Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Veronica 21-02-1974 05:55-07:00 OGM Bart van Leeuwen Radio Veronica 21-02-1974 07:00-08:00 OGM Hans Mondt Radio Veronica 21-02-1974 08:00-08:04 OGM Tom Collins Radio Veronica 21-02-1974 Dagsluiting gevolgd door stukje RNI [verborgen inhoud] Een opname, zoals Ad ze graag maakte toen. Het begint voor de uitzending met een ongemoduleerd AM signaal en eindigt wanneer de zender uit de lucht gaat. Daarna een "zwaai over de schaal" naar RNI.

2. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Radio Mi Amigo Revival in Halle Zoersel op 30 september en 1 oktober 2000 Met Dick Verheul, Johan Visser, Marc Jacobs, Bart van Leeuwen, Otto, Peter van Dam, Stan Haag, Ton Schipper, Jan van der Meer, Will van der Steen, Bert Bennett, Norbert en Serge van Gisteren. Publicatie met toestemming van Serge Haderman. Talrijke foto's van dit evenement zijn hier beschikbaar: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 950 weergaven
  4. Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 15-02-1974 20:00-21:00 Don Allen RNI 15-02-1974 21:00-22:00 Don Allen RNI 15-02-1974 22:00-23:00 Brian McKenzie RNI 15-02-1974 23:00-24:00 Brian McKenzie RNI 16-02-1974 00:00-01:00 Don Allen RNI 16-02-1974 01:00-02:00 Don Allen RNI 16-02-1974 02:00-02:06 Roger Kent [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  6. "Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?".

7. Een opname in hele mooie kwaliteit en in stereo, ik vermoed dat dit van ASTRA 1G komt. Je hoort eerste twee uur Johnny Lewis, daarna een uur Andrew en daarna Alex, maar die laat zich niet horen. Wie zijn Andre en Alex (ik ben geen Caroline fan/kenner)? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 584 weergaven
  8. Rob Chapman, @rcscribbler, on his Twitter feed March 18. "Offshore anoraks ahoy. This weekends MixCloud will be an absolute treat. 6 hrs SIX HOURS of Radio Caroline from Dec 66. Rosko DLT Tommy Vance and Johnnie Walker. Stupendous quality too. I spoil you." [verborgen inhoud]

9. Rob Chapman, author and music journalist, he wrote Selling the Sixties: Pop Music and Pirate Radio, has a new website, www dot rob-chapman dot com The Selling the Sixties page says "A significant part of the research was drawn from my considerable archive of offshore radio recordings, some of which I have recently started putting on Mixcloud."First upload was March 6 Radio Caroline South 23.12.66 Keefers Uprising and The Mike Ahern Show. 3 hours worth [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 783 weergaven
  10. Rob Chapman, author and music journalist, he wrote Selling the Sixties: Pop Music and Pirate Radio, has a new website. [verborgen inhoud] The Selling the Sixties page says "A significant part of the research was drawn from my considerable archive of offshore radio recordings, some of which I have recently started putting on Mixcloud."First upload was March 6 Radio Caroline South 23.12.66 Keefers Uprising and The Mike Ahern Show. 3 hours worth Apologies, Mixcloud wasn't embedding as it did last time I posted a link to a recording there. Dutch not being my language was trying to edit and have inadvertently …

• 0 antwoorden
    • 666 weergaven
  11. Getriggerd door de vondst van Mark Stafford mbt de beroemde Robin Banks jingle heb ik weer 's wat materiaal van Robin Banks opgezocht. Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 14-02-1974 20:00-21:00 Robin Banks RNI 14-02-1974 21:00-22:00 Robin Banks RNI 14-02-1974 22:00-23:00 Brian McKenzie RNI 14-02-1974 23:00-24:00 Brian McKenzie RNI 15-02-1974 00:00-00:19 Brian McKenzie [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 572 weergaven
  12. Started by Ben,

Ik kwam deze tegen op een MD. Van wie ik deze opname gekregen heb weet ik niet meer, maar als ik dit zo beluister weet ik weer precies waarom ik zo ontzettend graag naar RNI luisterde. Een genot voor het oor! [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 641 weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  14. Started by martinja,

Radio 819-19881105-1200-1300-RiaValk-DraaiTop3+nonstop [verborgen inhoud] 819-19881105-1300-1400-RaymondBalsink-TexasTop40 [verborgen inhoud] 819-19881105-1400-1500-RaymondBalsink-TexasTop40 [verborgen inhoud]

15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  16. Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Zaterdag 19 maart in Nederbeat op 192: wederom een mix van prachtige muziek van eigen bodem. Zaterdagavond om 19.00 in Nederbeat op 192 gaan we van start met de nummer 1 uit de Nederbeat top 40 editie 2022. Ook komt de 2e single van Lucifer (de band met Margriet Eshuijs en Hennie Huisman) aan bod, de voorloper van de hitsingle house for sale. Langspeelplaat van de week is het album and their name is ... Sandy Coast, waar van 2 nummers langs komen. Verder muziek van Left Side, Wally Tax, Tee Set, Brainbox, Solution, kortom, een bont pallet met prachtige bands en solisten uit de vaderlandse muziekgeschiedenis. Al dit moois en meer is te beluisteren op ww…

• 0 antwoorden
    • 584 weergaven
  18. Started by Juul,

Beste Vrienden, Hier twee wav- aiff files met een top 40 door Lex. Kwaliteit prima. Voor de rest weet ik er niks van. Ik denk dat het 1 en dezelfde datum is. Aan jullie de taak om die uit te vinden. Tijd ontbreekt mij. Dank alvast! Juul [verborgen inhoud]

19. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Vincent,

Een uitzending uit 1989 zonder datum: [verborgen inhoud] Het lijkt erop dat de volgorde niet klopt. Wie heeft er tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Started by Ben,

De tekst in de titel is het enige wat ik op de videoband heb geschreven 🙁 Ik vermoed dat dit een opname uit April 2001 is, opgenomen van ASTRA 1G. Het is ruim 8 uur non-stop muziek met af en toe een jingle en de melding dat het om een testuitzending gaat. [verborgen inhoud] Zie ook : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 678 weergaven
  22. Started by Vincent,

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 939 weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

Voordat ik het weer vergeet: [verborgen inhoud]

24. Started by Ben,

Onlangs was er een vraag of ik opnamen had van de 1395 met daarop BIGL/Radio London. Nou lees ik net dat ze in 2006 begonnen met uitzenden. Gisteren kwam ik een MD tegen waarop ik geschreven heb dat dit een Radio London op 1395 kHz opname is, van 14 Mei 2005 08:35-11:15. Het is veel non-stop en op het eind hoor ik Ian Damon. Ik vermoed dat ik dit met m'n Blaupunkt buizenradio heb opgenomen. De opname is van erg mooie kwaliteit. Zoals je hieronder kunt zien (bovenste gedeelte van de picture) zat er zo goed als geen dynamiek in de audio, ideaal om in de auto naar te luisteren. De audio frequentie karakteristiek (onderste gedeelte van de picture) liep wat op bij 4 kHz en lie…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 719 weergaven
  25. Started by Eric,

Deze reportage gaat over het begin van Monique. Het start met een interview met de ons aller bekende Hans Knot, [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 581 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.