Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by bert ree,

14 aug. 07.00 - 16.00 uur: Dag van de Britse Zeezenders uit de 60's op Vintage Music Radio 1485 khz AM vanuit Vlissingen www.vintagemusicradio1485.nl aug.14th 06.00 - 15.00 uur: British Offshore 60's Radioday on Vintage Music Radio 1485 khz AM from Vlissingen www.vintagemusicradio1485nl bericht van Jan Veldkamp

• 0 antwoorden
    • 929 weergaven
  2. Op Radiopedia is een tijdlijn aangemaakt voor de Nederlandstalige service in 1979-1980: [verborgen inhoud] Aanvullingen, het liefst met bronvermelding, zijn welkom.

• 1 antwoord
    • 897 weergaven
  3. Started by martien,

Alweer 33 jaar geleden. Monique-19860222-0800-0900-MarkStam-OpstaanMetMonique [verborgen inhoud] Mvg.Martien

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  5. Van de Golden Radio NL server 1961 06-10 Teenage Toppers - Brenda - 17.30-18.00 [verborgen inhoud]

6. Started by Albatrosstudio,

Op deze foto de originele Mi Amigo bulk eraser die Peter van Dam gebruikte in Opbrakel

• 13 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 634 weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 619 weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

Ik zat net te luisteren naar Johan Rood op Radio Delmare. Opname van 12 augustus 1979. Johan leest de prijswinnaars voor van een platenpakket, die binnenkort verstuurd zal worden. Een van de prijswinnaars is Douwe Dijkstra uit Ermelo. Ik ben benieuwd of het platenpakket na ruim 42 jaar inmiddels is aangekomen

14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Dit is een boordopname van Ad Roberts, die ik op cassette heb gekregen van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 905 weergaven
  16. Started by Ben,

Omdat het vandaag tweede Paasdag is, hierbij een opname van een andere feestdag. Deze komt uit het archief van Ad Couwenberg en is opgenomen op 2de Pinksterdag in 1970. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 930 weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 389 weergaven
  19. Started by Juul,

Effe snel doorheen gespoeld. Dus ik weet er niks van. Ik bewaar het in ieder geval niet. [verborgen inhoud]

20. Started by scotty,

Hard to believe it's coming up to 50 years ago when this Top 50 was broadcast. It's Ferry Maat on Saturday 18th August 1973 from 1200-1500 followed by a bit of Tony Berk from 1500-1513 with some edits. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 768 weergaven
  21. Started by Albatrosstudio,

Nieuw leesvoer!

22. Thanks to my friend Daniel, here are the studio tapes of Radio Mi Amigo DJ Haike Debois, answering to an interview by french journalists in 1978. Sorry but it's in french, and no transcription or translation are available. It was broadcasted on Sud Radio 819 kHz (Andorra). A few bits of Ton Schipper's Keukenpret can also be heard during the shows. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by jan V,

1970-02-26 1900-2000 LexHarding-LexjoPaniekShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• 0 antwoorden
    • 506 weergaven
  24. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 670 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.