Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

Wie o wie kan mij helpen aan de stereo versie in WAV, dus géén MP3?! Ik moet er uiteindelijk een 'playback' van maken met vocal cut. De oudjes onder ons kennen de versie ingezongen door Willeke Alberti. Alvast dank voor de moeite!

• 1 antwoord
    • 681 weergaven
  2. Started by Juul,

In het Engelse blad Practical Wireless van mei 1969 vond ik een aardig stukje inzake de invoering van commerciele radio in Engeland.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  3. Started by Juul,

Als er één prima en aardige "platenbaas" was dan was dat Jan Corduwener wel. Jan z'n relatie met Veronica was dat hij bijvoorbeeld in 1972 Clearasil presenteerde. En ook een aantal spots insprak betreffende Phonogram LP's. Ik heb 'em vaak ontmoet en bewaar erg goede herinneringen aan hem. Hij is ook nog voordat ie directeur van Phonogram werd plugger geweest dus ik heb 'em in m'n Veronica jaren vaak meegemaakt. Ook heb ik hem diverse malen geïnterviewd als ik weer eens een programma over Boudewijn de Groot ging maken. Hij had altijd tijd. Helaas is ie afgelopen maandag overleden. Hij is 77 jaar geworden. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 2,7k weergaven
  4. Started by henkjan2016,

Hallo iedereen, Wij beginnen steeds meer het fenomeen STACK te ontdekken. Aangeboden via www.TransIP.nl. Hierdoor maken wij de aangeboden podcasts/shows voor een langere tijd beschikbaar en voorkomen wij veel upload, herupload, plaatsen van linkje etc-werk. Ik krijg wel eens vragen of er een stack/club aangemaakt kan worden van een bepaalde DJ / show etc. Om te voorkomen dat er clubs worden aangemaakt, waarbij het aanbod niet erg stormloopt (zie Gerard Ekdom) en hierdoor inactieve draadjes/clubs ontstaan, heb ik de onderstaande vraag aan een ieder van jullie. Ik wil eigenlijk van jullie weten wie behoefte heeft aan een club van wel…

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Started by Juul,

Ik kwam op de Tube een mooie video tegen die beschrijft het leven van één van mijn helden, Harry Nilsson. 1968 ik werkte net een paar maanden bij Veronica en daar kwam een jongeman binnen om een interview te doen met Lex. Ene Harry Nilsson, met een gewatteerde bolle jas met in z'n ene hand een LP " Pandemonium Shadow Show" en de andere een beker koffie van onze tante Erna in de keuken. Lex deed een interview met hem................en helaas heb ik het niet bewaard. Wel de LP met z'n "opdracht" en handtekening. Later, in juni 1974, zou sport collega Berry Zandscholten hem nog opzoeken in de USA en zou Harry een paar spots inspreken tbv he…

6. Eén van mijn favorieten uit 1972 is Brandy van Looking Glass. Een paar jaar geleden heeft Elliot Lurie (de zanger van Looking Glass) een acapella versie opgenomen met het Yonge Guns Quartet. Hoe een prachtig nummer van zo'n 50 jaar geleden nog steeds geweldig kan klinken in een nieuwe uitvoering met dezelfde zanger in 2019 (toen is dit opgenomen):

• Vind ik leuk
    • 28 antwoorden
    • 3k weergaven
  7. Started by Harmen,

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/3232938/2012/03/29/Elektrische-rolstoel-mag-niet-de-naam-Beatle-dragen.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS Eigenlijk te triest voor woorden, maar ik moest toch een beetje glimlachen om de vetgedrukte zin.

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by Harm,

Ik ben op zoek naar een mp3, minimaal 256Kbps, van This world today is a mess. Wie maakt me blij? :)

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Everton,

De Australische zanger Gary Shearston (74) is op 01-07-2013 overleden aan een beroerte. Hij had in december 1974 een prachtige Top 20 hit met Cole Porter's 'I get a kick out of you'. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  10. Er bestaan verschillende url's van de radiostream van Q Music Be, maar daar werkt er geen één meer van. Zowel op de website van Q Music.be (hier kun je alleen luisteren en met beeld erbij) als op Delicast of andere (zoals Belgie.fm) sites kom ik geen werkende stream van dit radiostation tegen. Weet iemand op dit forum misschien een werkende stream van Q Music Be? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle

• 4 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  11. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC. Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt. Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad. Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100 De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak. Sinds…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Omnivoor,

Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied, en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen. Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten.

13. Started by nchuijg,

De Volkskrant maakt vandaag melding in de rubriek het eeuwige leven dat j.l. 25 augustus Bob Bouber is overleden. Daarbij een mooi overzicht van wat hij allemaal heeft gedaan, o.a. de maker van het nummer van HET Ik heb geen zin om op te staan. Nico.

• 5 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  14. [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

bron: Rollingstone [verborgen inhoud]

16. Started by MusicRadioFan,

Mijn naam is Pierre,ik ben gehuwd en vader van 2 zonen en een dochter. Zoals vele anderen heb ik deze maand ook ingetekend op het nieuwe radioforum, omdat radio en muziek een passie voor mij zijn. Midden 1966 ben ik in contact gekomen met de Engelse piraten en R.Veronica. Een geweldige ervaring,de muziek,jingles,reklame en presentatie hebben op mij een geweldige indruk gelaten,die tot op heden onveranderd is gebleven. Pijnlijke ervaring was het einde van de Nederlandse zeezenders in 1974 en dan vooral R.Veronica. Een echte schande! Nu via internet diverse zenders zijn te beluisteren (R.192,Bigl ,Extra Gold..),die toch een beetje de sfeer van toen probere…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Started by Alex,

Het grootste deel van de oude radioknipsels (meer dan 1600) staat eindelijk weer online. Na een update van de vorige provider was een groot deel niet meer toegankelijk. In samenwerking met het Radiocafé zijn de knipsels nu opnieuw opgeladen en weer voor iedereen beschikbaar. Er worden nog steeds oude, reeds bekende knipsels toegevoegd aan de Gallery, maar er zijn ook weer een behoorlijk aantal nieuwe toevoegingen op het gebied van Offshore en landbased radiozenders in de diverse categorieën te vinden. In de komende maanden volgen, met dank aan Anne Koorvaar en vele anderen, nog meer zeer interessante aanvullingen. De Gallery is mede tot stand gekomen met medewerking…

• 8 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik kwam dit alleraardigst filmpje tegen. Een jongetje met het down-syndroom is aan het spelen met een hond. dwz. de hond wil spelen maar het jongetje? Prachtig! Juul http://www.dailymail.co.uk/video/video-1042642/Dog-determined-make-friends-boy-Down-syndrome.html

• 0 antwoorden
    • 679 weergaven
  19. Started by Juul,

Een absolute held is overleden. [verborgen inhoud]

20. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Het is weer eens zover: in de nasleep van Irma zitten miljoenen huishouden in Florida zonder stroom. Hoe komt het toch dat Amerika zoveel bovengrondse elektriciteitsleidingen heeft? Dat wordt hier uitgelegd: [verborgen inhoud] Hoe dan ook, een legertje 'linemen' staat alweer klaar om de boel voor de zoveelste keer te repareren, en liefst zo snel mogelijk. Wat over enige tijd waarschijnlijk weer opnieuw moet gebeuren, en opnieuw. De samenleving is veranderd, technologieën hebben zich ontwikkeld, maar de taak van deze naamloze helden is in wezen hetzelfde en nog net zo belangrijk als 49 jaar geleden, toen Glenn Campbell dat prachtige liedje van Jimmy…

• 1 antwoord
    • 673 weergaven
  21. Started by Juul,

The inside story. [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Bert en Peter van "extraGold" Ik probeer jullie steeds te bereiken met de mail van extragold maar krijg dat steeds terug. Dus dat schiet niet op zo. Enig idee? Juul

• 1 antwoord
    • 3,6k weergaven
  23. Started by Harm,

Moet ik nu elke keer eerst de cookies accepteren vóór ik uberhaupt kan inloggen? Vind ik een tikkeltje omslachtige procedure...

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Started by Juul,

Buffalo Springfield - Stop children whats that sound , die ben ik "vergeten" mee te nemen uit onze Veronica discotheek. Heeft iemand 'em soms ? OPGELOST DUS Juul

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.