Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by P.Treffers,

Zondag van 12.00 tot 12.45 uur bij www.radio558.tk worden er AudioMagazines uitgezonden, nu MiAmigo/Caroline. Wat vind je ervan?

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Dan doen we de laatste van de vier ook maar. Veel luisterplezier. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Van de Golden Radio NL server, met dank een Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden en als ik dat hier typ, dan is dat ook zo en als het anders is, dan lees je het ook [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] --------------------------------------------------------------------------------------------- NIET van de GR server, dus elders vandaan en mogelijk dat jullie 'm allang hebben. Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 1e uur - Chiel Montagne [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 2e uur Tineke en Klaas Vaak [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 3e uur - Will Luikinga [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100…

4. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. [verborgen inhoud] Uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by Vincent,

Uurtje Jan van Veen en een uurtje Gerard de Vries. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Started by martinja,

Antwerpen101962fragmenten [verborgen inhoud]

8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by biesweid,

Op de Facebookpagina van Je bent IJmuidenaar....Stond deze foto die geplaatst is door Ed van Steenkiste. Mijn oog viel op de poster van het slooppand. Ik herinner me deze poster niet meer. Fred

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. [verborgen inhoud] RNI-Toppers20-020874 20-22h Daffy Don Allen

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

12. Started by Juul,

Ik heb ten behoeve van onze Veronica - 1959-1974 personeelsreunie een dubbel CD gemaakt met de geschiedenis van Veronica in een notendop. Alle oud collega's krijgen de dubbel CD mee om nog eens te luisteren naar het Veronica waar zij een aandeel in gehad hebben. Het was een heel uitzoek werk om de geschikte fragmenten die nu eens nauwelijks gebruikt waren te vinden en aan elkaar te monteren. Een soms ook erg emotioneel werkje. Twee forumleden hier hebben kunnen luisteren en zo kwamen we er achter dat ik het aandeel van Stan Haag en Bart van Leeuwen vergeten was. Enfin we waren net op tijd. Ad Bouman heeft de zaak "gemasterd", Stan en Bart ingemonteerd en onze Nord…

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Vincent,

Met James Ross, Johnny Jason en Mark Lawrence. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Prodihaag, Jean-Pierre Legein en Jan Kat DelMare - 00001978 - 0000-0000 Uur - Studiotape Prodihaag Promo Cassette - Ronald Kuiper - Nonstop [verborgen inhoud] DelMare - 00001978 - 1800-1900 Uur - Studiotape Prodihaag Cassette Service - Nico Van De Berg [verborgen inhoud] DelMare - 00001979 - 1600-1700 Uur - Studiotape Rene De Leeuw - Hol Van De Leeuw.Testweek (31e Uuur hitoverzicht) [verborgen inhoud] Delmare - 04071979 - 1403-1436 Uur - Studiotape John Anderson - Scheepsrecht [verborgen inhoud] DelMare - 08051979 - 1200-1300 Uur - Studiotape Jos Ver…

15. Started by martinja,

RNI-19710306-1000-1100-JanVanVeen-JoostDenDraaier [verborgen inhoud] RNI-19710306-1100-1200-JanVanVeen-JoostDenDraaier [verborgen inhoud] RNI-19710306-1200-1312-JoostDenDraaier-top50 [verborgen inhoud]

16. Radio Caroline South 1966 12 10 0800 0900 Johnny Walker Show [verborgen inhoud]

17. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra. Ik weet niet zeker of de volgorde klopt. Nadere informatie is welkom.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by Sapuripong,

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  20. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Laser 558 00-04-1984 2330-0045 Steve Masters [verborgen inhoud]

21. Het eerste van twee schitterende uren van Archer op Caroline vroeg in het jaar 1974. In dit eerste uur geeft Archer aan dat in het vervolg Caroline op zondagavonden soft easy rock op het menue zou zetten in tegenstelling tot de overige dagen van de week als de gitaren luid opspelen. Boordevol mooie muziek en nostalgische jingles uit 74 toen de Mi Amigo verankerd lag 4 mijl uit de kust van Skeveningen. Helaas bleef het bij die woorden, het zou geen vervolg krijgen. Op de foto < Paul de Haan> zien we Archer in augustus 70 aanboord vd Mebo 2 oa in gezelschap van Spangles Muldoon en Meister-Bollier. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

We hebben de top 40 en tipparade van 31 december 1966 nog tegoed en aangezien volgend jaar 1967 aan de beurt is op de zaterdagmiddag én 31 december ook op een zaterdag valt, lijkt het mij eigenlijk logisch dat als "opwarmertje" die laatste lijst van 1966 nog mooi gedraaid en in beeld gebracht zou kunnen worden. De laatste top 40 van 1975 (die van de 27 december) wordt op 24 december uitgezonden, als het goed is. Ik vond 1975 zeker geen slecht muziekjaar, maar 1967 spreekt me toch nét even iets meer aan. Ik ben ook benieuwd hoe dat met de tipparade gaat. Op 15 juli 1967 werd de tipparade "officieel", maar er schijnt al een tijdje een lijstje in omloop te zijn geweest. Het …

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Zaterdag was ik even in Den Haag en daar zag ik bij Foto Hafo in de Wagenstraat een molen met ansichtkaarten voor de deur staan. 'Unieke stadgezichten' van [verborgen inhoud]l. Sowieso ook 2 plaatjes van de stranding van de Norderney. 1 zeg maar 'en profil' en 1 die je op bijgaande foto ziet. Dacht niet dat er een fotograaf vermeld stond.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Vincent,

Voor de liefhebbers. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.