Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

En hup al weer een soort greatest hits. https://www.rollingstone.com/music/music-news/the-rolling-stones-compilation-album-honk-808034/ En met een Nederlands tintje: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2401942/Rolling-Stones-zetten-opname-vanuit-Gelredome-op-compilatiealbum

2. Started by Theo PE1OPQ,

Je bent even dicht, lees weg van huis. De mast ingeschoven want je wilt de oppas niet lastig vallen met zulke zaken. Krijg ik deze foto's vanavond, kijk eens wat boven in je mast zit? Theo

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 857 weergaven
  3. Erg mooi om mee te "spelen" http://mesamike.org/radio/amdb/amdb.mvc

4. De waaghals is live te volgen vannavond: En deze is mooi: http://www.youtube.com/user/redbull/stratos

• 3 antwoorden
    • 960 weergaven
  5. Started by Harmen,

Ik kwam net een leuke site tegen: Google streetview Hyperlapse Hier kun je twee punten op de kaart kiezen en een gezichtspunt. Vervolgens maakt de website een filmpje van de afgelegde route.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Gast studiordw
    Started by Gast studiordw,

hey vrienden , naar alle waarschijnlijkheid houden we van dezelfde hobby ,nl .de radio,de muziek enz ,,,,, ik zelf ben 44j kom uit lochristi getrouwd en zoontje van9jaar vroeger in mijn tiener jaren was ik verzot op "radio maeva " en zonder dat ik het toen wist zonden ze een paar huizen voorbij mijn toen ouderlijke woning uit nl magerstraat bij noel d'hond toen de zendtechnicus van toen af is er een speciale band met de muziek de vrije radios en de jingles welke ik nu nog steeds heb alhoewel mijn serieuzemuziek kennis en platenverzameling ben ik nooit te horen geweest op de radio wel mix ik nu cd tjes in elkaar voor in de wagen of thuis en nu ga ik een…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by Nerd,

Hallo, Bij ieder bezoek moet ik mijn wachtwoord herstellen. Nadat ik deze heb hersteld kan ik die niet meer gebruiken bij een volgend bezoek. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord niet juist is. Is dit een bekend probleem? Groet, Richard

• 3 antwoorden
    • 687 weergaven
  8. Mooie video.

9. Started by Theo PE1OPQ,

Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal. En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192. Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid. Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃 PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor. Theo

10. Started by Theo PE1OPQ,

Ik zag wat leuks staan in dit bericht: https://radiovisie.eu/radio-caroline-zoekt-500k-voor-restauratie-ross-revenge/ Het eerste is het installeren van zonnepanelen op de zendersite Orfordness om de AM-zender op 648 kHz van stroom te voorzien. Niet alleen zal Caroline op die manier het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn Het natuurlijk een zeer goed idee om te zorgen dat je je energie voorziening goed op orde hebt. Maar dat je daarmee de 1e bent die op deze wijze op een alternatieve wijze, dus groen, bezig is valt te betwijfelen. Bij radio TPOT zijn we inmiddels al vier jaar groen bezig, en wordt het station volledig door zonnepanelen van…

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Deze opname vond ik onlangs terug in mijn archief, het heeft niets met radiostations te maken maar wel met het radiocontact tussen ruimteschepen en vluchtleiding. Deze documentaire uit 1969 gaat over het "Mercury", "Gemini" en "Apollo" ruimtevaart project, je hoort hele mooie opnames tussen vluchtleiding en ruimteschip. Het eindigt bij de maanlanding van de Apollo 11. Heel interessant. pixeldrain04 Flight to the moon 1969.mp3This file has been shared with you on pixeldrain Groet Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  12. Started by Juul,

Als ik in Apeldoorn ben dan fiets ik meestal een rondje door de stad en afgelopen week zag ik ineens in een klein straatje een aanplakbiljet bij een café dat de Pretty Things daar zouden gaan optreden! Het was een band waar ik destijds eigenlijk niet zoveel mee had en ik dacht "zal wel de zoveelste coverband zijn". Maar nee hoor, in dagblad de Stentor stond een aankondiging van het optreden. En zie daar, met originele zanger Phil May en gitarist Dick Taylor. allebei heren met een groot "pop verleden". Ik "maak" geen radio meer maar anders zou ik het wel weten, MD recorder en microfoon mee en hup de boven genoemde heren maar eens interviewen...................…

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Juul,

http://hdtv.webcam.nl/hoekvanholland/

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Hallo ik ben op zoek naar een opname van de dubbel Elpee Veronica 1975 . Het is de elpee met tunes + 100 jingles en stukje programma.Norderney voorop en stickers achterop ! De 100 Jingles heb ik reeds gevonden maar de andere 3 kanten van de Elpee mis ik dus . Heeft iemand deze en zou hij ze dan als mp3 kunnen aanbieden .. Alvast dank Jaap de vries

15. Started by Juul,

http://thesoundofvinyl.com/

• 0 antwoorden
    • 766 weergaven
  16. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Dag mede-forumleden, Toen ik gisteren via dit forum naar Zippyshare ging om iets te downloaden, kreeg ik ineens een waarschuwing van mijn virusscanner: er werd een poging geblokkeerd om via een pop-up scherm malware op mijn computer te installeren. Voor mij was dat de druppel: geen zippyshare meer. Zeker in deze tijd, waarin malware een steeds groter probleem dreigt te worden. Nu weet ik, zulke waarschuwingen krijgen we allemaal weleens, en het is soms loos alarm, en als je een goede virusscanner hebt en je installeert braaf alle updates, dan gaat het meestal wel goed. Misschien zijn er zelfs wel weer tijdelijke lapmiddelen beschikbaar om die pop-u…

• 23 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  17. Started by Tino,

Ik heb inmiddels echt teveel tijdschriften in bezit, dus ik sla even over, maar misschien heeft iemand anders hier interesse in? https://www.marktplaats.nl/a/boeken/tijdschriften-en-kranten/m1235083510-te-koop-doos-vol-oude-radio-bulletin-s-uit-1980-tot-1982.html

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  18. Started by Broozen,

Radioliefhebbers, Welke Nederlandse zangeres is dit (ook alweer)? Alvast bedankt voor je reactie. Benno

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Jaren geleden heb ik bij Da Capo in Utrecht redelijk wat vinyl singles gekocht, die afkomstig waren uit het archief van de Stichting Nederlandse Top 40. Op het label van elke singel zit een sticker met een uniek nummer. Als voorbeeld : nr 63628 is African Symphony van de Soul City Symphony. Het betreft hier (op een enkele uitzondering na) allemaal singles van na de zeezendertijd van de Top 40. Omdat ik een overzicht wil gaan maken van deze singles heb ik een e-mail gestuurd naar de Stichting Nederlandse Top 40 met de vraag of zijn misschien documenten of een electronisch bestand hebben, die de nummers op die stickers "mapt" naar Artiest en titel. Helaas hebben ze dat niet…

• 0 antwoorden
    • 712 weergaven
  20. Started by Will Stevens,

We hebben allemaal natuurlijk al lang gelezen dat Don Everly en Charlie Watts zijn overleden (en bijvoorbeeld ook Lee 'Scratch' Perry, voor wie hem kende), maar dit is sommigen misschien ontgaan: https://www.rollingstone.com/music/music-news/iron-butterfly-ron-bushy-dead-obit-1218422/ Aardig detail: Er wordt in dat artikel ook een link gelegd met het stukje drumsolo van Ringo op Abbey Road.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. GroenLinks en de SP willen opheldering van staatssecretaris Teeven over de vergoeding van € 700.000 die Cees van Rij, voormalig directeur juridische zaken van Buma/Stemra, ontving na zijn vertrek. Het bedrag is nooit getoetst door een rechter en gezien de hoogte van de vergoeding lijkt er eerder sprake van een 'ordinaire oprotpremie', zo vinden de partijen. Een kantonrechter zou gezien het aantal dienstjaren en het laatste loon van € 233.900 exclusief pensioenlasten enkel een dergelijk bedrag toekennen wanneer er sprake zou zijn van verwijtbaar gedrag van de kant van de werkgever. Mariko Peters van GroenLinks en Jasper van Dijk van de SP hebben schriftelij…

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  22. Started by Harm,

Rob Hardholt, muziekkenner, DJ en nieuwslezer is op 6 januari 2013 plotseling overleden. Rob van den Bosch, zoals hij heette, was in de jaren '70 werkzaam in de platenindustrie o.a. bij EMI-Bovema. Als programmamaker was hij ondermeer actief bij Radio Unique in Amsterdam. Bij Radio Monique zou hij vanaf het eerste begin, in december 1984, nieuws gaan lezen aan boord van de Ross Revenge. Begin jaren '90 heeft hij nog enige tijd Nieuwslijn Europa gepresenteerd bij de wereldomroep. Ik heb Rob al decennia niet gesproken dus is het lastig om een necrologie te schrijven die eer doet aan zijn persoon. Voor wie aanvullingen heeft uit eerste hand hou ik mij aanbevol…

• 14 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  23. Gast inajoe
    Started by Gast inajoe,

Hallo, Heeft iemand soms iets opgenomen van radio Caroline meets radio Atlantis uitgezonden door radio 19 Ik zoek ook nog programma's van Steve England Hartelijke dank

• 0 antwoorden
    • 972 weergaven
  24. Started by Juul,

We zijn verhuisd. Van de west kant van de Veluwe naar het Noorden van de Veluwe. Het valt niet mee, hoewel het niet de eerste keer is maar hopelijk wel de laatste. Wat heeft een mens een zooi!. De tuin is bijna klaar, maandag de vlaggenmast. Nee een Veronica vlag komt er niet in. De buren "weten van niks". Hoewel ik niet de eerste Veronicaan ben in deze gemeente. En 2 Km vanuit m'n achtertuin tref ik dit landschap aan................

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. • Hörzu Radio Guide Alles über Rundfunksender und Radiohören in Deutschland. Die neue Ausgabe 2014/2015. • Tiende editie; Hoofdredactie Dipl. Ing. Gerd Klawitter en Dipl. Ing. Wolf Siebel • 464 pagina’s. • Bestelnummer 413 0018. • ISBN: 978-3-88180-884-2 • Prijs: 14,90 euro, exclusief verzendkosten In de loop van de afgelopen drie decennia verschenen negen edities van de Hörzu Radio Guide van Wolf Siebel en Gerd Klawitter, beiden veelschrijvers en verbonden aan de uitgeverij VTH Verlag in Baden Baden. Van dezelfde auteurs ontvingen we zopas de tiende, en dus jubileumeditie van de Hörzu Radio Guide, een naslagwerk dat door Kla…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.