Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Delmare, Jan Kat en Jean-Pierre Legein RNI FM 100 mHz - 28071973 - 1950-2025 Uur (35 Minuten-Gedeelte Zonder Storing) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Een 'nieuwe' Monique Top 50. Op Hitnoteringen ontbreekt hij. Iemand tijd/zin om de lijst uit te schrijven? Monique-19850824-1200-1510-JanVeldkamp-MoniqueTop50
-
- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Harry Knipschild heeft Jan van Veen geinterviewd, lees maar: http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1578 Juul
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Radio Caroline South 1966 12 10 0800 0900 Johnny Walker Show [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Precies twintig jaar geleden konden we luisteren naar Veronica twaalf - twee - vier. Via de 1224 KHz. zonden oud medewrkers van de zeezender Radio Veronica oude programma's uit van de zeezender Radio veronica, aangevuld met live programma's vanuit Hotel Lapershoek waarin werd teruggeblikt op de roemruchte zeezender periode. We luister dan naar de ABTT met Joost den Draaijer van 31-12-1967. En Tineke ontvangt Tom Mulder (live) We gaan terug naar 28 augustus 1999 je kunt het beluisteren en downloaden via deze linkjes: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Laser 558 00-04-1984 2330-0045 Steve Masters [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan het Omroep Zender Museum in Lopikerkapel ([verborgen inhoud]). Overigens zeer de moeite waard om eens te bezoeken en een rondleiding mee te maken. Toevallig was daar ook een oud-zendertechnicus van Nozema aanwezig. Hij was indertijd betrokken bij het naar Nederland halen van de Communicator, het voormalige zendschip van Laser 558. Het schip lag in de haven van Lissabon, toen hij bericht kreeg dat het de bedoeling was dat het schip naar ons land zou komen voor de uitzendingen van Holland FM. Omdat Nozema de zender moest leveren die aan boord van de Communicator zou worden geplaatst, moest hij naar Portugal afreizen om het een en a…
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline 319: [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van een engels forum: Just how offshore Radio London managed to lay their hands on a tape of this album several weeks before its release is revealed by Radio London's then Programme Director, Alan Keen, in a recording I've assembled from several available sources. The Sgt Pepper album was aired for the very first time by Radio London between 5 and 6 p.m. on Friday, 12th May 1967 but, to my knowledge, no complete recording of the broadcast exists. An edited recording, now available online, includes a commentary by Alan Keen himself, as well as about 25 minutes of that hour-long programme with the voices of Big-L DJs Keith Skues, John Peel, Ed Stewart and M…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
RNI-19710306-1000-1100-JanVanVeen-JoostDenDraaier [verborgen inhoud] RNI-19710306-1100-1200-JanVanVeen-JoostDenDraaier [verborgen inhoud] RNI-19710306-1200-1312-JoostDenDraaier-top50 [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Toen Radio Caroline in maart 1964 van start ging werd volgens mij gebruik gemaakt van de frequentie 1520 kHz (199 meter). Dat heeft voortgeduurd tot voorjaar 1966, toen Caroline South verhuisde naar 1187 kHz (259 meter). Maakte de BRT toen al gebruik van de frequentie 1511 kHz? Zo ja, ondervond de BRT toen (nabuurkanaal)storing door de uitzendingen van Caroline? Volgens een website ging de BRT pas in 1967 de frequentie 1511 kHz gebruiken, maar zekerheid daarover bestaat niet . Als dat echter wel het geval is, speelt het hierboven geschetste probleem dus niet. Wie weet meer? Piet.
-
-
- 19 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Afkomstig van een c-90 cassette, John Lewis. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Opname van Douwe Dijkstra; [verborgen inhoud] Zoals de omschrijving al aangeeft: diverse fragmenten en jingles van verschillende zeezenders.
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Veronica-19690200-1600-1700-Rob Out [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Dan doen we de laatste van de vier ook maar. Veel luisterplezier. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Op de Facebookpagina van Je bent IJmuidenaar....Stond deze foto die geplaatst is door Ed van Steenkiste. Mijn oog viel op de poster van het slooppand. Ik herinner me deze poster niet meer. Fred
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
RNI-19740601-0100-0200-JasonWolfe-FirstShow RNI-19740601-0200-0300-JasonWolfe-FirstShow
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Ik heb ten behoeve van onze Veronica - 1959-1974 personeelsreunie een dubbel CD gemaakt met de geschiedenis van Veronica in een notendop. Alle oud collega's krijgen de dubbel CD mee om nog eens te luisteren naar het Veronica waar zij een aandeel in gehad hebben. Het was een heel uitzoek werk om de geschikte fragmenten die nu eens nauwelijks gebruikt waren te vinden en aan elkaar te monteren. Een soms ook erg emotioneel werkje. Twee forumleden hier hebben kunnen luisteren en zo kwamen we er achter dat ik het aandeel van Stan Haag en Bart van Leeuwen vergeten was. Enfin we waren net op tijd. Ad Bouman heeft de zaak "gemasterd", Stan en Bart ingemonteerd en onze Nord…
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ontdekte in de Provinciale Zeeuwse Courant van 31 juli 1971 het volgende stuk, voor mij nog onbekend. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Een middagje met Rob Hudson en Paul de Wit. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Radio London - 19661227 - 1310-1410 - Mike Lennox Show [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-