Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.188 discussies in dit forum
-
Hoi! Als fervent radioliefhebber en hobbyist in het luisteren en bekijken van historische fragmenten ben ik op zoek naar de opnames van de allereerste Top2000 van Radio 2, in december 1999. Is er iemand hier die mij hierbij zou kunnen helpen? Met alleen een deel zou ik al blij zijn. Met name voor particulier gebruik, uit interesse Ik wens jullie een fijn weekend. PS mochten jullie andere interessante vroege edities bezitten, zoals 2000 en 2003, zijn die ook van harte welkom :))
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan oude airchecks van landpiraten zoals Delta 90, keizerstad, decibel etcetra.
-
- 1 antwoord
- 798 weergaven
-
-
Door een crash van mijn HD ben ik al mijn Radio 10 gold en Cable one uitzendingen kwijt die ik ooit verzameld heb. Wie oh wie kan mij helpen.
-
- 0 antwoorden
- 672 weergaven
-
-
Ik vroeg me af of iemand nog opnames heeft van Radio 3 uit de periode 1992 - 1996. Hoeven geen memorabele momenten of eerste/laatste afleveringen te zijn, gewoon alledaagse programma's (en reclameblokken!) voor de sfeer, muziek en het tijdsbeeld van toen. Ik heb een paar dingen kunnen vinden, met name een reeks afleveringen van The Breakfast Club op de site van Peter van Bruggen, die staan hier (site laadt hier niet goed maar de opnames zijn in tact): https://petervanbruggen.eu/categorie/breakfast-club/uitzendingen/ Ook heb ik natuurlijk dit forum doorzocht, maar helaas zijn veel links als verlopen. Lijkt me heerlijk om ook andere Radio 3 pro…
-
- 0 antwoorden
- 792 weergaven
-
-
Ik ben op zoek, naar de twee uur durende testuitzending van Big L via de 1008 kHz, op 21-07-2003 met Ray Anderson. Hier een kort fragmentje. Big L 1008 20030721-Test Transmission.mp3 http://www6.zippyshare.com/v/T2DEFQ0j/file.html Robin
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Beste leden. Ik ben al een poos op zoek naar de complete uitzending van de Top 40 van 10 april 1992. Een 10 minuten fragment van deze uitzending is destijds in 2004 bij Radio Veronica uitgezonden tijdens een top 5 ter ere van het 50 jarig bestaan van de zender. In deze Top 40 special die een uur duurt praat Bart van Leeuwen met meerdere Top 40 jocks en laat hij oude fragmenten horen. In deze special zitten dus wat fragmenten van die Top 40 van 10 april 1992. Hopelijk heeft iemand deze uitzending compleet. Hieronder vind je de link met de 10 minuten die men destijds liet horen van deze uitzending. https://pixeldra.in/u/BsybVc
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Geachte Forumgebruikers, Al 2 jaar lang verzamel ik top 40 en top 100 uitzendingen, en ik vroeg me af of sommigen hier nog wat ontbrekende uitzendingen hebben om mijn collectie wat completer te maken. ik ben op zoek naar de Top 100 van 2014 en Top 40 uitzendingen van de eerste helft van 2015. Alvast bedankt.
-
- 2 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een opname van het programma van Erik de Zwart van 8 oktober 1982. Dit was de eerste lange uitzenddag op Hilversum 3 toen Veronica B omroep was geworden. Het gaat om het programma van 12:00 tot 13:30 met Erik de Zwart. Wie kan mij daar mee helpen? Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan programma's van Veronica (VOO) van vrijdag 15-03-1991 op Radio 3 en woensdag 20-03 1991 op Radio 2? Alvast bedankt. Peter
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal. Willem van Kooten/Joost Den Draaijer, heeft een aantal jaren bij o.a. de AVRO, VPRO en de NOS programma’s gemaakt. Ik ben bezig met een klein onderzoekje (Ontstaan Palingbeat/Palingsound). Ik ben vooral geïnteresseerd in de programma’s na de Veronica periode, maar die van 1967/1968 zijn ook welkom. Wie kan mij helpen. Groet, Cor.
-
- 0 antwoorden
- 623 weergaven
-
-
met Meta de Vries, een vd mooiste radio stemmen ever vind ik http://www.mediafire.com/download.php?o37l2od6cnglon7
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Beste radiovrienden, Volgens mijn radio-archief heb ik ergens op de 700 cd's met oude radio-programma's (uit de tijd voordat ik op HD's ging bewaren) het eerste uur Hilversum 4, van dec 1975, door de nieuwe zendgemachtigde VOO. Nu blijkt echter dat ik het verkeerd heb geadministreerd. Wil iemand dit uur voor mij plaatsen? Ik heb iemand beloofd het 'even' door te sturen. Maar dat is lastig als je het kwijt bent. Dank alvast. Edwin
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
ik ben op zoek naar de openings avond van radio 192,mat name de uren met bull verweij.mischien wil iemand deze hier plaatsen.met vriendelijke groet en alvast bedankt van h.roos.
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
beste frorum vrienden.ik ben al een tijd op zoek naar de programma's van de opening van radio 538.is er iemand die de programma's heefd en deze hier wil plaatsen.groetjes en alvast bedankt
-
- 14 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Een aantal weken geleden gaf ik de nieuwe streams op van Radio 10 en Radio 538 via deze website. Deze streams blijken echter elke keer een ander 5-cijferig getal in de stream te hebben, zo kwam ik er vanavond achter dat de stream van Radio 10 (http://20073.live.streamtheworld.com/RADIO10.mp3) ineens niet meer werkte. Om dit probleem te voorkomen dien je daarom de volgende streams te gebruiken: Radio 10 http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/RADIO10.mp3 Radio 538 http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/RADIO538.mp3 Radio Veronica h…
-
- 0 antwoorden
- 599 weergaven
-
-
Wie wil vandaag (vrijdag) De Nieuws BV (Radio 1) 'opnemen' en delen? Van 12 tot 14u. Zitten twee onderwerpen in die me interesseren. (De comeback van Peter van Bruggen en Yori Swart over Record Store Day.) Alvast bedankt. Edwin
-
- 2 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Heeft iemand opnames gemaakt van de Zondagmiddag LIVE op Extra Gold Show met Jaap Jansen van 14.00 tot 17.00 uur op 7 oktober 2018? In de live-studio liep de opname-pc vast, waardoor er slechts een klein stukje is opgenomen...
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Om nog onbekende redenen is het bestand defect en niet meer af te spelen. Het betreft een programma van Radio 192 03-12-2002 1800-1900 Waarin Ad Bouman de plaat Maybe Someday (1968) van BZN draait en een verhaal vertelt rond de Drive-in show in Volendam 17 maart 1968. Zou iemand deze opname nogmaals willen plaatsen? Mijn dank is groot. Groet Cor.
-
-
- 3 antwoorden
- 659 weergaven
-
-
Heeft iemand deze uitzending toevallig opgenomen op 27 december tussen 10.00 en 19.00?
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De opname van ons de "Geschiedenis van de popmuziek-Poster" was altijd een hele toer. In de periode vanaf 1992 maakte ik het programma altijd thuis elke dinsdag. Eerst lekker ontbijten, krant lezen en dan beginnen. Al het materiaal afluisteren en bedenken wat te gebruiken en soms achterover zitten en je afvragen "is het nog leuk voor de luisteraar? Aan het eind van die dag was het dan meestal wel af. Maar niet nadat ik alles getimed en zelf de stem van Daniel Dekker simulerend. Wat betreft de leessnelheid dan. De volgende ochtend, woensdag dus, begonnen we meestal om 09.00 uur tot zo ongeveer 13.00 uur. Ik werkte meestal met de technici Herman dales of Jack de …
-
- 0 antwoorden
- 970 weergaven
-
-
Heeft er iemand de top 40 uitzending van 15 oktober 2017 (waar de lijst uit 1986 centraal stond) bewaard ?
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen met programma's van Radio 558 en 819?
-
- 0 antwoorden
- 586 weergaven
-
-
Voor die gene die het niet gehoord hebben of terug willen luisteren de opnames op de verjaardag van de radio op 100 jaar Radio. Inclusief de War of the Worlds (Nederlandse versie) https://www.mediafire.com/folder/mjktnjvp6bxjm/
-
Vond toevallig een linkje op de facebookpagina van Frans Hamelink.
-
- 0 antwoorden
- 555 weergaven
-
-
Jullie kennen vast JFK FM nog ? Jazzy Funky Kool, dat moet ergens rond 1998 geweest zijn, en heeft jammergenoeg niet al te lang bestaan. Dacht dat Arrow Jazz FM uiteindelijk op hun frequentie ging uitzenden. Maar mijn vraag is, heeft er iemand van jullie misschien nog uitzendingen van JFK opgenomen ? Alvast bedankt !
-
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-