Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by berrie20,

Heeft iemand toevallig de One Night Stenders van gisteravond opgenomen? Op de Radio Veronica site is deze niet terug te luisteren vanwege een fout. Er staat nu namelijk twee keer de uitzending van Marisa op.

2. Started by SIrhc,

Hier de eerste One Night Stenders van Rob Stenders en zijn team op NPO Radio van vrijdag/zaterdag 4/5 september. [verborgen inhoud] Van het programma komt geen podcast. Ik wil het wekelijks opnemen en bij interesse hier posten. Maar.... de komende twee weken gaat mij dit niet lukken omdat ik vrijdag richting the States ga voor een heerlijke vakantie. Is er hier iemand die vrijdag de 11 en de 18e One Night Stenders kan/wil opnemen en hier posten? Dan doe ik het, nogmaals als er interesse voor is, het weer vanaf de 25e!

• 18 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  3. [verborgen inhoud] 3 uur, 41 minuten en 34 seconden

4. Op vrijdagavond 8 februari 2019 zond BNNVARA in One Night Stenders, de Verrukkelijke 15 aller Tijden uit, luisteraars konden stemmen uit 6 jaar Verrukkelijke 15 (4 oktober 1983-10 oktober 1989). Rob presenteerde de Verrukkelijke 15 van 3 juni 1986 t/m 27 oktober 1987, daarvoor Jeroen Soer van 4 oktober 1983 t/m 27 mei 1986,na Rob kwam Pieter-Jan Hagens van 3 november 1987 t/m 21 juni 1988, Luc van Rooij presenteerde de Verrukkelijke 15 van 28 juni 1988 t/m 26 september 1989, Angelique Stein presenteerde op 3 en 10 oktober 1989 de laatste 2 uitzendingen van de Verrukkelijke 15. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by It Feintsje,

Hallo. Tijdens mijn inventarisatie van Top 2000 bestanden blijkt dat ik nog een aantal uren uit 2004 mis. Het gaat om: R2-20041226-2100-2200-StephanStasse-Top2000-Editie2004 en R2-20041231-0200-0300-TomHerlaar-Top2000-Editie2004. Wie heeft ze en zou ze beschikbaar willen stellen? Alvast bedankt. Sierk.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by It Feintsje,

Hallo. Van 2008 mis ik de volgende uren: 26-12-2008 tussen 02.00 en 05.00 uur, 28-12-2008 tussen 04.00 en 06.00 uur en 30-12-2008 tussen 17.00 en 19.00 uur. Is er iemand die deze uren heeft? Alvast bedankt! Sierk.

7. Commercielen op FM beluisterde en beluister ik feitelijk nooit. Met de komst van DAB+ autoradio's zijn er meer mogelijkheden. Sinds 2015 heb ik in het automobilisimo een DAB+ autoradiotoestel. Met de komst recentelijk van extra radio stations die qua format aan narrow casting doen is het landschap verbeterd. Toch op lange ritten vervelen ze, immers ook hier is vaak de playlist zeer beperkt en strikt. Mijn oplossing.....zie foto. Een aantal DAB+ stations onder de voorkeur en gedurende langere ritten, 2-5 uur bijvoorbeeld, de voorkeurkeuzes steeds gebruiken om je eigen format neer te zetten. Als bijvoorbeeld bij Vintage Veronica de jingle waarin Lex,Bart,Chiel en de rest …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] Wel een zeer merkwaardige opname. Het gaat om de ontruiming van de kraakpanden waar ook Radio de Vrije Keyzer vanuit uitzond in Amsterdam

9. Started by Martin1968,

Een memorabele uitzending van Radio Atlantis Rotterdam: Jan de Hoop krijgt on air de zak, omdat hij op Eerste Kerstdag 1981 Urbanus' Bakske vol met stro draait... [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  10. Started by Juul,

Het is natuurlijk altijd vervelend voor de mensen die het treft. [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Ben,

Omdat de discussie hieronder een andere is geworden dan mijn vraag heb ik het onderwerp veranderd.

12. Started by Jan-Fre,

Heel lang geleden (1990-1999) heb ik bij de lokale omroep van Groningen, OOG Radio, gewerkt. Ik was daar verantwoordelijk voor de muziekredactie en af en toe deed ik eens een reportage voor het actualiteitenprogramma OOGhoogte. Vanmiddag vond ik daar in door Vincent gedigitaliseerde uurtjes nog een opname van. Ooghoogte met presentator Gerhard Wentink van donderdag 9 april 1992. (17:00-18:00) Lekkere muziek van Peter Koelewijn (Robbie), The Lotus Eaters (ex Monique Satellietschijf) en de Mardi Gras. [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 876 weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

Al sinds 1984 is Omroep Organisatie Groningen (OOG) de lokale omroep in Groningen. Jarenlang heeft daar een programma gelopen die het OOG Archief heette. Een beproefd recept met nieuws en muziek uit een bepaalde maand, afgewisseld met geluidsfragementen uit die tijd. Vast onderdeel was ook altijd 'Het weer van toen' waarin weerman Pelle van Vliet zijn licht liet schijnen op het weer uit die maand. En ja, er werd wel eens een foutje gemaakt. Bij het opnemen had de weerman zijn dag niet en ging het een paar keer fout. Om de een of andere duistere reden is blijkbaar de verkeerde band in de uitzendkamer terecht gekomen. Het resultaat was hilarisch. Ik herinner me niet mee…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

Hier hield ik mij zo'n 25 jaar geleden mee bezig: het produceren van het programma OOG-Archief bij Omroep Organisatie Groningen. Oude kranten lezen in het gemeentearchief, plaatjes bij elkaar zoeken en tekstjes schrijven. Mooie tijden [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 611 weergaven
  15. Started by dave76,

Begin dit jaar heb ik een flinke collectie tapes van Evert Stolman meegenomen. Tussen deze berg tapes zit heel Radio 538 Nonstop 40 opnames, voornamelijk uit de periode 1994 tot 2001. Nu wil ik graag van de leden weten of hier behoefte aan is of dat jullie liever gaan voor gepresenteerde uitzendingen. Dat wil ik graag weten want dan kan ik zo nu en er eentje digitaliseren. Ik persoonlijk luister ook graag naar de vormgeving en presentatie. Maar omdat er tussen 1996 en 2001 geen 538 Top 40's te vinden zijn dan maar nonstop? Laat het maar weten. En om jullie een idee te geven is hier de volledige 538 Nonstop 40 van 11 februari 1995. 1995-02-11: 16:00-17:30 [v…

• Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. bijna 40 jaar geleden. [verborgen inhoud]

17. Started by Andree,

• 1 antwoord
    • 936 weergaven
  18. Gast
    Started by Gast,

Sinds kort heb ik hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer een vrijwel vlekkeloze ontvangst van Seagull op 747 met mijn mid 70s National Panasonic transistorradio . Vanaf mijn locatie staat de radio in westelijke richting. Tot mijn verbazing als ik mijn radio zuidoostelijk draai op 747 hoor ik nu het geluid van een station dat veel gelijkenis vertoont met de vroeger Piet Piraat stations uit de 60s en 70s. Bijna vlekkeloos te ontvangen echter qua geluidskwaliteit zeer middelmatig tov Seagull. Als ID meende ik iets te horen dat lijkt op Radio Babydoll. Ik hou wel van een beetje reuring. Bij Babydoll draaien ze " kantjes die te ronde gaan, bij Seagull is er meer…

• 11 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Gast
    Started by Gast,

Dat op 31-8-74 de zeezenderij ten einde kwam is voldoende bekend, nou ja bijna ten einde kwam. Zaterdag 6 augustus aanstaande kijken we bij Atlantis 1395 tussen 13.00 en 14.00 uur nog eens terug naar de gebeurtenissen op 1-9-74, 19-8-89 en 5-11-90 dmv geluidsfragmenten.

• 4 antwoorden
    • 702 weergaven
  20. Hallo allemaal (wat fijn dat je er bent ). Jan van den Heuvel en ik zijn vanochtend persoonlijk bij Beeld en Geluid in Hilversum geweest om te speuren naar radio uurtjes van de Top 2000 van het jaar 2002. Bij Beeld en Geluid hebben we in totaal 52 uren kunnen vinden van de Top2000 van dat jaar. Van die 52 hebben we er 6 zelf al. Enkele uurtjes die wij al wel hebben zijn daar niet aanwezig.. Per saldo zijn er 46 (bij ons ontbrekende) uurtjes aldaar gevonden. Er wordt door de deskundigen nog verder in de diepte gezocht maar ik ben bang dat het hier bij blijft. Kost veel tijd want het staat onder restmateriaal en misschien zelfs nog ergens all…

21. Voor diegenen die dit nog niet hebben : [verborgen inhoud]

22. Hallo allemaal heeft iemand Op Oudejaarsavond en Nieuwjaarsnacht unieke originele oude programma’s op 192Radio! op genomen en zou dit willen plaatsen ben er zeer benieuwd na, was van 23.00 tot 6.00 M.v.g John

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Started by FrankvdS,

Hallo Radio fans, Ik ben op zoek naar oude opnames van "Op Slag van Maandag" uitgezonden op de zondagavond mid/eind jaren 80 KRO radio 3. Dus uitzendingen uit de periode 85 - 89. Heeft iemand nog iets in zijn archief ? Groet, Frank

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  24. Op verzoek van Ray, hier The Stones met deel 6 van The Stones Story in Poster, augustus 1977. [verborgen inhoud] En deel 7 van een week later (11 aug 77) [verborgen inhoud] Edwin

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.