer ! Al heel snel had ik een instrumentale versie (Raymond Lefevre) maar ook nog een midi bestand. Zo als dat vaak gaat duurde het allemaal veel langer dan gedacht en verdween het ergens op de achtergrond. Vanavond had ik niets te doen en tja, dan ga je toch wat proberen ..... Enkele uren later rolde de eerste ruwe versie er uit. Vijf maal wordt er via een vocoder "Internet Radio Café " ge…
-
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de programma informatie van Nederland 1 van 24-12-1989. Ik wil graag weten of er die avond een aflevering is uitgezonden van 'De wondere wereld van Boudewijn Büch'. Als dat inderdaad die avond is uitgezonden wil ik graag tijdstip, titel en serienummer weten. Dus mocht iemand nog een RTV gids hebben liggen van die week.
-
- 9 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd ..... Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen ! Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus) Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen .... Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......" Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hoe de industrie er toe kwam om de 4K tv's al in de winkels te zetten terwijl HD nog niet eens 'gewoon' was, ontgaat me. Inmiddels wordt hier en daar aangekondigd dat we over pakweg 5 jaar de 8K tv's in de winkels zullen zien. Bij mij rijst de vraag: waar houdt het op? Ik weet wel: op het eerste gezicht lijkt dat de vraag van mijn opa, toen die hoorde dat een nieuw vliegtuig nòg harder kon, maar hier ligt het toch wel anders. Want eens bereik je de resolutie die net zo is als de werkelijkheid. Scherper-dan-in-het-echt kan nu eenmaal niet. Waar is dat eindpunt? Hoeveel K is de werkelijkheid? Wanneer kunnen ze echt naar waarheid zeggen: 'scherper dan dit is niet mogelijk…
-
- 1 antwoord
- 722 weergaven
-
-
https://www.villamedia.nl/artikel/twee-omvangrijke-studies-naar-nederlands-nieuwsgedrag-gepubliceerd?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+villamedia%2FtctJ+(Villamedia+Nieuwsbrief)#When:08:56:00Z
-
- 0 antwoorden
- 525 weergaven
- 1 follower
-