Spring naar bijdragen

The Beatles en "now and then"


Juul

Aanbevolen berichten

Iemand heeft al een "alternative take" op YT gezet waarin hij het liedje in 1964 stijl heeft opgenomen.
Met 1 klein foutje, want "Paul" is niet rechtshandig.
Stiekum vind ik deze uitvoering beter....
 

Please login or register to see this link.

 

(heb dit bericht bewerkt, want de link werd automatisch vervangen door een andere link....)

 

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-11-2023 om 18:39 zei Rob Veld:

We kunnen een hele discussie hebben, over bootleg of niet, maar dat wordt dan een eindeloos verhaal.

Let wel, 45cat houdt het op een bootleg en ik neem aan dat daar een reden voor is. 

 

Met de opmerking dat "Free as a bird" en "Real love" door Paul, Ringo en George is gemaakt doe je wel de componist en tekstschrijver te kort.

 

Rob V.

 

Dag Rob,

 

Als 45Cat je enige bron is om mijn verhaal te weerleggen, vind ik dat erg mager. En ik denk dat Rob H de beperkte waarde van die melding hierboven wel voldoende heeft geduid. 

Case closed, wat mij betreft.

 

Edwin
 

Op 6-11-2023 om 18:39 zei Rob Veld:

 

 

 

Op 6-11-2023 om 18:39 zei Rob Veld:

 

 

 

Op 6-11-2023 om 18:39 zei Rob Veld:

 

 

 

Op 6-11-2023 om 18:39 zei Rob Veld:

 

 

 

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat recht zetten.

 

Edwin, beste jongen, ik weerleg je verhaal niet en nog minder val ik je mening aan, niet meteen zo hoog de boom inschieten. Ik haal slechts aan wat bronnen weergeven en probeer daarbij de motivatie boven water te halen wat eventueel de reden daarvoor zou kunnen zijn. Niets meer en minder.

Case closed omdat we daar waarschijnlijk toch niet achter komen.

En nu terug naar "Now and then"!

 

Rob V,

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind "45Cat"  absoluut geen echt betrouwbare bron.

 

Ik heb vele USA en UK officiele persingen  die als "bootleg" te boek staan.   Maar gewoon "white label" persingen zijn van de platenmij. Dat waren dus proefpersingen die naar de radio gingen. En daar vaak een document papier bij waar de info op stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke Forum  Hierbij toch maar een kleine bijdrage van mij naar aanleiding van de diverse meningen omtrent

Now and then ehh de nieuwe Beatlesplaat. Het is niet denkbeeldig dat er volgende week nog veel meer meningen komen na de digitaal opgepoetste  nieuwe rode en blauwe verzamelalbums van The Beatles.

 

Een enkel nummer nog maar heeft al tot voldoende reuring en stellingen geleid:

1 Now and then is geen echt Beatlesnummer  dus geen echte Beatlesplaat?

2 Now and then heeft niet de klasse van een echt Beatlesnummer.. nadagen Beatles??

3 Now and then is een bootlegnummer en niet officieel?

4 Peter Jackson haalt muziekinstrumenten uit elkaar met behulp van computers is dat AI?

5 Het gebruik van AI is vewerpelijk en niet wenselijk?

 

1 Now and then is geen echt Beatlesnummer omdat Now and then een demo van John  was uit ongeveer 1977.

Verder heeft John er niets mee gedaan en het lijkt mij dat hij dat nummer nooit zo op deze manier had uitgebracht . Je kunt het vergelijken met Child of nature wat later Jealous guy is geworden op Imagine.

Jealous guy is veel beter,toch? Ondanks al het werk van vooral Paul Mc Cartney is er nooit enige sprake

geweest van interactie .. dus eigenlijk geen echt Beatlesnummer zoals Free as a bird en Real love.

 

Daarmee is ook vraag 2 beantwoord. Maar de term nadagen Beatles is echt de grootste onzin:

Het album Abbey Road is het laatste wat the Beatles hebben gedaan.. hoezo is dat niet goed? Hallo zeg!

 

3 Now and then is een officiele Beatlesplaat... daar kan ik ook niks aan doen

 

4 Peter Jackson haalt de instrumenten uit elkaar. Dat doet hij wel degelijk met behulp van computers die het een en ander naar voorbeeld zelf invullen of aanvullen. AI kun je dat noemen

Daarna moet het worden gemixt. Met deze mixen is niet iedereen gelukkig. Zelf had ik vorig jaar moeite met

de stereomix van het nummer She said she said op het album Revolver.

 

5 AI biedt wel degelijk de mogelijkheid om oude muziek weer springlevend te maken. Of het met smaak wordt gedaan, blijft altijd de vraag en muzieksmaak blijft persoonlijk.

Momenteel ben ik zelf heel nieuwgierig of ik vrijdag eindelijk de stereomix van She loves you te horen krijg

yeah yeah yeah yeah

Rob H

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei RobH:

Maar de term nadagen Beatles is echt de grootste onzin:

Het album Abbey Road is het laatste wat the Beatles hebben gedaan.. hoezo is dat niet goed? Hallo zeg!

 

  

Als iemand iets vind, is dat altijd goed.

Je kunt het er niet mee eens zijn, maar afdoen als grootste onzin is geen respect tonen.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rob Veld:

Even wat recht zetten.

 

Edwin, beste jongen, ik weerleg je verhaal niet en nog minder val ik je mening aan, niet meteen zo hoog de boom inschieten. Ik haal slechts aan wat bronnen weergeven en probeer daarbij de motivatie boven water te halen wat eventueel de reden daarvoor zou kunnen zijn. Niets meer en minder.

Case closed omdat we daar waarschijnlijk toch niet achter komen.

En nu terug naar "Now and then"!

 

Rob V,

Goed idee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

Je kunt het er niet mee eens zijn,

 

Ik ben het dus duidelijk niet met je eens. 🙂

 

"The Beatles may have released Let It Be last, but their final work as a band was Abbey Road. It's definitive proof that the band broke up at the absolute height of their powers.''

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moge duidelijk zijn dat deze discussies niet alleen hier op dit forum worden gevoerd. 'Now and then' heeft voor heel wat reuring gezorgd onder Beatles-fans, en op diverse plekken op het internet zie je de meest uiteenlopende oordelen over tafel vliegen.

 

Ik vind het zelf best een mooi gearrangeerd liedje; vooral het slot is prachtig. En ik vond het leuk om vandaag na al die jaren een platenzaak binnen te stappen en te vragen: 'Heb je voor mij de nieuwe single van The Beatles?' Op vinyl, nog wel.

 

Zoals ik al eerder aangaf: ik hoop niet dat ze ooit liedjes gaan uitbrengen die geheel en al door algoritmes zijn gegenereerd. Ik denk ook niet dat McCartney en Starr daaraan zouden meewerken.

 

Maar ik las wel een suggestie van iemand die me aansprak. Er zijn namelijk ook nog de oude live-opnames uit de Star-Club in Hamburg (1962), opgenomen vanuit de zaal door een amateur. Die zijn al eens op de plaat uitgebracht, maar de geluidskwaliteit daarvan is beroerd. Stel nu eens dat je die zodanig kunt oppoetsen dat het klinkt alsof je erbij bent? Eerlijk gezegd spreekt me dat wel aan. Het zou net zo'n soort project worden als de tv-serie 'Get Back', maar dan met alleen audio.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Will Stevens:

Het moge duidelijk zijn dat deze discussies niet alleen hier op dit forum worden gevoerd. 'Now and then' heeft voor heel wat reuring gezorgd onder Beatles-fans, en op diverse plekken op het internet zie je de meest uiteenlopende oordelen over tafel vliegen.

 

Ik vind het zelf best een mooi gearrangeerd liedje; vooral het slot is prachtig. En ik vond het leuk om vandaag na al die jaren een platenzaak binnen te stappen en te vragen: 'Heb je voor mij de nieuwe single van The Beatles?' Op vinyl, nog wel.

 

Zoals ik al eerder aangaf: ik hoop niet dat ze ooit liedjes gaan uitbrengen die geheel en al door algoritmes zijn gegenereerd. Ik denk ook niet dat McCartney en Starr daaraan zouden meewerken.

 

Maar ik las wel een suggestie van iemand die me aansprak. Er zijn namelijk ook nog de oude live-opnames uit de Star-Club in Hamburg (1962), opgenomen vanuit de zaal door een amateur. Die zijn al eens op de plaat uitgebracht, maar de geluidskwaliteit daarvan is beroerd. Stel nu eens dat je die zodanig kunt oppoetsen dat het klinkt alsof je erbij bent? Eerlijk gezegd spreekt me dat wel aan. Het zou net zo'n soort project worden als de tv-serie 'Get Back', maar dan met alleen audio.



Ook ik ben zaterdag een platenzaak binnengestapt, in Gouda, waar ik een dagje aan het 'stadten' en op museumbezoek was, met de vraag 'Heb je voor mij de nieuwe single van de Beatles?'. Toch wel een momentje hoor! 17 euro is wel aan de prijs trouwens. Door de dure grondstoffen vooral, denk ik. de verkoper bood zelfs zijn excuus aan voor de hoge verkooppprijs.

Deze vinylsingle is mijn 84ste van The Beatles. En daar komen de boxjes met Beatles Christmas Records (van de Britse fanclub) en The Complete Beatles Singles Collection (uit 1976, zowel de Britse versie als de Nederlandse van Boek & Plaat) nog bij. 

Op een goeie Star Club wacht ik ook al jaren, net als vele fans, nadat ik die LP kort na Lennon's dood kocht. Zal er wel van komen, een keer. 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-11-2023 om 18:58 zei Juul:

Ik ben aangenaam verrast om "Now and then" te horen.  Het klinkt prachtig.

Maar wat ik het mooiste vind hoe ze het allemaal gedaan hebben. En ook goed dat de zoon van hun voormalige producer George Martin †, Giles Martin er ook bij betrokken was.

 

Please login or register to see this link.

 

Een hele hoop dingen moesten een beetje "onder de pet" gehouden worden. Zoals het het arrangement met de viool sectie opname. Die opname werd gedaan zonder dat de violisten wisten waar het voor was.

 

Dit is een mooi artikel bij de BBC.

 

Please login or register to see this link.

 

PS. Ik ben van deze opname meer onder de indruk dan de nieuwe LP van de Stones. Dat terwijl ik een absolute Stones fan was van hun werk uit de jaren 60 en begin jaren 70.

 

Tja...het zeurt maar net zo door als Imagine. "Stel je dit eens voor en stel je dat eens voor" inclusief dat klagende pianootje. Dromer Lennon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.