Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Harm,

In 1982 werd als onderdeel van 'Oh what a night' 'Raden maar' geintroduceerd. Na bezwaar van de KRO, die het programma al in de jaren '70 uitzond, werd de naam gewijzigd in 'De Stemband'. Ik kwam een meeloopband tegen met het inspreken van de promo door Kees Schilperoort en de allereerste stemband die is uitgezonden. Ik vond de 'Stemband' niks en Kees Schilperoort niks maar het werd in 2003 uitgeroepen tot het leukste programma aller tijden (...) http://www.mediafire.com/?4g0q3uscl3s8j40

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Juul,

Hier de 2 laatste Posters uit juli 2006. 1. 7 juli 2. 14 juli [verborgen inhoud]

3. Started by Flashbert,

Voor wie de originele discussie rondom de uren niet ziet of anderszins mist : Download link (TOT 15 FEBERUARI 2018) ! [verborgen inhoud] 5 bestanden Tijdelijk beschikbaar; de 5 uren met Ad Roland. Veel pluisterplezier, met vriendelijke groet, Bert

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Started by jarno1973,

Goedemiddag, vanaf morgen, 10 september, wordt de 2018 editie uitgezonden bij radio Veronica. Iedere dag van 9.00 tot 19.00. Kan iemand die hitlijst opnemen en hier beschikbaar stellen? Zou fijn zijn. Groetjes

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. Started by dave76,

Vanavond is het weer zover. Op Radio Extra Gold neem ik je weer mee naar de 90's. Met de Top 40 van 17 juli 1993. Tussen 20:00 en 21:00 uur hoor je de grootste hits uit die lijst. Plus de alarmschijf van die week die gezien het weer erg lekker zal klinken. Chaka Demus & Pliers met Tease Me. Verder lekkere muziek van Culture Beat, Haddaway, Nice Device en ook een prima Nederlands product van de Jazzpolitie. Dat allemaal en nog veel in de 90's nonstop 40. Straks tussen 20:00 en 21:00 uur. Productie: moi. Natuurlijk op www.radioextragold.nl. Even terug naar toen met je vrienden van de radio.

• 0 antwoorden
    • 858 weergaven
  6. Started by rauhfaser,

Hoi, wie wil er voor mij een keer (bijvoorbeeld morgenochtend) een opname maken van De Afrekening op Studio Brussel met An Lemmens, zaterdagmorgen van 10 tot 12. dank alvast, Edwin

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Sommige jingles in de bijlage zijn "weggooiers", anderen weer leuk.......een halfuurtje ouwe Hilversum III jingles uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. [verborgen inhoud] Te downloaden tot 06 augustus 2015.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Bertus Biervilt,

Een vraag. Ik heb wat afleveringen gevonden van De Astronautjes: De slaapplaneet, De losbollen, De puzzelplaneet, De rommepplaneet, De plantenplaneet, Terugkeer op de losplaneet, Het droomhuis, De professor in de maangrot. Uitgezonden in 1978 en 1979. Wie weet op welke datums?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 398 weergaven
  9. Started by Vincent,

Tussen 3 januari 1995 en 29 augustus 1995 tussen 2200 en 2400 uur zond de VOO via Radio 2 'De avond van het sentiment' uit. Ik ben op zoek naar een flink aan uitzendingen. Wie heeft iets van de volgende opnames en zou deze willen delen: 03-01-1995 10-01-1995 17-01-1995 t/m 24-01-1995 31-01-1995 t/m 30-05-1995 04-07-1995 11-07-1995 t/m 14-07-1995

10. In 1998 overleed de met een Marconi 'Radiovrouw van het Jaar'-Award onderscheiden radiomaakster Jetske van Staa op 34-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hersentumor. Tot het allerlaatst heeft zij haar werk voor de radio voortgezet. In deze uitzending blikt collega en vriend Wim Rigter (Die helaas ook al bijna negentien jaar niet meer onder ons is) op haar terug, door middel van mooie muziek en gesprekken met mensen dicht bij Jetske. (Seamless edit van de uren, zonder nieuws; had enkel korte flardjes met knipjes tussen de uren) [verborgen inhoud]

11. Started by Henk-Anna Loog,

Momenteel is er weer een discussie over 3 FM gaande "3 voor 12" wel of niet, daarom neem ik jullie mee terug naar 6 December 1985 en 10 Februari 1987 met Frits Spits en zijn avondspits. Het was altijd mijn favoriete programma, net uitgegeten na 18 uur en dan lekker onder de douche meekwelen met hits die ik ontdekte via Frits Spits, zoals o.a. "Love missile F1.11"van Sigue Sigue Sputnik, mijn toenmalige vrouw schudde dan maar zacht haar hoofd en hoopte dat het snel over was... Henk Kruize [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  12. Gisteren deelde ik deze uitzending in de club '3FM-archief', maar dan in de uren van de 'Coen en Sander Show'. Misschien handig om de losse uitzending ook hier te delen voor de geïnteresseerden. Sander Lantinga was dus op vakantie en elke dag presenteerde Coen Swijnenberg het programma met een bijzondere gast. Frits Spits mocht éénmalig terug 'De Avondspits' presenteren van 18:00 tot 19:00. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 833 weergaven
  13. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft voor mij het begin muziekje van De baas van de week wat Hans schiffers gebruikte in de jaren 80. Groet, Marcel.

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  14. Voor meer aflevering: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Het was vandaag 2 uur 30 minuten genieten van de verhalen die Lex Harding vertelde bij Caroline Brouwer en Rob Stenders. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Vanaf ongeveer 09:30 begint het interview en eindigt rond 12:30. En o ja, er is vrijdagavond ook een 'Stenders & Van Inkel' reünie!

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  16. Started by nico58,

Hoi, ik ben nieuw hier en wil graag wat opnames delen. Het gaat om een groot gedeelte van de daverende dertig van zaterdag 15 juli 1972 met helaas een paar onderbekingen... in de zip zit een flac file 24bit/48kHz Ik hoop dat het allemaal lukt zo... pixeldraindd30_15-7-1972.zipThis file has been shared with you on pixeldrain

17. Started by Junebug,

Ik begon al even in een andere draad hierover. De DVMK show dus. Als je het internet afstruint dan kom je verschillende info tegen over aantallen afleveringen. De ene beweerd een complete verzameling te hebben van 320 afleveringen en de ander zegt dat er 518 zijn. De lijst van 518 telt echter ook de herhalingen mee en de tv-afleveringen. Als ik er van uitga dat het getal 518,minus de tv afleveringen en de herhalingen, het juiste zou moeten zijn dan zijn er dus zo'n 450 afleveringen. Ikzelf ben in het bezit van zo'n 400 stuks, het gehele jaar 76 ontbreekt, dus dat zou kunnen kloppen. Eind jaren 80 heb ik eens een advertentie gezet in de telegraaf. Maand…

• 2 antwoorden
    • 911 weergaven
  18. Started by Vincent,

Nog meer leesvoer van en over VOO: De Donderslag van september 1984. http://www.mediafire.com/?n1n1zulv8vq8ryb

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by dffj,

Ik ben op zoek naar afleveringen van het radioprogramma 'De Doofpot' van BNN. Er is vrijwel niets van te vinden op het internet, op 3 minuten na op Youtube. Is er iemand die nog wat heeft opgenomen en dit wil delen?

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by pieterdecker,

Voor de liefhebber: Rob van Someren maakte vandaag zijn rentree op Radio 10. De show werd geopend door Giel Beelen. De eerste plaat is van Elvis Presley - Return To Sender. Alles valt hier te beluisteren: [verborgen inhoud]. Uur 3 komt morgen, want dat is nog bezig. Groet, PD

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Gast michajans
    Started by Gast michajans,

Laatst kwam ik bij de "buren" de allereerste Volle Vrijdag van Veronica tegen. Slechts 3 uur werkten nog, de uren tussen 10 en 12 van Adam Curry en het uur tussen 8 en 9 van Bart van Leeuwen. Ik zou de collectie graag compleet maken. Kan iemand 'm nog eens opnieuw posten? Dank alvast!

• 13 antwoorden
    • 5,3k weergaven
  22. Started by Vincent,

Ferry Maat, Tom Mulder en Kas van Iersel. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 902 weergaven
  23. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  24. Started by Juul,

In 1998 heb ik eens samen met Herman Dales en Jurre Bosman een Poster gemaakt over de EP. Grappig om te zien dat Herman nu muziek samensteller is bij de NPO en Jurre "de baas" is bij de NPO radio. ( hebben ze goede opleiding gehad......) Kwam 'em net weer tegen. Kwaliteit kan iets beter volgens mij, heb 'em "afgetapt" van de zendlijn met allerlei "gelijk makers etc" (zie foto met Herman Dales in ECK3 met achter hem al die apparaten..............) [verborgen inhoud]

25. De Extra Gold site ligt er vandaag door een technische storing bij ons datacenter op Schiphol helaas even uit. Wij kunnen er op dit moment even niets aan doen. Luisteren kan wel : http://stream.idpromotions.nl:8006/listen.pls Hier zijn we "gewoon" te beluisteren via Winamp. Hier : http://stream.idpromotions.nl:8008/listen.pls via 96kbps aacplus en hier : http://stream.idpromotions.nl:8008/listen.pls ook nog ...... De site is hopelijk morgen terug (of deels, want er schijnt nogal wat data verloren te zijn gegaan). 18.37 uur ... en we zijn terug. Met onuitsprekelijke dank aan Jan Hariot. Chat en forum werken pas weer in een later stadium.

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.