Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Ton H,

Beste radiovrienden. We kennen allemaal de radioberichten en filmopnames van de brand op de Mebo 2. Ik heb echter nooit foto's (of filmopnames) gezien van net na de brand en de herstelwerkzaamheden. Is daar enig materiaal van bekend? Ik ben erg benieuwd of daar iets van beschikbaar is. Vriendelijke groet, Ton H

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Radio Caroline 19790819-1613-1822-Ad Roberts-Steven Bishop-Zondagmiddag Matinee [verborgen inhoud] daarna om 17.30 iuur de radiogemeente Bloemendaal met dominee Toornvliet en daarna weer Steven Bishop

4. Een komplete zaterdagmiddag van Radio Mi Amigo met de Belgische Top 15, de Flashbackshow, de Mi Amigo Top 50 en de Jukebox. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by Juul,

Willem van Kooten bracht het Top 40 idee mee uit de USA in 1964. Zijn voorbeeld was WMCA in New York. [verborgen inhoud]

6. Ook de ex-zeezender Britain Radio heeft een erfgenaam en dit helemaal zoals die zender ook oorspronkelijk voor bedoeld was : easy-listening muziek brengen als alternatief voor de opkomende pop-piratenzenders. Een programma-schema heb ik niet gevonden. Er worden gesproken Engelstalige programma's uitgezonden en de muziek is easy-listening, country, instrumentaal en 'sweet mellow' muziek, uit de jaren 60 uiteraard. En tussendoor de jingles van de ex-zeezender Britain Radio. Stream :[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by scotty,

Norman Barrington presenting the Best of the Top 40 programme on Sunday March 4th 1973. Don't have the exact time but the slot was 1800-1800. http://www.mediafire.com/download.php?0nwvxf4jk4ptddm Thanks again to Vincant

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Lokeend,

De singles bij Veronica waren te herkenbaar aan de gele hoesjes met opdruk. Maar hoe was het met de lp's waren hier ook speciale hoezen voor of bleven die gewoon in de originele hoezen?

9. Started by Jan-Fre,

Eindelijk.... na 2 (eigenlijk 3) jaar wachten kwamen er weer uitzendingen vanaf de Noordzee. Op 19 augustus 1983 vroeg in de morgen begonnen dus de tests vanaf de Ross Revenge. Caroline was weer terug! De hele dag ging nonstop met hele kanten van lp's achter elkaar. Dit is het twede uur van de testuitzendingen. De dj die aankondigt dat de uitzendingen morgen om 12 uur beginnen is volgens mij Robin Ross. De uitzending is hier te downloaden http://www.mediafire.com/?2xcc0p5noc9ccn9 En de logfile hier: http://www.mediafire.com/view/?7xi4rtb1iu19wv5 Enjoy! Jan-Fre

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by h.roos,

Is er iemand die in het bezit is van de zee zenderspecial 1970-1974 (13 delen) uit 2010 samenstelling Oeds Jan Koster en deze hier wil uploaden. Groet Henk.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Tino,

TheRadioBroadcastingLibrary-TheRadioTapes [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Ben,

Ook deze FM opname komt van een cassette van wijlen Colin Lees. Deze had als datum April 1974, ik vermoed echter dat deze van 26 Oktober 1973 is, de laatste nacht dat It's a game van String Driven Thing Smashplay was. De originele opname ruiste ontzettend en liep veel te snel. Ik heb gepoogd de snelheid aan te passen, de ruis zo veel mogelijk te verwijderen en het teveel aan hoog wat te temperen. Ik noem de opname scoped omdat er wat knipjes inzitten hier en daar. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by Vincent,

Songs Of Love And Hate uit 1973 met Brian McKenzie [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Een complete dag Radio Caroline uit 1980. Afgelopen week heb ik hier naar geluisterd en werd er niet echt vrolijk van. Slechte presentatie, zeker van de heren aan boord. Bandprogramma te kort en er valt een gat wat opgevuld worden. Nieuws afgelopen en 3 minuten opvullen met een instrumentaaltje voordat het nieuwe bandprogramma gestart kan worden. Aan- en afkondigen van de bandprogramma's. Nieuws slecht voorgelezen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inh…

• 17 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Geschreven Interview over Bert en zijn Mi Amigo periode . Informatief, maar…helaas ook enkele onjuistheden . Zoek de ‘fouten’ van de journalist… [verborgen inhoud] Salut Leendert

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Started by Ardilla,

Vers gedigitaliseerd, uit eigen collectie! 1977 04 04 Baken 16, 1200-1400 Frank van der Mast [verborgen inhoud]

19. Started by Vincent,

Some recording with a wrong date: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Caroline-19830414-1057-1130-DaveRichards/url] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Vincent,

Herbert Visser, Jan Veldkamp, Ad Roberts, Ronald van der Meiden, Rik van Houten, Erwin van der Bliek en Peter de Groot. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Veronica-19710512-1000-1100-TomCollinsShow [verborgen inhoud]

22. Met deze keer weer een aantal verrassende onbekende artiesten (bijvoorbeeld Jenny Polak uit Arnhem) en een mooi instrumentaaltje van Q65 van vinyl. Ook de mooiste van (zoals meen ik Andre van Duin ze noemde) de Plastic Beker Selection, little green bag komt voorbij, evenals Cuby en nog vele anderen. Het geheel weer doorspekt met Veronica jingles uiteraard, en voorzien van al dan niet zinnig commentaar van ondergetekende. Veel luisterplezier met Nederbeat op 192! Groet, Jan van Weeterloo

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

Wat er na 31 augustus 1974 met de Norderney is gebeurd weet iedereen. De omzwervingen zijn bekend. Wat ik me echter afvroeg de laatste dagen na alle publiciteit over het ex-zendschip: wat is er eigenlijk geworden van de Ger Anne? Jan-Fré

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  24. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Vincent,

Ik zoek de namen van degene die deze programma's presenteren. Wie kan mij daarbij helpen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.