Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
-
- 2 antwoorden
- 775 weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/3232938/2012/03/29/Elektrische-rolstoel-mag-niet-de-naam-Beatle-dragen.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS Eigenlijk te triest voor woorden, maar ik moest toch een beetje glimlachen om de vetgedrukte zin.
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een mp3, minimaal 256Kbps, van This world today is a mess. Wie maakt me blij? :)
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
De Australische zanger Gary Shearston (74) is op 01-07-2013 overleden aan een beroerte. Hij had in december 1974 een prachtige Top 20 hit met Cole Porter's 'I get a kick out of you'. Greetz, Everton
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Er bestaan verschillende url's van de radiostream van Q Music Be, maar daar werkt er geen één meer van. Zowel op de website van Q Music.be (hier kun je alleen luisteren en met beeld erbij) als op Delicast of andere (zoals Belgie.fm) sites kom ik geen werkende stream van dit radiostation tegen. Weet iemand op dit forum misschien een werkende stream van Q Music Be? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle
-
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC. Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt. Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad. Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100 De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak. Sinds…
-
Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied, en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen. Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten.
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
De Volkskrant maakt vandaag melding in de rubriek het eeuwige leven dat j.l. 25 augustus Bob Bouber is overleden. Daarbij een mooi overzicht van wat hij allemaal heeft gedaan, o.a. de maker van het nummer van HET Ik heb geen zin om op te staan. Nico.
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
https://www.spreekbuis.nl/oudste-omroepbladen-terug-te-lezen-op-delpher/
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Rollingstone https://www.rollingstone.com/music/music-news/monkees-michael-nesmith-dead-1270079/
-
- 0 antwoorden
- 731 weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn naam is Pierre,ik ben gehuwd en vader van 2 zonen en een dochter. Zoals vele anderen heb ik deze maand ook ingetekend op het nieuwe radioforum, omdat radio en muziek een passie voor mij zijn. Midden 1966 ben ik in contact gekomen met de Engelse piraten en R.Veronica. Een geweldige ervaring,de muziek,jingles,reklame en presentatie hebben op mij een geweldige indruk gelaten,die tot op heden onveranderd is gebleven. Pijnlijke ervaring was het einde van de Nederlandse zeezenders in 1974 en dan vooral R.Veronica. Een echte schande! Nu via internet diverse zenders zijn te beluisteren (R.192,Bigl ,Extra Gold..),die toch een beetje de sfeer van toen probere…
-
Het grootste deel van de oude radioknipsels (meer dan 1600) staat eindelijk weer online. Na een update van de vorige provider was een groot deel niet meer toegankelijk. In samenwerking met het Radiocafé zijn de knipsels nu opnieuw opgeladen en weer voor iedereen beschikbaar. Er worden nog steeds oude, reeds bekende knipsels toegevoegd aan de Gallery, maar er zijn ook weer een behoorlijk aantal nieuwe toevoegingen op het gebied van Offshore en landbased radiozenders in de diverse categorieën te vinden. In de komende maanden volgen, met dank aan Anne Koorvaar en vele anderen, nog meer zeer interessante aanvullingen. De Gallery is mede tot stand gekomen met medewerking…
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Ik kwam dit alleraardigst filmpje tegen. Een jongetje met het down-syndroom is aan het spelen met een hond. dwz. de hond wil spelen maar het jongetje? Prachtig! Juul http://www.dailymail.co.uk/video/video-1042642/Dog-determined-make-friends-boy-Down-syndrome.html
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Een absolute held is overleden. http://www.rollingstone.com/music/news/chuck-berrys-son-remembers-rock-pioneer-he-was-inspirational-w472741
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Het is weer eens zover: in de nasleep van Irma zitten miljoenen huishouden in Florida zonder stroom. Hoe komt het toch dat Amerika zoveel bovengrondse elektriciteitsleidingen heeft? Dat wordt hier uitgelegd: https://www.volkskrant.nl/buitenland/stroom-en-storm-gaan-niet-samen-in-vs-waarom-waaien-elektriciteitskabels-keer-op-keer-kapot~a4516063/ Hoe dan ook, een legertje 'linemen' staat alweer klaar om de boel voor de zoveelste keer te repareren, en liefst zo snel mogelijk. Wat over enige tijd waarschijnlijk weer opnieuw moet gebeuren, en opnieuw. De samenleving is veranderd, technologieën hebben zich ontwikkeld, maar de taak van deze naamloze helde…
-
- 1 antwoord
- 661 weergaven
-
-
The inside story. https://www.americanradiohistory.com/BOOKSHELF-ARH/History/Rocking-America-Sklar-1984.pdf
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Bert en Peter van "extraGold" Ik probeer jullie steeds te bereiken met de mail van extragold maar krijg dat steeds terug. Dus dat schiet niet op zo. Enig idee? Juul
-
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
-
-
Moet ik nu elke keer eerst de cookies accepteren vóór ik uberhaupt kan inloggen? Vind ik een tikkeltje omslachtige procedure...
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Buffalo Springfield - Stop children whats that sound , die ben ik "vergeten" mee te nemen uit onze Veronica discotheek. Heeft iemand 'em soms ? OPGELOST DUS Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In November konden jullie mijn verhaal lezen over mijn sleutel-avonturen met mijn Fiat Cinquecento Sporting (wat een naam voor zo'n hok) Alles leek in orde, alleen bleef er een zeer irritante hik over wanneer het motorblok de 50 graden Celsius passeerde. De afgelopen twee maanden ben ik daar meerdere keren uren achtereen mee bezig geweest. Niets leek te helpen en het was daarom zeer frustrerend. Op een gegeven moment had ik een proefrit gemaakt met de laptop aangesloten zodat er data werd verzameld tijdens de rit. Opeens was daar een raar probleem te zien. Je kunt met deze software een soort XY diagram maken waarbij de Y-as (dus verticaal) de te meten waarde voorstelt e…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De knipsel update van deze week is er een met veel artikelen over Nederlandse zendschepen. Stukken over Radio Delmare 1979, Radio Condor 1973, Radio Paradijs 1981 en Holland FM. Van de laatste meer dan 400 foto’s met dank aan Piet. Maar ook een artikel uit de Televizier over Radio Dolfijn uit 1967 De artikelen zijn o.a te vinden: Radio Condor Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Delmare Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Paradijs Meer artikelen rondom dit knipsel Radio Dolfijn Verder diverse stukjes over Radio Merkur 1962, VOP 1993, Radio London 1970 en Radio Nord 1962 Radio Nord / Radio Merkur Meer artikelen rondom dit kn…
-
Heeft iemand dit nummer voor mij? Ik zoek de studio opname, zoals deze ook op single verscheen ( dus NIET de live versie ). Groet, Herbert.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb windows 7 maar die ondersteunt geen MOV bestanden (scheldwoord). Heeft iemand een alternatief?
-
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik vind het terecht!Vorig jaar ontmoette ik hem en zei gekscherend: "Ah, Jan Slagter, de Rob Out van het huidige bestel". Hij vond het het een ere-titel......... Juul Bron: AD. http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3832980/2015/01/19/Jan-Slagter-emotioneel-om-titel-Omroepman-van-het-Jaar.dhtml
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Gisteren Dinsdag is Acteur en zanger David Cassidy op 67-jarige leeftijd overleden. We kennen David nog wel van de serie The Partridge Family. Dirk
-
- 0 antwoorden
- 687 weergaven
-