Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by rien1959,

Gisteravond zat ik nog laat naar een documentaire te kijken bij de BBC. Het liep al tegen 12 uur en vrouw en kinderen lagen al op bed. Plotseling viel ineens de stroom uit en zat ik volledig in het donker. Voorzichtig ging ik op de tast naar de meterkast om te onderzoeken wat er aan de hand was. Gelukkig hebben we altijd een gaslamp onderin die kast staan dus na enkele seconden had ik weer licht. Er was geen enkele zekering kapot maar de aardlek lag er uit ..... huh ? Voor zover ik wist stond er niets meer te draaien in huis dus de boel gereset en alles floepte weer aan. Dus terug naar de tv en het was wachten op het opstarten van de mediabox van UPC, die w…

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Started by Alex,

Het is een long shot maar wie weet. Wij zijn op zoek naar een uitzending van het VARA programma Discobal van zondag 12 maart 1967. In deze uitzending o.a. ook de groep met de onvergetelijke naam NonSuch met als manager, voor korte tijd, Lodewijk den Hengst/Lex Harding uit Boskoop. Als we het goed hebben dan was een van de gitaristen of de drummer van NoneSuch een persoonlijke vriend van Lex en heeft deze ook nog een poos de platenwinkel van Lex gerund in Gouda, waar Lex nog een poosje boven heeft gewoond. Het zou werkelijk prachtig zijn als deze opname boven water zou komen. Herman Stok presenteerde het programma wat dacht ik samen gemaakt werd met Ko de Kloet. Wie oh…

• 0 antwoorden
    • 846 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... AanbiedingOffshoreRadioPromotions Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  4. Started by rien1959,

Een goed begin is het halve werk en daarom maar even een filmpje over het veilig omgaan met elektriciteit ..... Een filmpje uit Albanië over mijnwerkers. Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.

5. Started by Bob,

Als dit al geen stereo is, zou je dat dan willen doen, Rien? Shocking Blue - Venus Bij de weg, is deze rubriek alleen voor Riens knutselwerkjes of mag iedereen hier z'n prutswerk neer zetten? Gr. Bob

• 34 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  6. bron: Computer idee: http://www.computeridee.nl/nieuws/verbatim-komt-met-100-gb-schijf-die-eeuwig-meegaat/

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Started by Juul,

https://www.spreekbuis.nl/verbod-op-tijdelijke-radiozenders/ Nu nog effe de hier plaatselijke piraten een verbod op leggen....

8. Started by Juul,

Er staat in deze tegenwoordige wereld zo ontzettend veel "online" maar nergens kan ik het document van het Verdrag van Straatsburg vinden. Dat kan toch niet ? Of zoek ik verkeerd? Ja, alle Wiki's heb ik wel daar gaat het niet om.

9. 49 jaar geleden tekenden de democratieën België, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk het verdrag waarmee kon worden opgetreden tegen met name zeezenders. Het eerste land dat daadwerkelijk de maatregel doorvoerde was het Verenigd Koninkrijk, in '67. Volgend jaar maar een internationale zwarte dag organiseren, als het Verdrag 50 wordt? http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Straatsburg

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Juul,

http://spreekbuis.nl/verdwenen-televisie-en-radiostations-1

• 0 antwoorden
    • 639 weergaven
  11. Started by Juul,

een simpele zoekopdracht naar Radio Veronica gaf mij ook het volgende resultaat: http://149.210.129.135/ En even doorkijkende zag ik tot m'n grote verbazing een klein stukje geschiedenis. En dat soort mensen maken ons als Stichting Norderney verwijten o.a. m.b.t. het gebruik van de naam "Veronica". Meneer Y.D. Albrecht (de voorzitter ) en consorten moeten hun ogen uit hun kop schamen!

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  12. Started by Juul,

Vandaag verjaart onze Lex, hij wordt 70. Ook vandaag helaas wordt één van de secretaresses van Oom Bull begraven. Zij is 72 geworden.

• 0 antwoorden
    • 634 weergaven
  13. Started by rien1959,

Jullie moeten het mij maar niet kwalijk nemen .... In een melige bui was ik opeens Veronica aan land aan het verknippen. Het zoemde al de gehele dag in mijn hoofd en ik dacht kom, we doen het. Heiligschennis dat is het ... De dames zingen nu 9 keer help voordat het hoge woord er uit komt Zo even op het gehoor alles een beetje op de juiste toonhoogte gezet en voila : Help help help Veronica aan land : http://www.mediafire.com/?rrmrv129aqxso4d de afdeling knutselwerk van de pillenfabriek groet u ! Rien

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by rien1959,

De laatste weken op mijn werk zijn erg zwaar en soms vraag ik me af waarom ik daar eigenlijk nog werk. Maar goed, om eens afleiding te hebben besloot ik om weer eens te gaan knippen en plakken. In mijn archieven vond ik de Skol International Beer reklame die is ingezongen door Patricia Paay. Na vele uren van tobben kwam er uiteindelijk deze instrumentale versie uit. Skol International instrumentaal verknipt : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7FINVC6TPUSN.mp3 Rien

• 38 antwoorden
    • 9,9k weergaven
  15. Muzikanten hé, bron: www.nu.nl https://www.nu.nl/muziek/6228762/verkoop-muziekrechten-pink-floyd-vastgelopen-door-ruzie-bandleden.html

16. Started by Juul,

http://www.parool.nl/amsterdam/oprichter-bas-beerens-we-willen-wetransfer-nog-niet-verkopen~a4305373/

• 2 antwoorden
    • 925 weergaven
  17. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 628 weergaven
  18. Started by Alex,

Ik heb nog een aantal Veronica/radio LP’s in de aanbieding. Nog iemand interesse? Veronica bedankt met o.a. Roek Williams en het groot koor 12 jaar Radio Veronica 192 mtr verzamel lp Radio Veronica klassiek dubbel LP Radio Veronica presents MCA Superstars 1972 Veronica 20 top hits 1974 Veronica Gouwe Ouwe 18 original hits (is al weg) Goud van Out (rood) is al weg Goud van Out (Zwart) 3 x Dank U LP Nederlandstalig (Groen) Dank U LP Engelstalig (Rood) Veronica CBS popfestival Pier Scheveningen U spreekt met Radio 539 telefoongesprekken 1979 Radio Veronica presenteert Vakantie Favorieten Veronica 40 all time greatest hits (is al weg) Popkracht…

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by Alex,

In de aanbieding en in zeer goede staat. Veronica nul en één nummer 02-09-1971 t/m 21-12-1974. Dus alle bladen uit deze periode. In één verkoop € 40,-

20. Zojuist ook op MP geplaatst. Indien interesse dan hoor ik het graag. Radio Veronica Veronica blad en Veronica Magazines. In een koop vanaf € 40,- 1971 compleet 1972 compleet 1973 compleet op nr. 19 na 1974 compleet 1975 tm 32 maar niet nr. 31 maar wel het 0 nummer van het Veronica magazine uit november 1975 1976 tm 32 1977 nr 32, 33 en 34. 1978 nr 13 en 14 Evt. verzendkosten (€14,00) voor koper.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Juul,

Het is dit jaar het jaar dat het 45 jaar geleden is dat de eerste ABTT (AdjeBoumanTopTien) werd uitgezonden. Dat gebeurde in het programma Muziek bij de lunch van Jan van Veen in februari 1967. Later zou de ABTT worden uitgezonden in het programma JMHW (JoostMagHetWeten) van Joost de Draaijer en nog later in de Lexjo bij Lex Harding. En vanwege dit jubileum hebben we het plan opgevat om de presentatoren uit die tijd weer te laten opdraven en een ABTT anno 2012 op te nemen. We hebben het plan om die opname om 14.00 uur te starten, maar ja, de ABTT hé?, je weet maar nooit. De entree voor deze dag bedraagt € 6,- Nog een jubileum, dat van het pro…

• 25 antwoorden
    • 9,2k weergaven
  22. Started by sydney11,

Hallo iedereen, Ik wil me even voorstellen als nieuweling op het forum. Geboren in de jaren 70 en opgegroeid in de jaren 80. Zonder twijfel was ik een groot Veronica fan. Elke vrijdag zat ik met de cassetterecorder klaar om na schooltijd naar de top 40 te luisteren en alle nieuwe binnenkomers te tapen. Het weekend begon pas echt als Curry & van Inkel begon om 19 uur. En... dat allemaal omdat ik een Veronica sticker vond destijds in 1981 en niet eens wist wat veronica was. Nu zit ik een top 40 uit 1982 te beluisteren, die ik zojuist ontdekt heb hier. En er zijn nog meer van dit soort verrassingen te beluisteren. Normaal registreer ik me niet zo sn…

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  23. Started by Robin1981,

Hallo, Ik ben op zoek naar uitzendingen van deze 2 mooie radiozenders! Wie heeft er wat liggen? En in het bijzonder wie heeft de openingsuitzending van Veronica FM. Ik ben hem kwijtgeraakt en heb helaas alleen nog de eerste paar minuten in bezit! Groet' Robin

24. Started by Vincent,

Voor wie in het bezit van oude Veronica gidsen: ik ben op zoek naar een scan van de radioprogramma gegevens van 28 januari 1978. Heeft iemand deze voor mij?

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.