Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.192 discussies in dit forum
-
Radio 558-19880710-1200-1600-ErwinvanderBliek-Top50 [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 557 weergaven
-
-
Stuart Russell en Mike Stevens. [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Dit is weer een andere cassette uit de verzameling van Alex uit Alkmaar, geen SMC audiomagazine maar een soort terugblik op de periode 1981-1984 en zeezenders, zoals aangegeven op het cassettelabel hieronder. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 924 weergaven
-
-
Van een cassette uit de collectie van Alex uit Alkmaar wederom een studio opname. Begrijp ik het goed dat Peter de Groot eigenlijk Cobus Bosscha heet? [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 583 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 465 weergaven
-
-
Tussen de cassettes van Alex uit Alkmaar kom ik ook Audio Magazines van SMC tegen. Dit is nummer 12: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Big L Highlights EP -1967 1 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt van Alex uit Alkmaar op cassette. Ik krijg de indruk dat dit programma is uitgezonden op de dag voor Maarten's laatste programma bij Monique. De datum staat op het cassettelabel vermeld. Het is een studio opname. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 465 weergaven
-
-
Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Veronica 21-02-1974 05:55-07:00 OGM Bart van Leeuwen Radio Veronica 21-02-1974 07:00-08:00 OGM Hans Mondt Radio Veronica 21-02-1974 08:00-08:04 OGM Tom Collins Radio Veronica 21-02-1974 Dagsluiting gevolgd door stukje RNI [verborgen inhoud] Een opname, zoals Ad ze graag maakte toen. Het begint voor de uitzending met een ongemoduleerd AM signaal en eindigt wanneer de zender uit de lucht gaat. Daarna een "zwaai over de schaal" naar RNI.
-
-
- 23 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
-
-
Hallo radiovrienden , zo nu en dan wil ik jullie wat meer laten zien van mijn zeezender verzameling . In de woonkamer boven mijn audio hoek heb ik wat leuke herinneringen opgehangen en geplaatst . Ik hoop dat jullie iets van herkenning zien, vooral de handtekeningen van de Veronica medewerkers vind ik bijzonder . Alle spulletjes zijn al in de kennissenkring bewonderd , nu dan even hier , mochten er vragen zijn over wat jullie zien , dan zijn die natuurlijk weer welkom, . Vele radiogolven en groeten van Peter ( Pd2pk).
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Dit is een boordopname van Ad Roberts, die ik op cassette heb gekregen van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Video: Visiting the MV Ross Revenge (Radio 558, Radio Caroline) op 17 augustus 1988 Featuring Peter Chicago, Walter Simons, Ad Roberts, Wim van Egmond, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.
-
- 0 antwoorden
- 510 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Tja op zich wel vervelend want ik heb hier nog een aantal opnamen waarvan geen gegevens bekend zijn. Het is dus maar net of iemand het herkent. Deze opname is getiteld pa01 en dat zegt dus niets. Het lijkt op Mi Amigo, 3 om 3 worden er plaatjes gedraaid. Het is wel een sfeervol programma. Valt op dat er bij stille periodes interferentie hoorbaar is. Enfin.. wie het weet mag het zeggen en uiteraard dank voor info [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Interessante opname, is knipsel en de bron is mij onbekend. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 981 weergaven
-
-
Ik ben helemaal niet bekend met Radio Monique. Wat ge-google heeft me geleerd dat deze promo te maken heeft met Monique DJ Rick van Houten oftewel Eric Holzhauer. Mocht één van jullie wat meer info omtrent deze promo hebben, kun je dat dan laten weten? [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Met dank aan Harm Oldies45, hier Radio Scotland 28 januari 1967 met Eddie White [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 570 weergaven
-
-
Ook deze opname komt van Alex uit Alkmaar. Dit is een boordopname (ook wel "meeloopband" genoemd) van Ad Roberts. Het is 4 mei 1985, het laatste uitzenduur van die dag voor Radio Monique en het programma is aangepast vanwege de 4 mei herdenking. Ron West leest het nieuws. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 451 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 15-02-1974 20:00-21:00 Don Allen RNI 15-02-1974 21:00-22:00 Don Allen RNI 15-02-1974 22:00-23:00 Brian McKenzie RNI 15-02-1974 23:00-24:00 Brian McKenzie RNI 16-02-1974 00:00-01:00 Don Allen RNI 16-02-1974 01:00-02:00 Don Allen RNI 16-02-1974 02:00-02:06 Roger Kent [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?".
-
-
- 1 antwoord
- 944 weergaven
- 1 follower
-
-
Richard H. Cummings on a grandly failed offshore radio project by an US intelligence agency part 1: [verborgen inhoud] part 2: [verborgen inhoud] Details of the yacht Juanita and even a picture: [verborgen inhoud] Cummings' book "Cold War Frequencies" [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 557 weergaven
-
-
Beste zeezender vrienden en "bewaarders". Jaren geleden kregen we van een zeezender luisteraar een doos vol met 4-sparen tapes. Niels was zo vriendelijk om de tapes te digitaliseren maar veel info ontbrak. Daar tegenover staat de kwaliteit prima is te noemen! Ik heb de 7Gb aan opnamen opgeborgen in m'n archief maar ik kwam het nu weer tegen. Maar de tijd ontbreekt mij ook om alles tot in detail af te luisteren dus ik roep jullie hulp in. Als tegenprestatie hier de opname in de grootst mogelijke kwaliteit ( AIFF - WAV) mono. Dus rechtstreeks van de 4 sporen tape. Wat ik wel even snel heb gehoord dat er ook RNI ( Tony Berk en Joost ) b…
-
-
- 42 antwoorden
- 4,8k weergaven
- 2 followers
-