Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Walvlis,

'Landpiraten' vormden voor dj's vaak de bakermat naar landelijke bekendheid via zeezenders. In 1979 was Radio Activity te horen vanuit Vlissingen. Het bereik van de zender, die elke zondag en woensdag uitzond, was over heel Walcheren, een deel van Zuid-Beveland en tot in Zeeuws-Vlaanderen. Later landelijk bekende namen zoals Jan Veldkamp (Radio Monique), ook bekend als Jan Parent (Omroep Zeeland), te horen als Hugo Meulenbroek, en Tom de Bree (Radio Mi Amigo 272) waren in februari 1979 te beluisteren bij Radio Activity, vooraf gegaan door hun collega Harry Kingstone. Luister hier ⬇️ naar de opname ↙️ [verborgen inhoud]

2. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 en Tipparade - 20 maart 1965 Geen nummer uno voor The Beatles Tja, waar maken we ons druk om, maar de vraag is natuurlijk waarom staan de Beatles niet op 1? Inmiddels alweer een week of 3 blijft de dubbele A-kant hangen op een 2de plek. Wordt tijd voor een nieuwe single. Misschien wel vanmiddag bij Bert. De Advertentie van de Week! Hollands enige internationale Beatgroep (wij zeggen het niet, zeggen ze zelf) met een aankondiging van hun nieuwe single. Wordt een grote hit (zeggen ze zelf), zal vies tegenvallen (zeggen wij). Maar los van dat, even de foto bekijken. Een signeermoment lijkt ons. 1 van die gasten heeft een single in zijn hand (derde van li…

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Veronica23071974WilLuikinga12001300WilWilWel [verborgen inhoud] Veronica230774Tineke13001400 [verborgen inhoud]

5. Started by Vincent,

Een complete Top 40 met Lex Harding. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by wim1958,

Jaren geleden kocht ik een fijne cd van de Nederlandse groep Zen. De cd Zen 1967~1970. Daarop staan Jingles T.B.V Radio Veronica. Ik kan me niet herinneren dat er meer groepen op deze manier Veronica jingles hebben uitgebracht op officieel plaatwerk. Of toch wel? Wie weet meer ?

7. Started by Jan-Fre,

Uit wat mij betreft het beste jaar van Mi Amigo [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by Vincent,

Een niet gedateerde opname uit 1984 met David Chaney. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Vincent,

Roger Day met de eerste ontbijtshow. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Kolder op zolder show nummer 8: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Alleen een klik op de link is voldoende om te loaden en te luisteren [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Toen ik deze afspeelde kreeg ik deze foto te zien in m'n Music Bee. Hij is gehaald bij Martin van der Ven van Offshore Radio (DE) Was ooit de site die ik controleerde met veel plezier op links Groetje, Martin

17. Started by Vincent,

Wederom een serie programma's, nu van Radio Noordzee. De gegevens zijn overgenomen van de cassettes. Ik wil graag weten of de gegevens kloppen en als dat niet het geval is, wat dan de juiste informatie is die bij het programma hoort. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ook deze cassettes komen uit het archief van Wim.

18. In april 1984 werd door Radio Caroline de All Time Top 500 uitgezonden, later dat jaar, in augustus, werd de lijst herhaald. Maar gisteren viel ons iets op: er staan maar 499 platen in. Hoe kan dat? Wat blijkt, de single van Diana Ross, I'm still waiting, staat er twee keer in. We komen hem tegen op 351 en op 461. Check met de originele lijst, check met de uitzending en inderdaad staat hij er twee keer in. Tot nu toe niemand opgevallen? De All Time Top 500 lijst op Hitnoteringen: [verborgen inhoud] Voor degene die nog niet beschikken over de complete uitzending uit april 1984, hieronder staan ze allemaal. En als je gaat luisteren, check je dan gelijk de an…

19. Started by pvanklei,

Ik heb even getwijfeld of ik dit in deze rubriek moest posten, maar aangezien er geen rubriek geboorte en trouwerij was heb ik het toch maar hier gedaan. Met What is love van The Collectors krijgt het wel een heel erg Veronica gehalte. Dit is een opname van een single uit 1971 waarin Lodewijk den Hengst zijn trouwerij aankondigd: [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Drie uur lang Bart van Leeuwen met de Tipparade en de Top 40. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by Jan van Weeterloo,

Hier bij het gedrukt exemplaar van de Nederbeat top 40. Mocht je het hebben gemist, 3 februari 19.00 herkansing

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Uurtje Schijven voor Bedrijven gepresenteerd door Stuart Russell. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] Iemand nog aanvullingen op de onderstaande index? 1971.01.28 14:52-15:22 Radio Northsea Int. Testtransmission nonstop Speelduur: 37’56” 128 KBps 44100 Hz G Sugar sugar - ????? Just a little bit of peace in my heart – Golden Earrings Man of Action – Les Reed Orchestra Yummy yummy yummy – Ohio Express ????? – Louis Armstrong ????? - ?????? ????? – Louis Armstrong ????? - ????? Lay down (Candles in the wind) – Melanie ????? - ????? ????? - ????? ????? - ????? [17.12.2019] 9114

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  25. Started by Revenge85,

Wat mij opvalt is dat er in de periode van 1979 ( en eigenlijk na 1974) weinig beeldmateriaal is geweest van de zendschepen de Martina en de Magdalena , maar ook van de Mi Amigo ,het zijn de Veronica reportages die ons een kijkje geven maar meer ook niet , zijn er niet meer prive opnamen van bijv de Magdalena ??? , van RadioParadijs en de Ross zijn ze erwel na 1981 tot eind 1991 raar dat van de periode 1974 tot eind 1979 niet of nauwelijks beeldmateriaal is , Volgens mij waren er wel tochten naar de schepen in de zomer van 1979 ???

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.